Επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την κατανομή των 4.500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
ΘΕΜΑ: «Επιστολή του Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. σχετικά με τις διεκδικήσεις και τα επιχειρήματα της Ομοσπονδίας και των Αιρετών ΚΥΣΕΕΠ για την κατανομή των 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».
Με την παρούσα επιστολή τα μέλη του Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, οι δεκατρείς Σύλλογοι που εκπροσωπεί και οι αιρετοί του ΚΥΣΕΕΠ κ. Βούγιας, κα. Μπουλμέτη, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τις διεκδικήσεις και τα επιχειρήματά μας σχετικά με την κατανομή των 4.500 θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, ΕΕΠ ΕΒΠ στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) είναι Δευτεροβάθμια Οργάνωση-Ομοσπονδία των 13 Πρωτοβάθμιων Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής και εκπροσωπεί το:
ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Ε.Ε.Π.(σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38 Α΄) «Ίδρυση πανεπιστημίου Δ. Αττικής»
- ΠΕ21 ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΛΟΓΟΥ
- ΠΕ22 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
- ΠΕ23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ
- ΠΕ24 ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΩΝ
- ΠΕ25 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
- ΠΕ28 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
- ΠΕ29 ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ - ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
- ΠΕ30 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- ΠΕ31 ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ:
α) ΣΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ,
β) ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ,
γ) ΣΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΩΦΩΝ - ΠΕ35 ΠΑΙΔΙΑΤΡΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΟΝΕΥΡΟΛΟΠΑ ή ΝΕΥΡΟΛΟΓΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΟΝΕΥΡΟΛΟΠΑ
- ΠΕ36 ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
- ΔΕ01 ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΒΠ
Όλοι οι παραπάνω κλάδοι υπηρετούν το Υπουργείο Παιδείας από το 1987 έως σήμερα με μόνιμο διορισμό, ή σαν αναπληρωτές, στα εξής:
- Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
- Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.),
- Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ),
- Προγράμματα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία γενικής αγωγής,
- Προγράμματα ένταξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα σχολεία-Τάξεις Υποδοχής,
- Πρόγραμμα υποστήριξης: «ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»,
- Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» , ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/-τριών
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Αυτοτελούς Τμήματος ΕΕΠ- ΕΒΠ του Υπουργείου:
- Τα οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ είναι: 1.733
- Οι μόνιμοι ΕΕΠ- ΕΒΠ που υπηρετούν είναι: 713
- Το σύνολο προσληφθέντων αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ κατά το έτος 2018 -19 είναι: 4. 778
- Το σύνολο προσληφθέντων αναπληρωτών ΕΕΠ- ΕΒΠ κατά το έτος 2017 – 18 είναι:3.579
Επισημαίνουμε τα εξής:
- Τον ελάχιστο αριθμό των μόνιμων υπηρετούντων συναδέρφων Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και σε Κ.Ε.Σ.Υ. σε σχέση με τις κενές οργανικές θέσεις (1733) και την ανάγκη για επαρκή στελέχωση από μόνιμο και σταθερό προσωπικό σε όλες τις δομές του Υπουργείου Παιδείας, διότι τα κενά είναι αναμφισβήτητα πάρα πολλά
- Οι οργανικές θέσεις ΕΕΠ ΕΒΠ έχουν ήδη συστηθεί σύμφωνα με την αριθμ. 62638/18.4.2019 (ΦΕΚ 1483/Β΄/3.5.2019) Κοινή Υπουργική Απόφαση σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), τον Νόμο 4547/2018: «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» καθώς και με προγενέστερες αποφάσεις από τον Ν. 1566/1981 και μετά.
- Το γεγονός ότι όλοι οι κλάδοι ΕΕΠ ΕΒΠ καλύπτουν ανάγκες και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
- Οι τελευταίοι ελάχιστοι διορισμοί πραγματοποιήθηκαν το 2009
- Η ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελείται από το σύνολο των εκπαιδευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους.
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε τις ενέργειες σας στο ζήτημα της δίκαιας και ισόποσης κατανομής των 4.500 θέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας/ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Πανεπιστημίου 59, 4ος όρ., Τ.Κ. 105 64, Αθήνα,
e-mail: poseepea@yahoo.gr
ιστολόγιο: www.poseepea.blogspot.gr
ΑΘΗΝΑ, 13/10/2019
Αρ. Πρωτ.:123
ΠΡΟΣ:
- Την Υπουργό Παιδείας κα. Ν. Κεραμέως
- Την Υφυπουργό Παιδείας κα. Σ. Ζαχαράκη
Σχόλια
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ καλεί το ΕΕΠ-ΕΒΠ σε απεργία την Πέμπτη 28/11/2019
Το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ διαμαρτύρεται έντονα προς όλες τις κατευθύνσεις για τη φημολογούμενη κατανομή των 4.500 θέσεων διορισμών στην Ειδική Εκπαίδευση και για την άδικη και άνιση μεταχείριση για τα μέλη των κλάδων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ), που άοκνα στηρίζουν για χρόνια την Ειδική Εκπαίδευση στη χώρα μας.
