Προβληματισμός για το δημοτικό σχολείο

Εικόνα Sarra
Καλημέρα. Μετά από πολύ καιρό έχω ανάγκη την βοήθεια σας σε ένα καινούργιο δίλημμα σχετικά με την φοίτηση του Θωμά στο δημοτικό σχολείο. Το παιδί πήγε φέτος στο νηπιαγωγείο με συνοδεία κοπέλας την οποία πληρώνουμε εμείς αφού η παράλληλη που δικαιούμαστε δεν ήρθε. Τα πάει πολύ καλά με μόνη δυσκολία το γραφοκινητικο κομμάτι και την τουαλέτα λόγω ότι πρέπει να διανύσει μια απόσταση για να πάει. Αυτο που μας απασχολεί είναι πως πιθανόν το παιδί να μην μπορεί να αντεπεξέλθει του χρόνου στην πρώτη τάξη αφού λόγω μειωμένης όρασης δυσκολεύεται πολύ στο γράψιμο. Είπαμε λοιπόν με την νηπιαγωγό να δούμε λίγο τα σχολικά πλαίσια μήπως βρούμε κάτι που θα είναι πιο προσιτό στις ανάγκες του παιδιού ώστε να μην νιώθει ότι μειονεκτεί. Το θέμα είναι πως από μια πρώτη έρευνα που κάναμε τα περισσότερα είναι για παιδάκια με νοητική στέρηση ενώ ο Θωμάς είναι νοητικά καλά με μια μικρή ανωριμότητα ναι μεν αλλά γνωστικά είναι για πρώτη δημοτικού. Η γνώμη σας θα μου είναι πραγματικά πολύτιμη .

