Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, φοίτηση σε κανονικό σχολείο αλλά έναν χρόνο αργότερα;

Εικόνα Nonota21
Η Τίνα είναι πέντε ετών και έχει ξεκινήσει θεραπεία από τα τρία. Πηγαίνουμε σε ιδιωτικό κέντρο, όπου κάνει λογοθεραπεία, εργοθεραπεία και ειδικό παιδαγωγικό, σύνολο έξι μισάωρες συνεδρίες την εβδομάδα. Από την αρχή η διάγνωση ήταν ΔΑΔ με πολύ καλή πρόγνωση. Υπήρχε καλό νοητικό επίπεδο, αντίληψη και λόγος με λέξεις. Αυτά τα δύο χρόνια το παιδί έχει σίγουρα σημειώσει πρόοδο.
Νέο "βιολόγιο" στο NOESI.gr


Οι θεραπευτές της είναι βέβαιοι ότι η Τίνα θα πάει σε κανονικό σχολείο, αλλά έναν χρόνο αργότερα. Εφέτος είναι στο νηπιαγωγείο κατόπιν δικής τους επιμονής να μην πάει σε ειδικό ή ενταξιακό νηπιαγωγείο. Εννοείται βέβαια ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει κανονικά, ούτε να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια όπως πρέπει. Τί με απασχολεί πολύ; Δεν πιστέυω ότι θα τα καταφέρει. Βλέπω καθημερινά στο Kέντο παιδιά με ΔΑΔ που φοιτουν κανονικά στο δημοτικό, κάνουν Αγγλικά, συμπεριφέρονται τέλεια και τίποτα δεν προδίδει ότι παλιότερα ήταν όπως και η Τίνα σήμερα. Αυτή βέβαια είναι μια ζωντανή απόδειξη αλλά η Τίνα ακόμη εμφανίζει στερεοτυπίες, μιλάει με λέξεις, δε μπορεί να κατανοήσει καλά το λόγο. Έχει βελτιωθεί στη βλεμματική επαφή, επιτέλους απαντάει σε όσα καταλαβαίνει και συμπεριφέρεται καλύτερα εκτός σπιτιού. Ζητάω από γονείς που αντιμετωπίζουν ή έχουν αντιμετωπίσει ίδιο πρόβλημα με παιδί τους, να μάθω αν μια σημαντική βελτίωση μπορεί να γίνει μέσα σε δύο χρόνια, πώς δούλευαν στο σπίτι με το παιδί τους, αν οι συνεδρίες που κάνει είναι αρκετές και γενικότερα κάποιος να μου πει αν έχει ζήσει το εξής:
    να έχει δει το παιδί του να αλλάζει σημαντικά τόσο που να μπορεί να κινείται μέσα σε λογικά πλαίσια.
Εκτός από γονείς θα μπορούσε να μου απαντήσει και κάποιος ειδικός. Σας ευχαριστώ πολύ.

