Πρόβλημα λόγου και ομιλίας (4,5 ετών)

Εικόνα Annamaria

Έχω ένα γιο 4,5 ετών ο οποίος δε λέει να ξεκαθαρίσει το λόγο του. Τον πάω ήδη έναν χρόνο σε κέντρο Λόγου και του κάνω και εργοθεραπεία. Η διάγνωση του Κέντρου Παιδοψυχικής Υγείας στην Αραχώβης, σε ηλικία 3,5 ετών ήταν μικτή εξελικτική διαταραχή με επανεξέταση στα 5,5 του (και ότι δεν παρατήρησαν τίποτα το ανησυχητικό ). Γενικά είναι ένα παιδί το οποίο μου έχει δείξει ότι θέλει το χρόνο του γιατί θέλει να κατακτά το καθετί που κάνει καλά και όταν αυτός θέλει. Στο Κέντρο Λόγου δε με παραπέμπουν στο ότι έχει κάποιο άλλο πρόβλημα επικοινωνίας, μάλιστα θεωρούν ότι είναι θέμα χρόνου για τη θετική εξέλιξη στην ομιλία του και να κοιτάξω το παιδί σε έναν ωτολαρυγγολόγο για πιθανόν κρεατάκια ή αμυγδαλές ή κάτι άλλο που έχει σχέση. Αναρωτιέμαι όμως και με βασανίζει ένα "γιατί;". Τι άλλο να κάνω, πού να πάω; Αισθάνομαι ότι οι ρυθμοί του είναι αργοί εν συγκρίσει με τα παιδιά της ηλικίας του. Φέτος τον πήγα σε νηπιαγωγείο δημόσιο και ζήτησα, χωρίς κάποιος να μου το επισημάνει (δηλαδή κάποια από τις νηπιαγωγούς που τον πήγαινα από 1,5 χρόνων) να γραφτεί σε τμήμα ένταξης, μπας και τον βοηθήσει περισσότερο και επειδή φοβήθηκα τη συμπεριφορά των άλλων παιδιών που δε θα τον καταλαβαίνουν. Ακόμα βέβαια δεν ήρθε η ειδική νηπιαγωγός, για να δούμε. Η άλλης νηπιαγωγός μου λέει ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα μαζί του. Ούτε ξέρω αν έκανα καλά. Μήπως είμαι υπερβολική όπως μου λέει ο άντρας μου ή υποβόσκει κάτι που oι άλλοι δεν βλέπουνε; Ευχαριστώ. Περιμένω τη γνώμη σας.


Εάν σας αρέσει το "βιολόγιο" αυτό, επικοινωνήστε με τον/τη συγγραφέα του! Μπορείτε να στείλτε ένα e-mail ή δημοσιεύσετε το σχόλιό σας κάνοντας κλικ στο "σχολιάστε" στο τέλος κάθε δημοσίευσης!

Σχόλια

Δικαιολογημένη ανησυχία μητέρας

Εικόνα Fouli Bakali
θα ήταν πιο διαφωτιστικό αν αναφέρατε σε πoια ηλικία περπάτησε,πότε ολοκλήρωσε τον έλεγχο των σφικτήρων, πότε είπε τις πρώτες λεξούλες. Το ερώτημα είναι αν υπάρχει γενικότερο υπόβαθρο στην βραδύτητα που παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή, αν δηλ. η μειωμένη ανάπτυξη της ομιλίας είναι ένα μοναδικό φαινόμενο ή αν υπάρχει μια γενικότερη βραδύτητα στην εξελικτική διαδικασία, όπως άλλωστε δηλώνει η διάγνωση που πήρατε, η οποία προσδιορίζοντας την διαταραχή μικτή υποδεικνύει και κάποια οργανικότητα (την απάντηση εδώ θα την δώσει μετά από εξετάσεις κάποιος παιδονευρολόγος). Τώρα, αν ο λόγος του εξελίσσεται με την λογοθεραπεία, το πιθανότερο είναι να μην υπάρχει ακουολογικό πρόβλημα. Δεν χάνετε όμως τίποτα να του κάνετε μια εξέταση, αν και φαντάζομαι πως κάθε γονιός είναι σε θέση να καταλάβει αν το παιδί του αντιλαμβάνεται και κατά πόσο τους ήχους. Αναρωτιέστε αν κρύβεται κάτι άλλο πίσω από όλη αυτή την κατάσταση. Σαν τι να κρύβεται; Πού πάει το μυαλό σας; Αυτό που φαίνεται είναι μια πιθανή καθυστέρηση στην ανάπτυξη - άλλωστε και μόνη σας καταλαβαίνετε ότι έχει πιο αργούς ρυθμούς από τα άλλα παιδιά. Δεν έχω εικόνα, δε μπορώ να πω τίποτα άλλο, π.χ. θα μπορούσε να αρχίσει νηπιαγωγείο με όλα τα άλλα παιδάκια και όπως λέει ο λαός μας "βλέποντας και κάνοντας". Με φιλικούς χαιρετισμούς Μπακάλη Ευμορφία [μέλος NOESI.gr: Fouli Bakali] Ψυχολόγος
like3

