Ένα παιδί με ήπια αυτιστικά στοιχεία μπορεί να βγει από το φάσμα;

Εικόνα Sisi

Καλησπέρα. Γνωρίζει κάποιος αν ένα παιδί με ήπια αυτιστικά στοιχεία, με πρώιμη και σωστή παρεμβαση αν μπορεί να βγει από το φάσμα;

Ο ανιψιός μου 2,5 ετών πήγε για λογοθεραπευτική αξιολόγηση, καθώς είναι αρκετά πίσω στο λόγο του. Εκεί μας είπαν ότι υστερεί κοινωνικά. Ακόμα, τις τελευταίες μερες και μετα απ την αξιολόγηση (καθ' ό,τι όλη μέρα τον παρατηρώ πλεον), διαπίστωσα ότι κάποιες ελάχιστες φορές περπατάει  στις μύτες και ειναι υπερκινιτικος. Ακομα δεν δειχνει προσοχη οταν κατι δεν του αρέσει. Μιλάει όποτε θέλει εκεινος καί οταν δε μιλάει βγαζει συνηθως ήχους (συνήθως όταν νευριαζει) κατα τ' αλλα πλησιάζει  κανονικοτατα τα παιδιά, αγκαλιαζει φιλαει χαιρεταει, μετραει και σε τραβάει  οταν θελει κατι. Δεν εχει στερεοτυπίες, όμως έχει κολλημα να γίνονται όλα όπως θέλει εκείνος. Να σημειωθει οτι ακομα δεν εχει παει στον παιδικο και μεγαλωνει με ενηλικες χωρις αλλα παιδιά,περα απο το 5χρονο ξαδερφακι του. Δινει εικόνα φάσματος.

Γνωρίζει  κανείς αν είναι εφικτό να βγει κανείς απ το φάσμα με πρώιμη και σωστή παρέμβαση;

Ευχαριστω πολυ για το χρονο σας

Σχόλια

Πρωιμη παρέμβαση

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα σας,

Εφοσον παρατηρηθηκαν τετοιες δυσκολίες ο δρομος που ακολουθειται ειναι αμεση κι  εντατική πρωιμη παρέμβαση (λογο/εργο/ειδικο παιδαγωγικο) ωστε να βομβαρδισουμε  το παιδι με ευκαιρίες επικοινωνιας, ανάπτυξης παιχνιδιού και αναμενομενης για την ηλικια του αλληλεπιδρασης.

Μετα απο ενα ευλογο διαστημα θεραπείας ξαναεπισκεπτεστε αναπτυξιολογο/παιδοψυχιατρο για να δει την εξελιξη κ την ανταπόκριση του παιδιου στη θεραπεια και μετα αποφασιζει αν θα δωσει καποια διάγνωση ή οχι.

Με αυτα που περιγράφετε πιστευω πρεπει να ξεκινησετε άμεσα πρωιμη για να δωσετε ευκαιρία γρηγορης εξελιξης στο παιδι.

Θερμές Ευχές
Βικυ

Ευχαριστω για την απάντηση σας αλλά έχω αγχωθεί πολύ...

Εικόνα Sisi

Καλησπέρα και ευχαριστώ για την  απάντηση  σας. Ο μικρός μας γενικά θα έλεγα πως εκτελεί εντολές, χαιρετάει στέλνει φιλιά, ξεχωρίζει και  προφέρει (στα αγγλικα) 7 χρώματα... δείχνει με το δείκτη, και λέει μονολεκτικά όταν θέλει κάτι π.χ. κοτο (μπισκοτο) , μπα (μπαλα) κ.τ.λ. Επιβραβευει  τον εαυτό του με παλαμάκια όταν τελειώνει κάτι (π.χ. χτίσιμο πύργου με τούβλα η γκολ). Αυτό που με προβληματίζει έντονα είναι  ότι γίνεται πολύ επίμονος με γκρίνια και μουγκρισμα όταν θέλει κάτι και δεν του το δίνουν  και χτυπιέται... καμια φορά τραβάει  και τα αυτιά του.

Δεν ξέρω αν πρέπει  να το αποδώσω στο  χαρακτήρα του  (νευρικός και εγωιστής από μικρός) ή σε κάποια διαταραχή που ίσως υπάρχει.

