Μέθοδος TEACCH

Εικόνα stella_xania
Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μου πει τι είναι αυτή η μέθοδος και πόσο αποτελεσματική είναι;

Σχόλια

TEACCH

Εικόνα Όλγα Σοφοκλέους
TEACCH (Schopler, 1986) is a compensation intervention using visual cues to support learning and behaviour. The structuring of the environment is such that the child knows what to do, where, when, with whom, for how long and what next. This enables the child to concentrate on the learning task. This teaching approach does not alter the autism itself, but enables the child to function as if they did not have it - the essence of prosthetic device. The child is taught to communicate in a systematic way (using pictures, words or objects) through the teaching of communicative functions (starting with request). TEACCH provides an individual system, building on emerging skills. Children are taught new skills 1 to 1 but then learn systematically to work at these skills independently and finally with others
like1

Στα Ελληνικά

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Θα βρεις πληροφορίες στο noesi τόσο από τον Άγγελο εδώ http://www.noesi.gr/book/intervention/teacch και κάποια συμπληρωματικά από εμένα στο noesi πάλι, εδώ http://www.noesi.gr/node/1182 Γενικά θα μπορούσα να σου πω ότι ως μέθοδος έχει πλησιάσει πολύ το αυτιστικό μυαλό, έχει κατανοήσει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των παιδιών και προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που έχει κάθε παιδί. Δεν συμπεριλαμβάνει συμπεριφοριστικές τεχνικές. Συνήθως σαν ενισχυτή για να κάνει το παιδί μια δραστηριότητα που εμείς θέλουμε να εμπλακεί, χρησιμοποιούμε μια άλλη δραστηριότητα που αγαπά το παιδί ή του δίνουμε χρόνο να ασχοληθεί με το "κόλλημά του" πχ. Του δίνουμε ένα δεινόσαυρο αυτοκόλλητο αν έχει κόλλημα με τους δεινόσαυρους. Ο καθηγητής Gary Mesibov (υπεύθυνος για τη λειτουργία του TEACCH μετά το θάνατο του Eric Schopler) είχε έρθει πέρυσι στην Αθήνα και μας έδωσε τα φώτα του πάνω σε αυτό το πρόγραμμα. Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα, ακόμη και σήμερα είναι η ΑΓΑΠΗ του και η ΑΠΟΔΟΧΗ για τα παιδιά που έχει εκπαιδεύσει ο ίδιος. Επειδή το πρόγραμμα λειτουργει στη Βόρεια Καρολίνα απο το 1972 κάποια παιδιά που ξεκίνησαν , ενηλικιώθηκαν, τελείωσαν το σχολείο, οπότε υπήρξε ανάγκη να απασχοληθούν. Έτσι έγιναν προγράμματα για εργασία (προστατευμένη) καθώς και ημιαυτόνομη διαβίωση σε σπιτάκια ξύλινα. Στην Ελλάδα η κα Βάγια Παπαγεωργίου- Παιδοψυχίατρος είναι καλός γνώστης της μεθόδου. Φιλικά Κυριάκος
like2

Απάντηση

Εικόνα stella_xania
Σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες... Θα ήθελα να σου κάνω μια ερώτηση.... Η μέθοδος TEACCH θεωρείται κύριος τρόπος επικοινωνίας ή εναλλακτικός; Φιλικά, Στέλλα
like1