ΚΔΑΥ

Εικόνα Ginka
ΑΝΝΑΜΑΡΙΑ, Ισως θα μπορούσες να έχεις μια συνολική εικόνα της δυσκολίας που αντιμετωπίζει το παιδί σου απο το ΚΔΑΥ. Το ΚΔΑΥ είναι δημόσιο κέντρό αξιολόγησης ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες. Απαρτίζεται απο λογοθεραπευτή, κοινωνικό λειτουργό, ψυχολόγο, φυσιοθεραπευτή, νηπειαγωγό κ.α. Μια τέτοια αξιολόγηση μπορεί να δώσει μια πλήρη εικόνα της υγείας του παιδιού σου και να σε κατευθύνει για τα επόμενα βήματα. Αν μέχρι τώρα δεν το έχεις κάνει, μην το αμελήσεις θα σε βοηθήσει πολύ.
like10

Λίστα ΚΔΑΥ

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Δείτε εδώ τη λίστα με τα στοιχεία επικοινωνίας με όλα τα ΚΔΑΥ της επικράτειας: noesi.gr/kday.
like8

Απλά την γνώμη μου...

Εικόνα Μαίρη Στεργίου Βελλή
Αγαπητή Annamaria καλησπέρα, είναι η πρώτη φορά που επικοινωνούμε και απλά θέλω να σου εκφράσω την συμπαράστασή μου. Παράλληλα η γνώμη μου για το παιδάκι σου είναι ότι όπως κάθε παιδάκι έτσι κι αυτό έχει τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης, μάλιστα καμμιά φορά τα αγόρια αργούν να μιλησουν παραπάνω από τα κορίτσια λόγω μειωμένης εφυίας σε σχέση με αυτά (το έχω διαβάσει σε επιστημονικό άρθρο). Επειτα υπάρχουν πολλά παραδείγματα γύρω μας παιδιών που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για τις δραστηριότητές τους από ότι άλλα. Αυτό δεν σημαίνει ότι αμέσως έχουν πρόβλημα. Και αφού έχει εξεταστεί και από σωστούς ειδικούς (γιατρούς και ειδικευμένους) το μόνο που μένει είναι πολλή υπομονή και αγάπη και σωστή συνεργασία με το σχολείο του. Ολα θα πάνε καλά. Με εκτίμηση, Μαίρη Βελλή.
like5

Οι πληροφορίες για το παιδί δεν επιτρέπουν διαγνωστική υπόθεση

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης

Πράγματι, οι πληροφορίες για το παιδί δεν επιτρέπουν καμία διαγνωστική υπόθεση. Ακόμη και η διάγνωση "μικτή εξελικτική" δεν χρησιμοποιείται συχνά και μπορεί να ερμηνευτεί είτε ως μαθησιακή είτε ως επικοινωνιακή. Φυσικά χρειάζεται λεπτομερές αναπτυξιακό ιστορικό. Και βεβαίως πολλές πληροφορίες για όλες τις συμπεριφορές του παιδιού. Ο νευρολόγος μπορεί να εμπλακεί μόνο αν το παιδί έχει παθολογικά ευρήματα σε απεικονιστικές εξετάσεις (απίθανο το βρίσκω), αλλιώς δεν έχει τι άλλο να κάνει. Το σημαντικό στην απορία της μητέρας είναι ότι αν έχουμε να κάνουμε με κάποια διάχυτη διαταραχή, γίνεται επείγουσα η ανάγκη για πιο σύνθετη πρώιμη παρέμβαση, όσο το παιδί είναι ακόμη μικρό.

Ιγνάτιος Καφαντάρης-Ζεϊμπέγλου
Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων

like12

Απίθανο!