Σχόλια

Προς Νononta

Εικόνα Kari
Της φιλης μου το αγορακι εχει ΔΑΔ, το παιδακι το γνωριζω πολυ καλα μια και κανει εργοθεραπεια μαζι με την κορη μου και επισης ειμαστε φιλες πολυ πριν γεννηθουν τα παιδια μας. Περισυ το χειμωνα αλλαξαμε εργοθεραπευτη και ο καινουργιος εργοθεραπευτης που ανελαβε τα παιδια μας τους εκανε ομαδικη εργοθεραπεια, ο τροπος που δουλευε τα παιδια ηταν ιδιαιτερος και πολυ αποτελεσματικος. Ο γιος της φιλης μου ειχε τρομερη εξελιξη, αυτη τη στιγμη πηγαινει σε κανονικο σχολειο, αναγνωριζει ολα τα γραμματα, εχει αρχησει να διαβαζει, μετραει ικανοποιητικα, συμμετασχει σε ολες τις κοινωνικες εκδηλωσεις οπως ολα τα παιδια, τη μονη δυσκολια που αντιμετωπιζει ειναι την ωρα του διαλλειματος που δεν ξερει τι να κανει και τον ρατσισμο της δασκαλας του που προσπαθει με καθε τροπο να τον στειλει στο Τμήμα Ένταξης. Σαφως υπαρχουν πολλες δυσκολιες και χρειαζεται πολυ δουλεια αλλα ωστοσο δειχνει πως θα εχει μια πολυ καλη εξελιξη και πως το μελλον του εξελισεται πολυ αισιοδοξο. Πρεπει να τονισω ομως πως ολα αυτα δεν θα ειχαν αναδειχθει εαν δεν τον ειχε αναλαβει ο νεος εργοθεραπευτης οπου κανει εξαιρετικη δουλεια!!! Επισης ενας πολυ σημαντικος παραγοντας στην θετικη εξελιξη του παιδιου ειναι το ποσο ασχολουνται οι γονεις με το παιδι τους... συμμετοχη σε πολλες κοινωνικες εκδηλωσεις, προγραμματισμος, κανονες και ορια κ.λπ. (αυτα ολα ειναι σχετικα, εξαρταται απο το παιδι...) Να εισαι σιγουρη πως η προσπαθεια παντα ανταμειβεται και εχει παντα αποτελεσματα. Προσωπικη μου αποψη ειναι αν βλεπεις το παιδι σου να ειναι σε στασιμη κατασταση και δεν υπαρχει εξελιξη στην συμπεριφορα του και στην οριμανση του, χρειαζεται περισσοτερο ψαξιμο εκ μερους σου, πρεπει παντα να υπαρχει εξελιξη καλη ή κακη...
like9

Αν μένει στάσιμο χρειάζεται αλλαγή

Εικόνα Angela Papastavrou
Συμφωνώ με την Kari, στο θέμα ότι "αν βλέπεις ότι η πρόοδος του παιδιού σου μένει στάσιμη τότε αρχίζεις και αλλάζεις πράγματα ως προς το καλύτερο". Το δικό μου παιδί έχει ΔΑΔ, είναι 4μιση αλλά αν και έχει σημειώσει προόδους σε αρκετούς τομείς από πέρισυ που πρωτοξεκινήσαμε τις θεραπευτικές του επεμβάσεις, έχει μείνει στάσιμος όσο αφορά τον λογο. 'Ετσι αποφάσισα να κάνω αλλαγες στον τομέα της λογοθεραπείας του αλλάζοντας θεραπευτή και ώρες, δηλ. αντί μισάωρης συνεδρίας σε κέντρο, που στην ουσία δεν είναι επαρκής ο χρόνος, τον αλλαξα σε 50΄και μάλιστα στο σπίτι μας πλέον για να μη κουράζεται με άσκοπες μετακινήσεις!!! Δεν έπεται ότι επειδή αρχίσαμε κάπου θα πρέπει να συνεχίσουμε εκεί εφόρου ζωής. Οτι ήταν να πάρει από κει το πήρε και τώρα πρέπει να γίνει αλλαγή, πάντα ως προς το καλύτερο συμφέρον του παιδιού. Αλλωστε να μη ξεχνάμε ότι λιγα είναι τα εποικοδομιτικά χρόνια του παιδιού και αυτά είναι ΤΩΡΑ και ΩΦΕΙΛΟΥΜΕ να του προσφέρουμε τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΦΟΔΙΑ. Σας εύχομαι το καλύτερο, Αγγελική
like11

