Ο γιος μου έχει διάγνωση ΔΑΔ - Άρνηση στην λογοθεραπεία

Ο γιος μου, ετών 10, έχει διαγνωσθεί με ΔΑΔ, είναι στο φάσμα του αυτισμού, υψηλής λειτουργικότητας. Ξεκίνησε το Μάιο του 2016 με 2 ώρες λογοθεραπεία, 1 εργοθεραπεία και 1 ειδικό παιδαγωγικό κάθε εβδομάδα. Τον Σεπτέμβριο του 2017 σταματήσαμε την εργοθεραπεία (απόφαση του κέντρου) και εγώ από μόνη μου σταμάτησα το ειδικό παιδαγωγικό γιατί θεωρώ ότι το τελευταίο καλύπτεται βασικά από το τμήμα ένταξης του σχολείου, την παράλληλη στήριξη και την ειδική παιδαγωγό που τον διαβάζει στο σπίτι.

Έτσι λοιπόν ο γιος μου κάνει τώρα μια λογοθεραπεία και μια ομαδική συνεδρία (σύνολο 2 παιδιά) με παιδοψυχίατρο κάθε εβδομάδα.

Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει συμβουλευτική γονέων στο κέντρο αυτό. Νιώθω ότι δεν υπάρχει χρόνος από την πλευρά τους για να μου μιλήσουν ή να ΄λύσουν απορίες δικές μου σχετικά με την συμπεριφορά του παιδιού μου.

Είμαι πολύ μπερδεμένη σχετικά με τις θεραπείες του.

Το παιδί αρνείται να πάει, την τελευταία φορά η λογοθεραπεύτρια του μίλησε πολύ έντονα βάζοντάς τον τιμωρία γιατί δεν έκανε την εργασία του.

Καταφέρνοντας επιτέλους να μιλήσω με τον παιδοψυχίατρο για την εξέλιξη του Γιώργου, η απάντησή του ήταν ότι εμείς οι γονείς δεν στηρίζουμε την θεραπεία.

Η αλήθεια είναι τον πιέζουμε πολύ με τις καθημερινές υποχρεώσεις, μαθήματα σχολείου, αγγλικά, γαλλικά, κολυμβητήριο, λογοθεραπεία.

Μιλάμε για ένα παιδί που έχει και μαθησιακές δυσκολίες.

Τις τελευταίες εβδομάδες δεν τον πίεσα να κάνει τις ασκήσεις που μου έδωσε η λογοθεραπεύτρια για το σπίτι.

Είμαι πολύ μπερδεμένη με το εάν έχω επιλέξει το σωστό για το παιδί μου μιας και το τελευταίο διάστημα δεν θέλει να πάει στην συνεδρία και στην λογοθεραπεία.

Σχόλια

Αγγλικά, γαλλικά, κολυμβητηριο, λογοθεραπείες και μαθήματα

Εικόνα Αικατερίνη Σγουρομάλλη

Αγγλικά, γαλλικά, κολυμβητηριο, λογοθεραπείες και σχολικά μαθήματα; κατα την ταπεινή μου άποψη... τον έχετε φορτώσει παρά πολυ! Το παιδί τα κανει όλα αυτά με χαρά; Αν όχι, αφαιρέστε ότι δεν τον ικανοποιεί! Εκτός κι αν ειναι από τις περιπτώσεις παιδιού που λατρεύει το διάβασμα... υποτίθεται ότι ειναι παιδί με ειδικές ανάγκες! Πως ανταποκρίνεται σε όλα αυτά;

Γαλλικά και αγγλικά γίνονται στο σπίτι

Εικόνα Κάτια Πετράκη

Γαλλικά και αγγλικά γίνονται στο σπίτι. Κολυμβητήριο πάει 2 φορες την εβδομάδα και όχι όταν νιώθει κουρασμένος. Αρνείται έντονα να πάει λογοθεραπεια.

Δεν είναι πολύ δύο γλώσσες για παιδί με ΔΑΔ;

Εικόνα Αικατερίνη Σγουρομάλλη

Δεν ειναι πολυ δυο γλώσσες για παιδί με ΔΑΔ; Συν όλα τα αλλα και το σχολείο; Και να χρειάζεται διάβασμα για όλα αυτά... Μου φαίνεται φυσικό να αρνείται να πάει λογοθεραπεία! Είπες μάλιστα ότι τον τιμώρησε! Αυτό από μόνο του το θεωρώ απαράδεκτο! Φυσικά, ο καθένας ξέρει το παιδί του αλλά θεωρώ ότι τόση πίεση δεν φέρνει καλα αποτελέσματα! Τα παιδιά μας ειναι ιδιαίτερα και πρέπει να απολαμβάνουν ό,τι κάνουν για να εξελίσσονται...