Είναι ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας η αναβολή γνωστοποίησης της κατανομής των θέσεων διορισμών παρόλο που το έχουμε επισημάνει επανειλημμένα εδώ και μήνες.
Δε θα δεχθούμε σε καμία περίπτωση τη μείωση των ήδη συστημένων 1.733 θέσεων για το ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, σχολικούς νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, ψυχολόγους) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό οι οποίοι εργάζονται ως αναπληρωτές στην Εκπαίδευση εδώ και 15 χρόνια και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Οι προκηρύξεις 1ΕΑ και 2ΕΑ είναι ξεχωριστές και αφορούν το ΕΒΠ και ΕΕΠ και θα πρέπει να δοθεί το σύνολο των οργανικών θέσεων σε αυτές, αφού ακόμα κι αυτό δε θα καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
Καταγγέλλουμε
Οι ειδικότητες των ΕΕΠ-ΕΒΠ, που ως επί το πλείστων είναι εκείνες που προσδίδουν την έννοια της υποστήριξης στην Ειδική Εκπαίδευση, που αναπτύσσουν και εφαρμόζουν ειδικές θεραπευτικές και διδακτικές τεχνικές και βοηθούν στην εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών μάθησης και εξατομικευμένων προσεγγίσεων για τους μαθητές, υπονομεύονται και υποτιμούνται! Οι μαθητές με αναπηρία χρήζουν υποστήριξης για να μπορούν να φοιτήσουν και να συμπεριληφθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιπροσθέτως επισημαίνουμε τα παρακάτω πέντε (5) σημεία:
1. Ο αριθμός των 713 μόνιμων Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και σε Κ.Ε.Σ.Υ., είναι ελάχιστος σε σχέση με τις κενές οργανικές θέσεις και την ανάγκη για επαρκή στελέχωση από μόνιμο και σταθερό προσωπικό σε όλες τις δομές του Υπουργείου Παιδείας.
2. Οι υπάρχουσες 1.733 οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι ξεκάθαρες και διαφανείς και έχουν συσταθεί σύμφωνα με την αριθμ. 62638/18.4.2019 (ΦΕΚ 1483/Β΄/3.5.2019) Κοινή Υπουργική Απόφαση σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), τον Νόμο 4547/2018: «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» καθώς και με προγενέστερες αποφάσεις από τον Ν. 1566/1981 και μετά.
3. Όλοι οι κλάδοι ΕΕΠ-ΕΒΠ καλύπτουν ανάγκες σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, δηλαδή και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια, και δεν μετακινούνται στην Γενική εκπαίδευση με τη διαδικασία Μετάθεσης ή Απόσπασης.
4. Οι τελευταίοι ελάχιστοι διορισμοί πραγματοποιήθηκαν το 2010 με Προκήρυξη του 2005.
5. Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελείται από το σύνολο των εκπαιδευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους
Απαιτούμε και διεκδικούμε από το Υπουργείο Παιδείας
Όποιος γνωρίζει και νοιάζεται πραγματικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι ανεπίτρεπτο και ανήθικο να «αγνοεί» επιδεικτικά την αναγκαιότητα της υποστήριξης στα ΣΜΕΑΕ -ΚΕΣΥ από ΕΕΠ- ΕΒΠ. Με τα τελευταία καμώματα, στο βωμό των συντεχνιών και των συμφερόντων τους, καταπατάται το δικαίωμα της εκπαίδευσης και της υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία.
Η νοθεία της στοχοθεσίας των διορισμών είναι πλέον φανερή και δείχνει προθέσεις που δε στηρίζουν πραγματικά την Ειδική Εκπαίδευση, αλλά εξυπηρετούν καταστάσεις και συμφέροντα.
Η σημερινή και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία μας θέλουν ομήρους σε ένα αέναο και ανθρωποφάγο κυνήγι προσόντων προσφέροντας ψίχουλα στην ειδική και γενική εκπαίδευση, μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ, αγνοώντας επιδεικτικά τα προβλήματα και τις ανάγκες μας , ενώ παράλληλα υπονομεύουν τις υποστηρικτικές δομές δημιουργώντας συνθήκες χάους και υπολειτουργίας τους.
ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΕΕΠ-ΕΒΠ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΕΣΥ
ΑΣ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΜΠΡΑΚΤΑ
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΣ!