Μετά τι?

Εικόνα χριστινα-j
Γεια σας. Έχω ένα αγοράκι που τον Ιούνιο κλείνει τα πέντε, είναι διαγνωσμένο με ΔΑΔ - αυτισμό. Εδώ και σχεδόν 3 χρονιά είμαστε ενταγμένοι σε ένα πολύ κάλο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης στην ΕΛΕΠΑΠ. Όμως εκεί μπορεί να μείνει άλλον ένα χρόνο. Έχω αρχίσει να ανησυχώ για το τι θα γίνει μετά!; Το παιδί εκεί έχει κάνει πολύ μεγάλη πρόοδο έχει πολύ καλή βλεμματική επαφή, εκτελεί εντολές και εδώ και λίγο καιρό αποζητάει αγκαλιές, χαδάκια, και πολλές φόρες είναι αυτός που προκαλεί την αδελφή του για παιχνίδι. Όμως δε λέει ούτε λέξη και για κανονικό Δημοτικό δεν τον βλέπω ικανό. Μπορεί κάποιος να με καθοδηγήσει? Ή να μου γράψει την δίκη του εμπειρία?

Σχόλια

Φοίτηση σε Δημοτικό;

Εικόνα D.Mariliza
Χριστίνα αναφέρεις ότι για Δημοτικό δεν τον βλέπεις ικανό τον μικρό. Ε, γιατί Δημοτικό; Ηλικιακά είναι για το νηπιαγωγείο, και πόσο μάλλον εάν δεν έχει την απαιτούμενη ετοιμότητα. Στο νηπιαγωγείο είναι πολύ διαφορετικό το πρόγραμμα και πιο ευέλικτο εάν θες σε σχέση με το δημοτικό. Η απουσία λόγου δεν είναι απαγορευτική για τη φοίτησή του. Είτε με Παράλληλη Στήριξη είτε σε ένα τμήμα ένταξης είτε σε ειδικό σχολείο για παιδιά με αυτισμό η εκπαίδευσή του μπορεί να γίνει με οπτικό τρόπο, με εικόνες κλπ (όλη η εκπαίδευσή του μπορεί να σχεδιαστεί σε ένα πρόγραμμα με εικόνες όπως στο TEACCH. Καλή συνέχεια. Νομίζω θα βοηθούσε εάν ανέφερες σε άλλους γονείς τι πλαίσια εκπαίδευσης υπάρχουν στην περιοχή που κατοικείς. Φιλικά, dmariliza
like1

Δημοτικό

Εικόνα Marian
Ο γιος μου τώρα 8,5 ετών που φοιτά σε δημοτικό με παράλληλη στήριξη, στην ηλικία των πέντε έλεγε μόνο 4-5 λέξεις με συχνότητα μέτρησης την εβδομάδα και μεγάλα κενά διαστήματα. Ξεκίνησε το δημοτικό με μικρό λεξιλόγιο και σημαντικά προβλήματα σύνταξης και προφοράς. Οι περισσότερες λέξεις του στα επτά του ήταν δύσκολα κατανοητές. Φοιτά κανονικά και παρουσιάζει αξιόλογη προόδο (διαβάζει αργά, κάνει τις βασικές πράξεις και μιλάει συνέχεια πιο καλά, δηλαδή χρησιμοποιεί άρθρα, γένη κτλ). Άρα είναι μάλλον πολύ νωρίς για να προβλέψει κάποιος το μέλλον. Μετά τα δύο χρόνια φοίτησης που μπορεί να κάνει στο νηπιαγωγείο θα αποφασίσετε τι θα επιλέξετε.
like0

