Λογο-Εργοθεραπείες μέσω Παράλληλης Στήριξης στο Νηπιαγωγείο

Εικόνα user 1567

Καλησπέρα σε όλους! Είναι η πρώτη φορά που προχωρώ σε δημόσια ερώτηση, αν και παρακολουθώ το site εδώ και ενάμιση έτος. Είναι σημαντικό να ξέρεις ότι δεν είσαι η μόνη που αντιμετωπίζεις ανάλογα θέματα και ειλικρινά μου δώσατε μαθήματα στάσης ζωής πολύ σημαντικά, όλο αυτό το χρονικό διάστημα που σας παρακολουθώ.

Στη παρούσα φάση, θα ήθελα την άποψή σας στο εξής: Ο γιος μου (5,5 ετών) έχει διαγνωστεί με ΔΑΔ. Το εντοπίσαμε πριν τα 3 του έτη και ευτυχώς μέσω εντατικών θεραπειών που συνεχίζονται ακόμη, έχει παρουσιάσει σημαντική βελτίωση. Αποφασίσαμε να επαναλάβει τη φοίτηση στο Νηπιαγωγείο.

Την σχολική χρονιά που μόλις τελείωσε, είχε μαζί του συνεχώς ιδιωτική παράλληλη στήριξη σε Δημόσιο Νηπιαγωγείο και τα μεσημέρια/απογεύματα (3-4/εβδομάδα) συνέχιζε με θεραπείες (λόγο-έργο) σε Κέντρο που τον παρακολουθεί. Μείναμε πολύ ικανοποιημένοι. Το γνωστικό του κομμάτι είναι εντυπωσιακά καλό αλλά πάσχει σημαντικά στο επικοινωνιακό.

Φέτος, από το Κέντρο που τον παρακολουθούν, μας προτάθηκε να "ενοποιηθούν" οι θεραπείες μέσω της παράλληλης στήριξης κατά τη διάρκεια των σχολικών ωρών (08:15-12:15). Δηλαδή η θεραπεύτρια του Κέντρου να είναι εκείνη που θα αναλάβει την παράλληλη στήριξη και κατ' επέκταση ο μικρός να διακόψει τα μεσημβρινά /απογευματινά μαθήματα. Παρέλειψα να αναφέρω πως η ιδιωτική παράλληλη στήριξη έλαβε χώρα από θεραπεύτρια που δεν είχε εργασιακή σχέση με το Κέντρο.

Πιστεύετε - αν έχετε την κατάρτιση ή την ανάλογη εμπειρία - πως με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα?

Θα μπορέσει μέσα στο σχολικό πλαίσιο η θεραπεύτρια άραγε να καλύψει το φάσμα των συμπεριφορών και λειτουργιών που δουλεύουν στο Κέντρο?

Σκεφτήκαμε - για να είμαι απόλυτα ειλικρινής - μήπως προτάθηκε λόγω του μεγαλύτερου χρηματικού ποσού που θα χρειαστεί να καταβάλουμε...

Ελπίζω να μη σας κούρασα. Σας ευχαριστώ θερμά και Καλό Καλοκαίρι!

Σχόλια

Το σχολειο εχει εναν αλλο ρολο σε σχεση με τα Κεντρα

Εικόνα Koulitsa Filnop.

Καλησπερα!! Σαν μητερα παιδιου με ΔΑΔ αρχικα.. θεωρω πως το σχολειο εχει εναν αλλο ρολο σε σχεση με τα Κέντρα κτλ. Στο σχολειο καλο ειναι παραλληλη να ειναι ειδικη παιδαγωγος - και οχι καποια αλλη ειδικοτητα -γιατι το παιδι πρεπει να μαθει καποιες αλλες δεξιοτητες και να επικοινωνησει με τους συνομιληκους του. Ειμαι πολυ κατα να κανετε θεραπειες - που δεν θα μπορουν να πραγματοποιηθουν - στο σχολειο. Γιατι αν κανετε εκει αυτο το παιδι δεν θα ακολουθει το προγραμμα του σχολειου. Και καλα σας εκανε και σας μπηκε αυτη η ιδεα!!!