Στέλλα, με όλο το σεβασμό

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Η ερώτηση είναι λάθος. Να σου δώσω ένα ανάλογο παράδειγμα? Θεωρείται η νοηματική κύριος ή εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας? Σήμερα θεωρείται κύριος τρόπος στους κωφάλαλους και εναλλακτικός σε όσους δεν είναι κωφάλαλοι. Τώρα βέβαια, στους Έλληνες και τους Ιταλούς αν τους πεις να μιλάνε χωρίς να κουνάνε τα χέρια, και χωρίς να κάνουν γκριμάτσες τους έχεις κόψει τα μισά λόγια, ή τη μισή χαρά της επικοινωνίας. Ήταν πάντα όμως κύριος τρόπος επικοινωνίας για τους κωφάλαλους η νοηματική? ΟΧΙ. Ούτε ήταν αποδεκτοί ως ομάδα πληθυσμού, ούτε αυτοί οι "ηλίθιοι" τρόποι να μιλάνε με νοήματα με τα χέρια ήταν αποδεκτοί πάντα. Απλά οι καιροί έχουν αλλάξει και λέμε εμείς οι "φυσιολογικοί" ότι η νοηματική είναι ο κύριος τρόπος επικοινωνίας για τους κωφάλαλους. Το θέμα είναι άλλο. Τι θέλουμε εμείς να κάνει το παιδί μας? Θέλουμε να επικοινωνεί? Με οποιοδήποτε τρόπο? Αν υπήρχε μια συσκευή που θα σου έλεγε τι πραγματικά σκέφτεται τώρα, τι έχει και κλαίει, γιατί απομονώθηκε τώρα, γιατί πέταξε τα παπούτσια του στο κεφάλι σου, και σου έγραφε στην οθόνη του Υπολογιστή σου ότι "Τώρα θέλει ησυχία το παιδί σου" για παράδειγμα, Θα ήταν αυτός ένας τρόπος επικοινωνίας? Η μόνο αν στο πει με λόγια, με τη γλώσσα , το στόμα του, τις φωνητικές του χορδές , μόνο τότε θα το πίστευες? Ή μήπως ούτε τότε θα το πίστευες και θα έλεγες ότι σου λέει ψέματα για να αποφύγει να κάνει ΑΥΤΟ που θες ΕΣΥ, ΤΩΡΑ, και ΕΤΣΙ όπως το θες ΕΣΥ; Επειδή η αρχική υπόθεση μας είναι λάθος (ότι είναι εναλλακτικός ή κύριος τρόπος επικοινωνίας) όλα τα υπόλοιπα συμπεράσματα είναι λάθος. Και μπορώ να σου μιλάω 2-3 ώρες με όλα τα λάθος συμπεράσματα που συνεπάγεται η λάθος υπόθεση. Το TEACCH είναι μέθοδος επικοινωνίας. Αρκεί να ξέρουμε να την χρησιμοποιούμε με ΑΓΑΠΗ. Φιλικά Κυριάκος
like1

Ειναι φοβερο!!!