Αρχικά θα ήθελα να σας ευχηθώ

Εικόνα nektaria
Αρχικά θα ήθελα να σας ευχηθώ καλό μήνα. Έχω και εγώ αγοράκι 4 ετών που έχει δια γνωστή με ΔΑΔ. Όπως και εσείς δεν μιλάει και έχω φοβερό άγχος για το τι θα γίνει όταν φτάσουμε στη σχολική ηλικία.'Ήδη επαναλαμβάνει το προ προ νήπιο και δεν ξέρω τι εξέλιξη θα έχουμε. Σε νοιώθω..... Ήδη κάνουμε 3 χρόνια λόγο και εργασιοθεραπείες. Ο μικρός μου κατανοή σχεδόν τα πάντα αλλά στην ομιλία και στο λόγο είμαστε πολύ πίσω. ¨Ε χει λεξιλόγιο 10 περίπου λέξεων.Το τελευταίο εξάμηνο περίπου αλλάξαμε λογοθεραπευτρια και εκ τότε βλέπω ότι αρχίζει και προσπαθεί να επικοινωνήσει.Επίσης στην εργασιοθεραπεία δουλεύουμε την μέθοδο TECHH (αισθητηριακή )η οποία βοηθάει πολύ αυτά τα παιδιά. Πάντος τόσο καιρό δυσκολεύτηκα πολύ να δεχτώ την όλη αυτή κατάσταση αλλά κατάλαβα ότι όλα είναι θέμα επιμονής και υπομονής.Τα παιδάκια μας είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΑ Σε φιλώ ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑ!!!
like2

Ευχαριστώ

Εικόνα χριστινα-j
ευχαριστω οσουσ μπηκαν στον κοπο να μου απαντησουν και εσενα nectaria ιδιαιτερα!περα απο το αγχοσ μου για το σχολειο πρεπει να σασ πω οτι πολλεσ φορες νιωθω οτι περναει ο καιρος ανεκμεταλευτοσ, δε ξερω αν το νιωθετε και εσεις. δε ξερω τι αλλο θα μπορουσα να κανω για να βοηθησω τον μικρο! του μιλαμε ολη την ημερα στο σπιτι( περισσοτερο η αδελφη του ομολογω) ,κανουμε ξανα και ξανα τισς ασκησεις του σχολειου,και προσπαθουμε και προσπαθουμε.... τη μεθοδο teach τωρα λεω να την ξεκινησουμε αλλα παλι δεν ξερω αν θα ανταποκριθει.εκεινο ομως που με κανει να αναρωτιεμαι ειναι γιατι ενω δειχνει να καταλαβαινει τα περισσοτερα απο οσα του λεμε δεν κανει ουτε μια προσπαθεια εστω να τα επαναλαβει? ξερω οτι και αυτο ειναι ισωσ μεσα στα χαρακτηριστικα του αυτισμου αλλα πωσ να το πω? θα με φαει το αγχοσ και η αγωνια!εκεινο ομωσ που νομιζω οτι με ενοχλει ακομα πιο πολλυ ειναι το οτι εχω βαλει στο τρυπακι και την κορη μου ( 9χρονων) απο την πιεση που βλεπει το παιδι εχει επηρεαστει! προχθεσ μου ειπε ' μαμα ειδα στον υπνο μου οτι ο γιαννησ μιλαγε , μην ανησυχεισ ολα θα πανε καλα! και οπωσ καταλαβαινετε με εκανε κομματια! μαλλον εχω χασει λιγο τη μπαλα που λεμε....... μην με παρεξηγησετε προσπαθω πολλυ να ειμαι αισιοδοξη πραγματικα αλλα πολλεσ φορεσ με παιρνει απο κατω. ειμαι σιγουρη οτι ολοι καταλαβαινετε....
like1

προς Χριστίνα

Εικόνα D.Mariliza
ο χρόνος δεν είναι ποτέ ανεκμετάλλευτος όταν τον μοιράζεστε μαζί με το παιδί σας σε μία από κοινού δραστηριότητα και του δείχνετε την αγάπη σας. Το ένστικτο των γονέων είναι αναντικατάστατο. Θα δοκιμάσετε πολλά... κάποια θα λειτουργήσουν , κάποια όχι αλλά εσείς δεν πρέπει να τα παρατήσετε. Προσπαθείστε να δημιουργήσετε μία σταθερή σχέση με μία διεπιστημονική ομάδα που θα παρακολουθεί το παιδί και θα σας κατευθύνει για το πώς να το βοηθήσετε. Προσωπικά, είμαι υπέρ του ΚΕΔΔΥ αλλά αυτό είναι δικό σας θέμα. Καλό κουράγιο. Φιλικά, dmariliza
like3