Παράλληλη στήριξη και θεραπείες

Εικόνα Αίσθηση και Λόγος

Kαλησπέρα! Ο σκοπός της παράλληλης στήριξης είναι η ομαλή ένταξη στην ομάδα και η βοήθεια στην αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους. Δεν έχει το χαρακτήρα της παρέμβασης όπως έχουν οι εξατομικευμένες θεραπείες που πραγματοποιούνται στα κέντρα. Καλό λοιπόν είναι, να έχετε μια παράλληλη στήριξη στο παιδί το πρωί και το απόγευμα να κάνει κανονικά τις θεραπείες του. Αν το επικοινωνιακό του κομμάτι χρειάζεται ενίσχυση καλό θα είναι να κάνει κάποια ομαδούλα μαζί με  παιδιά της ηλικίας του με την καθοδήγηση θεραπευτή (πολλά Κέντρα το κάνουν αυτό) και να συμμετέχει σε εξωτερικές δραστηριότητες όπως θεατρικό παιχνίδι.

Καλό καλοκαίρι και καλή επιτυχία!

Σκεφτείτε αν έχετε εμπιστοσύνη στους θεραπευτές

Εικόνα manoliasf

Καλησπέρα..Καταρχάς, καλό είναι να ξεκινήσετε από τα βασικά, δηλαδή να σκεφτείτε αν έχετε εμπιστοσύνη στους θεραπευτές του παιδιού σας. Το να λέτε:

"Σκεφτήκαμε - για να είμαι απόλυτα ειλικρινής - μήπως προτάθηκε λόγω του μεγαλύτερου χρηματικού ποσού που θα χρειαστεί να καταβάλουμε "

δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεστε απόλυτα την διεπιστημονική ομάδα που έχει αναλάβει τον γιο σας. Καλό θα ήταν για οποιαδήποτε αμφιβολία που έχετε να ρωτήσετε τους ίδιους τους θεραπευτές και να συζητήσετε τους θεραπευτικούς στόχους της επόμενης χρονιάς. Αυτοί ξέρουν το παιδί σας γιατί αυτοί έχουν δουλέψει μαζί του τόσο καιρό. 

Η παράλληλη στήριξη, πρακτικά, ασχολείται με πολλά θέματα κατά τη διάρκεια του σχολείου. Δεν ενισχύει μόνο τους τομείς της κοινωνικοποίησης και της κοινωνικότητας, αλλά βοηθά το παιδί να είναι ανεξάρτητο (π.χ. να κάνει επίλυση προβλήματος αν χυθεί το νερό του, να αυτοεξυπηρετείται όσο το επιτρέπουν οι δυνατότητές του), ενισχύει το μαθησιακό επίπεδο και πολλά πολλά άλλα! 

Προσωπικά πιστεύω ότι δύσκολα αντικαθιστά τις ατομικές συνεδρίες διότι εκεί γίνεται άλλη δουλειά που καμιά φορά δεν μπορεί να γίνει στο πλαίσιο του σχολείου. 

ΟΜΩΣ από την εμπειρία μου, η παράλληλη στήριξη αποτελεί το στήριγμα των ατομικών συνεδριών. Οι θεραπευτές οφείλουν να συνεργάζονται ΑΠΟΛΥΤΑ με τον συνοδό και με τον εκπαιδευτικό. Οι στόχοι που δουλεύονται ατομικά εξελίσσονται στο σχολείο όσο υπάρχει επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ της διεπιστημονικής ομάδας. Μα γι'αυτό άλλωστε λέγεται και ομάδα. Ένας λογοθεραπευτής θα δουλέψει μαζί με τον εργοθεραπευτή, με την ειδική παιδαγωγό, την ψυχολόγο (και με οποιοδήποτε άλλη ειδικότητα) και στη συνέχεια η παράλληλη στήριξη θα προσπαθήσει να επιτύχει συγκεκριμένους στόχους. Αντίστροφα, ό,τι δυσκολία αντιμετωπίζει ο συνοδός, οι θεραπευτές οφείλουν να είναι εκεί και όλοι μαζί (και με τον εκπαιδευτικό) να προσπαθήσουν να βρουν λύση. ΟΛΟΙ δουλεύουν μαζί. ΜΑΖΙ! Είναι τόοοοσο σημαντική αυτή η λέξη! 

Οπότε για να σας πρότειναν κάτι τέτοιο, υποθέτω ότι έχουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα στο μυαλό τους, που καλό είναι να τους ρωτήσετε για να τα μάθετε. Μην διστάσετε να τους ρωτήσετε ξανά και ξανά μέχρι να σας λυθούν όλες οι απορίες!! Άλλωστε πρόκειται για το παιδί σας! 