Η πρόοδος δεν αργεί, απαιτεί όμως σταθερότητα

Εικόνα -ginka
Nonota, έχω πλέον πιστεί οτι τα παιδιά μας έχουν απεριόριστες δυνατότητες. Αρκεί να είμαστε κοντά τους κάθε στιγμή. Η Μαρία μου έχει πλέον ενταχθεί πλήρως στην ομάδα, έχει κοινωνικοποιηθεί και κάθε μέρα κάνει άλματα προόδου. Όμως πέρα απο την ιδιωτική εκπαίδευση σημαντικό ρόλο σε αυτό, υπήρξε η εκπαίδευση στο σπίτι απο εμάς τους γονείς προς αυτήν και αντίστροφα. Πλέον δεν ξεχωρίζει μέσα στο σύνολο. Ο λόγος της είναι απο ικανοποιητικός έως πολύ καλός, συμμετέχει σε ομαδική κολύμβηση και θεατρικό παιχνίδι. Την περίοδο αυτή δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στον μαθησιακό τομέα. Εκεί χρειαζόμαστε δουλίτσα όμως μέσα σε μερικούς μήνες κατάφερε να διαβάζει συλλαβή συλλαβή. Σήμερα βρίσκεται σε κανονικό νηπιαγωγείο, μετά απο την προτροπή του ΚΔΑΥ. Ολα όμως τα παραπάνω δεν έγιναν μέσα σε μιά μέρα ή έναν μήνα, αλλά σταδιακά. Βήμα βήμα. Σου δίνω ένα απλό παράδειγμα: Το 2006-2007 η Μαρία είχε δυσκολία προσαρμογής και κοινωνικοποιήσης στην ομάδα. Μετά απο ένα χρόνο ιδιαίτερα μαθήματα όσον αφορά την κοινωνικοποίηση της , σταδιακά περάσαμε στο ομαδικό. Μέχρι τον Ιούνιο είχε ενταχθεί υπο προυποθέσεις. Απο τον Αυγουστο και μετά όλα πήγαν μια χαρά. Σήμερα δεν ξεχωρίζει μέσα στην ομάδα, συμμετέχει και το απολαμβάνει. 'Ο,τι θέλεις στην διαθεση σου. Φιλικά, Ginka
like12

Συμφωνώ εν μέρη με τον όρο στασιμότητα.

Εικόνα -ginka
Για μένα στασιμότητα δεν σημαίνει κατ' ανάγκη αλλαγή εκπαιδευτή ή αλλαγή του χρονικού πλαισίου. Στασιμότητα για μένα σημαίνει ότι το παιδί για κάποιο λόγο έχει κουραστεί και χρειάζεται λίγο χρόνο ούτως ώστε να κάνει κτήμα του τα όσα έχει μάθει. Στην περίπτωση αυτή, αλλάζουμε το εκπαιδευτικό υλικό ανάλογα με τις προτιμήσεις του παιδιού για να γίνει πιο ευχάριστη η συνεδρία. Αν και μόνο άν η στασιμότητα διατηρείται για αρκετό καιρό (πάνω απο 2 μήνες) τότε μόνο αλλάζω εκπαιδευτή ή ώρες. Άλλωστε ο πιο καλός κριτής ενός εκπαιδευτή είναι πάντα το ίδιο το παιδί. Βέβαια δεν ξεχνάω με τίποτα ότι κάθε παιδί θέλει τον δικό του χειρισμό. Φιλικά, Ginka
like10

