Σύνδρομο Άσπεργκερ, στον γιο μου 4 ετών

Εικόνα ρουλα

Εχω εναν γιο 4 ετων. Ειναι ευγενικο παιδι προσαρμοζεται ευκολα του αρεσουν οι αγκαλιες και τα φιλια και ειναι πολυ κοινωνικος. Αυτο που με ανυσυχησε και τον πηγα πρωτα σε παιδοψυχιατρο και μετα σε αναπτυξιολογο ειναι το γεγονος οτι καποιες φορες οι απαντησεις του ειναι αστοχες ειναι αφηρημενος και δεν βλεπει παντα πισω απο αυτο που του λες. Σε συγκριση με τον ανιψιο μου (εχουν την ιδια ηλικια) θεωρω οτι υστερει στην επικοινωνια και ειναι λιγο ανωριμος θα ελεγα στην συναναστροφη του με τα αλλα παιδια και ευκολος στοχος. Η παιδοψυχιατρος μου ειπε οτι δεν βλεπει κατι ανυσυχητικο στην συνεχεια πηγα σε αναπτυξιολογο στην Αθηνα (μενουμε επαρχια) η διαγνωση της ηταν "Εξυπνο και ευαισθητο παιδι με ηπιες δυσκολιες συγκεντρωσης και διαλογου. Τοσο η εικονα του παιδιου οσο και η ηλικια καθιστουν διαγνωση για ασπεργκερ η ΔΕΠΥ επιφυλακτικη επανεξεταση τον Δεκεμβριο". Δεν μου το απεκλεισε και με αφησε σε αναμονη που ειναι πιο δυσκολη απο το να ξερω τι γινεται. Δεν ξερω πως θα περιμενω τοσο καιρο με την αμφιβολια.

Σκεφτομαι να παω στον Χρηστο Καμπακο, εχει καποιος εμπειρια; Πως ειναι σαν γιατρος;

Στο σχολειο πρωτη φορα παει, ειναι προνηπια δεν εχω αντιμετωπισει προβλημα ακομη. Οποιαδηποτε πληροφορια θα με βοηθουσε. Eυχαριστω και συγνωμη για το μεγαλο κειμενο.

Σχόλια

'Aσπεργκερ

Εικόνα Kapiotou Anastasia

Καλησπέρα σας, Αρχικά, θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν μετά την αξιολόγηση σας συμβούλεψαν να επισκεφτείται κάποιο κέντρο ειδικών θεραπειών. Στη συνέχεια θα ήθελα να σας ενημερώσω πως εφόσων υπάρχουν εμφανείς δυσκολίες σε θέματα συγκέντρωσης και επικοινωνίας θα ήταν καλό να κάνετε μια αξιολόγηση για να διαπιστωθούν ακριβώς οι δυσκολίες του παιδιού και να σας προτίνουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης. Πιθανόν να χρειαστείτε λογοθεραπευτική και εργοθεραπευτική παρέμβαση. Σε περίπτωση λοπόν που δεν έχετε ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα καλό θα ήταν να έρθετε άμεσα σε επαφή με κάποιον εξιδικευμένο χόρο για να μην χάνετε χρόνο.Οσο πιο νωρίς ξεκινήσει η παρέμβαση τόσο το καλύτερο για την εξέλιξη του παιδιού. Μην περιμένετε να βγει πρώτα η διάγνωση γιατί πολλές φορές αυτό παίρνει χρόνο και γενικά να ξέρετε πως οι θεραπευτές δουλεύουν με τα συμπτώματα και όχι με τον τίτλο που θα έχει η διάγνωση. Απλά η διάγνωση πολλές φορές καθησυχάζει τους γονείς γιατί δίνετε απάντηση στο ερώτημα που τους βασανίζει και δίνει σε γονείς και θεραπευτές στοιχεία για τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες που μπορούν να έχουν. Ελπίζω να σας βοήθησα. Οτιδήποτε χρειαστείτε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου. Με εκτίμηση

like3

Ρουλα να πας οπωσδηποτε στον κυριο Καμπάκο

Εικόνα Ιουλία Σαββα
... να πας οπωσδηποτε στον κυριο Καμπάκο. Είναι εξαίρετος επιστήμονας και απίστευτος άνθρωπος!!
like1

Σε ευχαριστω πολυ για τη συμβουλη

Εικόνα ρουλα
Σε ευχαριστω πολυ για την συμβουλη σου.Εχεις προσωπικη εμπειρια απο τον γιατρο?Σε ποσες συνεδριες εχεις διαγνωση.Η αναπτυξιολογος που πηγα εξετασε τον γιο μου μια ωρα.Μου φανηκε ομως ψυχρη και με το παιδι και με εμας. Ελπιζω υτος ο γιατρος να ευαισθητος Ευχαριστω και παλι.
like2

Ρούλα...

Εικόνα Ιουλία Σαββα
...έχω προσωπική εμπειρία από το γιατρό. Είναι πολύ ευαίσθητος άνθρωπος. Εξαίρετος!! Με εκτίμηση
like1

Υπομονή...

