Άσπεργκερ και αισθητηριακή ολοκλήρωση

Εικόνα Koolxs

Γεια σας ...συνοδοιπόροι. Είμαι πατέρας αγοριού που έχει διαγνωστεί με Άσπεργκερ από την κυρία Παπαγεωργίου. Μέχρι πρόσφατα, λόγω του γεγονότος ότι είναι, ας το πούμε, ελαφριάς μορφής και επειδή δεν παρουσιάζει κανένα κινητικό πρόβλημα το παιδί, η παρέμβασή μας περιορίστηκε σε συνεδρίες λογοθεραπείας με ειδική λογοθεραπεύτρια και δεν χρειάστηκε εργοθεραπευτής. Εντούτοις, τελευταία οι ειδικοί που τον παρακολουθούν μας συμβούλεψαν να δούμε και εργοθεραπευτή, όχι για εργοθεραπεία, αλλά για θεραπεία αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Το τι είναι, πάνω κάτω η σύζυγος μου κι εγώ το καταλάβαμε και το πού στοχεύει. Τουλάχιστον στη θεωρία όλα φαίνονται καλά και θετικά. Στην πράξη όμως τι γίνεται; η εργοθεραπεύτρια που επισκευτήκαμε μας είπε ότι τα παιδιά που ξεκινάνε αισθητηριακή ολοκλήρωση περνάνε μια περίοδο που τα κάνει πιο απαιτητικά, πιο ζωηρά ή ακόμα ακόμα και πιο επιθετικά. Ζητάμε λοιπόν να μάθουμε από γονείς που τα παιδιά τους κάνουν αισθητηριακή ολοκλήρωση, τι παρατήρησαν, τι είδαν. Ποια είναι τα θετικά που είδαν οι ίδιοι και τι δεν τους άρεσε, πάντοτε σε ότι αφορά στην θεραπεία αυτή καθεαυτή και τα αποτελέσματά της. Ήταν ωφέλιμο ή άφησε "κουσούρια" και συμπεριφορές που τους έκαναν να πουν "κακώς το κάναμε"; Η επιθετικότητα που παρουσιάζεται στην αρχή είναι παροδική ή εμμένει και δημιουργεί μεταπτώσεις στη συμπεριφορά του παιδιού; Ο γιος μου είναι 7,5 ετών και φοιτεί σε κανονικό σχολείο. Τα προβλήματα που του παρουσιάζονται συνήθως στο χαοτικό και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον του ...διαλείμματος καταλήγουν αρκετές φορές σε επιθετική συμπεριφορά του γιου μου, που αδυνατεί να ανταπεξέλθει λεκτικά στις παιδικές κόντρες (αν και μιλά αρκετά καλά αλλά δεν έχει διπλωματία) αλλά επίσης αδυνατεί να ανταπεξέλθει στο πείραγμα και στο θυμό του. Κατά συνέπεια το δίλημμά μας είναι πολύ μεγάλο, αν θα πρέπει να παρακολουθήσει θεραπείες αισθητηριακής ολοκλήρωσης (ειδικά κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου). Ευχαριστώ για το χρόνο σας και ευελπιστώ σε απαντήσεις που θα μας βοηθήσουν στην απόφασή μας.

Σχόλια

Αισθητηριακή ολοκλήρωση

Εικόνα Μαρία Θωμαδάκη
ΑΓΑΠΗΤΕ γονεα, η αισθητηριακη ολοκληρωση ειναι η επεξεργασια αισθητηριακων ερεθισματων. Ειναι μια διαδικασια που οργανωνει τις αισθησεις μας με το σωμα σε σχεση το περιβαλλον... Ο θεραπευτης πρεπει να δωσει τα καταλληλα ερεθισματα που χρειαζεται ατομικα το καθε παιδι. Ειναι εξατομικευμενη μεθοδος και σχετιζεται αμεσα με την αλληλεποδραση παιδιου και περιβαλλοντος. Ο (εξιδικευμενος στην Α.Ο.) θεραπευτης θα πρεπει να γνωριζει ποσο ερεθισμα πρεπει να παρει το παιδι ωστε να μην ερθει σε υπερδιεγερση. Σε παιδια με διαχυτες αναπτυξιακες διαταραχες (οπως 'Ασπεγκερ κ.τ.λ.) βοηθαει πολυ η Α.Ο. και τα αποτελεσματα ειναι αισθητα απο το πρωτο κιολας διαστημα.
like1