Απαιτείται προσωπική εργασία

Εικόνα Μαργαρίτα
Αγαπητή nonota, Έχω ένα γιο 7 χρονών με ΔΑΔ που φοιτά στην Α’ Δημοτικού σε κανονικό σχολείο. Από τριών χρονών που διαπιστώσαμε το πρόβλημα κάνει συνεδρίες λογοθεραπείας και εργοθεραπείας. Περάσαμε μια δύσκολη χρονική περίοδο από 3 έως 5 χρονών που δεν μιλούσε καθόλου και μετά σταδιακά άρχισε να μιλάει. Εξακολουθεί να έχει γλωσσικά προβλήματα και να επαναλαμβάνει λέξεις. Από την ηλικία των 5 χρονών, που άρχισα να συμμετέχω ενεργά στην εκπαίδευση του, έκανε αλματώδη βήματα. Πέρσι μέσω καρτών έμαθε την αλφάβητο, τα σχήματα, τα γεωμετρικά στερεά και να μετράει μέχρι το 30. Από το Απρίλιο του 2007 άρχισε μαθήματα ενισχυτικής για την Α’ Δημοτικού και τέλους του καλοκαιριού ήξερε να διαβάζει και να γράφει. Επίσης, πήγαμε στην Ιταλία σε Νευρολογικό Ινστιτούτο και μας έδωσαν κατευθύνσεις για καθημερινή εκπαίδευση του Γιάννη σε διάφορα επίπεδα και μέσα σε δύο μήνες είχε μεγάλη εξέλιξη στο μαθησιακό τομέα. Δηλαδή άρχισε να εμπλουτίζει το λεξιλόγιο του, να διαβάζει καλύτερα, να κατανοεί το βιβλίο της γλώσσας της Α’ Δημοτικού καλύτερα και να μετράει μέχρι το 230. Από το ΚΔΑΥ που ξαναπέρασε το Σεπτέμβριο λόγω ρατσισμού των εκπαιδευτών του σχολείου (χωρίς να έχουν δει το παιδί μου αλλά γνωρίζοντας ότι πάσχει από ΔΑΔ, έκαναν αίτηση στο ΚΔΑΥ να μην μου δώσει την πρώτη γνωμάτευση του παιδιού μου για κανονικό σχολείο με τμήμα ένταξης, αλλά να αξιολογηθεί ξανά για να πάει σε ειδικό σχολείο) έκριναν ότι το παιδί μου μπορεί να παρακολουθήσει το κανονικό σχολείο χωρίς να αντιμετωπίσει μαθησιακά προβλήματα και γι’ αυτό δεν χρειάζεται τμήμα ένταξης, αλλά παράλληλη στήριξη για δύο χρόνια με σκοπό την καλύτερη ένταξη του παιδιού μου στο σχολείο και τη βέλτιστη κοινωνικοποίηση του. Ελπίζω, ότι σε μικρό χρονικό διάστημα και το πρόβλημα λόγου που εξακολουθεί να φαίνεται έντονα να αμβλυνθεί με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζει καθόλου από τα υπόλοιπα παιδιά. Επίσης, στη πρώτη συνάντηση γονέων του τμήματος του παιδιού μου με τη δασκάλα διαπίστωσα ότι ο Γιάννης υπερέχει μαθησιακά από τα άλλα παιδιά και αυτό το γεγονός με έκανε περήφανη. Nonota, προσωπικά πιστεύω ότι μόνο μέσω προσωπικής εργασίας με το παιδί σου και εφόσον έχει ένα καλό υπόβαθρο, θα μπορέσεις να το βοηθήσεις να εξελιχθεί και να μην ξεχωρίζει κάποτε από τα υπόλοιπα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Φιλικά, Μαργαρίτα
like4

Σκέψεις ενός γονιού με ίδια προβλήματα

Εικόνα marmar
Ειλικρινά με προβληματίζουν τα σχόλια σας.Στα 4 χρόνια που ασχολούμαι πλέον με τον αυτισμό δεν έχω βρει 2 παιδιά που να είναι ίδια.Η διαταραχή είναι ίδια,τα συμπτώματα, η εικόνα εν γένει του παιδιού, τα προβλήματα συμπεριφοράς ή τα γνωστικά προβλήματα τους, αλλά το κάθε παιδί δείχνει να έχει- και συγχωρείστε μου τον τρόπο που το εκφράζω- τον δικό του "αυτισμό".Οι δυνατότητες του εξαρτώνται από το που είναι ακριβώς μέσα στο φάσμα του αυτισμού, από το πότε άρχισε την θεραπεία, κλπ.Μην παραδείγματίζεστε από τα άλλα παιδιά με ΔΑΔ.Για παράδειγμα, ο μεγάλος μου γιός άρχισε στα 2 αγωγή,στα 4 πήγε παιδικό σταθμό για 2 χρόνια με συνοδό,τώρα πάει νηπιαγωγείο με συνοδό.Έχει λόγο και καλή αντίληψη, ξέρει ένα κάρο πράγματα,πιστέψτε με,συνεννούμαστε αρκετά πια, έχει ενδιαφέροντα αλλά η συμπεριφορά του δεν είναι για 6 ετών. Σε σχέση με ένα φυσιολογικό παιδί-δεν έχει καμμία σχέση-είναι αξιαγάπητος-πανέξυπνος αλλά κάνει πράγματα που ίσως μόνο ένα 2χρονο θα έκανε.Μόνος του δεν μπορεί να σταθεί πουθενά. Έχω την υποψία πως τα παιδιά που βλέπεται έχουν ΑΣΠΕΡΓΚΕΡ και αυτό είναι πολύ διαφορετικό, είναι μεν ΔΑΔ αλλά η κλινική εικόνα και η γνωστική και συμπεριφορική κατάσταση του παιδιού είναι τελείως διαφορετική.Και αν ρωτήσετε τους γονείς τους, ίσως σας περιγράψουν μία πολύ δύσκολη εικόνα συμβίωσης με το παιδί τους, από αύτή που εσείς φαντάζεστε.Ίσως σας φαίνονται σαν φυσιολογικά -αλλά δεν είναι. Κλέινοντας,θα σας πω ότι 2 χρόνια αγωγής,αν και το παιδάκι σας μάλλον είναι καλύτερα από άλλα -είναι λίγα για να δείτε αυτό που θέλετε.Οριοθετήστε αυτό που θέλετε να δείτε, στην πραγματικότητα του παιδιού σας χωρίς να χάνετε την πίστη σας σε αυτό.Ίσως σας εκπλήξει ευχάριστα, όταν χαμηλώσετε τον πήχυ και τον φέρετε στο ύψος της ώστε να τον φτάνει.
like5