Εικόνα Arntin
Ρούλα, καταλαβαίνω απόλυτα πως αισθάνεσαι. Τα ίδια ένιωθα κι εγώ μέχρι πριν λίγο καιρό. Aυτό που ήθελα ήταν να πάρω μια γνωμάτευση να "τελειώνουμε". Όμως τελευταία χαλάρωσα λιγάκι.Πηγαίνουμε σε παιδοψυχίατρο στο KΨΥ της περιόχης μας (απο το προνήπιο) και παρόλο που δεν έχουμε ακόμα διάγνωση, τώρα πια έπαψα να αγχώνομαι. Δεν δέχομαι γνωματεύσεις της μιας ώρας .Ίσως όχι και των δύο ωρών... Εννοώ οτι εγώ με αυτά που έχω διαβάσει και ζώντας με το παιδί μου 19 ώρες την ημέρα(τις υπόλοιπες είναι στο σχολείο),είμαι σχεδόν βέβαιη ότι έχει το σύνδρομο asperger. Τώρα έχω κάνει και τα χαρτιά για να περάσει απο τα ΚΕΔΔΥ (αν τα προλάβουμε και δεν καταργηθούν). Αν πάρω μια γνωμάτευση καλώς.Αν πάλι δεν πάρω δε με απασχολεί.Προσπαθώ καθημερινά να βρίσκω τρόπους να κάνω την επικοινωνία μας καλύτερη. Είναι δύσκολο να ζεις με ένα τέτοιο παιδί και ακόμα πιο δύσκολο να πρέπει να του μάθεις ότι ΟΦΕΙΛΕΙ να μάθει και να τηρεί κάποιους βασικούς κανόνες για να μπορέσει αργότερα να ενταχθεί και να ζήσει αυτόνομος σε αυτήν την κοινωνία.Θέλει πολύ δουλειά, όμως όσο δυσκολεύουν τα πράγματα τόσο πιο πολύ πεισμώνω.Δε θα το βάλω κάτω.
like1

Προσπαθώ να μην στεναχωριέμαι

Εικόνα ρουλα
Προσπαθώ να μην στεναχωριέμαι αλλα δεν ειναι ευκολο. Πολλές φορές θυμώνω με το παιδί μου χωρίς να φταίει. Τι ηλικίας ειναι το παιδάκι σου ?και πως κατάλαβες οτι κατι συμβαίνει? Τι δυσκολίες αντιμετωπίζεις? Συγνώμη αν ρωτώ πολλά απλα εγω αν εξαίρεσεις οτι ο γιος μου κάποιες φορές ειναι άστοχος σε αυτα που λεει και λιγο αφήρημενος δεν με εχει δυσκολεψει κάπου προς το παρον. Στο σπίτι ειναι σχετικά φρόνιμος προσαρμόζεται ευκολα δεν εχει εκρήξεις θυμου. Δεν ξέρω τι μπορεί να αντιμετωπίσω σε περίπτωση θετικής διαγνωσης.Θα με βοηθούσε πολυ αν μοιραζόσουν μαζι μου καποιες πληροφορίες Σε ευχαριστω
like1

Τί να πρωτομοιραστώ....