Σχόλια

Eίμαι ακριβώς στο ίδιο ψάξιμο

Εικόνα anna kal
Μπορώ να πω ότι το θέμα με το ψάξιμο του νηπιαγωγείου τείνει να γίνει σήριαλ. Δίνω όμως πολύ μεγάλη σημασία στο θέμα γιατί τα επόμενα δεκατέσσερα χρόνια, το σχολείο θα είναι η μισή ζωή του παιδιού. Έχω μιλήσει με ένα σωρό κόσμο, τώρα ή θα σε ξεμπερδέψω ή θα σε μπερδέψω χειρότερα, θα σου γράψω όμως ότι έχω διαπιστώσει, μήπως μέσα σ'αυτά βρεις κάτι που θα σε βοηθήσει. Για το αν το παιδί ακολουθήσει κανονικό ή ειδικό σχολείο (σημειώνω ότι είναι ένα παιδί με φυσιολογική νοημοσύνη, μεγάλες ικανότητες μάθησης, κινητικά προβλήματα κυρίως στα πόδια και συναισθηματικές καταστάσεις που επιφέρει η αναπηρία π.χ αποφεύγει την επαφή με συνομηλίκους αν δεν παρίσταται ενήλικας γιατί τρέμει μήπως το σπρώξουν και πέσει) ρώτησα την παιδονευρολόγο που τον παρακολουθεί εδώ και 4 χρόνια και έναν συνταξιούχο σύμβουλο ειδικής αγωγής με μεγάλη πείρα (είδε και μίλησε στο παιδί, γιατί ο εν ενεργεία σύμβουλος της περιοχής μας απαξίωσε να μας συναντήσει). Έκανα και αίτηση στο ΚΕΔΔΥ για αξιολόγηση πριν από 4 μήνες αλλά ακόμη δεν μας έχουν ειδοποιήσει. Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι οι γιατροί, επειδή δεν έχουν γνώση της σχολικής πραγματικότητας, γι'αυτό και δεν μπορούν να έχουν γνώμη για το αν ένα παιδί πρέπει ν'ακολουθήσει γενικό ή ειδικό σχολείο. Γι'αυτό το λόγο επιδιώξαμε να συναντήσουμε και το σύμβουλο ειδικής αγωγής. Μίλησα επίσης με εκπαιδευτικούς, είχα την ευκαιρία γιατί δουλεύω στο χώρο της εκπαίδευσης (η ίδια δεν είμαι εκπαιδευτικός). Γενικά υπάρχει η τάση να στέλνουν το παιδί στο ειδικό σχολείο και όταν έρχεται το παιδί στο γενικό, συνήθως τους είναι βάρος, θα προτιμούσαν δηλαδή να μην έχουν ένα παιδί με ιδιαιτερότητα στην τάξη. Ως ένα σημείο είναι κατανοητό π.χ εάν το παιδί ενοχλεί την τάξη και δεν αφήνει να γίνεται μάθημα ή χτυπάει, δαγκώνει κλπ. ή κάνει επικίνδυνα πράγματα. Θα σου πω όμως ότι είπα στην καλύτερή μου φίλη των παιδικών μου χρόνων, που τώρα είναι νηπιαγωγός, να στείλω το μικρό στο νηπιαγωγείο της και μου είπε ότι δεν μπορεί να αναλάβει την ευθύνη, να προσέχει μήπως τον σπρώξουν τα παιδιά κλπ. Ούτε καν με ρώτησε αν θα έχω συνοδό, τίποτα, το απέκλεισε κατευθείαν, φαντάσου τώρα να μην ήτανε και παιδική μου φίλη. Μ'αυτά θέλω να πω ότι γενικά το παιδί με ιδιαιτερότητα είναι ένα βάρος για τον εκπαιδευτικό (πλην εξαιρέσεων). Με δύο εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς που μίλησα (και τους λέω εξαιρετικούς όχι γιατί μου είπαν αυτά που μου άρεσαν, αλλά γιατί έχουν δώσει πράγματα στο χώρο της ειδικής αγωγής), αφού περιέγραψα την κατάσταση του παιδιού, με συμβούλεψαν να το στείλω σε γενικό σχολείο. Παρά ταύτα, επισκέφτηκα και το σχολείο της εγκεφαλικής παράλυσης για να διαπιστώσω η ίδια τι είναι καλύτερο για το παιδί. Απ' όλη αυτή την ιστορία, έβγαλα το συμπέρασμα ότι το παιδί πρέπει να πάει στο γενικό σχολείο. Στο εξωτερικό, και κυρίως στις ΗΠΑ, όπου υπάρχει μεγάλο ποσοστό παιδιών με αναπηρία (είναι και τεράστια χώρα), υπάρχει πλέον η τάση τα παιδιά να συνεκπαιδεύονται. Πριν από μερικές δεκαετίες και εκεί η τάση ήταν το παιδί να στέλνεται στο ειδικό πλαίσιο. Έπειτα από έτη εμπειρίας, τώρα πια η τάση είναι αυτή. Εάν το παιδί δεν ενοχλεί τα άλλα παιδιά και την πρόοδο της τάξης με κάποιο τρόπο και δεν έχει προβλήματα που μπορούν ν'αντιμετωπιστούν μόνο σε ένα ειδικό σχολείο, είναι καλό να συνεκπαιδεύεται στο γενικό σχολείο. (Ειδική περίπτωση πιστεύω αποτελούν τα κωφά παιδιά, αλλά ούτως ή άλλως το σχολείο τους είναι εξαιρετικό. Νομίζω είναι από τα καλύτερα σχολεία που έχω δει). Πάντα βέβαια, είτε γενικό είτε ειδικό σχολείο πάει το παιδί, βλέπεις και προχωράς, αν το δεις ότι νιώθει και ανταποκρίνεται άσχημα στο ένα πλαίσιο, το πηγαίνεις στο άλλο. Τώρα όσον αφορά το νηπιαγωγείο, τα παιδιά με θέματα συνηθως μένουν τουλάχιστον δύο χρόνια σ'αυτό. Σ'εμάς η παιδονευρολόγος είπε ότι ίσως χρειαστεί να μείνει και τρίτο. Παρόλο που οι μαθησιακές του ικανότητες είναι πολύ μεγάλες (π.