Νηπιαγωγείο "κανονικό"

Εικόνα Ginka
Αυτή είναι η προταση του ΚΔΑΥ για τη σχολική χρονιά 2007-2008 για την Μαρία. Πρέπει να χαίρομαι ή να λυπάμαι; Είμαι τόσο μπερδεμένη... από την στιγμή που έλαβα αυτήν την απάντηση: "Το παιδί έχει κάνει ιδιαίτερη πρόοδο σε όλους τους τομείς, αλλα προτείνεται άλλος ένας χρόνος (ο τρίτος) στο νηπιαγωγείο για να ωριμάσει." Η μικρή δεν ήταν τόσο ώριμη σε κάποιες εργασίες που της δόθηκαν.
    Για παράδειγμα: Σε Α4 υπήρχαν εικόνες όπως αεροπλάνο, ήλιος κλπ, και οι αντίστοιχες λέξεις. Ζητήθηκε απο το παιδί να ενώσει την εικόνα με την λέξη. Ρωτάω εγώ ως μάνα "αγράμματη". Ενα παιδί 6μισυ ετών που παρακολουθεί νηπιαγωγείο, είναι υποχρεωμένο να κατέχει την λέξη αεροπλάνο; Η επόμενη ερωτηση αφορούσε τους αριθμούς. Να χρωματίσει τόσους κύκλους όσους λέει ο αριθμός. Η μικρή ξέρει να μετράει αλλά τώρα μαθαίνει να αναγνωρίζει τον αριθμό ως σύμβολο. Απέτυχε και σε αυτό.
Εντύπωση μου εκανε το εξής: Στην πρώτη αξιολόγηση που τους είχα πάει ένα σωρό γνωματεύσεις, ήταν ακριβείς σε όλα τα επίπεδα και η γνωμάτευση ήταν αναλυτικη. Στην επαναξιολόγηση ήταν αρκετό το "Σε όλους τους τομείς η εξελικτική της πορεία παρουσιάζει ιδιαίτερα καλή πρόοδο". Τελικά να την πάω "κανονικό" νηπιαγωγείο όπως λέει το ΚΔΑΥ για τρίτη φορά ή να προσπαθήσω για A' Δημοτικού με Τμήμα Ένταξης ή παράλληλη στήριξη; Οι θεραπευτές της λένε, ότι είναι ικανή να παρακολουθήσει Α΄ Δημοτικού, με υποστήριξη πάντα. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα! Τελικά υπάρχει κάποιος να μου δώσει μια ακριβή απάντηση - την καλύτερη για το δικό μου παιδί; Τί εννοεί το ΚΔΑΥ όταν λέει "κανονικό νήπιο"; Ότι, δηλαδή, όλα τα προβλήματά μας πέρασαν σαν κρυολόγημα και τώρα πια μπορεί να παρακολουθήσει την διδακτική ύλη όπως ένα φυσιολογικό παιδί; Είμαι πολύ μπερδεμένη!