Εικόνα Arntin
Θα υπενθυμίσω ότι δεν έχουμε ακόμα διάγνωση,και θα σου δώσω ένα σύντομο(έτσι νόμιζα πριν ξεκινήσω) προφίλ του παιδιού μου... Είναι 8 1/2 ετών και πανέξυπνος(όχι επειδη είναι γιος μου) Από πολύ μικρός δεν του άρεσε να παίζει.Όσο τον θυμάμαι δεν ασχολήθηκε ποτέ με ένα παιχνίδι για πάνω απο 5 λεπτά.Ομαδικό παιχνίδι όπως κυνηγητό, κρυφτό ,ποδόσφαιρο δεν τον ενδιέφεραν ούτε τον ενδιαφέρουν καθόλου. Τον θυμάμαι πάντα να παίζει με άχρηστα για εμάς αντικείμενα ,όπως ένα σχοινί που στην άκρη του είχε δέσει μια πέτρα ,ή ένα καπάκι απο ένα μπουκάλι νερού. Οι τσέπες του ήταν πάντα γεμάτες (μπαταρίες,εξαρτήματα,παλιά σπασμένα αντικείμενα)και είχαμε φτάσει σε σημείο να αρνείται να φορέσει παντελόνι χωρίς τσέπες. Μεγαλώνοντας άρχισα να αντιλαμβάνομαι προβλήματα στην κοινωνικοποίησή του.Δεν έκανε παρέα με άλλα παιδιά και τα πλησίαζε μόνο για τα πειράξει(δεν είναι επιθετικός, είναι πειραχτήρι).Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα υπόλοιπα παιδιά να μην τον κάνουν αποδεκτό.Ο ίδιος δεν αντιλαμβάνεται τι μπορεί να ενοχλήσει κάποιον και τι όχι, κι αυτό δυσκολεύει τα πράγματα ακόμα περισσότερο.Δεν μπορεί παραδείγματος χάρη να καταλάβει γιατί δεν πρέπει να ρευτεί μπροστά σε τρίτους και δυσκολεύεται πολύ να τηρήσει έναν σωστό τρόπο συμπεριφοράς.Πρέπει κάθε φορά να εξηγούμε το γιατί η συγκεκριμένη συμπεριφορά δεν είναι η "πρέπουσα" , όμως το ίδιο "λάθος" επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά. Κατά τη διάρκεια της ημέρας βγάζει κραυγές χωρίς να έχει προηγηθεί κάποιο ερέθισμα και συχνά όταν κάνει κάτι που δε θέλει όπως π.χ. μελέτη των μαθημάτων του επαναλαμβάνει μια λέξη συνέχεια.... Θέλει να δοκιμάζει πράγματα που δε συμβαδίζουν με την ηλικία του όπως να πιει κρασί, να πιει καφέ, να ανάψει τσιγάρο, να οδηγήσει. Έχει δυσκολία στο να έρθει στη θέση του άλλου ,κι έτσι ενεργεί πάντα παρορμητικά και εγωιστικά.Θυμάμαι το καλοκαίρι μια φόρα που κάναμε περίπατο και συναντήσαμε κάποιους γνωστούς σε μια καφετέρια εκείνος την ώρα που εμείς μιλούσαμε μαζί τους άπλωσε το χέρι του κι άρχισε να τρώει τα πατατάκια απο το τραπέζι τους!!!Λιγάκι αστείο το σκηνικό, όμως ήταν αρκετό να με κάνει έξαλλη. Τι είναι σωστό?Τι είναι λάθος? Και πως μπορώ να του τα διδάξω? Μαλλιά έχει βγάλει η γλώσσα μου... Επιμένει να κάνει αυτό που εκείνος θέλει λέγοντας μάλιστα "Εγω θα κάνω ότι θέλω .Κοιτάζω μόνο τον εαυτό μου." Αντε να του εξηγώ πως είμαστε κρίκοι της ίδιας αλυσίδας, πως είμαστε μια ομάδα και έτσι πρέπει να λειτουργούμε και πως εγώ δεν κοιτάζω μόνο τον εαυτό μου!Κι η απάντηση του είναι "να κοιτάζεις μόνο τον εαυτό σου.Ο καθένας για τον εαυτό του... " Αυτό που με στεναχωρεί είναι οτι αν συνεχίσει έτσι θα έχει προβλήματα στις σχέσεις του στο μέλλον γιατί μια τόσο εγωιστική συμπεριφορά δεν θα την ανεχτεί κανείς.
like5

Δεν μπορω να καταλαβω πως σε εχουν ακομη χωρις διαγνωση

Εικόνα ρουλα
Δεν μπορω να καταλαβω πως σε εχουν ακομη χωρις διαγνωση.Τρεις μηνες εχουν περασει απο την επισκεψη στην αναπτυξιολογο και δεν μπορω να αντεξω να μην ξερω τι γινεται. Σκεφτομαι να επισκεφτω τον γιατρο Χρηστο Καμπακο να δουμε τι θα μου πει και αυτος. Κανεις μαθηματα στον γιο σου και ποσο καιρο?Ειδες διαφορα με τα μαθηματα? Απο την περιγραφει του γιου σου εγω καταλαβα οτι απλα ειναι ενα παιδι που του αρεσει να γινεται το δικο του οπως σε πολλους ανθρωπους γυρω μας Σε ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες με βοηθησες αρκετα. Να χαιρεσε τον γιος σου.
like1

Για το γιο μου κι εμείς έτσι πιστεύαμε μέχρι πρόσφατα

Εικόνα Arntin
Για το γιο μου κι εμείς έτσι πιστεύαμε μέχρι πρόσφατα. Ότι δηλαδή είναι ένα δύστροπο κακομαθημένο και πολύ ζωηρό παιδί.Περνώντας όμως ο καιρός όποιος ζει περισσότερες ωρες τις ημέρας με το παιδί(η μητέρα συνήθως και η δασκάλα)αρχίζει να βλέπει και κάτι άλλο πέρα απο το προφανές. Δυστυχώς( ή ευτυχώς) τα παιδιά με asperger είναι πολύ δύσκολο να διαγνωστούν (κάποια απο αυτά δε διαγνώσκονται ποτέ).Περνούν απαρατήρητα γιατί είναι παιδιά υψηλής λειτουργικότητας και υψηλής ευφυίας . Αυτή τη στιγμή εκτός απο τις επισκέψεις σε παιδοψυχίατρο που παρακολουθεί το παιδί δεν κάνουμε τίποτα άλλο. Παλαιότερα πηγαίναμε σε εργοθεραπεύτρια (περίπου για ένα χρόνο ,απο 4 μέχρι 5 ετών) και σταματήσαμε όταν μας είπε η ίδια ότι δε χρειάζεται πια να τον "δουλεύει". Τώρα ξεκινήσαμε εγώ κι άντρας μου να βλέπουμε μια παιδοψυχολόγο που μας δίνει κάποιες οδηγίες για να μπορέσουμε να κάνουμε την καθημερινότητά μας με το παιδί πιο λειτουργική. Και τέλος τα καλά νέα είναι ότι την Τετάρτη που μας έρχεται θα περάσουμε απο τα ΚΕΔΔΥ μιας και θεώρησαν ότι πρόκειται για περίπτωση που χρήζει στήριξης(και χωρίς να χρησιμοποιήσω το "μέσον" μου τελικά).Έκαναν κι εκείνοι λόγο για asperger βάση αυτών που περιγράφει η δασκάλα του παιδιού για το παιδί κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Πάμε για αξιόλογηση και βλέπουμε.Κοντός ψαλμός αλληλούια.
like3