χ τώρα που είναι τεσσάρων ξέρει την αλφαβήτα, να μετράει, γεωγραφία κλπ) και ρώτησα κι εγώ πώς ένα παιδί που μαθαίνει τόσο εύκολα θα μείνει 3 χρόνια στο νήπιο, μου είπαν και η γιατρός και οι θεραπεύτριές του,, ότι το βασικό σ'αυτήν την ηλικία δεν είναι το γνωστικό αλλά το να αισθανθεί άνετα στο χώρο του σχολείου. Ευχής έργον βέβαια είναι να έχουν και εκπαιδευτικό που ταιριάζει στην περίπτωση, γιατί κακά τα ψέματα ο βασικός παράγων είναι ο εκπαιδευτικός, αυτός θα κατευθύνει την τάξη πώς να φέρεται στο παιδί κλπ. Λέω δυο απλά παραδείγματα: ένα παιδί με εγκεφαλική παράλυση χρειάζεται έναν άνθρωπο ήρεμο, που να κινείται και να μιλάει σχετικά αργά γιατί η βιασύνη τα αποσυντονίζει, ή ένα παιδί με προβλήματα όρασης απεχθάνεται τον εκπαιδευτικό που φωνάζει δυνατά,γιατί δεν μπορεί να δει το πρόσωπό του και να καταλάβει ότι αυτός δεν είναι θυμωμένος, έχει οδηγό μόνο τη φωνή. Σκέψου τώρα να τύχει κανέναν απ' αυτούς τους εκπαιδευτικούς (στο νήπιο κατά κανόνα δεν συμβαίνει αυτό, συνήθως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) που ουρλιάζουν εκ πεποιθήσεως. Γενικά ο κανόνας είναι ότι το παιδί (όχι μόνο παιδιά με αναπηρία, αλλά και παιδιά ανώριμα κλπ)είναι καλύτερο να καθυστερήσει στο νηπιαγωγείο παρά αργότερα στο δημοτικό. Τώρα,στο Δημοτικό, πρώτο κλειδί είναι η προσβασιμότητα για τα παιδιά με κινητικά προβλήματα και γενικότερα η καταλληλότητα του χώρου (απ' ότι έχω διαβάσει π.χ για τα παιδιά με αυτισμό, δεν αντέχουν τους χώρους που έχουν πολύ πράγμα πάνω τους όπως ένα σωρό ζωγραφιές, χρώματα, πολλά πράγματα, αποσυντονίζονται) ανάλογα με το πρόβλημα. Αυτό είναι κάτι που μπορείς να το ψάξεις. Δεύτερο και σπουδαιότερο είναι ο εκπαιδευτικός, αλλά εκεί δεν μπορείς να κάνεις άλλο από την προσευχή σου, να είναι ο κατάλληλος για το παιδί. Εγώ ψάχνω τώρα στα διάφορα νηπιαγωγεία και σε κανένα δεν υπάρχουν αθροιστικά και οι τρεις προϋποθέσεις που ζητώ (μπορώ να πω ότι στα περισσότερα υπάρχει από μία έως καμία. Να σου πω και δυο άλλα παραδείγματα και να κλείσω Παιδί με σοβαρότατα προβλήματα όρασης, ήπια κινητική αναπηρία και άριστη νόηση στέλνεται αρχικώς στο ειδικό πλαίσιο. Εκεί αντιμετωπίζεται σαν να έχει νοητική υστέρηση και τελικά οι γονείς του το μετακινούν κάπου στα μέσα του Δημοτικού στο γενικό σχολείο. Οι δυσκολίες είναι πολλές. Τελικά η εκτίμησή τους, τώρα που το παιδί είναι πια σε ηλικία κοντά στο Λύκειο, είναι ότι καλώς ακολούθησε το γενικό σχολείο, παρά τις δυσκολίες. Άλλο παιδί, με φυσιολογική νόηση, αλλά αρκετά βαρύ κινητικό πρόβλημα, ξεκινά στο γενικό σχολείο. Δεν τα καταφέρνει, αισθάνεται άσχημα και μετακινείται στο ειδικό σχολείο, όπου βέβαια με περισσότερα χρόνια φοίτησης τελειώνει το ειδικό. Κατόπιν, προφανώς νιώθοντας τις δυνάμεις του αυξημένες, μεταπηδά στο γενικό γυμνάσιο όπου και πάει πολύ καλά. Σ΄ αυτό το παιδί, σημαντικό ρόλο έπαιξε ο εξαιρετικός δάσκαλος που είχε στο ειδικό σχολείο. Θέλω να πω ότι πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο όπως ο χαρακτήρας και οι αντοχές του παιδιού, οι εκπαιδευτικοί που θα συναντήσει κλπ. Να σημειώσω και κάτι τελευταίο. Με την οικονομική κρίση, έχει σαφώς επηρεαστεί και η ειδική αγωγή. Το επίδομα που έπαιρναν οι δάσκαλοι κόπηκε, η παράλληλη στήριξη και οι βοηθοί τάξης ήταν που ήταν, απόγινε το θέμα με την έλλειψή τους και γενικά υπάρχει μία αρνητική κατάσταση, που καλό είναι να ληφθεί υπόψη. Υποθέτω ότι σε κούρασα και να με συγχωρείς, αλλά μήπως κάτι απ' αυτά σε βοηθήσει. Επειδή με καίει και μένα το θέμα κοντεύω να κάνω διατριβή.
like1