Το βάδισμα  στις μύτες φεύγει σιγά - σιγά όμως με προβληματίζει το ότι αναλώνει σε παιχνίδια (π.χ. μπάλα) και δεν υπάρχει τίποτα άλλο όταν κάποια μπαλα είναι γύρω του. Να σημειωθεί ότι ο πατέρας του είναι ποδοσφαιριστής  και στον ελεύθερο τους χρόνο πηγαίνουν  με τον  μικρό στο γήπεδο  και παίζουν μπαλα με τις ώρες. 

Ευχαριστω και πάλι για το χρόνο  σας.

Παιχνιδι

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Ευχαριστώ για τα παραπανω στοιχεία..

Οταν λέτε αναλώνεται στη μπαλα εννοείται οτι τον ενδιαφέρει να παιζει μονο με μπαλες; Πως παιζει με την μπαλα; Ασχολείται με καποιο αλλο παιχνιδι;

Θερμές Ευχες

Βικυ

Περιορισμένο παιχνίδι.

Εικόνα Sisi

Καλησπέρα ..

Έχει απ όλα τα παιχνίδια και αν βρεθεί κάποιο μπροστά του το παιζρι για 1 λεπτό κ το παρατάει. Με Τουβλάκια πχ: χτίζει ένα πύργο, τον τελειώνει τα βάζει μέσα κι Αυτό! Με ενσφηνωματα: τα βγάζει τα βάζει 2 φορές. Με αυτοκινητάκια μικρα δε θα έλεγα ότι παιζει αλλα με μεγαλα που πρεπει να τα καβαλήσει  παιζει . Ανθρωπακια και ζωακια οχι (ομως δεν εχει και δεν ειχε ποτε).Όταν όμως υπάρχει μπαλα στο χώρο,μπορεί να παιζει  μαζί της ώρες. Βάζει γκολ στα δίχτυα, σε παίρνει από το χέρι να παίξετε μαζί, βάζει καλάθι σε Μπάσκετ, την πετάει μα όταν του την  πέρνεις γίνεται  πανικός και αντιδρά όπως παραπάνω σε προηγούμενο μήνυμα σας  ανέφερα.ακομα όταν παίξει  για ώρα και βαρεθεί μπορεί να κάτσει κάτω και να τη στριφογυρισει για λίγο .επισης να συμπληρώσω  ότι κάνει στα ψέματα ότι κοιμάται για πλάκα, κάνει κουκουτζα και επίσης  αντιγραφεί κινήσεις μεγάλων . 

Σας υπερευχαριστω

Με ηρεμεί που το συζητάω  μαζί  σσς

Ευχαριστω για την απάντηση σας αλλά έχω αγχωθεί πολύ...

Εικόνα Sisi

Ο μικρος μας γενικά έχει απίστευτη αδυναμία στον μπαμπά  τού οπότε όταν παιζει  μαζί του είναι άλλο παιδί. Παιζει και επικοινωνεί πολύ καλύτερα.  Τώρα όσον αφορά τη γενική του εικονα: κάνει κουκουτζα, στέλνει φιλιά, κάνει αγκαλιά.  Με τα τούβλα παιζει ,αν βρεθούν μπροστά του και αν κάποιος άλλος  τον καλέσει, για λιγη ωρα. Χτίζει πύργο μετα τα βάζει μέσα  και τέλος. Αυτοκινητάκια μικρά  δεν παιζει . Τα τσουκάλι.λιγο και τον έχω πιάσει να ασχολείται με τις ρόδες  αλλά όχι στερεοτυπικά. Σε μεγάλα αυτοκίνητα που πρέπει να τα καβαλήσει είναι πιο δεκτικός και δείχνει να του αρέσει. Με ανθρωπάκια κουκλάκια κτλ δεν έπαιζε ποτέ. Τώρα η μπαλα. Μπορεί να είναι με μια μπαλα συνέχεια . Βάζει γκολ  στα δίχτυα, καλάθι στη Μπάσκετα, σε παίρνει από το χέρι να κάνεις  τον τερματοφύλακα, την πετάει την τσουκάλι την κλωτσάει. Ειδικά όταν εμπλέκεται ο πατέρας του, ο.μικρος χοροπηδάει από χαρα και τρέχει ασταμάτητα  για ώρες πίσω από τη μπαλα.οταν του την παιρνοιυμε τότε γκρινιάζει και χτυπιέται και κοπανιεται.μεζρι και τα αυτιά του τραβάει.οταν δεν τον παιζει  κανεις τότε ίσως κάτσει κάτω  και τη στριφογυρισει για λίγο ώρα. με προβληματίζει έντονα αυτή του  η συμπεριφορά . Ο ευρύτερος κύκλος λέει ότι είναι έτσι ο χαρακτήρας του και πήρε από τον μπαμπά του που κι εκείνος έπαιζε όλη μέρα με μια μπαλα.

