Ειδική αγωγή

Εικόνα Marian
Για όσους ενδιαφέρονται για "παράλληλη στήριξη", σας γράφω ένα απόσπασμα από το προσχέδιο για την ειδική αγωγή.
    "...Στην τάξη τους με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Παρέχεται σε μαθητές που δεν αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες μάθησης και μπορούν να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκαπιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, αν υποστηριχθούν σε περιοδική και προγραμματισμένη βάση, σύμφωνα με την εισήγηση. Παρέχεται ακόμη και σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο αντιμετώπισης (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης). Στην περίπτωση αυτή η στήριξη από ειδικό εκπαιδευτικό μπορεί να γίνεται σε μόνιμη και προγραμματισμένη βάση...."
Στο παραπάνω κείμενο εγώ καταλαβαίνω ότι η παράλληλη στήριξη θα γίνεται περιοδικά, δηλαδή ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής θα επιβλέπει πολλούς μαθητές μοιράζοντας το χρόνο του και η βοήθειά του ουσιαστικά θα είναι πολύ μικρή.Μόνο εάν δεν υπάρχουν ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης θα παρέχεται μόνιμη στήριξη με τη σημερινή μορφή. Για ένα θέμα επίσης που είχαμε μιλήσει παλιότερα αναφέρεται ρητά ότι σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης φοιτούν μόνο μαθητές που αυτοεξυπηρετούνται πλήρως. Άρα στο υποχρεωτικό πια νηπιαγωγείο δεν μπορούν να γραφτούν μαθητές που δεν έχουν αυτή την δυνατότητα. Επειδή πολύ γρήγορα θα ψηφιστεί και ο νόμος ίσως θα έπρεπε να προσπαθήσουμε για κάτι καλλίτερο.

Σχόλια

Παράλληλη στήριξη & συνοδός

Εικόνα Μαργαρίτα
Πρόσφατα επισκέφτηκα ένα δημοτικό σχολείο με τμήμα ένταξης στη γειτονιά μου. Συνομίλησα με τη δασκάλα του τμήματος ένταξης, η οποία με πληροφόρησε ότι στο νομό μας ζητήθηκαν, μέσω Κ.Δ.Α.Υ., παράλληλη στήριξη για 20 παιδιά κατά το σχολικό έτος 2006-07, αλλά κανένα παιδί δεν είχε τελικά παράλληλη στήριξη. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της, το Υπουργείο απάντησε ότι δεν υπήρχαν αρκετοί διορισμένοι δάσκαλοι ειδικής αγωγής, ταυτόχρονα υποβλήθηκαν πολλά αιτήματα για παράλληλη στήριξη και δεν ήταν δυνατόν να ανταποκριθούν σε όλα τα αιτήματα. Τελικά από τα είκοσι αιτήματα δεν ικανοποιήθηκε κανένα. Προφανώς υπήρχε έλλειψη χρημάτων και όχι ευρέσεως προσωπικού. Στη επισκόπηση του προφίλ ενός καινούργιου μέλους του "Νόηση" ενημερώθηκα για την ύπαρξη συνοδού σε δημοτικό σχολείο. Δεν γνωρίζω όμως τις αρμοδιότητες του και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κάποιο παιδί να εξασφαλίσει συνοδό εφόσον χρειάζεται. Το μέλος, το οποίο ανέφερε για το συνοδό, δεν μου έδωσε περισσότερες πληροφορίες και μου επισήμανε ότι θα γράψει κάποιο βιολόγιο. Επειδή ο καιρός περνά, θα ήθελα εφόσον κάποιος γνωρίζει να με πληροφορήσει σχετικά.
like1

Τα παιδιά μας μόνο στα ειδικά;

Εικόνα Jackie
Μέχρι τωρα, είχα καταλάβει οτι ενα παιδι εχει το δικαιωμα στην παράλληλη στήριξη εαν το εγκρίνει το ΚΔΑΥ και εφόσον το ζητάνε οι γονείς. Αυτο πρόκειται να περάσει σαν καινούριος νομος ; Αυτο ενισχύει τον αποκλεισμό και αποθαρρύνει την συμμετοχή των παιδιών με πιο βαριά προβλήματα. Και τώρα, με το νηπιαγωγείο υποχρεωτικό, ούτε εκεί μας θέλουν; Τι μπορούμε να κάνουμε;
like0

Συνοδός

Εικόνα Φούλη Μπακάλη
Καλησπέρα αγαπητή κ. Μαργαρίτα, Για να επιτραπεί συνοδός σε σχολείο χρειάζεται ειδική άδεια και θα πρέπει να το συζητήσετε με τον διευθυντή του σχολείου. Παράλληλα θα πρέπει να κάνετε ενέργειες ώστε να αξιολογηθεί το παιδί σας από ΚΔΑΥ και να διαπιστωθεί η ειδική εκπαιδευτική του ανάγκη. Με εκτίμηση, Μπακάλη Ευμορφία Αν. Ψυχολόγος Α ΚΔΑΥ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.