Σχετικά με την αισθητηριακή ολοκλήρωση

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης
Αγαπητέ γονέα, Ενώ η αισθητηριακή ολοκλήρωση έχει γίνει πολύ δημοφιλής προσέγγιση για τον αυτισμό τα τελευταία χρόνια διεθνώς, δυστυχώς προς το παρόν δεν έχουμε άξιες λόγου επιστημονικές μελέτες που να έχουν δείξει σημαντική ωφέλεια σε περιπτώσεις αυτισμού οποιασδήποτε μορφής. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση ζητείται πολύ από τους γονείς των παιδιών, αλλά πουθενά δεν θα βρείτε στατιστικά στοιχεία για τις εκβάσεις αυτής της παρέμβασης.
like0

Κάνε το οπωσδήποτε (για την αισθητηριακή ολοκλήρωση)

Εικόνα Βικτώρια
Έχω και εγω ένα γιο στο φασμα και εδω και δεκα μήνες κανει αισθητηριακή ολοκλήρωση. Είναι 4 χρονών δεν έχει κινητικά προβλήματα είχε φοβο για την αντιστροφη βαρύτητα, δεν ανοιγε πολυ το στομα για ΩΡΛ εξεταση και αποσυντονίζερται από θορύβους (του αρεσει η ηλεκτρικη σκούπα το τρυπάνι κ.τ.λ.). Εδω και 2 μήνες άρχισα και καθημερινά ΑΟ στο σπίτι 3 φορές την ημέρα και ενώ έγινε πιο ατιθασος (κανει περισσοτερο αυτα τα παιχνίδια που θέλει) εγινε και πιο κοπινωνικός (καλει συμμαθητη του για παιχνίδι). Σου συνιστώ ανεπιφύλακτα να το κάνεις ομως σε καποιο καλο πιστοποιημένο θεραπευτη ο οποίος θα σου κανει (περιπου μετα από 3 μήνες δουλεία με το παιδι και ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώσεις) το αισθητηριακό προφίλ του παιδιου σου σταθμισμένο απο Η/Υ και θα σου συστήσει δουλεια στο σπίτι (αν χρειάζεται). Ξεχασα να σου πω μετα από 2 βδομαδες που αρχίσαμε ΑΟ πήρα το πρώτο μου φιλί!
like0

Αισθητηριακή δίαιτα

Εικόνα Βικτώρια
Εννοώ ότι μετα από περιπου 6 μήνες ΑΟ σε κεντρο με ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ εργοθεραπευτρια μου φτιάξαν (με Η/Υ) το αισθηριακό προφιλ του παιδιου. Με εκπαιδευσαν να κάνω πρωτοκολλο Willbarger, πιέσεις στις κλιδώσεις και στον ουρανίσδκο και κάτω σιαγώνα. Παράλληλα τον κατεβάζω με συγκεκριμένο τρόπο στο σχολικό να τρώει τραγανα ή μαλακά πράγματα όταν είναι να ξυπνήσει ή να κοιμηθει, κόλπα για να κοιμαται πιο εύκολα, παιχνίδια με φυσήματα περιβάλλον ύπνου κ.ά. Στο Κεντρο συνεχίζει κανονικά ΑΟ.
like1

Α.Ο. στο σπίτι

Εικόνα Natassa
Θα με ενδιέφερε να μάθω σε πιό κέντρο κάνατε την εκπαίδευση για Αισθητηριακή ολοκλήρωση και Willbarger στο σπίτι,αν θέλετε γράψτε μου πληροφορίες στο natassa_b@hotmail.com. Ευχαριστώ εκ των προτέρων και καλή δύναμη!
like1

Κέντρο για ΑΟ

Εικόνα Βικτώρια
Στο ΚΝΑΠ στην Καστελλα ΠΕΙΡΑΙΑ: http://noesi.gr/knap Σου στελνω πιο πολλά στο e-mail.
like1

Απάντηση για θεραπεία Α.Ο.