Επαναπροσδιορισμός στόχων

Εικόνα ΝΟΗΜΑΘΗΣΗ

Καλησπέρα και από εμένα,

Διαβάζοντας τα όσα αναφέρετε, θα πρότεινα να μιλήσετε με τους θεραπευτές του κέντρου για επαναπροσδιορισμό στόχων για το παιδί σας. Θα πρέπει να ξέρετε πού θα εστιάσετε και ποιες είναι οι αρχικές ανάγκες που πρέπει να καλύψετε. Η τιμωρία σε τέτοιες περιπτώσεις δε φέρνει κανένα σωστό αποτέλεσμα (αλλά τι εννοείται με τον όρο 'τιμωρία'?). Επιπλέον για να ξανακερδίσετε τη 'μάχη΄ με τη λογοθεραπεία, θα πρέπει κι εσείς οι ίδιοι (οι γονείς) να έχετε μια θετική στάση απένταντι σε όλο αυτό που κάνετε. Και το παιδί σας το εισπράτει αμέσως και αλλάζει τη στάση του. Η συμβουλευτική γονέων αποσκοπεί στη σωστή διαχείριση καταστάσεων και συμπεριφορών του παιδιού σας και οι συγκεκριμένες συνεδρίες θα χρειαστεί να γίνονται σε σταθερή βάση (εβδομαδιαία ή μηνιαία).

Το σημαντικότερο είναι το παιδί να αγαπήσει ότι κάνει και να είναι προς όφελός του. 

Με εκτίμηση,
Αναστασία Τσεκούρα (ΝΟΗΜΑΘΗΣΗ)

Δεν είναι πολύ δυο γλώσσες για παιδί με ΔΑΔ

Εικόνα Κάτια Πετράκη

Πρέπει να αναφέρω ότι το παιδί είναι δίγλωσσo. Μιλάει ήδη μια ξένη γλώσσα, γιατί βρισκόμασταν κάποια χρόνια εξωτερικό, οπότε πρέπει να συντηρήσουμε αυτά ήδη γνωρίζει.

Οι ώρες των γλωσσών μέσα στην εβδομάδα είναι εξαιρετικά λίγες σύνολο 2,5 ώρες / εβδομάδα.

Όπως ξέρετε, όλα τα παιδιά εάν δεν έχουν δραστηριότητες περνάνε αρκετό χρόνο στο iPad και αυτό είναι κάτι που δεν θέλουμε.

Τα παιδιά με αυτισμό ίσως επωφελούνται από μία επιπλέον γλώσσα!

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Αγαπητοί γονείς, αν γνωρίζετε αγγλικά, σας προτείνω να διαβάσετε αυτό το άρθρο με τίτλο Children with autism may benefit from being bilingual, που βρίσκεται στην ιστοσελίδα: https://www.medicalnewstoday.com/articles/320640.php

Στο άρθρο παρουσιάζεται η μελέτη της Aparna Nadig, από τη Σχολή Επικοινωνιών και Επιστημών του Πανεπιστημίου McGill στο Μόντρεαλ του Καναδά. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Child Development.

Εν περιλήψει, στη μελέτη έλαβαν μέρος σαράντα παιδιά, εκ των οποίων τα μισά (20) είχαν τυπική ανάπτυξη (10 μονόγλωσσα και 10 δίγλωσσα) και τα υπόλοιπα (20) βρισκόταν στο φάσμα του αυτισμού / ΔΑΦ (10 μονόγλωσσα και 10 δίγλωσσα). Κανένα από τα παιδιά που συμμετείχαν δεν παρουσίαζε νοητική υστέρηση (ως συνοδή διαταραχή στη ΔΑΦ).

Κάθε παιδί πραγματοποίησε μία εργασία σε υπολογιστή που περιελάμβανε την ταξινόμηση αντικειμένων. Κατά τη διάρκεια της εργασίας, εμφανίστηκαν μπροστά τους μια σειρά αντικειμένων και τους ζητήθηκε να τα ταξινομήσουν με βάση το χρώμα. Στη συνέχεια, τους ζητήθηκε να επαναλάβουν τη διαδικασία, αυτή τη φορά όμως ταξινομώντας τα αντικείμενα κατά σχήμα.

Σημείωση: Αυτή η εναλλαγή μπορεί να είναι δύσκολη για τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και τείνουν να αποδίδουν λιγότερο καλά.

Διαπιστώθηκε ότι τα δίγλωσσα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού διαχειρίστηκαν τη γνωστική αλλαγή πιο εύκολα από τα μονόγλωσσα παιδιά που βρίσκονται επίσης στο φάσμα του αυτισμού. Ωστόσο, όπως αναμενόταν, η μνήμη εργασίας ήταν ισοδύναμη μεταξύ των ομάδων.