Πολύ καλά το σκεφτήκατε

Εικόνα Αννα Καρελιωτη

Σιγουρα υπαρχει καποιο οφελος για να σας προτεινουν κατι τετοιο. Παντα να ειστε δυσπιστοι με τους ανθρωπους που ασχολουνται με το παιδι σας.Δυστυχως εδω στην Ελλαδα υπαρχει πολυ εκμεταλευση στον τομεα της ειδικης αγωγης.Οσο για την κοινωνικοτητα του παιδιου σας ειναι κατι που δεν θα μπορεσει να αλλαξει δραματικα. Μπορειτε ομως να το βελτιωσετσ και μονοι σας. Παρτε το παιδι σας μαζι σας οπου πατε, στο σουπερμαρκετ, στο ταχυδρομειο, στην τραπεζα. Πηγαινετε στην παιδικη χαρα καθε μερα και πανω απ'ολα αγαπηστε το παιδι σας, αγκαλιαστε το, πειτε του τραγουδακια, πηγαινετε το στη θαλασσα, σε παιδοτοπους....κλπ. Ειστε οι πιο καταλληλοι ανθρωποι για να βοηθησετε το παιδι σας.....αν δεν μπορειτε εσεις ποιος θα μπορει? οι ξενοι που το κανουν για τα λεφτα? Το παιδι σας εχει μια εκτη αισθηση,ξερει ποιος το αγαπαει και ποιος απλως κανει τη δουλεια του ψυχρα και αναλογως ανταποκρινεται.

(Ειδικη Παιδαγωγος με εκπαιδευση και εμπειρια στο εξωτερικο, εκει που σ'αυτα τα παιδια φερονται με σεβασμο).

Πως μπορείτε να λέτε ότι "σίγουρα υπάρχει όφελος"

Εικόνα manoliasf

Πως μπορείτε να λέτε ότι "σίγουρα υπάρχει όφελος" από όλο αυτό, χωρίς να ξέρετε λεπτομέρειες και χωρίς να έχετε ακούσει και τις δύο πλευρές?? Και το "πάντα να είστε δύσπιστοι με τους ανθρώπους που ασχολούνται με το παιδί σας" μου ακούγεται λίγο περίεργο γιατί αν οι γονείς δεν εμπιστεύονται το παιδί τους στους θεραπευτές ποιο το νόημα? φαντάζομαι ότι αυτό ισχύει και στους δικούς σας πελάτες?

"Δυστυχως εδω στην Ελλαδα υπαρχει πολυ εκμεταλευση στον τομεα της ειδικης αγωγης." Έχετε κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα? Γνωρίζετε κάποιον συγκεκριμένο θεραπευτή? Αν ναι, καταγγείλτε τον στο σύλλογό του! Μην γενικεύετε τις απόψεις σας!Γιατί και εσείς θεραπεύτρια δηλώνετε ότι είστε.

"Οσο για την κοινωνικοτητα του παιδιου σας ειναι κατι που δεν θα μπορεσει να αλλαξει δραματικα." Πώς μπορείτε να λέτε κάτι τέτοιο σε έναν γονιό που ΔΕΝ γνωρίζετε για ένα παιδί που ΔΕΝ γνωρίζετε!!!έχετε μαντικές ικανότητες?Τέτοιες δηλώσεις είναι άκρος αντίθετες με την ηθική και δεοντολογία του επαγγέλματος!

Είναι πολύ εύκολο να κατηγορούμε τους άλλους ότι δεν κάνουν καλά την δουλειά τους και να γενικεύουμε δικές μας πεποιθήσεις χωρίς να έχουμε αποδείξεις. Καλό όμως είναι να προσέχουμε τι λέμε δημόσια γιατί αυτά καταγράφονται και μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον μας! Όσο καλοπροαίρετα κι αν ήταν αυτά που είπατε μπορούν εύκολα να παρερμηνευτούν!

Υ.Γ. Μπορεί να μην έχω σπουδάσει ή δουλέψει στο εξωτερικό αλλά έχω γνωρίσει αξιόλογους θεραπευτές,εδώ στην Ελλάδα, που αγαπάνε πραγματικά την δουλειά τους, τα παιδιά τους και σέβονται απόλυτα τους γονείς. Επομένως, με προσβάλουν τέτοιου είδους δηλώσεις!

Λαμβάνετε ...Nousletter; Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Γιατί συντονίζουμε δίκτυα;

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, ώστε να διευκολύνονται ενημέρωση, υποστήριξη και συμβουλευτική, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση, την επαγγελματική κατάρτιση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.

Βρείτε μια "γειτονιά" εδώ.
 

Νέος Οδηγός "Προνόησε"!

Κυκλοφόρησε η τελευταία έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση - Υγεία - Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr. Απευθύνεται σε γονείς, φοιτητές, εθελοντές, ιδιώτες επαγγελματίες και στελέχη εταιριών ή οργανισμών. Για να λάβετε ηλεκτρονικό δικό σας αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.

Μάθετε περισσότερα εδώ.