Ο γιος μου δεν ειναι καθολου

Εικόνα ρουλα
Ο γιος μου δεν ειναι καθολου δυστροπο παιδι.Ειναι καλοβολος υπακουος και ευγενικο παιδι.Στο προνηπιο συνεργασιμος, ζωηρος οσο και τα αλλα τα παιδια τιποτα παραπανω. Η ανυσηχια ειναι δικη μου επειδη καποιες φορες ειναι αφηρημενος η χρειαζεται να τον ρωτησεις 3-4 φορες κατι για να σου απαντηση.Δεν ειναι ετοιμολογος Δεν παιζει μονος θελει συντροφια Δεν εχει εμμονες αν εξαιρεσεις την τηλεοραση που του αρεσει πολυ. Δεν μπορω να πω ομως οτι με δυσκολευει.Ειναι πιο ανυπακουος οταν ειμαστε εξω απο το σπιτι η οταν ειναι και με αλλα παιδια. Οταν ηταν 3,5 τον πηγα σε παιδοψυχιατρο και μου ειπε οτι δεν βλεπει κατι η αναπτυξιολογος μου ειπε μπορει ασπεργκερ μπορει δεπυ τιποτα σιγουρο Δεν ξερω ποιον να πιστεψω Θα δω τι θα πει και ο τριτος ειδικος και βλεπουμε.......
like5

Δε μοιάζει με asperger....