Nευρολογικό Ινστιτούτο

Εικόνα annag
Μαργαρίτα γειά σου, είμαι καινούργια στο NOESI και τώρα διαβάζω τα βιολόγια και βρήκα και το δικό σου. Ο γιος μου Κώστας είναι τώρα 5 ετών και είναι περίπου ίδια περίπτωση με τον δικό σου Γιάννη. Βέβαια μέχρι πέρισυ φορούσε ακουστικά γιατί μας είχαν πει ότι έχει βαρυκοία. Όταν διορθώθηκε η βαρυκοία ο παιδονευρολόγος διέγνωσε ΔΑΔ με αυτιστικά στοιχεία. Τώρα έχει αρχίσει να επαναλαμβάνει λέξεις και λέει την ΑΒ χωρίς τα σύμφωνα, μόνο τα φωνήεντα. Θα ήθελα αν μπορείς να μου πεις περισσότερα για αυτό το Νευρολογικό Ινστιτούτο στην Ιταλία που πήγες τον Γιάννη σου. Ευχαριστώ Άννα Γεωργακοπούλου
like9

Πληροφορίες

Εικόνα Μαργαρίτα
Αγαπητή Άννα, Εάν πραγματικά θέλεις να μάθεις περισσότερα για το Νευρολογικό Ινστιτούτο της Ιταλίας, το οποίο θεωρώ αξιόλογο, επικοινώνησε μαζί μου. Σου έχω στείλει e-mail, αλλά δεν μου απάντησες. Μαργαρίτα
like12

Θα ήθελα να σε ρωτήσω

Εικόνα γιωργος
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΗ ΤΟ ΓΙΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΥΤΙΣΜΟ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ: jero_ni_mo@hotmail.com ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
like10

Τολμώ

Εικόνα πηνελόπη
Διαβάζοντας δεξιά και αριστερά τα σχόλια και βλέποντας για την βλεματική επαφή που και εγώ διόρθωσα στον γιο μου που έχει το σύνδρομο Asperger ,είδατε τι λέω διόρθωσα με την πλειοψηφία να θέλει να κοιτάς όταν σου μιλάνε και όταν τους μιλάς, με αποτέλεσμα να μοιάζει πως κοιτάει και όχι στην πραγματικότητα να συμβαίνει,στην πραγματικότητα κοιτάει όταν εκείνων τον ενδιαφέρει κάτι, που συνήθως είναι κάτι για τους υπόλοιπους αδιάφορο. Έτσι βγάζω το συμπέρασμα ότι όλος ο θόρυβος γίνετε για το πως τα παιδιά μας θα προσποιηθούν ότι μοιάζουν με τους περισσότερους,πώς θα κρύψουν την ιδιαιτερότητα τούς και όχι αν πραγματικά θα βελτιωθεί η ζωή τους. Τολμώ λοιπόν να πω πως πιο πολύ πρέπει να πάρω απόφαση εγώ αυτή την διαφορετικότητα παρά πως θα υπάρξουν θεαματικές αλλαγές μετά την εφηβεία , όλες οι αλλαγές είναι πριν. Τα θαύματα δε, σταμάτησαν νομίζω!Είναι θαύμα που έχω τον γιο μου όπως και να είναι.έχω δε τόλμη να πω πως είναι μέρες που κουράζομαι αφάνταστα και η ζωή μου γίνετε κόλαση, είμαι και εγώ βλέπετε δυσλεκτική και είναι δύσκολο να παντρέψουμε της ιδιαιτερότητες μας.Αυτά τα παιδιά δεν βγήκαν από μόνα τούς έτσι, εάν ψάξουμε στην οικογένειά μας και στους εαυτούς μας όλο και κάτι θα βρούμε! Πηνελόπη
like9

να βλέπουμε το δάσος ...