Όλα αυτά υπάρχουν και στις δικές μου σκέψεις

Εικόνα Sarra
Η αλήθεια είναι πως όλα αυτα υπάρχουν και στις δικές μου σκεψεις και πραγματικά πιστεύω πως ο γιος μου πρέπει να πάει σε γενικό σχολείο μέ βοήθεια πάντα. Το δίλημμα στο οποίο μπήκα μετά τη συζητηση μέ την νηπιαγωγό είναι μήπως το να μείνει το παιδί σε γενικό σχολείο το κάνει να νιώσει μειονεκτικα σε σχέση μέ τά αλλά παιδιά αν και είναι φουλ από αυτοπεποίθηση αλλά πότε δεν ξέρεις η μήπως τον πιέσω έμμεσα νά ανταπεξέλθει σε κάτι που ξέρω πως πραγματικά τον κουράζει και τον δυσκολεύει αρκετά (γράψιμο, διάβασμα, αντιγραφή). Σήμερα πήγαν στο σχολείο από τά ΚΕΔΔΥ οι κυρίες που τον είχαν δει και πραγματικά εντυπωσιάστηκαν. Αποφασισα λοιπόν να μιλήσω μέ όσο το δυνατόν περισσότερους που έχουν ασχοληθεί μέ το κομμάτι που ενδιαφέρει εμένα ,να μου πουν τη γνώμη τους,αν προτείνει και το ΚΕΔΔΥ τέλος της χρονιάς να επαναλάβουμε το νηπιαγωγείο του χρόνου και μετά το πιο πιθανό είναι να ξεκινήσουμε σε γενικό μέ άτομο δίπλα του που θα ειδικεύεται στην όραση εκτός κι αν στείλει το υπουργείο πράγμα απίθανο.
like1

Anna kal, σαν συμβουλή... προσγειώσου!!!

Εικόνα Ιωάννα
Θα σου έλεγα με πολυ σεβασμό κατι ...σαν συμβουλή...προσγειωσου!!! Βρισκόμαστε στην Ελλάδα του 2013 κυρίως στηρίξου στις δικές σου δυνάμεις... οι δάσκαλοι παράλληλης θα ειναι ελαχιστοτατοι... για να μην πω οτι θα εκλείψουν εντελώς... οσο για το τι λένε οι γιατροί για 3 χρόνια στο νηπειο!! Έλεος!! Το παιδι θα μεγαλώνει και εσυ θα το έχεις μεσα στο αμπεμπαμπλομ???? Νομίζω οτι το αδικεις... ηρεμησε... μην σκέφτεσαι απο τωρα το δημοτικό...πήγαινε ενα ενα βήμα... επέλεξε το νηπιαγωγειο με πρόσβαση... δούλεψε την αυτοπεποίθηση του παιδιου σου γιατι πίστεψε με... Αυτο εχει ανάγκη το παιδι σου και κρατά δυνάμεις για να μπορέσεις να το στήριξεις και αυτο και το αλλο σου παιδι!! Σου μιλάω απότομα γιατι μου φαίνεται οτι είσαι πολυ αγχωμένη... ΟΚ... τα χρόνια περνάνε θα φτάσει και στο δημοτικό... Αλλα αυτο για τα 3 χρόνια στο νηπειο ειναι άδικο!!! Γιατι αντιμετωπίζεις εσυ η ιδια το παιδι σου σαν να υστερεί ...τότε να ξέρεις οτι οι αλλοι αυτο το σήμα λαμβάνουν και ετσι θα βλέπουν το παιδι...και κατι ακομα... μάζευε κανένα φραγκο γιατι στο δημοτικο θα χρειαστείς πιθανως βοηθό στο σχολείο για τον μικρο ...και το κρατος θα σε εχει γραμμένη και σένα και το παιδι σου...ήδη άρχισε το υπουργείο να ρωτάει τις σχολικές διευθύνσεις να δώσουν πληροφορίες για την χωρητικότητα των σχολικών τάξεων ...αν αυτο σου λεει κατι.... Ολα αυτα στα λέω οχι με έπαρση αλλα για να σου δώσω να καταλάβεις οτι εκει έξω ειναι ζούγκλα... Σε φιλω γλυκα και σου στέλνω και και αγκαλιά! Dany d
like0

Anna Kal, κατέβασα ιδέα!