Εικόνα Arntin
Καλύτερα να επισκεφτείς λοιπόν και τον τρίτο ειδικό γιατί ενώ για τον δικό μου γιό δεν μπορώ να είμαι σίγουρη ότι ΕΙΝΑΙ asperger, για το δικό σου γιό μπορώ να πω με αυθαίρετη σιγουριά ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Αν η μόνη σου ανησυχία είναι η αφηρημάδα και τίποτα άλλο τότε εμένα μου φαίνεται για ΔΕΠ χωρίς υπερκινητικότητα και τίποτα περισσότερο. Όμως δεν είμαι ειδικός παρά μια μαμά που έχω διαβάσει πολλά και για τα δύο σύνδρομα ,καθώς πριν "κοιτάξουμε" προς το asperger μια γνωμάτευση προφορική που είχαμε απο άλλο παιδοψυχίατρο που είχε δει το παιδί είχε κάνει αναφορά για διάσπαση προσοχής χωρίς υπερκινητικότητα . Τα πρώτα χρόνια τα παιδιά με asperger συχνά παίρνουν τη διάγνωση ΔΕΠΥ. Παρακάτω σου παραθέτω τα βασικά χαρακτηριστικά στοιχεία του κάθε συνδρόμου για να δεις προς τα που κλείνει ο γιος σου. Αν θες να μάθεις παραπάνω πράγματα για κάποιο σύνδρομο απλά κάνε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. ΑSPERGER Χαρακτηριστικά του συνδρόμου Δυσκολία στην κοινωνική επαφή. Σε αντίθεση με τα αυτιστικά άτομα, τα άτομα με Asperger επιθυμούν την κοινωνική επαφή, αλλά δεν ξέρουν πώς να προσεγγίσουν τους άλλους. Συχνά προσεγγίζουν τους άλλους με περίεργο τρόπο γιατί δε γνωρίζουν τους κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς. Δεν κατανοούν τη μη-λεκτική επικοινωνία (χειρονομίες, εκφράσεις πρoσώπου) και δεν μπορούν να μοιραστούν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους. Η δυσκολία τους να δημιουργήσουν φιλίες είναι εμφανής. Χρειάζονται ιδιαίτερη διδασκαλία όσον αφορά στις κοινωνικές δεξιότητες που δεν τις αποκτούν μέσα από την εμπειρία. Προβλήματα επικοινωνίας. Ενώ έχουν ευχέρεια στο λόγο (μιλούν με άνεση πριν τα 4 χρόνια), χρησιμοποιούν «επίσημες» λέξεις που συχνά δεν ταιριάζουν στην περίσταση, δε δίνουν σημασία στις αντιδράσεις του συνομιλητή τους, μιλούν ακατάπαυστα χωρίς να τους ενδιαφέρει αν ο άλλος τους ακούει, δεν κατανοούν το χιούμορ και τον μεταφορικό λόγο και η φωνή τους έχει μονότονη χροιά χωρίς διακυμάνσεις. Έχουν δυσκολίες στο πραγματολογικό και στο σημασιολογικό επίπεδο της γλώσσας. Aπουσία αφηρημένης σκέψης. Μπορούν να αποστηθίσουν με ευκολία γεγονότα και ημερομηνίες, δυσκολεύονται, όμως, στην κατανόηση αφηρημένων εννοιών με αποτέλεσμα να τους φαίνονται ακατανόητα σχολικά μαθήματα όπως η λογοτεχνία, τα θρησκευτικά και τα προβλήματα αριθμητικής. Δυσκολεύονται ιδιαίτερα να κάνουν υποθέσεις και δεν αναπτύσσουν κριτική σκέψη. Ο τρόπος σκέψης τους είναι «δύσκαμπτος». Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Αναπτύσσουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ένα χόμπι ή συλλογή σε τέτοιο βαθμό που δεν τους αφήνει περιθώριο για άλλες ενασχολήσεις. Το χόμπι τους καταντά μια παθολογική ενασχόληση με ένα πράγμα (τρένα, χερούλια πόρτας, φίδια, συναγερμούς σπιτιών, μετεωρολογία, αστρονομία κλπ). Έλλειψη προσαρμοστικότητας. Κάθε απρόσμενη αλλαγή στο καθημερινό πρόγραμμα τους δημιουργεί αναστάτωση (πχ. ένα μποτιλιάρισμα σε κίνηση μπορεί να προκαλέσει άγχος και έκρηξη θυμού). Αναπτύσσουν αισθήματα ανησυχίας και άγχους μπροστά σε κάθε καινούρια κατάσταση. Αδεξιότητα. Είναι συνηθέστατο χαρακτηριστικό των παιδιών με Asperger (σε ποσοστό 50%-90%) να δυσκολεύονται σε δραστηριότητες που απαιτούν συντονισμένες κινήσεις (πχ. πέταγμα μπάλας, δέσιμο κορδονιών, ισορροπία, ποδήλατο, σκαρφάλωμα, γρήγορα αντανακλαστικά), ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα αυτιστικά παιδιά. Προβλήματα στο σχολείο. Λόγω των δυσκολιών στην κοινωνική επαφή γίνονται αντικείμενο κοροϊδίας από τα άλλα παιδιά. Συνήθως παίζουν μόνα τους. Δυσκολεύονται ιδιαίτερα να ακολουθήσουν τους κοινωνικούς κανόνες του σχολείου και έχουν συχνά άγχος. (Αtwood, 1998) ΔΕΠ (Παρακάτω αναφέρω μόνο τα στοιχεία που αφορούν τη διάσπαση προσοχής αφού το δικό σας παιδί δεν παρουσιάζει υπερκινητικότητα) Συχνά α. έχει δυσκολία να εστιάσει την προσοχή του σε λεπτομέρειες, κάνει λάθη από απροσεξία στις εργασίες του σχολείου ή σε οποιαδήποτε άλλη εργασία / δραστηριότητα εμπλέκεται β. δεν μπορεί να συγκεντρωθεί για πολλή ώρα σε μια συγκεκριμένη ασχολία/παιχνίδι γ. δίνει την εντύπωση ότι συνήθως δεν ακούει όταν κάποιος του απευθύνει το λόγο γ. δυσκολεύεται να ακολουθήσει τις οδηγίες που του δίνονται και αποτυγχάνει να φέρει σε πέρας σχολικές εργασίες, καθημερινές δουλειές ή καθήκοντα στο χώρο εργασίας (χωρίς όλα αυτά να οφείλονται σε αντιδραστική συμπεριφορά ή αδυναμία κατανόησης των οδηγιών) ε. έχει δυσκολία στην οργάνωση εργασιών / δραστηριοτήτων στ. αποφεύγει, απεχθάνεται ή είναι απρόθυμο να ασχοληθεί με εργασίες που απαιτούν αδιάσπαστη προσοχή (εργασίες σχολείου) ζ. χάνει αντικείμενα-εργαλεία απαραίτητα για εργασίες / δραστηριότητες η. διασπάται εύκολα η προσοχή του από εξωτερικά ερεθίσματα θ. ξεχνάει τις καθημερινές σχολικές υποχρεώσεις
like3