Εικόνα Kari
Πηνελόπη απλως θα συμφωνήσω μαζί σου λεγοντας μια μονο φράση "καμμια φορά βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος". Πρέπει να κάποτε να καταλαβουμε πως υπαρχουν πολλοι άνθρωποι που δεν νοιωσαν την χαρα να γίνουν γονείς...πως ζούμε ένα θαύμα και εμείς νοιαζόμαστε αν έγινε το θαύμα τέλειο, χωρίς αύτο βέβαια να υποτιμαεί τις δυσκολίες του κάθε παιδιού.
like13

Παρακαλώ θερμά!

Εικόνα ανώνυμο ΜΑΜΑ
Παρακαλώ θερμά αν μπορείτε να μου δώσετε τα στοιχεία του Ινστιτούτου στην Ιταλία. Έχω ένα αγοράκι 5 ετών με διάγνωση ΔΑΔ για την οποία μόλις μάθαμε. Μέχρι σήμερα οι "ειδικοί" μας έλεγαν ότι το παιδί είναι φυσιολογικό. Κάνει λογοθεραπεία εδώ και 2,5 μήνες, έχει καλό λόγο, αλλά έχει δυσκολία στην ένταξή του στον παιδικό σταθμό και στην κοινωνικοποίησή του στην ομάδα. Μας είπαν ότι θα ήταν δύσκολο να διαγνωστεί η διαταραχή του κλπ, κλπ. Αν μπορείτε να μου περάσετε τα στοιχεία θα σας είμαι εξαιρετικά ευγνώμων. Σας ευχαριστώ και πάλι.
like7

Ινστιτούτο

Εικόνα annag
Διάβασε το βιολόγιο της Κατερίνας Ζαρίφη. Θα βρεις πολλά στοιχεία για το Ινστιτούτο.
like11

Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή

Εικόνα ανώνυμο
Γεια σας! Ειμαι δασκαλα ειδικης αγωγης κ 2 μερες τη βδομαδα ειμαι στη διαθεση του νηπιαγωγειου. Εχω ενα παιδακι 5 ετων με διαγνωση Δ.Α.Δ. απο ΚΔΑΥ που ομως δεν ειναι ακριβης. Αναφερει πως ο Σ. εχει αυτιστικες συμπεριφορες και πως για διαφιρους λογους η διαγνωση δε θα μπορουσε να ειναι ολοκληρωμενη. Ειμαι μολις 2μερες στην ταξη και η εντυπωση που μου εδωσε ειναι τελειως διφορετικη απο τη διαγνωση. Ο Σ. φοιτα στο νηπιαγωγειο, εχει λογο κ βλεμματικη επαφη,αναζητα την κοινωνικη επαφη,συνεργαζεται και γενικα ειναι ενα πολυ χαπουμενο αγορακι κ δε διαφερει τοσο απο τα παιδια της ηλικιας του ωστε να χρειαζεται παραλληλη στηριξη. Ενα 'προβλημα' που εμφανιζει αφορα στην λεπτη κινητικοτητα και στην οριοθετηση. Δεν ξερω τι επιπλεον προγραμμα μπορω να εφαρμοσω περα απο τη συμπληρωματικη βοηθεια που προσφερω στο εργο της νηπιαγωγου σε οσα παιδια τη χρειαζονται. Αν εχετε καποια συμβουλη να μου δωσετε θα το εκτιμουσα πολυ!
like8

ΔΑΔ ή άτι άλλο; (στοιχεία Νευρολογικού Ινστ. Ιταλίας;)

