Προωθώντας την καλή πρακτική στον Αυτισμό: Ενίσχυση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και της κατανόησης των εκπαιδευτικών και άλλων επαγγελματιών σε Αγγλία, Ελλάδα και Ιταλία
Το "Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη", σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Birmingham και το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, διοργανώνει ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο "Προωθώντας την καλή πρακτική στον Αυτισμό: Ενίσχυση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και της κατανόησης των εκπαιδευτικών και άλλων επαγγελματιών σε Αγγλία, Ελλάδα και Ιταλία".
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus Plus) και στόχος του είναι η προώθηση της ισότιμης μεταχείρισης και της σχολικής ένταξης των παιδιών με αυτισμό. Η επιστημονική ομάδα συνεργάζεται για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος με ενήλικες με αυτισμό και με γονείς.
Ακολουθεί αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος.
Δεκέμβριος 2014 – Μάιος 2015
Έρευνα σε Αγγλία, Ελλάδα και Ιταλία με σκοπό την διερεύνηση και την αξιολόγηση των τρεχουσών εκπαιδευτικών πρακτικών σε πλαίσια εκπαίδευσης και θεραπείας παιδιών με αυτισμό ηλικίας 5-10 ετών. Η έρευνα θα οδηγήσει σε συστάσεις για τη διαμόρφωση μιας τεκμηριωμένης πολιτικής για τον αυτισμό στις 3 χώρες. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν επίσης στο να αναπτυχθούν, να προσαρμοστούν και να μεταφραστούν το πρόγραμμα εκπαίδευσης καθώς και το σύστημα αξιολόγησης.
Μεθοδολογία:
- Ερωτηματολόγιο σε σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, σε πρωινές και απογευματινές δομές.
- Ομάδα εστίασης με συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες που θα ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν και στις επόμενες φάσεις ως εκπαιδευόμενοι.
- Συνεντεύξεις με συγκεκριμένους εκπροσώπους δημόσιων φορέων για τη διερεύνηση της νομοθεσίας, της πολιτικής και των απόψεων σχετικά με την ένταξη των παιδιών με αυτισμό.
Μάιος 2015 – Ιανουάριος 2016
Η ερευνητική ομάδα θα μεταφράσει και θα προσαρμόσει στα ελληνικά το πρόγραμμα του Autism Education Trust – Standards Framework. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης τριών επιπέδων.
Συγκεκριμένα:
Επίπεδο 1: Ενημέρωση/ευαισθητοποίηση (πρώτη εισαγωγή στον αυτισμό) – αφορά όλους όσοι έχουν καθημερινή επαφή με το παιδί με αυτισμό σε πλαίσιο εκπαίδευσης ή θεραπείας, όπως οδηγοί, καθαρίστριες, συνοδοί.
Επίπεδο 2: Πρακτική εκπαίδευση για όσους (εκπαιδευτικοί/θεραπευτές) δουλεύουν απευθείας με παιδιά με αυτισμό.
Επίπεδο 3: Εκπαίδευση εκπαιδευτών για όσους έχουν καλό επίπεδο θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων και επιθυμούν να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στην εδραίωση καλής πρακτικής στον χώρο εργασίας τους.
Ιανουάριος 2016 – Σεπτέμβριος 2016
Η ερευνητική ομάδα θα εφαρμόσει πιλοτικά το πρόγραμμα εκπαίδευσης σε επιλεγμένα σχολεία και σε πρωινές/απογευματινές δομές.
Αύγουστος 2016 – Μάρτιος 2017
Η ερευνητική ομάδα θα μεταφράσει, θα προσαρμόσει και θα εφαρμόσει πιλοτικά το πρόγραμμα του Autism Education Trust- Competencies Framework.
Πρόκειται για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και των ικανοτήτων των επαγγελματιών που δουλεύουν με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί συγκεκριμένους δείκτες καλής πρακτικής (indicators) που επιτρέπουν τόσο στους χώρους εκπαίδευσης και θεραπείας, όσο και στα ίδια τα άτομα να αυτοαξιολογηθούν και να διαμορφώσουν ένα πλάνο δράσης για την βελτίωσή τους.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο katerina@laskaridou.gr.
- Επιστημονικά Υπεύθυνη για την Ελλάδα:
Κατερίνα Λασκαρίδη, BSc. M.Ed, Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Birmingham
- Επιστημονικός Σύμβουλος για την Ελλάδα:
Δρ. Γεώργιος Καραντάνος, Παιδοψυχίατρος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρόσφατα σχόλια