Σχόλια

Καλή μου

Εικόνα Lenak
Καλή μου Ginka, Αυτό που εννοούν μάλλον είναι οτι δεν είναι για ειδικό σχολείο και αυτό θα πρέπει να σε χαροποιεί και οχι να σε μπερδεύει. Εκεί θα έχει την ευκαιρία να μάθει με την αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά και να κάνει ακόμα μεγαλύτερη πρόοδο, παίρνοντας παράδειγμα από το περιβάλλον γύρω της. Όσον αφορά το να μείνει μια ακόμη χρονιά στο νηπιαγωγείο, δεν μπορώ να σου πω το τι να κάνεις, μπορώ όμως να σου πω μερικά πράγματα από την δικιά μας εμπειρία φέτος, που τελειώνει η μικρή μου την Α΄ Δημοτικού. Γνωρίζεις βέβαια οτι έχει αλλάξει η ύλη. Τα καινούρια βιβλία λοιπόν είναι τρομερά απαιτητικά από τα σημερινά παιδάκια. Πρέπει ως σίγουρο και δεδομένο εφόδιο, ένα παιδάκι που θα πάει στην Α΄ τάξη, να αναγνωρίζει τόσο τους αριθμούς όσο και τα γράμματα, όπως επίσης και να τα γράφει... συνειδητά!! Αυτή είναι η βάση που ξεκινάνε τον Σεπτέμβρη. Παιδιά που δεν είναι έτοιμα, ζορίζονται αφάνταστα και απαιτείται από το σπίτι πάρα πολλή δουλειά εξτρά για να καλύψει το παιδί τα κενά. Το μόνο που ακούγαμε φέτος στις συναντήσεις με την δασκάλα ήταν :"Δουλέψτε περισσότερο σπίτι... δεν είναι έτοιμα να ανταπεξέλθουν στα νέα βιβλία"... η μισή και παραπάνω τάξη μας έχει πρόβλημα ακόμα και τώρα ειδικά στα μαθηματικά. Φτάσαμε στο 100 και εκτελούν τα παιδιά (όσα μπορούν) και τις 4 πράξεις ( πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση). Η δικιά μου τώρα κατέκτησε την δεκάδα και μετράει με τα δαχτυλάκια. Γράφουν "Σκέφτομαι και γράφω", και περιμένουν από ένα παιδάκι Α΄ Δημοτικού να αποτυπώνει στο χαρτί, άρτια δομημένες προτάσεις και παραγράφους. Περάσαμε μια φρίκη φέτος, με μια δασκάλα να τρέχει με χίλια για να καλύψει την ύλη, άσχετα αν ακολουθούν τα παιδιά ή όχι. Τόνοι φυλλάδια, ατέλειωτες ώρες διαβάσματος στο σπίτι και τα παιδιά μας (κανονικής ανάπτυξης και μη) να αγανακτούν και να ξεσπούν σε κλάμματα από το ζόρισμα. Βλέπετε φέτος είχαμε και την ατυχία να βιώσουμε τον 1.5 μήνα απεργίες, οπότε καταλαβαίνεις ότι πήγαμε ακόμα πιο εντατικά. Όλα αυτά σου τα αναφέρω για να πάρεις μια γεύση από το πώς θα είναι του χρόνου αν αποφασίσεις να στείλεις το παιδί σου στο Δημοτικό. Βέβαια τα παιδιά μας ώρες-ώρες μας εκπλήσουν, κάνουν πράγματα που δεν περιμέναμε ποτέ. Αλλά αν η απόφαση βαραίνει εμάς, πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά ποιά θα είναι η επόμενη κίνησή μας. Σου εύχομαι ό,τι καλύτερο. Με αγάπη, Λένα Keep Walking!
like1

Συμφωνώ

Εικόνα Angela Papastavrou
Αγαπητή Ginka, επειδή παρακολούθησα πρόσφατα ένα σεμινάριο για την σχολική ετοιμότητα των παιδιών του νηπιαγωγείου συμφωνώ απόλυτα με αυτά που σου γράφει η Lenak!!! Εχει αλλάξει ριζικά πλέον η ύλη και οι απαιτήσεις της πρώτης δημοτικού, είναι πλέον το νηπιαγωγείο, η παλαιά πρώτη που εμείς γνωρίσαμε! Αν ένα παιδάκι δεν γνωρίζει να γράφει και να διαβάζει καθώς και τους αριθμούς μέχρι το 100 τουλάχιστον να τους γράφει κλπ δεν θα μπορέσει να παρακολουθήσει την υπόλοιπη τάξη και την υλη. Επίσης το να ζορίσεις και άλλο ένα παιδάκι που ήδη δυσκολεύεται λόγω αυτισμού θα είναι πολύ ψυχοφθόρο και να είσαι σίγουρη ότι ακόμη και με την παράλληλη στήριξη δεν θα τα βγάλει πέρα και θα έχει πολύ μεγάλο πρόβλημα ψυχολογικά!!! Δική μου άποψη είναι μιας και τα κατάφερε τόσο καλά μέχρι εδώ και τώρα μπορεί πλέον να παρακολουθήσει το νήπιο σαν παιδάκι τυπικής ανάπτυξης, δίχως παράλληλη στίρηξη ή τμήμα ένταξης, να την αφήσεις να το επαναλάβει για το δικό της καλό και την ομαλή της ένταξη στην τόσο δύσκολη πρώτη δημοτικού για του χρόνου πλέον. 'Αλλωστε δεν νομίζω ότι θα ήθελες να την ζορίζεις να πάει πρώτη και αργότερα δευτέρα και ούτω καθεξής μόνο και μόνο για να περνάει τις τάξεις, αλλά αυτό που σε ένδιαφέρει είναι να είναι ομαλά και φυσιολογικά τα πράγματα και να κατακτά τις τάξεις με τον δικό της ρυθμό για να έχει το σωστό όφελος και που ξέρεις μια μέρα ίσως έχετε στην οικογένεια μια λαμπρή επιστήμων!!!
like1