Εικόνα giotax.
Αγαπητέ γονέα, πριν αποφασιστεί η αναγκαιότητα για θεραπεία Α.Ο. πρέπει να γίνει ακριβής αξιολόγηση γιατί υπάρχουν πολύ διαφορετικές δυσκολίες Α.Ο.. Ετσι 2 παιδιά που κάνουν Α.Ο. μπορεί να ε΄χουν εντελώς διαφορετικές δυσκολίες, εντελώς διαφορετική συμπεριφορά και να κάνουν εντελώς διαφορετικά πράγματα μέσα στη θεραπεία Α.Ο.. Αρκεί να σας αναφερω με συντομία ότι με βάση την πιο προσφατη ταξινόμηση δυσλειτουργιών Α.Ο. διακρίνονται 3 βασικές κατηγορίες που είναι Α) δυσλειτουργία αισθητηριακής ρύθμισης (περιλαμβάνει υπερ-αντιδραστικότητα, υπο-αντιδραστικότητα και αισθητηριακή αναζήτηση), Β) δυσλειτουργία αισθητηριακής διάκρισης Γ) δυσλειτουργία κίνησης με αισθητηριακή βάση (περιλαμβάνει στασική δυσλειτουργία και δυσπραξία). Ενα παιδί μπορεί να εμφανίζει ενα ή και συνδυασμό των παραπάνω δυσκολιών. Η παρέμβαση είναι σε κάθε περίπτωση ειδική και εξατομικευμένη. Το πρωτόκολλο βαθιάς πίεσης κατα Wilbarger κατα κόρον δινεται στα παιδιά με υπερ-αντιδραστικότητα , συνηθως το ακούμε αμυντικότητα. Τα προγράμματα θεραπευτικής ακρόασης (που συνοδεύουν συνηθως γιατι συνεπικουρούν στην Α.Ο.) από την άλλη μπορούν να βοηθήσουν και σε δυσλειτουργία ρύθμισης και σε στατική δυσλειτουργία.Ένα παιδί π.χ. με δυσπραξία επωφελείται περισσότερο από άλλου είδους δραστηριότητες Α.Ο.. Τι δραστηριότητες ακριβώς θα γίνουν πρέπει να αποφασιστεί με πολύ ακρίβεια από τον ειδικό Α.Ο. θεραπευτή.Πολλές φορές οι δράστηριοτητες φαίνονται παρόμοιες αλλά ο θεραπευτικός στόχος είναι διαφορετικός.Αυτό που θεωρώ πολύ σημαντικό είναι να ερμηνευτούν οι συμπεριφορές του παιδιού με βάση την θεωρία της Α.Ο. και να σας εξηγηθούν αυτά όλα με απλά παραδείγματα.(Π.χ. δεν του αρέσει,το μπάνιο, το κούρεμα, το κόψιμο νυχιών, είναι επιλεκτικός στο φαγητό λόγω απτικής αμυντικότητας και όταν αυτη μειωθεί -με αυτές τις τεχνικές - θα είναι περισσότερο συμμετοχικός και δεχτικός σε αυτές τις Δ.Κ.Ζ.). Τη θεραπεία Α.Ο. (η οποία γίνεται σε εξοπλισμένο και μόνο σε εξοπλισμένο χώρο!!) συνηθως συνοδεύει και πρόγραμμα στο σπίτι γνωστό ως Αισθητηριακή Δίαιτα εάν κριθεί απαραίτητο από τον θεραπευτή (οι δίαιτες δίνονται κατα κορον στα θεματα ρυθμισης ωστε να διατηρειται η ομοιόσταση του παιδιού καθόλη τη διάρκεια της ημέρας).Η θεραπεία Α.Ο. αν γίνει σωστά και μεθοδευμένα από έμπειρο θεραπευτή δεν εγκυμονεί κανέναν απολύτως κίνδυνο ούτε για τη σωματική υγεία ούτε για τη συμπεριφορά του παιδιου. Από την εμπειρία μου θα σας πω ότι τα περισσότερα παιδιά απολαμβάνουν τη θεραπεία Α.Ο. . Μόνο στις περιπτώσεις υπερ-αντιδραστικότητας (ευαισθησίας -αμυντικότητας) μπορεί στην αρχή να εμφανιστεί μια αρνητική στάση του παιδιού (άρνηση για συμμετοχή, φοβία, άγχος,κτλ.) η οποία ωστόσο σβήνει καθώς το παιδί συνηθίζει δηλ. απευαισθητοποιείται στο παρεχόμενο ερέθισμα. Συζητηστε με τον θεραπευτη σας πως και με ποιο τροπο η Α.Ο. θα βοηθησει το παιδι σας και αποφασιστε αν ειναι η θεραπεια πρωτης επιλογης (αυτο που πραγματικα δηλ. χρειαζεται το παιδι για να γινει πιο λειτουργικό) τωρα για εσας. Μην διαχωρίζεται τη Α.Ο. από την Εργοθεραπεία (παροτι και αλλες ειδικοτητες μορει να την κανουν) γιατι η εμπειρια εχει δειξει οτι το καλυτερο αποτελεσμα επιτυγχανεται συνηθως, με συνδυασμο προσεγγισεων και διεπιστημονικοτητα. Καλή αρχή. Ξηρού Χ. Παναγιώτα Εργοθεραπεύτρια NDT.- SIT. -CST.-T.L.-M.O.R.E.- D.P.P.T.- Teachh & Pecs Therapist
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.