Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, φοίτηση σε κανονικό σχολείο αλλά έναν χρόνο αργότερα;
Η Τίνα είναι πέντε ετών και έχει ξεκινήσει θεραπεία από τα τρία. Πηγαίνουμε σε ιδιωτικό κέντρο, όπου κάνει λογοθεραπεία, εργοθεραπεία και ειδικό παιδαγωγικό, σύνολο έξι μισάωρες συνεδρίες την εβδομάδα. Από την αρχή η διάγνωση ήταν ΔΑΔ με πολύ καλή πρόγνωση. Υπήρχε καλό νοητικό επίπεδο, αντίληψη και λόγος με λέξεις. Αυτά τα δύο χρόνια το παιδί έχει σίγουρα σημειώσει πρόοδο.
Οι θεραπευτές της είναι βέβαιοι ότι η Τίνα θα πάει σε κανονικό σχολείο, αλλά έναν χρόνο αργότερα. Εφέτος είναι στο νηπιαγωγείο κατόπιν δικής τους επιμονής να μην πάει σε ειδικό ή ενταξιακό νηπιαγωγείο. Εννοείται βέβαια ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει κανονικά, ούτε να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια όπως πρέπει. Τί με απασχολεί πολύ; Δεν πιστέυω ότι θα τα καταφέρει. Βλέπω καθημερινά στο Kέντο παιδιά με ΔΑΔ που φοιτουν κανονικά στο δημοτικό, κάνουν Αγγλικά, συμπεριφέρονται τέλεια και τίποτα δεν προδίδει ότι παλιότερα ήταν όπως και η Τίνα σήμερα. Αυτή βέβαια είναι μια ζωντανή απόδειξη αλλά η Τίνα ακόμη εμφανίζει στερεοτυπίες, μιλάει με λέξεις, δε μπορεί να κατανοήσει καλά το λόγο. Έχει βελτιωθεί στη βλεμματική επαφή, επιτέλους απαντάει σε όσα καταλαβαίνει και συμπεριφέρεται καλύτερα εκτός σπιτιού. Ζητάω από γονείς που αντιμετωπίζουν ή έχουν αντιμετωπίσει ίδιο πρόβλημα με παιδί τους, να μάθω αν μια σημαντική βελτίωση μπορεί να γίνει μέσα σε δύο χρόνια, πώς δούλευαν στο σπίτι με το παιδί τους, αν οι συνεδρίες που κάνει είναι αρκετές και γενικότερα κάποιος να μου πει αν έχει ζήσει το εξής:
Νέο "βιολόγιο" στο NOESI.gr
Οι θεραπευτές της είναι βέβαιοι ότι η Τίνα θα πάει σε κανονικό σχολείο, αλλά έναν χρόνο αργότερα. Εφέτος είναι στο νηπιαγωγείο κατόπιν δικής τους επιμονής να μην πάει σε ειδικό ή ενταξιακό νηπιαγωγείο. Εννοείται βέβαια ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει κανονικά, ούτε να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια όπως πρέπει. Τί με απασχολεί πολύ; Δεν πιστέυω ότι θα τα καταφέρει. Βλέπω καθημερινά στο Kέντο παιδιά με ΔΑΔ που φοιτουν κανονικά στο δημοτικό, κάνουν Αγγλικά, συμπεριφέρονται τέλεια και τίποτα δεν προδίδει ότι παλιότερα ήταν όπως και η Τίνα σήμερα. Αυτή βέβαια είναι μια ζωντανή απόδειξη αλλά η Τίνα ακόμη εμφανίζει στερεοτυπίες, μιλάει με λέξεις, δε μπορεί να κατανοήσει καλά το λόγο. Έχει βελτιωθεί στη βλεμματική επαφή, επιτέλους απαντάει σε όσα καταλαβαίνει και συμπεριφέρεται καλύτερα εκτός σπιτιού. Ζητάω από γονείς που αντιμετωπίζουν ή έχουν αντιμετωπίσει ίδιο πρόβλημα με παιδί τους, να μάθω αν μια σημαντική βελτίωση μπορεί να γίνει μέσα σε δύο χρόνια, πώς δούλευαν στο σπίτι με το παιδί τους, αν οι συνεδρίες που κάνει είναι αρκετές και γενικότερα κάποιος να μου πει αν έχει ζήσει το εξής:
- να έχει δει το παιδί του να αλλάζει σημαντικά τόσο που να μπορεί να κινείται μέσα σε λογικά πλαίσια.
Σχόλια
Προς Νononta
Αν μένει στάσιμο χρειάζεται αλλαγή
Η πρόοδος δεν αργεί, απαιτεί όμως σταθερότητα
Συμφωνώ εν μέρη με τον όρο στασιμότητα.
Απαιτείται προσωπική εργασία
Σκέψεις ενός γονιού με ίδια προβλήματα
Nευρολογικό Ινστιτούτο
Πληροφορίες
Θα ήθελα να σε ρωτήσω
Τολμώ
να βλέπουμε το δάσος ...
Παρακαλώ θερμά!
Ινστιτούτο
Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή
ΔΑΔ ή άτι άλλο; (στοιχεία Νευρολογικού Ινστ. Ιταλίας;)
Σας καταλαβαίνω
Παρτε και αλλες γνωμες
Συμφωνω με τη soula
Συμπληρωματικα
Μαργαρίτα γειά σου!
Θεοδώρα
Σχετικά με το Ιταλικό Ινστιτούτο
Κοινωνικότητα;
Θεωρώ ότι είναι καταπληκτικός παιδοψυχίατρος