Να χαρώ ή να προβληματιστώ?

Εικόνα Στέλλα Καφφέ

Καλησπέρα, ο λόγος που γράφω είναι ότι πραγματικά έχω φτάσει σε σημείο που δεν ξέρω πως να αντιδράσω! Έχω δύο παιδιά 5 και 7 ετών. Ο γιός μου που είναι 5 γεννήθηκε το 2008 και όλα ήταν φυσιολογικά μέχρι την ηλικία των 18 μηνών όπου άλλαξε από την μία μέρα στην άλλη.

Τι εννοώ? Σταμάτησε να ακούει στο όνομά του, δεν μας φώναζε άλλο ενώ είχε μάθει να λέει μαμά - μπαμπά και καθόταν ώρες ατελείωτες στον κόσμο του "σαν χάνος". Βέβαια έτρεξα κατευθείαν στην παιδίατρό μου, η οποία αφού με καθησύχασε ότι δεν συντρέχει κάποιος λόγος ανησυχίας (ωττίτιδα) μου συνέστησε να του δώσουμε λίγο χρόνο, μήπως και η αντίδρασή του ήταν "ψυχολογική" διότι τότε είχε αρχίσει η κόρη μου να φεύγει από το σπίτι και να πηγαίνει σε παιδικό σταθμό. Όντως μετά από λίγο καιρό η φάση του "χάνου" μετατράπηκε σε φάση του παίζω ώρες ατελείωτες μόνος μου με τουβλάκια και μετά σε φάση του τσιρίζω, χτυπιέμαι έχω εκρήξεις θυμού όταν θέλω κάτι και πανικού όταν δεν είναι κάτι στη θέση του.

Έτσι φτάσαμε μέχρι την ηλικία των 3 ετών πλέον δίχως καμία βελτίωση επικοινωνίας και λόγου. Απευθύνθηκα σε αναπτυξιολόγο στο Παίδων όπου διαπιστώθηκε ότι το παιδί παρουσιάζει καθυστέρηση λόγου- ομιλίας με γενικότερες δυσκολίες στην επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Αρχίσαμε αμέσως λόγο- και εργοθεραπείες οι οποίες ήταν ένα δράμα διότι η ώρα της συνεδρίας ήταν η ώρα των εκρήξεων και του κλάμματος και παράλληλα τον στείλαμε σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό. Να σημειώσω ότι η όλη κατάσταση επιρέασε και την αδελφή του η οποία άρχισε και αυτή παράλληλα λογοθεραπείες.

Μετά από ιατρικές "ακουολογικές" και "αιματολογικές" εξετάσεις οι οποίες δεν έδειξαν κάτι, αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στο πλησιέστερο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο για την αξιολόγηση πλέον και των δύο παιδιών. Εκεί ενώ η συνεργασία με την κόρη μου ήταν άψογη με τον γιο μου δεν συναίβει το ίδιο. Η γνωμάτευση και για τα δύο παιδιά μου ήταν ίδια, ενώ η εξέλιξή τους είχε μέρα με νύχτα διαφορά. Η κόρη μου επενέλαβε το νηπιαγωγείο και έχει ενταχθεί πλέον στην πρώτη τάξη χωρίς δυσκολίες ενώ ο γιός μου μέχρι και 4 ετών δεν μιλούσε και δεν επικοινωνούσε.

Αποφάσισα και απευθύνθηκα λοιπόν ξανά σε άλλη αναπτυξιολόγο η οποία ενέταξε τον γιο μου στη ΔΑΔ. Εκεί άρχισαν να μπλέκουν τα πράγματα διότι δεν συμφωνούσαν από το Ιατροπαιδαγωγικό με την διάγνωση της αναπτυξιολόγου και μάλιστα μετά από "διενέξεις" του τύπου "τί το περάσατε κυρία μου μπακάλικο να ανοίγετε φακέλους σε όλες τις υπηρεσίες" και "παίζετε με τον πόνο μου" κατέληξα με τον διευθυντή του ιατροπαιδαγωγικού ο οποίος αφού διαπιστώσαμε ότι ο φάκελος του γιου μου δεν ήταν πλήρης και αφού "είδε" τον μικρό παραδέχτηκε πως θα συμφωνούσε με την γνωμάτευση της αναπτυξιολόγου αλλά θα τον ενέτασσε στην πιό ήπια της μορφή (να σημειώσω όλα αυτά προφορικώς και όχι γραπτώς).