Εικόνα star
Μολις τωρα ετοιμαζα το επομενο κειμενο για το βιολογιο μου, που ειναι βασισμενο σε διαφορες επικοινωνιες που ειχα με γονεις, και απο τις ερωτησεις τους εκανα ενα κολλαζ με συμβουλες. Αυτα που γραφεις σχετικα με την νοηματικη, και την ικανοτητα ομιλιας των αυτιστικων, ειναι και μεσα στο δικο μου κειμενο διοτι, οπως και να το κανουμε, η επικοινωνια ειναι και το μεγαλυτερο εμποδιο ενταξης των αυτιστικων στην κοινωνια που κυριαρχει ο τροπος επικοινωνιας των νευροτυπικων, βγαζοντας φυσικα στο περιθοριο καθε αλλο τροπο επικοινωνιας σαν μειωνεκτικο, σαν ενα παρακλαδι του δικου τους τροπου επικοινωνιας... Σαν ο δικος τους να ειναι δηλαδη η Αττικη οδος, η πλουσια και ανετη λεωφορος και οποιος αλλος τροπος επικοινωνιας υπαρχει, ειναι κατι σαν τα μικρα δρομακια που ειναι πιο φτωχα, πιο κατωτερα... Καποτε οι κωφοι ηταν 'παιδια ενος κατωτερου Θεου' σημερα οι αυτιστικοι ειμαστε παιδια ενος κατωτερου ΜΥΑΛΟΥ... ετσι δεν ειναι κυριοι και κυριες νευροτυπικοι;;; Εχουμε μια νοητικη κατωτερωτητα, ετσι δεν μας εχετε διαγνωσει; Οσα δεν φτανει η αλεπου, λεγανε οι αρχαιοι σοφοι. Δεν μπορειτε να παρετε ειδηση τι υπαρχει μεσα στο μυαλο του παιδιου σας διοτι ΕΣΕΙΣ δεν ξερετε πως, και δεν μπορειτε να επικοινωνησετε με ΕΜΑΣ! Οχι εμεις με εσας. Οπως σας ειπα ειμαι πολυγλωσση. ΜΙλαω αυτιστικα, και μιλαω νευροτυπικα. Με τους αυτιστικους μου φιλους και αλλους αυτιστικους σε φορουμ, μιλαω αυτιστικα, και οι αυτιστικοι με καταλαβαινοιυν πολυ καλα. Και εδω σαν μιλαω 'νευροτυπικα να με συγχωρητε αν εχω καποια αλλιωτικη προφορα, αλλα τα νευροτυπικα δεν ειναι η μητρικη μου γλωσσα!!! Οπως και οι κωφοι εμεις οι αυτιστικοι, εχουμε δικο μας τροπο επικοινωνιας που ειναι κατι αναμεσα απο τον 100% νοηματικη και την νευροτυπικη η οποια νευροτυπικη γλωσσα διακρινετε απο μεγαλες δοσεις ευγενιας, αναμυγμενη με λευκα ψεματακια, μια μεριδα γλυκολογα, ευγενικες απαντησεις που δεν λενε και δεν εννοουν τιποτα, αλλα ειναι απλως ελαφρολογα, γαρνιρισμενα με ευγενεια ωστε ο συνομιλητης να τα δεχθει ευχαριστα και να μην θυμωσει και να μην παρεξηγηθει. Ετσι οχι μονο θα τα δεχθει αλλα θα σας τα ανταποδωσει με ενα ωραιο λευκο-ψεμα γαρνιρισμενο με ενα γλυκητατο χαμογελο, που θα σας κανει να πατε να χαμογελασετε και εσεις εις ανταποδωση, και ετσι θα ανοιξετε το στομα σας και θα το καταπιητε το λευκο-ψεμα πιο ανετα... Ναι την διαλακτο των νευροτυπικων την εχω ερευνησει πολλα χρονια, την εχω σπουδασει, και αμα θελω σαν καλος ηθοποιος, μπορω να σας την μιλησω, αλλα δεν θα σας μιλαω στη μητρικη μου γλωσσα και οσο να ειναι, θα φαινετε οτι παρ' ολο που μιλαω νευροτυπικα καλα, μιλαω παρ' ολα αυτα με μια βαρια προφορα, μια βαρια αυτιστικη προφορα. Οι ευγενιες μου μοιαζουν να μην πηγαζουν απο την καρδια μου, τα λογια μου παρ' ολο αληθεινα δεν καταπινονται ευκολα διοτι δεν ειναι καλυμενα με ευγενια, με ψεματακια, με χαμογελα. Ετσι μοιαζουν να μην ειναι απο την καρδια μου, διοτ κατα την γνωμη σας εκει ειναι η αγαπη, στην