Σε ευχαριστω πολυ για τις πληροφορίες

Εικόνα ρουλα
Σε ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες. Ο γιος μου εχει καταπληκτικη μνημη ¨κασετοφωνακι¨τον λεει η δασκαλα του. Καταλαβαινει απο εκφρασεις προσωπου και χειρονομιες δεν μιλαει ακαταπαυστα πολλες φορες δεν μιλαει αν δεν τον ρωτησεις κατι.Δεν ταραζεται αν αλλαξει το προγραμα του οτι και να κανουμε οπου και να ειμαστε ειναι ευκολο για αυτον.Δεν ειναι αδεξιος κανει ποδηλατο χωρις βοηθητικες δενει κομπους και κολυμπα χωρις μπρατσακια.Στο σχολειο δεν ξερω αν τον κοροιδευουν μου λεει ομως οτι εχει φιλους και παιζουν πολεμο.με τον ξαδερφο του ιδιας ηλικιας παιζουν μια χαρα. το σιγουρο ειναι οτι δεν ασχολειται πολυ ωρα με μια συγκεκριμενη ασχολια δινει την εντυπωση οτι δεν ακουει οταν του μιλας και πιστευω οτι καποιες φορες δεν ακουει αληθεια, χανει αντικειμενα ειναι αστοχος καποιες φορες σε αυτα που απανταει.Καποιες φορες προσεγγιζει τους αλλους περιεργα αλλα οταν του εξηγω διορθωνεται. Δεν ξερω τι να υποθεσω ελπιζω να ξεκαθαρισουν τα πραγματα για να μαθω πως να τον βοηθησω αν χρειαστει. Ο γιος σου γιατι χρειαζεται στηριξη στο σχολειο τι δυσκολιες αντιμετωπιζεται? Συγνωμη αν ρωτω πολλα αλλα δεν γνωριζω τιποτα για ολα αυτα Ευχομαι να βρειτε τι συμβαινει και ολα να πανε καλα Ευχαριστω και παλι με βοηθησες πολυ!!
like5

Οι δυσκολίες που παρουσιάζει

Εικόνα Arntin
Οι δυσκολίες που παρουσιάζει το παιδί στο σχολείο: (Στις μεταφέρω όπως τις έχει γράψει η δασκάλα στο χαρτί για τα ΚΕΔΔΥ) Κατανόηση κειμένου Δεν αντιμετωπίζει δυσκολία.Αρκετά συχνά όμως μένει σε λέξεις του κειμένου και προσπαθεί να δώσει μια άλλη τροπή στην εξέλιξη του θέματος.Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να βγαίνει "εκτός θέματος"(έχει αρκετή φαντασία) Πως είναι η συμμετοχή του κατά τη διάρκεια του μαθήματος? Αρκετά συχνά ασχολείται με διάφορα αντικείμενα (μολύβι,ξύστρα,φερμουάρ ζακέτας). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην ακούει-παρακολουθεί τις οδηγίες που του δίνονται.Ασχολείται με ασκήσεις που του κεντρίζουν την προσοχή. Πως είναι η σχέση του με τους συμμαθητές Έχει γίνει αποδεκτός απο την ομάδα.Δε συμμετέχει στα ομαδικά παιχνίδια (ποδόσφαιρο,μπάσκετ,κρυφτό) Πως είναι η προσοχή-συγκέντρωση Εχει έντονη διάσπαση την ώρα της διδασκαλίας.Πρέπει να του δοθούν σαφείς οδηγίες όταν έχει να εργαστεί.Παίζει με διάφορα αντικείμενα.Βγάζει κραυγές μέσα στην τάξη. Ωριμότητα -ανωριμότητα Η συμπεριφορά του δε συμβαδίζει με την ηλικία του! Η νοημοσύνη του είναι ανεπτυγμένη. γενικά Στις ομαδικές εργασίες δουλεύει ατομικά, δεν ακολουθεί την ομάδα(η ομάδα δυσανασχετεί) Αργεί να εκτελέσει τις εργασίες του επειδή του αποσπούν την προσοχή διάφορα άλλα. Δεν αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. Οταν προκαλούνται εντάσεις που εκείνος δημιουργεί δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του.
like3

Κορίτσια γεια σας και από μέα

Εικόνα mamy
Κορίτσια γεια σας και από εμένα, παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συζήτησή σας, μιας και εμείς πήραμε διάγνωση για Άσπεργκερ πριν λίγους μήνες. Το θέμα είναι ότι η διάγνωση έγινε εντός 20 λεπτών από τον ΚΨΥ και γενικά δεν με καλύπτει, μια τόσο γρήγορη διάγνωση. Έτσι διαβάζοντας εδώ στο φόρουμ έκλεισα ραντεβού με τον κ. Καμπάκο για αρχές του Νοέμβρη. Τουλάχιστον να ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει και πως θα πρέπει να βοηθήσω το παιδί μου. Διαβάζοντας αρκετά τόσους μήνες για το σύνδρομο δεν μπορώ να τον κατατάξω εκεί, βέβαια δεν είμαι και ειδικός αλλά γνωρίζω το παιδί μου περισσότερο από αυτούς που το βλέπουν 20 λεπτά. Ο μικρός κάνει συνεδρίες από τον περασμένο Μάρτιο με παιδοψυχολόγο ο οποίος είναι σε δημόσιο νοσοκομείο και συνεργάζεαι καθημερινά και με παιδοψυχιάτρους. Ο ίδιος είναι εντελώς αντίθετος ότι ανήκει στο φάσμα και αποδίδει την συμπεριφορά του στο ότι εγώ ήμουν (δεν είμαι πια για αυτό και έχουν βελτιωθεί πολύ οι σχέσεις μας) αρκετά αυστηρή. Με τα σημερινά δεδομένα δεν θα απευθυνόμουν πουθενά. Αλλά αν, αν υπάρχει μια πιθανότητα για Άσπεργκερ γιατί να αφήσω το παιδί μου αβοήθητο; Ρούλα έχω να σου πω ότι διαβάζοντας όλα αυτά που γράφεις για τον γιο σου είναι σαν να μιλάς ακριβώς για τον δικό μου.
like5