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης
Πού είναι αυτό το τόσο στελεχωμένο ΚΔΑΥ; Αν μιλάτε για κάποιο συγκεκριμένο, πείτε μας ποιο είναι, με ενδιαφέρει! Ιγνάτιος Καφαντάρης-Ζεϊμπέγλου ψυχίατρος παιδιών και εφήβων
like1

Γιος με παρόμοιο πρόβλημα (;)

Εικόνα Κυριακος

Αγαπητή ΑνναΜαρία, Έχω κι εγώ ένα γιο που έχει περάσει πλέον τα 4,5 χρόνια. Είναι παιδάκι καλόκαρδο, που του αρέσουν οι φιλίες και το παιχνίδι. Δεν δείχνει σημάδια τις περισσότερες φορές μειωμένης αντίληψης. Τα σχήματα, τα χρώματα τους αριθμούς και τα γράμματα τα αναγνωρίζει από πολύ μικρός και η έναρξη της ομιλίας του ξεκίνησε σε κανονική στιγμή ηλικιακά (κατά τη γνώμη μου - δηλ τότε που περιμέναμε). Αυτά που με προβληματίζουν είναι τα εξής: 1. Από την αρχή αλλά ακόμα και τώρα που μεγάλωσε κάπως διακρίνω μια δυσκολία να καταλάβει κάποια πράγματα που δεν είναι άμεσα "απτά" με το μυαλό. Πχ δεν μπορείς να του πεις την άλλη εβδομάδα ή αύριο θα πάμε βόλτα να δει τους κολλητούς του φίλους. Νομίζει ότι θα γίνει μέσα στην επόμενη ώρα για παράδειγμα. ¨η αν του πεις ότι μια διαδικασία δυσάρεστη για αυτόν θα γίνει σε δυο μέρες, κλαίει γιατί θεωρεί ότι θα γίνει τώρα. 2. Έχει πρόβλημα στο "ρ" (φυσιολογικό μάλλον) αλλά και σε κάποιους συνδυασμούς φθόγγων. Πολλές φορές διακρίνω την δυσκολία του να τους προφέρει (το ρ δεν μπορεί έτσι κι αλλιώς). Όταν τον διορθώνω και προσπαθούμε μαζί να το πούμε ενίοτε τα καταφέρνει και συνειδητοποιώ ότι στη ροή του λόγου το κάνει από ... τεμπελιά. Πχ δεν λέει "πιάσε" λέει "κιάσε" που ακούγεται παρόμοιο. 3. Έχει προβληματάκια σύνταξης-γενών-αριθμών αλ΄λά πιστεύω ότι αυτά θα διορθωθούν με λίγη βοήθεια και με το πέρασμα του χρόνου. 4. Ενώ είναι παιδί χαρά Θεού κατά τα άλλα, δεν "γουστάρει" με καμιά κυβέρνηση να μας πει έστω το παραμικρό για το πώς περνάει στον παιδικό (ή άλλες δραστηριότητες), τι κάνουν, τι μαθαίνουν, τι φίλους έχει, τίποτα τίποτα τίποτα. Πάει παιδικό από 2 ετών και εμείς σαν γονείς δεν έχουμε μάθει ποτέ τίποτα πλην αυτών που μας λένε οι δασκάλες. Του είναι ιδιαίτερα δυσάρεστο να το κάνει; Κάτι τέτοιο αντιλαμβάνομαι αλλά δεν ξέρω γιατί. Η μόνη λογική θεωρία είναι ότι μας το κρατάει μανιάτικο που του επιβάλλουμε την απουσία μας από την πρωινή του καθημερινότητα. Δηλ πάει στον παδικό αναγκαστικά, κάτι σαν αναγκαίο κακό, παρ' όλο που ξέρω ότι γενικά περνάει καλά. Αυτά.

Να μην κουράσω άλλο. Έχω παρατηρήσει κι άλλα που συνολικά όλα μαζί με προβληματίζουν. Κάνει ο γιος σου παρόμοια πράγματα; Σκέφτομαι να ζητήσω κάποια βοήθεια από παιδοψυχολόγο αρχικά. Το έχεις ψάξει;Θα κάνω καλά; Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Αν πιστεύεις ότι αξίζει να ανταλλάξουμε απόψεις (θα με ενδιέφερε πολύ να μου πεις τι έχεις δει), σε παρακαλώ χρησιμοποιήσε το e-mail μου.

like7

Διαβαζοντας το μηνυμα σου

Εικόνα Εφη

Διαβαζοντας ολα αυτα που εχεις γραψει για το παιδακι σου εβλεπα το δικο μου γιο μπροστα.Πηγαινε περσι προνηπιο και δεν μας ελεγε τιποτα ουτε για το τι εκανε ουτε για τους φιλους του,επισης πολλες φορες μας μιλαγε σε τριτο προσωπο.Το φεβρουαριο περασε απο την αραχωβης οπου μας μιλησαν για μικτη εξελικτικη διαταραχη με επαναεξεταση σε ενα χρονο.Φετος και αφου εχει ξεκινησει λογοθεραπεια και εργοθεραπεια η διαφορα ειναι τεραστια.Θα μου περιγραψει πλεον τι εκανε στο νηπιο και θα αναφερθει και στους φιλους του.Βεβαια θελει ακομα δουλιτσα αλλα η εξελιξη του μετα απο τις λογοθεραπειες στο κεντρο ειναι τρομερα ανοδικη.Ευχομαι να σου πανε και σενα ολα καλα αν θες να με ρωτησεις κατι πολυ ευχαριστως.