Εικόνα Ελένη
Επειδή απ' ότι έχω καταλάβει ο μόνος λόγος για τον οποίο θέλεις να κρατήσεις το παιδί ξανά στο νηπιαγωγείο είναι η δυσκολία του στο να χειριστεί τον όχλο (διότι περί όχλου πρόκειται) στα σχολεία επειδή φοβάται μην πέσει, έκανα μία σκέψη, που μπορεί να είναι και τελείως εκτός πραγματικότητας, μαι που όπως είπαμε το δικό μου παιδί έχει άλλα θέματα. Αν το παιδί δεν πήγαινε με ρολέιτορ στο σχολείο, αλλά σε καροτσάκι, θα πείραζε; Έτσι κι αλλιώς, την περισσότερη ώρα στο σχολείο καθισμένος στην τάξη θα την περνάει, ή ακίνητος και πανικόβλητος στο ρολέιτορ την ώρα του διαλείματος. Δεν είναι δηλαδή ότι θα πήγαινε πίσω η θεραπεία του αν ήταν στο καρότσι... Λέω εγώ τώρα... Άσε που στην ασφάλεια του καροτσιού θα μπορούσε με μεγαλύτερη άνεση να συμμετέχει σε κάποια απ΄τα παιχνίδια των παιδιών, απο κει που δεν θα συμμετέχει καθόλου διαφορετικά. Τι λες; Άσε που και για τα άλλα παιδιά θα είναι πιο εύκολο να τον πλησιάσουν έτσι. Απ τη μια δε θα φοβούνται μην το ρίξουν, και απ' την άλλη, το χαλαρό και ευδιάθετο παιδί στο καρότσι είναι πολύ πιο πιθανός φίλος και συμπαίκτης απ' το πανικόβλητο και σφιγμένο παιδί στο ρολείτορ. Τα παιδιά αντιδρούν πολύ καλύτερα στην κινητική δυσκολία του άλλου απ΄ότι στη κοινωνική. Για την πρώτη περίπτωση έχουν εκπαιδευτεί και απ' την κοινωνία και απ' το σπίτι τους. Στη δεύτερη περίπτωση δεν μπορούν να αντιληφθούν τι δεν πάει καλά, βάζουν την ταμπέλα του χαζού, του παράξενου ή του μυγιάγγιχτου και σε κάνουν πέρα. Μην επεκτείνεις τις δυσκολίες που έχει ο γιος σου στην κίνηση και στον κοινωνικό-συμπεριφορικό τομέα. Κατά τη γνώμη μου, πήγαινέ τον στο σχολείο σύμφωνα με το νοητικό΄του επίπεδο και τον βαθμό ωριμότητάς του. Και όπως λέει και ο Dany, μάζευε λεφτά για το βοηθό τάξης! Και πάλι ζητώ συγγνώμη αν είναι άσχετα αυτά που σου λέω! Εγώ έχω "ειδίκευση" στον αυτισμό! Φιλιά, Ελένη
like2