Είμαι θεραπεύτρια και εγώ και αναγνωρίζω πως είμαι υπερβολική σε κάποια  σημεία όμως είναι κάποια μικρά πράγματα (όπως το ότι έχει περιορισμένα ενδιαφεροντα) που με προβληματίζουν. το  άγχος μου είναι τεράστιο  γι αυτό το παιδί .

Συγγνώμη για την  έκταση  του κειμένου 

Θεραπεία με βλαστοκύτταρα

Εικόνα Δέσποινα Πάνου

Το σχόλιο αυτό έχει μεταφερθεί σε νέο "βιολόγιο" εδώ:  https://www.noesi.gr/blog/therapeia-vlastokyttara-se-paidia-aytismo

Παιχνιδι κι ενδιαφέροντα

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Αγαπητή Sisi,

Μην ανησυχείτε για την έκταση και με συγχωρείτε για την καθυστέρηση στην απάντηση μου.

Ναι μεν είναι πολυ θετική η σχέση με τον πατέρα του αλλά θα αναμεναμε το παιχνιδι να ηταν πιο ανεβασμένο/λειτουργικό σε αυτη την ηλικια και αυτη η θετικη αλληλεπίδραση να μην συμπεριλαμβανε μονο την μπαλα και τον πατερα.

Πιστεύω οι δικες σας παρατηρήσεις σας ειναι σωστες κι ενα σφιχτό θεραπευτικό πλαισιο θα ωφελουσε.

Αν χρειαστείτε να με ρωτήσετε κατι αλλο μη διστασετε να με ρωτησετε!

Παιχνίδι και νευρικότητα, τον κατατάσσουν στο φάσμα;

Εικόνα Sisi

Καλησπέρα και σας ευχαριστώ.

Το ανώριμο και ίσως μη λειτουργικό παιχνίδι σε συνδυασμό με νευρικότητα του παιδιού είναι κάτι που από μονο του μπορεί να τον κατατάξει στο φάσμα; Κι ακόμα  αυτή η εικόνα συν της γλωσσικής καθυστέρησης που μπορει να τον κατατάξει;

Ευχαριστώ

Ενδείξεις

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Αγαπητη Sisi,

Συνηθως οι αναπτυξιολογοι και οι παιδοψυχιατροι όταν δουν αυτα τα σημάδια που λετε παραπανω (ανωριμο παιχνιδι και νευρικοτητα) τα θεωρουν σαν ενδειξεις-red flags και δινουν στο παιδι χρονο να τα αναπτυξει μεσω της θεραπειας. Αν δεν αλλαξουν αυτα μετα απο αρκετο διάστημα θεραπειας τοτε θα δωσουν διάγνωση.

Θα ελεγα να μη σκέπτεστε τη διάγνωση τώρα και να επικεντρωθειτε στους τροπους βοηθειας που είμαι σίγουρη ότι σαν ειδικος και η ιδια γνωρίζετε καλα.

Θερμές Ευχές

Βικυ

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και στείλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319, 6948986898

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Η 1η Ημερίδα του είδους!

Σας προσκαλούμε στην ημερίδα για οικογένειες παιδιών με αναπηρία, που οργανώνεται στην Κηφισιά, το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018 στο πλαίσιο του Προγράμματος "ΠΡΟΝΟΗΣΕ+©". Η ημερίδα απευθύνεται σε γονείς και άλλους συγγενείς παιδιών που έλαβαν διάγνωση σχετική με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή κάποια αναπηρία.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.