Όταν έχεις 2 διαφορετικές γνώμες ειδικών

Εικόνα νικη ζωη
Καλημέρα!!! Έχω ξαναγράψει στο φόρουμ σας. Έχω ένα κοριτσάκι σχεδόν 3 ετών που ίσα - ίσα που ακουμπάει το φάσμα του αυτισμού... Αν τη δει κάποιος δεν καταλαβαίνει τίποτα πέρα από το ότι δεν μιλάει καθαρά. Είχαμε ξεκινήσει να πηγαίνουμε σε παιδοψυχίατρο. Με τα πολλά μας είχε δώσει διάγνωση άτυπου αυτισμού, που εστιάζεται στην επικοινωνία, η οποία παιδοψυχίατρος μας είχε πςι ότι δυσκολεύτηκε παρα πολύ για να καταλάβει αν και τι συμβαίνει... Το πρόβλημά μου είναι ότι την Παρασκευή είχαμε ραντεβού με αναπτυξιολόγο. Μας είδε. Η μικρή πέρασε όλα τα τεστάκια που της έκαναν και εγώ έκαν το λάθος και δεν είπα ότι έχουμε διάγνωση και ότι μας έβλεπε παιδοψυχίατρος. Η απάντησή της αν βλέπει κάτι ανησυχητικό ήτνα "Όχι", ότι την βλέπει φυσιολογική πέρα από το λόγο, που αν δε φτιάξει μέχρι τα τρια να ξεκινήσουν λογοθεραπεία. Ξέρω ότι έκαν λάθος που δεν είπα για τη διάγνωση αλλά δε θα έβλεπε κάτι εκείνη σαν επιστήμονας. Της είπα τα πάντα για τη μικρή. Τώρα τι να κάνω που έχω 2 διαφορετικές γνώμες;

Σχόλια

Σε τόσο μικρές ηλικίες κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα

Εικόνα dimitris_1970
Σε τόσο μικρές ηλικίες και σε παιδιά που η ανάπτυξη τους είναι σχεδόν φυσιολογική κανένας δεν μπορεί να σου πει με βεβαιότητα κάτι. Η συμβουλή μου γράψτε το παιδί σε παιδικό σταθμό ενισχύστε την κοινωνική συναναστροφή και εάν ο λόγος του μείνει πίσω κάντε λογοθεραπείες. Ακόμα και σε πιο σοβαρές περιπτώσεις κανένας δεν μπορεί να σου πει κάτι με σιγουριά... Αλήθεια τι πάει να πει άτυπος αυτισμός; Με όλο το θάρρος αλλά μήπως είστε λίγο υπερβολικοί;
like1

Δυο ίδιες....

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
διαγνωσεις έχετε. Σε οριακές περιπτώσεις ίσως μην αρκεί μια πρώτη μάτια, σεις το λέτε, ακόμη και επιστημονική. Ο ένας έχει δουλέψει με την κόρη σας και ο άλλος την έχει απλά δει. Και οι δυο βλέπουν έλλειμμα στην επικοινωνία. Βάλτε πλάνο. Συνεργαστείτε με τους ειδικούς, μη τους κάνετε γυμνάσια.
like0

Δεν εγινε και τίποτα που δεν αποκαλύψατε τη διάγνωση

Εικόνα katerina n.smyrni
Δεν εγινε και τιποτα που δεν αποκαλυψατε τη διαγνωση της πρωτης γιατρου. Στο κατω κατω για μια δευτερη γνωμη πηγατε. Η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι θα επρεπε να ξεκινησετε θεραπειες απο χθες. Μακαρι το παιδι να μην εχει κανενα προβλημα. Οι θεραπειες δεν ειναι φαρμακα να βλαψουν το παιδι, μονο καλο θα του κανουν, οχι μονο σε αυτο αλλα και σε σας, γιατι θα σας δωθουν και χρησιμες οδηγιες για το πως μπορειτε και οι ιδιοι να ενισχυσετε την επικοινωνια μεταξυ σας και το λογο της. Μη φοβαστε τη λεξη αυτισμος, το φασμα ειναι μεγαλο και περιλαμβανει απο πολυ σοβαρες περιπτωσεις, μεχρι ανεπαισθητα συμπτωματα που δυσκολα τα αντιλαμβανεται κανεις. Τελος, θελοντας να σας προβληματισω λιγο, θα σας πω, απο προσωπικη πειρα, οτι οι δυσκολιες αυτων των παιδιων συχνα γινονται ορατες σε μεγαλυτερη ηλικια, συνηθως μετα τα 5. Οποτε μη χανετε καιρο επιζητωντας καποιον απλα να σας καθησυχασει, αλλα προλαβετε τα πιο δυσκολα. Σιγουρα δεν θα μετανοιωσετε...
like1

