Τα "βιολόγια" είναι αληθινές ιστορίες (βίοι με λόγια). Διαβάστε τα όλα εδώ.

Δυσορθογραφία

Εικόνα anna kal

Καλησπέρα, Σήμερα ψάχνω το θέμα μιας συναδέλφου. Έχει ένα κοριτσάκι 11 ετών (5η δημοτικού), το οποίο, ενώ είναι έξυπνη, καλή μαθήτρια, άριστη στα προφορικά, κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη, όταν γράφει. Η δασκάλα το είχε επισημάνει στη μητέρα, όταν το παιδί ήταν στην 3η δημοτικού.

Πράγματι η μητέρα ασχολήθηκε πολύ και τα ορθογραφικά λάθη μειώθηκαν. Κατόπιν, στην 4η δημοτικού, η μητέρα δεν ασχολήθηκε πολύ με αυτό το θέμα, θεωρώντας ότι έχει λήξει, και τα ορθογραφικά λάθη ξαναγύρισαν. Η δασκάλα είπε στη μητέρα ότι θα έδιναν στο παιδί τη σημαία, (ως είθισται στον καλύτερο μαθητή), αλλά λόγω του θέματος που έχει με την ορθογραφία, αυτό δεν μπορεί να γίνει. Της είπε ότι παραμέλησε το παιδί, ενώ έπρεπε να είναι από πάνω και να κάνουν ειδικές ασκήσεις για την ορθογραφία. Η μητέρα τώρα αναρωτιέται αν όντως είναι έτσι (δηλ. παραμέλησε το διάβασμα του παιδιού) ή πρόκειται για κάποια μορφή δυσλεξίας, τη δυσορθογραφία, η οποία χρήζει αντιμετώπιση από ειδικό. Το παιδί κάνει λάθος συνήθως στα φωνήεντα, μπερδεύει το φ με το θ και το β με το δ. Η γιαγιά του παιδιού, όταν ζούσε, παρόλο που ήταν μορφωμένη, είχε κι αυτή μεγάλο πρόβλημα στην ορθογραφία (πολύ μεγαλύτερο από την εγγονή της) σε σημείο τα γραπτά της να μη διαβάζονται από τα ορθογραφικά. Εγώ της πρότεινα να κάνει στο παιδί μια αξιολόγηση, αλλά ξέρουμε ότι το ΚΕΔΔΥ αργεί πολύ να δώσει ραντεβού. Μήπως γνωρίζει κανείς, κάποιον αξιόπιστο ειδικό στα νότια προάστια της Αθήνας (Γλυφάδα, Άλιμο, Ελληνικό κ.λπ.) ή κάπου σχετικά κοντά, που να κάνει μια αξιολόγηση στα γραπτά του παιδιού; Αυτά που γράφω, αν τα διαβάσει κάποιος ειδικός, είναι ενδείξεις δυσορθογραφίας;

Σχόλια

Είχαμε το ίδιο πρόβλημα στην Α' Δημοτικού (δυσορθογραφία)

Εικόνα Koulitsa Filnop.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.. ΕΙΜΑΙ ΜΗΤΕΡΑ ΕΝΟΣ ΑΓΟΡΙΟΥ ΠΟΥ ΠΑΕΙ Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΩΡΑ. ΕΙΧΑΜΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΜΑ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.Ε ΜΕΙΣ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΔΩΣΕΙ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΠΕΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΣΤΗΝ Β ΤΑΞΗ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΣΑΝ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ. ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΦΟΒΕΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ!! ΜΠΟΡΩ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΣΤΗΣΩ ΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ, ΑΛΛΑ ΜΕΝΕΙ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΣΑΣ ΔΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙ.Ε ΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΣ ΕΤΣΙ.. ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕ ΜΕΤΑ ΕΙΔΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ. ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ! ΚΟΥΛΑ
like10

Αξιολόγηση

Εικόνα Ο πλανήτης της Φανής
Καλημέρα, καλό μήνα! Το παιδί πρέπει όντως να αξιολογηθεί αν και όταν μιλάμε για γραπτό λόγο, οποιαδήποτε "απόκλιση" από το αναλυτικό πρόγραμμα, δηλ. όποια λάθη είναι "ανεξήγητα" με βάση την ύλη και την τάξη, μπορούν να θεωρηθούν μαθησιακή δυσκολία. Καλό θα είναι να κλείσετε οπωσδήποτε ραντεβού με το αρμόδιο ΚΕΔΔΥ και να πάρετε αξιολόγηση όποτε και να κλείσουν ραντεβού.. έτσι κι αλλιώς θα χρειαστεί! Κάποιες φορές, όταν ο δάσκαλος και ο διευθυντής του σχολείου γνωρίζουν καταστάσεις και έχουν όρεξη, μπορούν να απευθυνθούν στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγή και να βοηθήσει να περάσει το παιδί πιο γρήγορα! Αυτό όμως, το λέω με μια επιφύλαξη καθώς οι σύμβουλη πολύ συχνά "τρέχουν" για σοβαρά θέματα και μπορεί όντως να μην μπορούν να βοηθήσουν άμεσα. Εμείς στα νότια, είμαστε τυχεροί και έχουμε εξαιρετικό σύμβουλο, μπορεί ο διευθυντής να το ξέρει ήδη.. Το άλλο που μπορεί να γίνει αν υπάρχει Τμήμα Ένταξης στο σχολείο, είναι να εξετάσει και να αξιολογήσει η δασκάλα του τμήματος το παιδί (και πάλι μιλάμε για συναδέλφους που θέλουν να βοηθήσουν). Τέλος, ακόμα και από ιδιωτικό κέντρο, κάποιες φορές οι δάσκαλοι δέχονται γνωματεύσεις μέχρι να εκδοθεί αυτή του ΚΕΔΔΥ και συνεργάζονται άψογα! Υ.Γ. "Όχι σημαία για την ορθογραφία.." κρατιέμαι..
like12

Αξιολόγηση στο παιδί και όχι στα γραπτά

Εικόνα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ
Καλησπέρα, γνώμη μας είναι ότι η αξιολόγηση πρέπει να γίνει στο παιδί και όχι μόνο στα γραπτά γιατί η αξιολόγηση του παιδιού θα δείξει από που προέρχονται οι δυσκολίες στην ορθρογραφία και γιατί ενώ είχαν βελτιωθεί επέστρεψαν πάλι. Θεωρώ ότι με τα συμπτώματα που αναφέρετε δεν μπορεί κάποιος να απαντήσει αν είναι όντως δυσορθογραφία ή κάτι άλλο. Δεν ξέρω σε ποιά περιοχή βρίσκεται η συνάδερφος σας, αν θέλετε μπορείτε να επικοινωνήσετε με το συμβουλευτικό κέντρο "Συν-εργάζομαι", που ασχολείται με θέματα ψυχικής υγείας, λόγου και κίνησης, παιδιών και ενηλίκων και βρίσκεται στον Πειραιά (Νότια προάστια, όπως αναφέρετε). Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210/4615314. Με εκτίμηση, Παντελίδη Φλώρα, Κοιν.Λειτουργός, Επιστημ.Υπεύθυνη www.synergazomai.gr
like12

Σας ευχαριστώ πολύ

Εικόνα anna kal
όλους για τις πολύτιμες συμβουλές. Ενημέρωσα ήδη τη συνάδελφο, προκειμένου να πάρει τις αποφάσεις της.
like7

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Η νόηση είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια προσωπικές εμπειρίες, που ανοίγουν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε Βιολόγιο. Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση, επιλέξτε "Δημοσιεύστε νέο κείμενο". Επιλέξτε "Βιολόγιο", συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.