Aγαπητη dmariliza σε

Εικόνα χριστινα-j
Aγαπητη dmariliza σε ευχαριστω . ο μικροσ τα τελευταια 2 χρονια ειναι ενταγμενος σε ενα πολλυ καλο ημερισιο προγραμμα πρωιμης `παρεμβεσης το καλυτερο νομιζω εδω στα Ιωαννινα που ζουμε. παρακολουθειτε απο ψυχολογο, παιδοψυχιατρο, η κοινωνικη λειτουργος ειναι πολλυ συνεργασιμη και προθυμη, κανει λογο και εργοθεραπειες και τωρα ,μετα βεβαια απο αποφαση ολων μας ειπαμε να ξεκινησουμε τη μεθοδο PECS.(ειναι περιττο ισως να αναφερω οτι τον βλεπει τακτικα αναπτυξιολογος η κα θεοδωροπουλου ,η καλυτερη στην πολη μας).η αμφιβολια μου εγκειτε ισως στο οτι ζουμε στην επαρχια .μπορει στην Αθηνα να ειχαμε περισσοτερεσ επιλογες.λυσε μου μια απορια ? τι ειναι το ΚΕΔΔΥ?
like1

προς Χριστίνα

Εικόνα D.Mariliza
Χριστίνα, η επαρχία προσφέρεται για ποιοτική ζωή των παιδιών με δυσκολίες. Οι βόλτες, η φύση και γενικότερα οι ρυθμοί εκεί είναι καλύτερα από κάθε Αθήνα! Σίγουρα όμως στις επαρχιακές πόλεις δεν έχουμε δομές. Αναφορικά με το τι είναι το ΚΕΔΔΥ: είναι δημόσια Υπηρεσία, του Υπουργείου Παιδείας. Απαρτίζεται από διεπιστημονική ομάδα (Κοιν. Λειτουργός- Ψυχολόγος-Εκπαιδευτικός). Σε μερικά ΚΕΔΔΥ έχει φυσικοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και Παιδοψυχιάτρους. Σκοπός του ΚΕΔΔΥ είναι η διάγνωση των δυσκολιών των παιδιών, η πρόταση για κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης καιη υποστήριξή τους στο σχολείο. Οι γνωματεύσεις είναι ισότιμες με τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα αλλά τα ΚΕΔΔΥ έχουν πιο στενή συνεργασία με το σχολείο και σε ορισμένες περιπτώσεις με περισσότερες αρμοδιότητες. Είναι καλό να απευθυνθείς στο ΚΕΔΔΥ της δικής σου περιοχής. Υπάρχει κάποια λίστα αναμονής όπου μπορέις να δηλώσεις το δικό σου παιδί. Όταν έρεθι η ώρα της αξιολόγησης πηγαίνεις τα χαρτιά που πιθανά έχεις από άλλες υπηρεσίες, κάνεις ραντεβού με κοιν.λειτουργό για το ιστορικό του παιδιού, ενώ το ίδιο το παιδί συναντιέται και αξιολογείται από ψυχολόγο και εκπαιδευτικό. Μετά από αυτά τα ραντεβού συντάσσεται η γνωμάτευση με τη διάγνωση, το κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης και καταρτίζεται το ΕΠΕ (εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης= εκπαιδευτικοί, κοινωνικοί και συναισθηματικοί στόχοι στα πλαίσια της εκπαίδευσης). Υπάρχει και περίπτωση επίσκεψης της ομάδας στο σχολείο που ήδη βρίσκεται το παιδί σου για συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Ελπίζω να σε βοήθησα. Καλή συνέχεια σε ό,τι αποφασίσεις. Φιλιά, dmariliza
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.