καρδια. Σε εμας τους αυτιστικους η ΑΓΑΠΗ ειναι στο πνευμα, στο μυαλο. Σκεφτομαστε με αγαπη αλλα μιλαμε στεγνα και χωρις ευγενια. Και αγαπη που πηγαζει απο το μυαλο δεν ειναι αληθινη μας λετε! Για ποιον δεν ειναι αληθινη;;; Για εμας ή για εσας;;; Η ευγενια στο λογο δεν σημαινει απολυτα την υπαρξη ή την απουσια της ΑΓΑΠΗς. Εμεις και χωρις ευγενια στο λογο μας ξερουμε να αγαπαμε. Και οι δικες ευγενιες; Ειναι οι δικες σας ευγενιες πραγματικα απο την καρδια σας. Καθε μερα καποιος θα μου επιτεθει εδω λεγωντας μου να θυμιθω οτι ειμαι αναπηρη, και να συμπεριφερυω αναλογα με αυτο το αποφθεγμα. Ενα αποφυεγμα που οι ιδιοι οι νευροτυπικοι μου εχουν καρφιτσωσει στο λαιμο σαν το κιτρινο αστερι των Ιουδαιων, οταν τους ξεχωριζαν απο τους γαλανοματιδες Αριους. Ειμαστε οι νεοι λεπροι, οι νεοι χριστιανοι, οι νεοι χυππιδες, οι νεοι κωφοι, οι νεοι οτι θες που ηταν αλλιωτικο και τρομαζε με την διαφορα του την κοινωνια!!! Και αυτους που λεγανε πραγμτα αλλιωτικα που ταραζανε τα νερα καθε κατεστημενης κοινωνιας, τους εκλεινε σε ασυλα, τους καρφωνε σε σταυρο. Και το εκανε η καλη κοινωνια αυτο ωστε να προστατευσει την ιδια την υφη της κοινωνιας. Ναι, της κοινωνιας των νευροτυπικων που δεν μιλανε ΚΑΝ την γλωσσα μου, εμας των αυτιστικων, που δεν κανουν καμμια προσπαθεια να την καταλαβουν αλλα επιμενουν να με διωρθωσουν να με φτιαξουν, να μην μιλαω παραξενα, να μην σιωπω οταν με ρωτανε, να μην επαναλαμβανω ασκοπες λεξεις οταν μου κινουν το ενδιαφερων, να μην ουρλιαζω οταν μου εχουν γεμισει το μυαλο με τια ανοησιες τους και τα αδεια λογια τους, αλλα να μιλαω οπως ΜΙΛΑΝΕ και οι ιδιοι... Ετσι δεν εγινε και με τους κωφους; Τους απαγορευαν καποτε να μιλανε με νοηματα διοτι εδειχνε ηλιθιοι, δεν ηταν ΚΑΘΩΣ ΠΡΕΠΕΙ να χειρονομεις σαν καθυστεριμενος!!! Οπως δεν ειναι καθως πρεπει να κανει ενα παιδι ή φαντασου και ενηλικας, τα αυτιστικα του ... γιατι δεν ειναι καθως πρεπει μποστα σε αλλους, ξενους, την κοινωνια, ειναι ακομη σαν στιγμα να τα κανει αυτα... οχι σαν, τι λεω;;; ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΙΓΜΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΑ!!! Ενω τα κανει για να σας μιλησει, να σας τραβηξει την προσοχη, να το δειτε, να το δειτε, να το δειτε επιτελους ετσι οπως ειναι!!! Το βλεπετε; Ή το κοιτατε και ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ;;; Καλη ΑΝΑΣΤΑΣΗ ειπαν πολλοι εδω, μα φυσικα μετα που μας σταυρωνετε ... καλη Ανασταση!!! Δεν ξερετε πως το περιμενω μια μερα να αναστηθητε και εσεις απο τον 'ταφο' της σιωπης σας, να μαθαιτε να μιλατε στα παιδια σας στην ΓΛΩΣΣΑ τους και οχι αυτα στην δικη σας. Οταν αποδεχθητε την γλωσσα τους θα αποδεχθουν και αυτα την δικη σας και ΟΧΙ νωριτερα. Εσεις σαν μεγαλυτερροι, ΠΡΕΠει ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΩΤΟΙ! ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΛΟΙΠΩΝ, ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!! Star ΕΛΛΗΝΕΣ ASPERGER - www.aspergerhellas.gr
like1