Και κάτι ακόμα

Εικόνα Lenak
Και κάτι ακόμα κορίτσια, Αυτόν τον καιρό ψάχνω λιγάκι τα πράγματα περί παράλληλης στήριξης, μιας και με το τμήμα ένταξης ζοριστήκαμε πολύ φέτος... Τζίφος από πλευράς ΚΔΑΥ... δίνουν εντολή για παράλληλη στήριξη σε πολύ βαριά περιστατικά..(τυφλά παιδιά, παιδιά με επιληψίες και αυτά που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν). Και το γελοίο της υπόθεσης είναι οτι αυτά τα παιδιά δεν τα εγκρίνουν ποτέ για κανονικό σχολείο αλλά τα στέλνουν στο ειδικό... ΑΡΑ μάλλον για παράλληλη στήριξη τζάμπα ονειρευόμαστε. Αρνούνται να την αξιολογήσουν ξανά, (μιας και πέρσι δεν γνωρίζαμε για τον αυτισμό), και επιμένουν στην περσινή αξιολόγηση... παρότι από το Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, η γνωμάτευση συστήνει παράλληλη στήριξη. Φήμες ακούγονται οτι το τμήμα ένταξης του σχολείου μας δεν θα λειτουργήσει του χρόνου!!! ΑΔΙΕΞΟΔΟ λοιπόν. Έχω ΠΟΛΥ τρέξιμο τους μήνες που έρχονται. Κουράγιο σε όλους μας στον αγώνα για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας. Keep Walking!
like1

Καλησπέρα

Εικόνα Ginka
Σας ευχαριστώ για τον τόσο περιεκτικό λόγο σας. Σίγουρα με βοηθάτε πολύ στο να πάρω την καλύτερη απόφαση για το παιδί μου. Τείνω και εγώ προς αυτήν την κατεύθυνση. Είναι το θέμα των ημερών, επομένως πρέπει να το ψάξω σε βάθος. Ήδη έχω μιλήσει με όλους τους εκπαιδευτές της. Επιπροσθέτως μίλησα με μια νηπιαγωγό για πιο αντικειμενική κρίση. Είδε το παιδί για 2 ώρες στο σπίτι της. Είδε τις αντιδράσεις της και της έδωσε να κάνει και καποιες εργασίες. Αυτό που είπε είναι, οτι βλέπει ένα παιδί που δεν διαφέρει με τα παιδιά του τμήματος της. Όχι μόνο κατανόησε τους προβληματισμούς μου αλλά υποστήριξε, ότι δίκαίως πλέον έχω τόσο μπερδευτεί. Είπε όμως και μια πολύ καλή πρόταση: "Το παιδί τόσα χρόνια εκπαιδεύεται, τόσα χρόνια προσπαθεί, ας είναι αυτός ένας χρόνος χαλάρωσης για το ίδιο το παιδί. Ας πάει του χρόνου Δημοτικό, γιατί να το πιεσουμε, τόσα έχει περάσει." Έχει δίκιο κατ' εμέ. Από την στιγμή που έχει καταφέρει να μη διαφέρει απο ένα παιδί τυπικής ανάπτυξης γιατί θα πρέπει να το τρέχουμε, 6 χρόνια τρέχουμε, ας πάει πιο χαλαρά αυτή την χρονιά. Με την διαφορά ότι αυτή η χρονιά πρέπει να είναι πιο οργανωμένη. Και εννοώ ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας κοινός τόπος για τη νηπιαγωγό, τη νηπιαγωγό που κάνει στο παιδί ιδιαίτερα και στο ΚΔΑΥ. Βέβαια ο έλεγχος μου δεν έχει τελείωσει ακόμα. Ήδη έχω κάνει επαφή με μια δασκάλα Τμήματος Ένταξης και επίσης θέλω να μιλήσω με την παιδοψυχολόγο της. Πιστέυω μέχρι τέλος της βδομάδας να έχω καταλήξει στην πιο καλή απόφαση για το παιδί. Δέν ξέρω αν σας φαίνομαι υπερβολική, όμως όταν η τύχη του παιδιού εξαρτάται απο τις δικές μου αποφάσεις, αυτές για μένα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο σωστές. Μια κακή κίνηση μπορεί να κοστίσει σε όλους μας. Ξέρουμε όλοι μας πόσο έχουμε κοπιάσει, πόσο έχουμε κλάψει, πόσο έχουμε στεναχωρηθεί, πόσο έχουμε χαρεί με μια αποτυχία ή με μια επιτυχία του παιδιού μας. Καλό σας βράδυ. Φιλιά σε όλους.
like0