Φιλικα,
Εφη

like4

Ακριβώς τα ίδια

Εικόνα ανώνυμο

Κυρία Εφη καλημέρα, Διαβάζοντας το μήνυμα του κυρίου Κυριάκου και στην συνέχεια το δικό σας ένοιωσα ότι μιλούσα εγώ για τον μεγάλο μου γιο. Τέλος Δεκεμβρίου κλείνει τα 4 και πάει προνήπιο. Δηλαδή μαζί με την ανωριμότητα που τον διακρίνει έχει και την ατυχία να είναι από τους μικρότερους της γενιάς του (2005). Πριν 1 μήνα επισκευτήκαμε αναπτυξιολόγο η οποία μας συνέστησε λογοθεραπεία και εργοθεραπεία. Σαν διάγνωση μας ανέφερε ότι έχει μια ήπια αναπτυξιακή διαταραχή. Παρ' ολα αυτά εμείς τον Μάρτιο θα πάμε και σε μιαν άλλη αναπτυξιολόγο. Στον λόγο του συνήθως διασπάται και μπορεί να απαντήσει κάτι άλλο από αυτό που τον ρωτάς. Επίσης θέλει δουλειά στα προγραφικά του, στον τρόπο που πιάνει το ψαλίδι και κόβει, στο να βάζει τα παπούτσια του, τα ρούχα του κλπ. Δεν θυμάμαι εγώ να εκπαιδεύτηκα γι' αυτά. Κάποια στιγμή τα έμαθα. Γιατί μας τρελαίνουν στην σημερινή εποχή; Μήπως για να τα "παίρνουν" αυτά τα κέντρα; Δεν ξέρω τι να σκεφτώ. Εμείς πάντως σαν γονείς απ' την στιγμή που μας έβαλαν την ιδέα οφείλουμε να το δουλέψουμε το παιδί. Έχει ήδη ξεκινήσει και ευτυχώς του αρέσει. Πιστεύετε ότι θα δω διάφορα; Εσείς σε πόσο χρόνο είδατε αλλαγή στο παιδάκι σας; Να σας αναφέρω ότι αντιμετωπίζω και με τον μικρό πρόβλημα. Είναι 22 μηνών και δεν μιλάει και έχω ξεκινήσει και γι'αυτόν πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης. Διάγνωση δεν του έχει γίνει αλλά η αναπτυξιολόγος μας μίλησε για αυτιστικά χαρακτηριστικά. Καταλαβαίνετε λοιπόν σε τι ψυχολογική κατάσταση είμαστε εγώ και ο σύζυγος. Βιώνουμε έναν εφιάλτη. Όλα τα όνειρα μας γκρεμίστηκαν. Υπάρχουν στιγμές που με πιάνει απελπισία. Ας μου στείλει κάποιος μια απάντηση! Πως θα μπορούσα να επικοινωνήσω και προσωπικά με κάποιον γονέα που βιώνει αντίστοιχα προβλήματα.

Ευχαριστώ,
Μαρία

like5

Kουράγιο

Εικόνα Anonymous

Αγαπητη φιλη εχω εναν γιο 6 ετων που εδω και 4 χρονια κανει λογο-εργο και ειδικο παοδαγωγικο. Η αρχικη διαγνωση ηταν στοιχεια αυτισμου και εμεις απελπιστηκαμε και κλαψαμε. Ομως μην αφησεις το προβλημα να σε σκοτωσει ψυχολογικα.Η πρωιμη παρεμβαση μας βοηθησε και αυτη την στιγμη ο μικρος επαναλαμβανει το νηπιο και του χρονου θα παει 1η δημοτικου σε κανονικο και οχι σε ειδικο σχολειο. Αρκει να βρεις ενα κεντρο που δεν θα σου τα παιρνει μονο αλλα θα βοηθαει και το παιδι σου οπως πρεπει. Ζησε καθε στιγμη με το παιδι σου και απολαυσε την καθε στιγμη μαζι του γιατι ειναι ξεχωριστη. Γιαννης

like6

Τελικά πως εξελίχθηκε το παιδί σας;

Εικόνα Άννα

Τελικά πως εξελίχθηκε το παιδί σας; Το ξέρω ότι η ανάρτηση έγινε πριν πολλά χρόνια αλλά θα με ενδιέφερε να ακούσω πως τελικά αποδίδει η λογοθεραπεία. Ευχαριστώ.

like10

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.