Δυσορθογραφία
Καλησπέρα, Σήμερα ψάχνω το θέμα μιας συναδέλφου. Έχει ένα κοριτσάκι 11 ετών (5η δημοτικού), το οποίο, ενώ είναι έξυπνη, καλή μαθήτρια, άριστη στα προφορικά, κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη, όταν γράφει. Η δασκάλα το είχε επισημάνει στη μητέρα, όταν το παιδί ήταν στην 3η δημοτικού.
Πράγματι η μητέρα ασχολήθηκε πολύ και τα ορθογραφικά λάθη μειώθηκαν. Κατόπιν, στην 4η δημοτικού, η μητέρα δεν ασχολήθηκε πολύ με αυτό το θέμα, θεωρώντας ότι έχει λήξει, και τα ορθογραφικά λάθη ξαναγύρισαν. Η δασκάλα είπε στη μητέρα ότι θα έδιναν στο παιδί τη σημαία, (ως είθισται στον καλύτερο μαθητή), αλλά λόγω του θέματος που έχει με την ορθογραφία, αυτό δεν μπορεί να γίνει. Της είπε ότι παραμέλησε το παιδί, ενώ έπρεπε να είναι από πάνω και να κάνουν ειδικές ασκήσεις για την ορθογραφία. Η μητέρα τώρα αναρωτιέται αν όντως είναι έτσι (δηλ. παραμέλησε το διάβασμα του παιδιού) ή πρόκειται για κάποια μορφή δυσλεξίας, τη δυσορθογραφία, η οποία χρήζει αντιμετώπιση από ειδικό. Το παιδί κάνει λάθος συνήθως στα φωνήεντα, μπερδεύει το φ με το θ και το β με το δ. Η γιαγιά του παιδιού, όταν ζούσε, παρόλο που ήταν μορφωμένη, είχε κι αυτή μεγάλο πρόβλημα στην ορθογραφία (πολύ μεγαλύτερο από την εγγονή της) σε σημείο τα γραπτά της να μη διαβάζονται από τα ορθογραφικά. Εγώ της πρότεινα να κάνει στο παιδί μια αξιολόγηση, αλλά ξέρουμε ότι το ΚΕΔΔΥ αργεί πολύ να δώσει ραντεβού. Μήπως γνωρίζει κανείς, κάποιον αξιόπιστο ειδικό στα νότια προάστια της Αθήνας (Γλυφάδα, Άλιμο, Ελληνικό κ.λπ.) ή κάπου σχετικά κοντά, που να κάνει μια αξιολόγηση στα γραπτά του παιδιού; Αυτά που γράφω, αν τα διαβάσει κάποιος ειδικός, είναι ενδείξεις δυσορθογραφίας;
Σχόλια
Είχαμε το ίδιο πρόβλημα στην Α' Δημοτικού (δυσορθογραφία)
Αξιολόγηση
Αξιολόγηση στο παιδί και όχι στα γραπτά
Σας ευχαριστώ πολύ