Δεν νομίζω να τόσο δραματικά

Εικόνα Ginka
Δεν νομίζω να ειναι τοσο δραματικά όσο τα λες με την παράλλη στήριξη!. Σίγουρα για να γίνει κατι τέτοιο πρέπει να υπάρχει λόγος. Αλιμονο αν σε κάθε παιδί προσλάμβαναν και μία δασκάλα. Ginka
like0

Το όνειρο μέσα από το χαμογελό της

Εικόνα Ginka
Σε αυτές τις αράδες θα θελα να ζήσω το ονειρο. Ένα ονειρο, τετοιο, που να λυτρωνε τον αγχος μας, τις ανησυχίες μας και τους φοβους μας. Να μας εδεινε σιγουρια το ονειρο αυτο. Να μην ήταν μόνο φρασεολογια αλλα πράξη. Μια πράξη απο εμάς όλους προς εμάς. Μιλάω για εκείνο το όνειρο που θέλει να βάλει σε ένα περιβάλλον τα παιδιά μας ανάλογα με τις ικανότητες του. Τέτοιο ειναι το ονειρο μου. Ένα ονειρο κατηγοριοποίησης των ικανοτήτων των ανθρώπων, των παιδιών και όχι ένα όνειρο σε ιδρυματική μορφή. Ο όρος "ειδικό σχολείο" μου φέρνει αναγούλα. Πραγματικά, τι σημαίνει "ειδικό σχολείο". Μου φέρνει στο μυαλό μια εικόνα σε γκρι και μαύρο χρώμα τοποθετημένη σε μια πραγματικότητα με απροσδιόριστο μέλλον. Γιατί ντε και καλά πρέπει να έχει το στίγμα "ειδικό σχολείο" και κατ' επέκταση "ειδικά παιδιά" , "γονεις ειδικών παιδιών" και ουτω καθεξής. ...Ενώ γράφω όλα αυτα ...σκέφτομαι κατά πόσο οι μεσαιωνικές αντιλήψεις έχουν ξηλωθεί απο πάνω μας. Χμ... εδώ αρχιζει η σκέψη μου να χωλένει... δεν θέλω να φύγω απο το όνειρο που ήθελα να σας περιγράψω. Το όνειρο που μπορεί να κάνει κάθε γονιός για το οποιοδήποτε παιδί του. Στο σημείο αυτό στέκομαι λίγο και ρωτάω, γιατί ένα παιδί που μπορει να καταφέρει πολύ περισσότερα απο τα παιδιά τυπικής κλίμακας ανάπτυξης , να πρέπει να περιμένει τα υπολοιπα. Στην περίπτωση αυτή τι θα λέγαμε; Πρέπει να πάει σε "ειδικό σχολείο"; Ναι πρέπει να παει σε ειδικό σχολείο σύμφωνα με το δικό μου νου διότι έχει ιδιαίτερες δεξιότητες και θα έπρεπε να υπάρχει ένα σχολείο τέτοιο που να του δίνει την δυνατότητα να προαχθεί. Το όνειρο μου λοιπόν δεν μιλάει για ειδικά και μη σχολεία που στιγματίζουν τα παιδια αλλα για ένα σχολείο δεξιοτήτων. Ένα σχολείο που καθενα απο τα παιδιά όλου του κόσμου θα μπορέσουν να εκφράσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ενδιαφέροντα τους. Ετσι όλοι οι γονείς θα έχουν να καμαρώνουν για τα παιδιά τους διότι κάθενα θα είναι μια αποκάλυψη για το σύνολο. Να ένας αριστος ζωγράφος... το πινέλο του έχει γίνει η φωνή του. Εκεί πιο πέρα ένας δρομέας και δίπλα του ενας κολυμβητής. Ο άλλος επιστήμων... και παραπέρα ένας καλός δάσκαλος. Ολοι μαζί... τι κι αν δεν επικοινωνούν με τον ίδιο τρόπο. Ολοι τους έχουν επιτύχει να ειναι λειτουργικοί μέσα στο σύνολο. Τί πειράζει που ο ζωγράφος δεν θέλει να έχει κόσμο μέσα στο ατελιέ του.......