Να μην αφήσω το παιδι μου αβοήθητο σε περίπτωση που έχει κάτι

Εικόνα ρουλα
Συμφωνώ μαζί σου ο μόνος λόγος που ψάχνω να μαθω τι ακριβώς γίνεται είναι για να μην αφήσω το παιδι μου αβοήθητο σε περίπτωση που έχει κάτι.Να τονίσω οτι και εγώ ήμουν μια αυστηρη μητερα που τηρουσε πρόγραμα σε ολα και προσπαθούσα να τον εχω στρατιωτη. Ψάχνωντας για το σύνδρομο το μόνο που καταφερα ειναι να παρατηρω το παιδι μου και σε καθε του λάθος να αναρωτιεμαιαν οντως το έχει. Ναι ισως να έχει κάποιες δυσκολίες ,ποιος ομως δεν έχει ακόμη και εμεις ενηλικες πια εχουμε ο καθενας τις ιδιαιτεροτητες μας. Λενε οτι τα παιδια με το συνδρομο δεν εχουν φαντασια.Ο δικος μου βγαζει δικα του τραγουδια και μας λεει φανταστικες ιστοριες και καποιες φορες λεει και ψεματακια. Κουραστηκα να ψαχνω και να λεω αυτο που κανει ανηκει στο συνδρομο αυτο δεν ανηκει΄θελω να ξερω στα σιγουρα. Η αναπτυξιολογος που πηγα μου ειπε οτι μπορει να εχει να εχει το συνδρομο αλλα να μην πω τιποτα στο σχολειο του,αν μου πει κατι η δασκαλα του τοτε να τις πω οτι εχω παει σε ειδικο.Η δασκαλα βεβαια μου λεει τα καλυτερα για το παιδι μου τιποτα που να με προβληματισει. Θα επισκεφτω και εγω τον κ.Καμπακο και ηθελα να σε ρωτησω αν βρηκες συντομα ραντεβου? Μετα το ραντεβου στο οποιο ευχομαι να να μαθεις καλα νεα θα ηθελα αν μπορουσες να μου δωσεις πληροφοριες για τον γιατρο, πως σου φανηκε και αν εμεινες ευχαριστημενη απο την συμπεριφορα του. Το παιδι σου το παρακολουθει παιδοψυχολογος λογω της διαγνωσης του ΚΨΥ? Εγω παντως θα εμπιστευομουν τον γιατρο που παρακολουθει το παιδι μου και οχι καποιον που σε 20 λεπτα εβγαλε διαγνωση. Ευχομαι τα καλυτερα για τα παιδια μας και ολα τα παιδια του κοσμου!!!
like3

Ακριβώς αυτό εννοούσα και εγώ

Εικόνα mamy
Ακριβώς αυτό εννοούσα και εγώ, ήμουν αυστηρή και τα ήθελα στρατιωτάκια. Τώρα όσο για το σύνδρομο το συγκεκριμένο αμφιβάλλω γιατί: - Κάνει συμβολικό παιχνίδι. - Έχει αρκετή φαντασία. - Είναι αγαπητός από όλα τα παιδάκια που γνωρίζουμε και πίστεψε είναι πάρα πολλά. - Έχει ενσυναίσθηση. - Καταλαβαίνει τη γλώσσα του σώματος καθώς και τον μεταφορικό λόγο. - Έχει τρομακτικά καλή μνήμη.(αυτό βέβαια είναι χαρακτηριστικό του συνδρόμου) - Στο σχολείο είναι αρκετά ζωηρός όμως, και τώρα στο δημοτικό αλλά και στον παιδικό- νηπιαγωγείο ήταν ο ¨αρχηγός¨ των φασαριών και μάλιστα παρέσερνε και τα υπόλοιπα παιδιά, τουλάχιστον αυτό μου έλεγαν οι δασκάλες του και να φανταστείς ότι πήγαινε σε ιδιωτικό σχολείο και ούτε καν μου χρύσωναν το χάπι. - Είναι πανέξυπνος. (και όχι δεν είμαι κουκουβάγια, αν και αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σύμπτωμα) Τώρα όσον αφορά για τον κ. Καμπάκο το ραντεβού, μου το κλείσανε σε λιγότερο από μήνα. Ανέλπιστα σύντομα αν σκεφτείς ότι στο ΚΨΥ το ραντεβού ήταν μετά από 7 μήνες, και μάλιστα το χαρακτηρίσαν και επείγον γιατί το παιδί φέτος ξεκίνησε το δημοτικό. Στον παιδοψυχολό με παρέπεμψε ο αναπτυξιολόγος. Να επισημάνω ότι επισκέφτηκα δύο αναπτυξιολόγους και αυτό γιατί τα ραντεβού επειδή ήταν πολύ μακρινά κάλεσα σε δύο διαφορετικούς μήπως βρω πιο σύντομα ραντεβού. Τι το ήθελα. Τα ραντεβού κλειστήκαν με 6 μέρες διαφορετικά και έτσι θεώρησα σωστό να πάω και στα δύο. Η πρώτη αναπτυξιολόγος με παρέπεμψε στο ΚΨΥ, που ούτε αυτή είδε το μικρό, η βοηθός της το είδε, η ίδια μπήκε μετά μέσα και μου έδωσε το χαρτί για ΚΨΥ. Η γνωμάτευση της εμμέσως πλην σαφώς ήταν Άσπεργκερ, χωρίς ποτέ να αναφέρει αυτή τη λέξη ούτε καν το φάσμα. Μάλιστα μου είπε ότι και εγώ μικρή έτσι ήμουν. Δηλαδή έχω και εγώ Άσπεργκερ; Ο δεύτερος αναπτυξιολόγος μου είπε ότι δεν βλέπει κάτι ανησυχητικό και ότι είναι μια δυνατή προσωπικότητα και ίσως με ψυχολογική βοήθεια να μπορέσει να εξωτερικεύει καλύτερα τα συναίσθηματά του και να μην έχουμε εκρήξεις θυμού. Αυτό ήταν και ο κύριος λόγος που με έκανε να επισκεφτώ όλους αυτούς. Ελπίζω σύντομα να ξεκαθαριστεί το τοπίο για να μπορέσω να ενεργήσω κατάλληλα.
like0