Από το ΚΕΔΔΥ όπου τον αξιολόγησαν του εγκρίνανε παράλληλη στήριξη η οποία βέβαια δεν έχει έρθει ακόμη και μας έχουν συστήσει να επαναλάβει το νήπιο για δεύτερη χρονιά. Όλα αυτά μέχρι το Σεπτέμβρη που μας πέρασε, όπου και ο γιος μου άρχισε να αλλάζει και να κάνει μεγάλα άλματα προόδου. Απέκτησε δικό του σκυλάκι και ξεκίνησαν τα πρώτα θαύματα. Άρχισε να μιλάει και να αποδίδει όλα όσα είχε συσωρεύσει αυτά τα χρόνια μέσα του με τις θεραπείες, οι εκρήξεις θυμού μετριάζουν και πλέον μπορώ να πω πως είμαστε σε πολύ καλό δρόμο επικοινωνιακό και λεκτικό, θέλουμε όμως ακόμη πολύ δουλειά και επιμονή. Παράλληλα κάνουμε κάποιες ακόμη εξετάσεις... μαγνητική, καρυώτυπο και εύθραυστο χ... και για να ολοκληρώσω, εκεί είναι και το πρόβλημα που μου προκαλεί σύγχηση, περνάμε από αξιολόγηση παιδοψυχιάτρου.

Ο παιδοψυχίατρος λοιπόν που τον είδε πρόσφατα και δεν έχει αποφανθεί ακόμη για την διάγνωσή του επίσημα διότι υπολοίπονται και άλλες αξιολογήσεις από άλλους θεραπευτές βλέποντας τον γιο μου σε αρκετά καλή "φόρμα" είχε τις επιφυλάξεις του για την αξιολόγηση του "ΚΕΔΥ" και την έγκριση της παράλληλης στήριξης και βέβαια για το αν θα έπρεπε να εντάσσεται στη ΔΑΔ ή όχι. Να χαρώ τώρα που εκείνος βλέπει ένα καλά δουλεμένο παιδί και δεν διαγιγνώσκει κάποιο άλλο πρόβλημα ή να προβληματιστώ που ενώ όλοι διακρίνουν ότι το παιδί στην παρούσα φάση χρειάζεται στήριξη εκείνος την αμφισβητεί? 

Σχόλια

Αυτό που γράψατε μου θύμισε πααααάρα πολύ τη δική μου περίπτωση

Εικόνα Tinajazz

Καλημερα σας, ετυχε να διαβασω την αναρτηση σας... Δεν εχω να σας πω κατι απλα ολο αυτο που γραψατε μου θυμισε πααααρα πολυ την δικη μου περιπτωση... Τωρα ο γιος μου ειναι 16.

Σας ευχομαι να πανε ολα καλα.

like0

Γιατί αυτή η διαφορετική αντίληψη και αντιμετώπιση για τα παιδιά

Εικόνα Στέλλα Καφφέ

Ευχαριστώ για τις ευχές και ανταποδίδω, άλλωστε αυτό είναι το παν και αυτό είναι που θέλουν όλοι οι γονείς, να πανε όλα καλά... σίγουρα όμως παίρνει κανείς δύναμη όταν αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι ο μόνος που τα περνάει όλα αυτά και "σίγουρα πάντα υπάρχουν και χειρότερα..." αλλά αυτό εμένα προσωπικά με φέρνει πάλι σε αδιέξοδο. Πιάνω πολλές φορές τον ευαυτό μου να αναρωτιέται μήπως υπερβάλλω??? Και τότε πάντα μου την δίνει την απάντηση ο ίδιος μου ο γιός με ένα ακόμη ξέσπασμα. Το να μπει κανείς στη θέση του άλλου είναι αδύνατο και ανέφικτο, το να αναλογιστεί όμως το τι μπορεί να τραβάει ο κάθε γονιός και η κάθε μάνα που το παιδί της έχει άλλη πορεία ανάπτυξης και ιδιαιτερότητες για μένα είναι ένα μικρό δείγμα πολιτισμού που διακρίνει τον "άνθρωπο" και που θα έπρεπε να διαθέτουν όλοι όσοι βρίσκονται σε υπηρεσίες που ασχολούνται με την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας. Δεν το χωράει το μυαλό μου και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτή η διαφορετική αντίληψη και αντιμετώπιση από φορείς που έχουν να κάνουν με το ίδιο και αυτό αντικείμενο, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. Αμφισβητεί ο ένας τις γνωματεύσεις των άλλων λες και έχουν να επιδείξουν σε κάποιον κάτι!!! Που τέλος πάντων τίθενται τα όρια του "διαφορετικού"? του "μέσου όρου"? του "φυσιολογικού"? Και εν τέλει αυτή η ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ τι να σημαίνει άραγε για τους "μεν" και για τους "δε"? 