Εικόνα ανώνυμο
Γεια σας, Ο μεγάλος μου υιος διαγνώστηκε με προβλήματα λόγου κατόπιν διαστήματος παρακολούθησης από ειδικούς και αρχίσαμε εργο- λογο- θεραπείες 5 φορές την εβδομάδα. Τα συμπτώματά του είναι στερεοτυπίες που εναλάσσονται (χτύπημα πόρτας που έφυγε, τρίξιμο δοντιών που έφυγε, κρατάει την αναπνοή του, επαναλαμβάνει προτάσεις άσχετες με το θέμα της συζήτησης, κα). Παρόλα αυτά έχω μπερδευτεί μιας και έχει αρκετά συμπτώματα ΔΑΔ από ό,τι καταλαβαίνω. Η ειδική μας είπε πως δεν ανήκει στο φάσμα του αυτισμού, αλλά δεν ξέρω τι να πιστέψω. Επίσης δεν συμμετέχει σε ομάδες και δεν ασχολείται με άλλα παιδάκια και δεν παίζει μαζί τους. Μέχρι τα 3 δεν μίλαγε παρά μόνον λέξεις. Ξαφνικά άρχισε και έκανε προτάσεις και σήμερα (μετά 6 μήνες) μπορείς να συνεννοηθείς, αλλά με πίεση πολλές φορές για να σου απαντήσει και απαντά μόνο με τις προτάσεις και φράσεις που έχει ακούσει.Έχει πολύ καλό γνωστικό επίπεδο. Επίσης έπεφτε σε πράγματα, δεν πρόσεχε και δεν πόναγε. Όλα αυτά όμως τώρα έχουν βελτιωθεί μετά από 3 μήνες θεραπείας. Μηπως έχετε τα στοιχεία του Ινστιτούτου στην Ιταλία;
like11

Σας καταλαβαίνω

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Αγαπητέ κύριε, Από όσα περιγράφετε για τις στερεοτυπίες, ότι δεν ασχολείται με άλλα παιδιά στο παιχνίδι, ότι δε μίλαγε και ξαφνικά έκανε ολόκληρες προτάσεις, ότι επαναλαμβάνει ολόκληρες προτάσεις που έχει ακούσει ως απάντηση σε κάποια ερώτηση, ότι έχει πολύ καλό γνωστικό επίπεδο, ότι έπεφτε σε πράγματα , αδέξιος στην κίνηση, και ότι δεν πονούσε (διαταραχή στην αισθητηριακή επεξεργασία του πόνου), όλα αυτά είναι συμπτώματατα της ΔΑΔ. Δεν γνωρίζω γιατί σας είπε η ειδικός ότι δεν ανήκει στο φάσμα του αυτισμού. Πιθανόν να σκέφτεται ότι ανήκει σε μια άλλη διαγνωστική κατηγορία ή να μη γνωρίζει καλά την ΔΑΔ. Επειδή τα στοιχεία που δίνετε εδώ δεν είναι αρκετά, δεν μπορώ να σας απαντήσω στην ερώτηση σας. Θα μπορούσα να απαντήσω αν είχα περισσότερα δεδομένα. Επικοινωνήστε μαζί μου Τηλ. 6948079564 Φιλικά Κυριάκος
like8

Παρτε και αλλες γνωμες

Εικόνα Soula
Παρτε και αλλες γνωμες, για να εχετε μια ολοκληρωμενη και σωστη εικονα. Στην περιπτωση οποιασδηποτε διαταραχης πρεπει να δουλεψει το παιδι με σωστους επαγγελματιες απο νωρις. Δοκιμαστε, ρωτηστε αν ειστε Αττικη εχετε πολλες επιλογες. Καλη συνεχεια.
like8

Συμφωνω με τη soula

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Έχετε κι άλλες γνωμες να αναζητήσετε. Ο κος Καμπάκος Χρήστος, παιδοψυχίατρος έχει πολύ μεγάλη εμπειρία και γνώση για το θέμα ΔΑΔ και βρίσκεται στο ΕΘΜΑ , στο Φάρο Ψυχικού. Σε αυτόν μπορείτε να απευθυνθείτε για να σας απαντήσει στην ερώτησή σας αλλά και να σας κατευθύνει για το τι πρόκειται να κάνετε στο μέλλον. Αν κάποιος γνωρίζει κάποιον άλλο παιδοψυχίατρο σαν επιλογή, παρακαλώ να το συμπληρώσει. Είναι σωστό να γνωρίζουν κι άλλοι γονείς που μπορούν να απευθυνθούν για μια έγκυρη διάγνωση. Φιλικά Κυριάκος
like6

Συμπληρωματικα

Εικόνα -Aναστασία
Επισης ο κ.Ζούρος Νίκος,παιδοψυχίατρος που συνεργάζεται με πάρα πολλά κέντρα εντός & εκτός Αθηνών,από προσωπική εμπειρία θα πω καταπληκτικός!
like8

Μαργαρίτα γειά σου!