Αυτή τη Φορά η Ανάσταση Θα Έρθει

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Στη δική μας την Ψυχή!! Χαίρομαι που σε γνώρισα και μου έδειξες τον δρόμο της ΑΓΑΠΗΣ. Πάντα τον βάδιζα, αλλά πολλές φορές ερχόταν η κοινωνία με τα πρέπει της να μου βάλει εμπόδια, παγίδες ή πειρασμούς για άλλα δρομάκια, πιο χλιδάτα αλλά με πολύ μίσος, πόνο, ψευτιά. ΝΑΙ!!! Οι αυτιστικοί θα μας δείξουν το δρόμο της ΑΓΑΠΗΣ!!! Αν μπορούμε να δεχτούμε τον ΑΥΤΙΣΜΟ τους, τότε μπορούμε να δεχτούμε τα πάντα. Και τι είναι αληθινή ΑΓΑΠΗ; Να δέχεσαι το φίλο σου, το σύντροφό σου, τη μάνα σου, τον πατέρα σου, αλλά και τον Ιδιο σου τον ΕΑΥΤΟ με τα προτερήματα και τα ελαττώματά του. Να μην προσπαθείς να αλλάξεις στον άλλο αυτά που δε σου αρέσουν εσένα. Και μόνο αν ο καλός σου εαυτός δεχτεί και συμφιλιωθεί με τον κακό σου εαυτό, μόνο τότε έχεις βρει τον ΑΛΗΘΙΝΟ σου εαυτό. Να θυμόμαστε ότι η ΑΝΑΣΤΑΣΗ έρχεται μετά τη ΣΤΑΥΡΩΣΗ, πάντα!! Τώρα σταυρωνόμαστε. Και σταυρώνουμε ο ένας τον άλλο. Ίσως ο πόνος να μεγαλώσει στην συνέχεια. Ίσως αυτοί που σε βρίζουν, σε κατηγορούν, σου κάνουν άδικες επιθέσεις γίνουν πολλοί περισσότεροι, ίσως και οι επιθέσεις τους να είναι ακόμη πιο οξείες, πιο βρώμικες, πιο άνανδρες. Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι. Ο καθένας μας κουβαλάει το δικό του Σταυρό. Και η ΑΝΑΣΤΑΣΗ έρχεται μέσα από το δρόμο της ΑΓΑΠΗΣ. Αν θέλετε, η Σταύρωση του Χριστού είναι η μέγιστη ένδειξη ΑΓΑΠΗΣ. Εύχομαι η ΑΝΑΣΤΑΣΗ του Κυρίου να έρθει στις Ψυχές όλων μας. Με αγάπη Κυριάκος.
like0

Ναι, είναι εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας το TEACCH

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Από όσο γνωρίζω, ναι, είναι εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας το TEACCH. Κύριοι τρόπος επικοινωνίας θεωρούνται ο προφορικός και ο γραπτός λόγος. Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας είναι όλοι εκείνοι οι οποίοι δεν αποκλείουν τους κύριους, αλλά καλλιεργούν την ανάγκη επικοινωνίας στο άτομο (το βοηθούν να ξέρει πώς να εκφραστεί) και υποβοηθούν την κάλυψη της ανάγκης αυτής (το βοηθούν να εκφραστεί). Η γενική αρχή είναι ότι οι εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας δεν αναστέλλουν την ανάπτυξη των κύριων τρόπων επικοινωνίας αλλά την ενισχύουν (δημιουργούν ή ενδυναμώνουν την ανάγκη στο άτομο να εκφραστεί). Στην περίπτωση της Ελληνικής Νοηματικής γλώσσας δεν τίθεται θέμα κύριου ή εναλλακτικού τρόπου επικοινωνίας, καθώς θεωρείται "γλώσσα", όπως π.χ. η Αγγλική, η Ελληνική κ.ο.κ. και όχι τρόπος επικοινωνίας. - agkou of noesi.gr :)
like2

Απλά μια διαφωνία...

Εικόνα ΑΝΝΑ
Γραφω πρωτη φορα εδω αν και παρακολουθω χρονια την σελιδα.Αυτο που με εκανε να μην το "καταπιω" ηταν αυτο που ειπε ο κ.Κυριάκος "αυτοί οι "ηλίθιοι" τρόποι να μιλάνε με νοήματα με τα χέρια". Δεν σας γνωριζω ουτε εχω κατι προσωπικο φυσικα απλα θα ηθελα να επισυμανω οτι η νοηματική ειναι κανονικότατη γλωσσα! Ναι, οι κωφοι παλια δεν επικοινωνουσαν με νοηματικη αλλα μην ξεχνατε οτι η επικοινωνια εφτανε στο "με λενε Αννα. Τι ωρα ειναι;". Στην Σουηδία η νοηματική διδασκεται στα σχολεία ως τριτη γλώσσα κατ΄επιλογη. Κατι σημαινει αυτο... Η νοηματική ελευθέρωσε τους κωφους. Δεν διδασκονται νοηματική για να παιξουν στο μαυρο θεατρο (αν και τωρα που το σκεφτομαι θα ηταν πολυ ωραιο και αυτο)! Άννα
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.