like0

Εγώ πάντως στη θέση σου θα χαιρόμουν

Εικόνα didyma1103

Καλησπέρα φίλη μου, εγώ πάντως στη θέση σου θα χαιρόμουν που τα πάει τόσο καλά ο μικρούλης!!!

Αφού το παιδάκι σου έχει σημειώσει άλματα στην ανάπτυξη του ειναι πιθανό ο παιδοψυχίατρος να μην βλέπει κάτι ανησυχητικό και το παιδάκι σου να μπορεί να σταθεί και μόνος του στο σχολείο!! 

Διάσταση απόψεων είναι δυνατό να υπάρχει και δεν μου κάνει εντύπωση! Μου έχει συμβεί κι εμένα με τα παιδάκια μου. Ακολούθησε το ένστικτο σου και όλα θα πάνε καλά!!!!  Το παιδάκι σου από ότι γράφεις τα πάει εξαιρετικά!!

Δήμητρα

like1

Αυτό ακριβώς έκανα και θα συνεχίσω να κάνω

Εικόνα Στέλλα Καφφέ

Αγαπητή Δήμητρα

ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Αυτό ακριβώς έκανα και θα συνεχίσω να κάνω, όπως λες κι εσύ, να ακολουθώ το ένστικτό μου !!!

like1

Γνωματεύσεις

Εικόνα Ο πλανήτης της Φανής

Αγαπητή Στέλλα,

Πόσο πολύ συμφωνώ με αυτό που γράφει η Δήμητρα!!! Πριν από λίγο έγραφα σε μια άλλη μαμα σε άλλο ποστ για τον γολγοθά των διαγνώσεων! Το "γιατί" είναι γνωστό: είναι η ημιμάθεια αλλά και ο γρήγορος τρόπος που γίνονται όλα σε βάρος των παιδιών. Αν βάλουμε τώρα σε αυτό τη δυσκολία και τις τόσες άγνωστες πτυχές των διαταραχών που δεν γνωρίζουμε ούτε σαν επιστημονική κοινότητα..άστα!

Στο δια ταύτα..τώρα που ο μικρός "πετάει" και ανάλογα σε τι στάδιο είναι (δε ξέρω αλλά ζύγισέ το καλά), ο στόχος της αυτονομίας είναι πολύ σημαντικός και βοηθά τα παιδιά πολύ περισσότερο από το "δεκανίκι" μιας παράλληλης στήριξης (ανάλογα τη περίπτωση πάντα). Μη προβληματίζεσαι με διαγνώσεις και χαρτιά, άσε τους άλλους να βρουν την άκρη! Συνέχισε αυτό που κάνεις και το παιδί πάει τόσο καλά και είτε τώρα, είτε αργότερα, βάλε και το κομμάτι της αυτονομίας μέσα!

Καλή συνέχεια να πηγαίνουν όλα καλά πάντα!

Φανή

like0

Συμφωνώ απόλυτα με την Φανή!

Εικόνα ΓΙΑΝΝΑ ΜΑΡΚΟΥ

Κι'εγώ έχω ένα αγοράκι με ΔΑΔ, πέρασα μια από τα ίδια, όμως εμάς ο καρυότυπος ανέδειξε έναν διπλασιασμό σε κάποιο χρωμόσωμα αυτοσωμικό το οποίο προσκομίζοντάς το, δεν αμφισβητήται η διάγνωση. Επομένως εάν βρεθεί κάτι, έστω και μικρό στην εξέταση, θα σε βγάλει απο τον γολγοθά. Το μικρούλι έχει σημασία να πάει καλά , αλλά βέβαια για οικονομικούς λόγους καλά θα είναι να έχεις διάγνωση.

like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.