Σεμινάριο: Εκπαιδευτικού δράματος
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος διοργανώνει σεμινάρια με θέμα «Ανακαλύπτοντας το "σύμπαν" που βρίσκεται κρυμμένο μέσα σε κάθε σχολική τάξη», 15-16 Μαΐου 2006 ώρα: 17:00 – 21:00, στον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), Κουμουνδούρου 25, Αθήνα.
Αφετηρία για το εργαστήριο αποτέλεσε η ισχυρή ταυτότητα του χώρου της "σχολικής τάξης", στον οποίο – κατά κύριο λόγο - καλούνται να υλοποιήσουν το παιδαγωγικό τους έργο οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί.
Σκοποί του εργαστηρίου:
- Να συνειδητοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί ότι ο χώρος αυτός, με το σχήμα, τις διαστάσεις και τα αντικείμενα που τον συνθέτουν, επηρεάζει καθοριστικά τις σχέσεις και τους ρόλους που διαμορφώνονται μέσα σ’ αυτόν.
- Να αποδοθεί σημασία στη θέση που ο κάθε μαθητής καταλαμβάνει μέσα στο χώρο αυτό και στα ιδιαίτερα αντικείμενα και αποσκευές που φέρνει μαζί του μέσα στην τάξη.
- Να χρησιμοποιηθούν τα εργαλεία της Δραματικής Τέχνης, από τα πιο απλά ως τα πιο σύνθετα, σε μια προσπάθεια αποκωδικοποίησης των μηνυμάτων αλλά και επίδρασης στη μορφή, τη δομή αλλά και τη λειτουργία του συγκεκριμένου χώρου, στην παιδαγωγική διαδικασία. Η δράση μπορεί να αφορά σε πολύ απλές πράξεις, όπως στη μετακίνηση ενός θρανίου ή στην είσοδο ενός νέου αντικειμένου, ή σε πολύ σύνθετες – όπως στην ολοκληρωτική αντικατάσταση του πραγματικού χώρου με έναν άλλο φανταστικό.
Ο όρος "Σύμπαν", ως ζητούμενο, αναφέρεται στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις της πραγματικότητας και στις οικουμενικές αλήθειες που εμπεριέχονται συμπυκνωμένες ακόμα και στο πιο μικρό αντικείμενο της ύλης, ακόμα και στην πιο απλή δράση ενός ατόμου.
Η δομή του εργαστηρίου μπορεί να ειδωθεί σαν ένα πρόγραμμα θεατρικής αγωγής που πραγματοποιείται σε μια σειρά διδακτικών ωρών, όσο και σαν μεμονωμένες δράσεις που ο εκπαιδευτικός της τάξης μπορεί να υιοθετήσει, προκειμένου να αλλάξει τη δομή του μαθήματός του, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις δυνατότητες της εκάστοτε διδακτικής ύλης.
Μέσα από τη διαδικασία αυτή θα αναδειχθούν -μεταξύ των άλλων - ως σημαντικοί παιδαγωγικοί στόχοι:
- Η ανακάλυψη των προσωπικών αναγκών και ιδιαιτεροτήτων του κάθε μαθητή.
- Η ανάγνωση της κοινωνικής υγείας και της δυναμικής της ομάδας της τάξης.
- Η ανάδειξη ιδιαίτερων τρόπων , μέσα από τους οποίους τα παιδιά μιας συγκεκριμένης τάξης σε ένα συγκεκριμένο χώρο και χρόνο, θα μπορούν να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τον κόσμο.
- Η απενεχοποίηση του σχολείου ως χώρου που θυμίζει ‘εγκλεισμό’ και η δημιουργία νέων παράθυρων προς την κοινωνία και τον κόσμο.
Η εμψυχώτρια:
Η Έφη Λάζου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος των τμημάτων Νομικής και Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής Διομήδη Φωτιάδη. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Κεντρικής Αγγλίας στο Μπέρμινχαμ, όπου εξειδικεύτηκε πάνω στη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση (MA Drama in Education), ενώ παράλληλα έκανε σπουδές και εργάστηκε με ομάδες πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση ( Certificate in Theatre in Education, Central School of Speech and Drama.) Γνωρίζει επίσης μουσική (κιθάρα) και χορό. Με την ιδιότητά της ως δασκάλα εκπαιδευτικού δράματος έχει διδάξει σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, σε συνδυασμό ή όχι με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών.
Είναι επίσης επιμορφώτρια εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, πάνω στη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη Ζάκυνθο ως υπεύθυνη Θεατρικής Αγωγής, στο Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο του νησιού, στα Ολοήμερα ανοικτού τύπου και στο Μαθητικό Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου. Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος.
- NOESI.gr: Τα στοιχεία επικοινωνίας έχουν διαγραφεί καθώς η δράση αυτή έχει ολοκληρωθεί. Η δημοσίευση διατηρείται online ως αρχείο.