Όταν σου λένε ότι έχεις κάτι και θέλεις να το διασταυρώσεις

Εικόνα George_1972
Κατά τη γνώμη μου όταν σου λένε ότι έχεις κάτι και θέλεις να το διασταυρώσεις πας και σε δεύτερο γιατρό και δεν του λες τι είπε ο πρώτος. Αυτό θα πει δεύτερη γνώμη. Διαφορετικά μπορεί ο δεύτερος από ανασφάλεια να αναμασήσει τη γνώμη του πρώτου. Το σωστό είναι οι 2 γνώμες να είναι ανεξάρτητες: ο καθένας να πει τη γνώμη του χωρίς να ξέρει τι είπε ο άλλος. Στη θέση σου δεν θα έλεγα συνειδητά στον δεύτερο τι είδε ο πρώτος. Προσπάθησε να μάθεις αν οι 2 διαγνώσεις είναι ίδιες όπως είπε ο χρήστης agkou. Εμένα που δεν είμαι ειδικός δε μου φαίνονται ίδιες, αφού ο ένας είπε ότι το παιδί δεν έχει τίποτα παρά μόνο ένα πρόβλημα στο λόγο (όπως τόσα άλλα παιδιά), ενώ ο άλλος ανέφερε τη λέξη «αυτισμός» (έστω και άτυπος) που σημαίνει ότι είδε κάτι παραπάνω που δεν του άρεσε. Αν οι 2 απόψεις είναι διαφορετικές άντε και σε τρίτο. Πριν μπεις σε οποιαδήποτε διαδικασία θεραπείας πρέπει να έχεις στα χέρια σου μια σωστή γνωμάτευση, διαφορετικά όλη η προσπάθεια που θα κάνεις θα είναι σε λάθος κατεύθυνση. Σκέψου ότι μπορεί απλά να έχεις ένα παιδάκι που άργησε να μιλήσει και δεν τρέχει τίποτα ή να έχεις ένα παιδάκι που όντως έχει κάποιο θέμα και δεν πρέπει να χαθεί χρόνος. Εννοείται ότι αν πας σε τρίτο πρέπει να του αναφέρεις τις γνωματεύσεις και των 2 άλλων. Πάνω από όλα έχε καθαρό μυαλό και παίρνε αποφάσεις με κρύο αίμα. Αυτό το τελευταίο εγώ δυσκολεύομαι να το κάνω, αλλά καταλαβαίνω πόσο σημαντικό είναι. Επίσης να ασχοληθείτε με το ζήτημα και οι 2 γονείς. Όταν ο ένας θολώνει ο άλλος μπορεί να είναι πιο καθαρός στη σκέψη.
like1

Όταν έχεις 2 διαφορετικές γνώμες ειδικών

Εικόνα Kapiotou Anastasia
Καλησπέρα, Το πρόβλημα δεν είναι η διάγνωση αλλά οι δυσκολίες του παιδιού. Γενικά να ξέρετε πως οι θεραπευτές δουλεύουν με τις δυσκολίες του παιδιού και όχι με τη διάγνωση. Η διάγνωση μας βοηθάει στο να ξέρουμε τί απαιτήσεις και τί προσδοκίες μπορούμε να έχουμε από το παιδί. Από εκεί και πέρα λόγο της ηλικίας του είναι δύσκολο να βγει κάποια έγκαιρη διάγνωση. Μην ξεχνάτε πως η πρώτη αξιολόγηση δεν έδινε ξεκάθαρη διάγνωση και ζητούσε επαναξιολόγηση σχολιάζοντας τη δυσκολία που αντιμετώπισε στο να καταλάβει εάν κ τι συμβαίνει. Οπότε είναι σχετικά αναμενόμενο στη δεύτερη αξιολόγηση να μην παρατηρήθηκε κάποια δυσκολία εφόσον τα συμπτώματα είναι μικρά. Με όλο το θάρρος θα σας πρότεινα να περιμένετε να δείτε πως θα εξελίχθη ο λόγος και η ομιλία και αν πράγματι δεν καθαρίσει μέχρι τα 3 να συμβουλευτείτε έναν λογοθεραπευτή. Και να ξέρετε πως αν επιλέξετε κάποιον λογοθεραπεύτη που να έχει εμπειρία πάνω στο φάσμα του αυτισμού θα μπορεί να καταλάβει εάν πράγματι υπάρχουν επικοινωνιακές οι άλλες δυσκολίες έτσι ώστε να δουλέψετε μαζί και αυτά τα κομμάτια. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα χαθεί πολύτιμος χρόνος και θα μπορέσετε να βοηθήσετε το παιδί σας στο έπακρο. Όποτε στη συνέχεια θα μπορέσετε να ζητήσετε και μια επαναξιολόγηση και να έχετε μια πιο σίγουρη διάγνωση. Ελπίζω να σας βοήθησα. Οτιδήποτε χρειαστείτε να ξέρετε πως μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου. Με εκτίμηση Καπιώτου Αναστασία
like1

Σας ευχαριστώ όλες για τις απαντησεις σας

Εικόνα νικη ζωη
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ!!! ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΣΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΣΩ... ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΠΑΜΕ Κ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΩ... ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΗ Η ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ ΛΟΓΟ-ΕΡΓΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 3... ΤΗΝ ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΟΝΟ ΠΑΙΖΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΜΙΛΑΕΙ... ΕΣΤΩ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Κ ΕΔΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΜΙΛΑΕΙ Κ ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ... ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΑΝΕ ΟΛΑ ΚΑΛΑ!!!! ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΙ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΞΑΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΑΥΤΟ? ΙΣΧΥΕΙ?
like1

Μπραβο Νικη, πολυ καλα

Εικόνα katerina n.smyrni
Μπραβο Νικη, πολυ καλα εκανες. Ολα ειναι πιθανα να συμβουν. Το σιγουρο ειναι οτι οσο πιο νωρις τη δουλεψετε, τοσο καλυτερα θα παει. Ευχομαι καλο ξεκινημα!!!
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.