Αν και τα ευρήματα είναι ενδιαφέροντα, η μελέτη παρουσιάζει κάποιες ελλείψεις. Για παράδειγμα, περιελάμβανε μόνο 40 παιδιά (μόνο 10 από τα οποία ήταν δίγλωσσα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού). Για το λόγο αυτό, χρειάζονται δοκιμές σε μεγαλύτερο δείγμα ώστε να υπάρχουν ασφαλή συμπεράσματα.

Σωστή επιλογή

Εικόνα Kate D

Το αλάνθαστο ένστικτό σου σε οδηγεί να παίρνεις τις σωστές αποφάσεις για το παιδί σου. Είμαι μητέρα παιδιού με Asperger και ενήλικη με διαγνωση Asperger που δεν ακολουθούσα τους κανόνες των νευροτυπικών.... Προσωπική μου συμβουλή... ο γιός σου χρειάζεται την αγάπη σου και την υποστήριξή σου στα "ειδικα" ενδιαφέροντά του.... κανείς δεν είναι πιο "ειδικός" απο εσένα !!  

Τιμωρία

Εικόνα Κάτια Πετράκη

Ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας.

Δυστυχώς δεν βρισκόμουν την ημέρα της τιμωρίας στο Κέντρο. Ήταν άλλο συγγενικό πρόσωπο. Οι πληροφορίες που είχα ήταν ότι ακούστηκαν φωνές και η τιμωρία ήταν να καθίσει στην καρέκλα της τιμωρίας.

Αυτή την εβδομάδα πήγαμε στο Κέντρο. Το παιδί μου είπε "Δεν θέλω να πάω αλλά αφού μου λες να πάω, θα πάω''.

Επειδή γενικά έχω τις αμφιβολίες μου, θα επισκεφτώ άλλα δυο Κέντρα και θα αποφασίσω.

Ευχαριστώ

Το παιδί έχει δίκιο...

Εικόνα Kate D

Αγαπητή... άγνωστη μαμά, σεβάσου τις επιθυμίες του παιδιού σου, όταν τα χρόνια περάσουν θα καταλάβεις πόσο δίκιο είχε ο γιος σου και δεν θέλει να πάει στα λεγόμενα "θεραπευτικά" Κέντρα! ...που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το κέρδος.. κανένα κέντρο δε "θεράπευσε", γιατί δεν είναι ασθένεια το asperger, είναι διαφορετικός τρόπος σκέψης, αντίληψης και άλλα πολλά που οι νευροτυπικοί δεν τα γνωρίζουν. Αποδέξου αυτό το υπέροχο παιδί και άλλαξε ...αν μπορείς.. το περιβάλλον του, όχι το χαρακτήρα του. Μεγαλώνοντας θ' αλλάξει μόνο του ...όταν θα είναι αυτό έτοιμο για αλλαγή !!

Συμβουλευτική γονέων στα Κέντρα

Εικόνα Κάτια Πετράκη

Θα ήθελα τις εμπειρίες άλλων γονέων.

Στο Κέντρο που πάμε εμείς ακόμα, η συμβουλευτική γονέων (που σπάνια γίνεται σε εμάς), γίνεται από την λογοθεραπεύτρια και όχι από κάποιον παιδοψυχολόγο. Είναι λογικό αυτό; Το Κέντρο έχει παιδοψυχίατρο ο οποίος εμφανίζεται μια φορά την εβδομάδα και παρακολουθεί συγκεκριμένες ομάδες παιδιών, όχι όμως παιδοψυχολόγο.

Φαίνεται ότι η γνώμη του παιδιού δεν μετρά κι αυτό ειναι λυπηρό!

Εικόνα Αικατερίνη Σγουρομάλλη

Θα συμφωνήσω με την Κatie D. Φαίνεται ότι η γνώμη του παιδιού δεν μετρά κι αυτό ειναι λυπηρό! Ένα παιδί που εκφράζει την άρνηση του και λέει ξεκάθαρα ότι το κάνει για τους άλλους, τι άλλο πρέπει να πει για να το καταλάβει η οικογένεια του; Τι συμβουλές περιμένετε από ένα Κέντρο που ειναι υπέρ της τιμωρίας; 

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και βάλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας π.χ. 5€, 10€, 20€ στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Οδηγός υπηρεσιών

Κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο η πρόσφατη έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση – Υγεία – Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr για γονείς, φοιτητές, εθελοντές, επαγγελματίες, εταιρείες ή οργανισμούς. Για να λάβετε δικό σας ηλεκτρονικό αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.