Όχι αυτό δεν ισχύει

Εικόνα anna kal
Ακόμη και να είναι κάπου δεμένος κι ασφαλισμένος με δέκα λουριά πάλι φοβάται. Είναι μικρός ακόμη και δεν καταλαβαίνει ότι ''να, εδώ, είμαι ασφαλής''. Να σκεφτείς μια μέρα φώναζε έντρομος ότι θα πέσει, ενώ ήταν ξαπλωμένος στο πάτωμα. Του λέω ΄''αγόρι μου, πέφτουν ποτέ οι ξαπλωμένοι;'' Το σκέφτηκε λίγο αλλά δεν τον έπεισα. Είναι μικρός ακόμη και έχει και αντίληψη του χώρου διαφορετική και άγνωστη σε μας. Ωστόσο έχω πολύ καλά νέα. Το ψάξιμό μου για νηπιαγωγείο (οι γύρες στα νηπιαγωγεία τέλειωσαν εχτές) απέδωσε. Βρήκα ιδανικά προσβάσιμο νηπιαγωγείο, με πολύ καλή νηπιαγωγό. Το θέμα να έχει προνήπια το άφησα, αφενός γιατί ο αριθμός των προνηπίων είναι παρα πολύ μικρός και αφετέρου κάνουν την ίδια ύλη με τα νήπια. Η ύλη εξαρτάται από το γενικότερο επίπεδο της τάξης, στο οποίο αρκετές φορές τα προνήπια υπερέχουν των νηπίων. Μπορεί λοιπόν να το πρότεινε η γιατρός, αλλά στην εκπαιδευτική πραγματικότητα δεν έχει νόημα. Όσον αφορά τα 3 χρόνια στο νηπιαγωγείο, με πληροφόρησαν ότι δεν επιτρέπεται τρίχρονη παραμονή στο νηπιαγωγείο, μόνο δίχρονη. Άρα και αυτό, που μας το είπε ως πιθανότητα η γιατρός, δεν μπορεί να γίνει. Το νηπιαγωγείο είναι πολύ κοντά και θα πάνε και τα δύο παιδιά εκεί. Ο ένας στο κλασικό, ο άλλος στο ολοήμερο αλλά θα σχολάει με το κλασικό. Άνθρωπο από το Υπουργείο δεν είχα σκοπό να ζητήσω, θα το κάνω μόνο και μόνο για να μην βρεθεί κανείς να μου πει γιατί έβαλα δικό μου άνθρωπο και δεν ζήτησα, να μπορώ δηλ. να πω ''να, ζήτησα και δεν μου στείλανε, έτσι κι εγώ έβαλα δικό μου'' Όσο υπάρχει η οικονομική δυνατότητα,δεν θα τον έβαζα να πάει σ'ένα άγνωστο περιβάλλον με βοηθό έναν άγνωστο άνθρωπο, τον οποίο πριν προλάβει να συνηθίσει θα έχανε. Συμφώνησα με την εργοθεραπεύτριά του, που είναι πολύ νέα και την αγαπάει πολύ, να τον συνοδεύει αυτή. Δόξα τω Θεώ, ένα ένα λύνονται τα θέματά μας. Κατά τη γνώμη μου το σχολείο είναι παρα πολύ σημαντικό θέμα, είναι η μισή ζωή του παιδιού και αργότερα, στην εφηβεία, τα 3/4. Θέλω να αγαπήσει το σχολείο κι όχι να πηγαίνει καταναγκαστικά (αυτό ισχύει για όλα τα παιδιά). Κι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, γι'αυτό και ασχολούμαι τόσο πολύ με το νηπιαγωγείο, που θα είναι η πρώτη πρώτη επαφή με τη σχολική ζωή. Εγώ δουλεύω σε Λύκειο και βλέπω για πόσα παιδιά το σχολείο αποτελεί καταναγκασμό ή αναγκαίο κακό, το οποίο είναι υποχρεωμένα να ανεχτούν για ένα διάστημα καθώς και πολλά άλλα πράγματα και προβλήματα. Εν πάση περιπτώσει ίσως η μέριμνά μου για το σχολείο να φαίνεται ή να είναι όντως υπερβολική, αλλά μάλλον αυτό έχει να κάνει με την ιδιαίτερη προσωπικότητα και τα θέματα που εστιάζει ο καθένας μας.
like2

Sarra

Εικόνα anna kal
Noμίζω ότι θα αυτές θα ήταν ακριβώς και οι δικές μου σκέψεις. Όσον αφορά το θέμα της κούρασης με τα σχολικά μαθήματα, ευτυχώς σήμερα υπάρχουν οι υπολογιστές. Αυτό συζητούσα και με τη φυσιοθεραπεύτρια. Δεν θα σταματήσουμε βέβαια να βελτιώνουμε τη λεπτή κινητικότητα με εξάσκηση, αλλά όταν το παιδί πρέπει να επικεντρωθεί στο μαθησιακό κομμάτι, δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρείται προσπαθώντας να γράψει με το χέρι, να σφίγγει κλπ. Θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να εκτελεί τα μαθήματά του. Το παιδί με προβλήματα όρασης που σου έγραψα ότι παρακολουθεί το γενικό γυμνάσιο, διαβάζει έτσι, με υπολογιστή (ακουστικά),με σύστημα braille κλπ Και πάλι βλέποντας και κάνοντας,συν Θεώ όλα θα πάνε κατ'ευχήν.
like0

Μια χαρά τ' ακούω τα πράγματα!