Εικόνα ΘΕΟΔΩΡΑ
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΕΙΑ ΣΟΥ! ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΡΟΥΛΑ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΑΓΟΡΙ 5 ΕΤΩΝ ΜΕ ΔΑΔ ΚΑΙ ΘΑΘΕΛΑ ΚΑΙ'ΓΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ.
like7

Θεοδώρα

Εικόνα ανώνυμο
Πολλες πληροφοριες για το Ινστιτουτο στην Ιταλια θα βρεις στα βιολογια της Κατερινας Ζαριφη.
like4

Σχετικά με το Ιταλικό Ινστιτούτο

Εικόνα Γιώργος Βέλστος
Μαργαρίτα γειά σου, θα ήθελα να μάθω πληροφορίες σχετικά με το Ιταλικό Ινστιτούτο σε παρακαλώ πολύ αν μπορείς να μου τις στείλεις.(info@explast.gr) Ευχαριστώ πολύ Γιώργος
like8

Κοινωνικότητα;

Εικόνα amosp
Καλησπέρα. Είμαι πατέρας ενός παιδιού 4 χρονών που πρωτοδιαγνώσθηκε σύνδρομο Asperger, από τετραμήνου. Έχουμε προβλήματα στην λεπτή κινητικότητα και βέβαια κοινωνικότητα του. Το ερώτημα μου είναι τί παρέμβαση κάνατε εσείς και μέσω ενός θεραπευτή για την κοινωνικότητα του, και πώς μπορούμε να δουλέψουμε και εμείς ως γονείς επάνω σε αυτό το θέμα. Να σημειώσω πως ο μικρός μας πηγαίνει σε δημόσιο παιδικό σταθμό.
like4

Θεωρώ ότι είναι καταπληκτικός παιδοψυχίατρος

Εικόνα stacy
Γεια σας. Θεωρώ ότι ο κ. Κωνσταντίνος Φρανσίς στο "ΑΤΤΙΚΟ Νοσοκομείο" (τα στοιχεία επικοινωνίας βρίσκονται στη διάθεση του NOESI.gr - μπορείτε να τα ζητήσετε μέσω E-mail από τη σελίδα http://noesi.gr/contact) είναι καταπληκτικός παιδοψυχίατρος. Στο γιο μου έκανε διάγνωση ΔΑΔ πριν ένα χρόνο όταν ήταν 2,5 ετών. Ο λόγος που το ψάξαμε είναι επειδή καθυστέρησε να μιλήσει), είχε πολλά αισθητηριακά και στερεοτυπίες (π.χ. flapping). Εδώ και ένα χρόνο κάνει λογοθεραπεία και εργοθεραπεία στο Κέντρο "ΕΞΕΛΙΞΗ" στο Περιστέρι (κοντά στον Κηφισό) και έχουμε δει τεράστια πρόοδο. Έχει υψηλή νοημοσύνη και αυτό τον έχει βοηθήσει πολύ. Η ομιλία του είναι φυσιολογική με τη διαφορά ότι καμιά φορά θέλει να επαναλαμβάνουμε αυτά που λέει ή τα επαναλαμβάνει από μόνος του άσχετες στιγμές που δεν έχει νόημα. Πέρυσι φοβόταν να σκαρφαλώνει, ειδικά σε ασταθείς επιφάνειες, και δεν ισορροπούσε καλά. Φέτος διασκεδάζει να σκαρφαλώνει, με προσοχή βέβαια και έχει βελτιωθεί πάρα πολύ η ισορροπία του. Η ακαμψία στη σκέψη που πάντα μας δημιουργούσε προβλήματα έχει βελτιωθεί πάρα πολύ. Δηλαδή, πέρυσι 3-4 φορές τη μέρα θα έκλαιγε επί μία ώρα, επειδή ήθελε να κάνει κάτι όπως το είχε στο μυαλό του, αλλά δε γινόταν. Σήμερα αυτό συμβαίνει συνήθως μία φορά τη μέρα και κρατάει για 10'. Σε γενικές γραμμές είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την πρόοδο που έχουμε δει.
like3

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.