λειτουργεί όμως με τον δικό του κώδικα και έτσι εμείς μάθαμε να τον δεχόμαστε. Με τα προτερήματα και τα ελαττώματα του. Ακόμα και ο γεωργός που ξέρει να δίνει την ζωή στη φύση... να την αγαπά όσο δεν την αγάπησε κανείς απο μας.. να την αναγεννα... ακόμα και αυτό θέλει ταλέντο. Θέλει την ικανότητα! Κάποτε βρέθηκε στον δρόμο μου ένας πατέρας... το ένα δίδυμο παιδί του γνώριζε να γελάει ...μόνο αυτό. Οταν του έλεγαν ότι το παιδί πρέπει να πάει σε ίδρυμα αυτός απαντούσε και απαντάει ακόμα. "Αυτό το χαμόγελο είναι η πηγή χαράς στο σπίτι μου, αυτό το χαμόγελο είναι η δύναμη μου". Οταν το ακουσα δεν το καταλαβα... όταν το είδα απο κοντά διαπίστωσα ότι το χαμόγελο είναι και αυτό μια τέχνη που λίγοι μπορούν να την κάνουν. Οταν βλέπεις αυτό το μικροκαμωμένο παιδί, το βλέμμα σου στέκεται στο χαμόγελο του και ξεχνάς με μιας ότι έχεις να κάνεις με ένα παιδί που έχει "όχι αυτισμο" αλλα "γενική καθυστέρηση" σε όλα τα επίπεδα. Ξεχνάς ότι αυτό το παιδί έχει μείνει στην ηλικία των 2 μηνών. Αυτή η γραφή ειναι ύμνος για το κορίτσι εκείνο με το πιο όμορφο χαμόγελο. Το χαμόγελο της ζωής! Ginka
like0

Παράλληλη στήριξη

Εικόνα Basilios
Δυστυχώς το θέμα της παράλληλης στήριξης είναι ...θολό. Μπορεί να εγκριθεί παράλληλη στήριξη , αλλά ο/η δασκάλος/α που θα τοποθετηθεί, ΕΑΝ τοποθετηθεί, πρέπει ναι είναι ειδικής αγωγής. Το πρόβλημα είναι οτι από περιπτώσεις που γνωρίζω, μπορεί να εγκριθεί παράλληλη στήριξη και να μην γίνει τοποθέτηση δασκάλου στην συγκεκριμένη Αθμια. Οπότε την επόμενη χρονιά αν κάποιος άλλος ζητήσει παράλληλη στήριξη και του εγκριθεί παίρνει σειρά 2. Αν λοιπόν κάνει να τοποθετηθεί δάσκαλος ειδικής αγωγής για 2-3 χρόνια και σύμφωνα με τα περιστατικά που ζητούν την στήριξη, τότε θεωρητικά μπορεί ένα παιδί να περάσει 5-6 χρόνια στο δημοτικό με εγκεκριμμένη παράλληλη στήριξη και να μην την έχει ποτέ. Αυτά που σας γράφω είναι γεγονότα ...δυστυχώς.
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.