Εικόνα Ελένη
Πολύ χαίρομαι που τα θέματα λύνονται το ένα μετά το άλλο! Και όχι, δεν είσαι υπερβολική προσπαθώντας να κάνεις το καλύτερο για τη σχολική ζωή του παιδιού σου! Κι εγώ τα ίδια έκανα, και πέρασα μήνες ξάγρυπνη ν' αναρωτιέμαι τι είναι το καλύτερο... Και αφού πήρα μια απόφαση, πάλι ξάγρυπνη να αναρωτιέμαι αν έκανα καλά... Και ακόμα δεν ξέρω. Διότι αυτό είναι κάτι που θα φανεί πολλά χρόνια μετά, κατά τη γνώμη μου ούτε καν στο λύκειο, αλλά όταν πια το παιδί θα έχει γίνει μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Και πάλι ίσως ούτε και τότε... Φιλιά, Ελενη
like0

Πόσα θες να μας τρελλάνεις..;

Εικόνα markthem
Καλή μου, χαλάρωσε! Όλα αυτά που έγραψες, είναι γραμμένα εδώ από πολλές μητέρες και μπαμπάδες, αλλά μάλλον δεν τα πρόσεξες καθόλου, αφού σε ταλανίζει το δικό σου "πρόβλημα". Θέλω να σε ρωτήσω το εξής: σου αρέσει να ακούς όμορφα λόγια, ή μήπως ψάχνεις για επιβεβαίωση των αντιλήψεων και των σκέψεών σου; Πολύ φοβάμαι ότι όλα αυτά που έγραψες, τα έγραψες για να τα ακούσεις εσύ. ΧΑΛΑΡΩΣΕ.. Το παιδί σου έχει λόγο επικοινωνιακό, είναι διανοητικά σε φυσιολογικά επίπεδα και σκέφτεσαι να το στείλεις 3 χρόνια στα νήπια; Μιλάς για ειδικό νηπιαγωγείο; Θα μας τρελλάνεις; Συγνώμη για το ύφος και το θράσος του λόγου μου, αλλά μόλις διάβασα το κείμενό σου εξεπλάγην.. Προσπαθείς να διαμορφώσεις για το παιδί σου ένα αποστειρωμένο περιβάλλον, μέσα στο οποίο θα το εντάξεις με τα δικά σου θέλω και μπορώ. Μιλάς για τα επόμενα 14 χρόνια του, θαρρείς και είναι ώρες.. Αυτά τα θέματα θέλουν το δικό τους χρόνο και την συμπαράστασή μας στο παιδί. Ηρέμησε.. Μακάρι όλα τα προβλήματα να τελείωναν με ένα μαγικό κουμπί, που όταν το πατούσαμε όλα θα διορθώνονταν ώς δια μαγείας.. Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι έτσι, όλα όμως έχουν τα θετικά τους και τα αρνητικά τους. Κάνε αυτό που μπορείς και περνάει από το χέρι σου, διότι το μούτζωμα ή το χειροκρότημα στο τέλος θα είναι όλο δικό σου. Η γνώμη μου είναι να ξεχάσεις το ειδικό νηπιαγωγείο/σχολείο και να προχωρήσεις με μια παράλληλη στήριξη στην αρχή και στην πορεία βλέπεις, αξιολογείς και διορθώνεις. Έχεις όλο τον χρόνο μπροστά σου για να διορθώσεις την πορεία σου, ξέρεις κανέναν εδώ που έκανε μόνο σωστά; Άντε καλή μου, ρίξτο λίγο έξω και πάρε 2 βαθιές ανάσες ανήμερα του Αγ. Βαλεντίνου, πιες ένα κρασί με τον άνδρα/φίλο σου, κάνε ένα διάλειμμα από αυτά που σε βασανίζουν. Θα χαρώ να μάθω νέα σου, να είσαι καλά.
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.