Μαγική σφαίρα...

Εικόνα Arntin
Ήθελα να ήξερα αν η πρώτη αναπτυξιόλογος που απευθυνθήκατε κοίταξε τη μαγική της σφαίρα και σας έδωσε τη διάγνωση "ASPERGER" , μιας κι απ΄ότι λες το παιδί δεν το "εξέτασε". Και ακόμα το ότι κι εσύ έτσι ήσουν παιδί το είδε στον καφέ που ήπιες? Συγχώρα με αλλά δεν ξέρω αν πρέπει να κλάψω ή να γελάσω.
like4

Αχ, να' σαι καλά antrin μου,

Εικόνα mamy
Αχ, να' σαι καλά antrin μου, με έκανες και γέλασα. Όντως είναι και για γέλια και για κλάμα. Μάλιστα μου έκανε εντύπωση ότι μπήκε μέσα στο γραφείο τα τελευταία 5 λεπτά της εξέτασης του μικρού και λέει στη βοηθό της: δώσ' του και την τάδε ιστορία, είναι 6 κάρτες με εικόνες και πρέπει να τις βάλει στη σειρά προκειμένου να φτάξει την ιστορία. Το θέμα είναι ότι η ίδια βοηθός της, δεν ήξερε να φτιάξει και την ρωτούσε ποιο πάει πρώτο και ποιο δεύτερο. Για φαντάσου τι να εμπιστευτώ εγώ;;;;; Κοντός ψαλμός αλληλούια σε λίγες μέρες ελπίζω να ξεμπερδέψω τα πράγματα και όχι τα περιμπλέξω χειρότερα. Ο μεγάλος μου προβληματισμός τώρα είναι ΤΙ; θα πω στον μικρό; που πάμε, και γιατί πάμε συνέχεια σε διαφόρους γιατρούς; Βέβαια μέχρι τώρα δεν του έχω αναφέρει την λέξη γιατρός, απλά του έλεγα ότι πρέπει να πάμε εκεί για να μας δώσουν το χαρτί για την εγγραφή μας στο δημοτικό σχολείο. (Τι σκέφτομαι η γυναίκα;) Ήδη με ρωτάει γιατί πάει εκείνος τον κ. Τάδε (παιδοψυχολόγος) και όχι η αδελφή του. Ούτε να τον τρομάξω θέλω, ούτε να του δημιουργήσω κάποιο πρόβλημα. Καμιά ιδέα;
like1

Τι να σου....

Εικόνα Arntin
Τι να σου πω.... Κι εμένα έχει αρχίσει να ρωτάει γιατί πηγαίνει σε παιδοψυχίατρο αλλά νομίζω πως ο ίδιος ο γιατρός που το παρακολουθεί έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του παιδιού και το έχει κάνει να αισθάνεται καλύτερα . Όμως συνεχίζει να ρωτάει .Και τώρα που περάσαμε απο τα ΚΕΔΔΥ και ήμασταν εκει για δυο συνεχόμενες μέρες απο ένα δίωρο κάθε φορά ,πάλι με ρωτούσε. Του είπα κι εγώ πως θα πάμε σε κάτι γραφεία για να μας δώσουν ένα χαρτί για το σχολείο. Τον έχω προετοιμάσει και για την παράλληλη στήριξη.Στην αρχή ήταν αρνητικός και φοβόταν πως θα τον κοροϊδεύουν τα άλλα παιδιά αν έχει μια δική του δασκάλα,Όμως του εξήγησα ότι θα τον βοηθήσει πολύ να ενταχθεί στην ομάδα(δεν ξέρω αν κατάλαβε ,πάντως δεν ξαναρώτησε)
like2

Εγω του λεω οτι θα παμε σε καποια κυρια που εχει παιχνιδια

Εικόνα ρουλα
Εγω του λεω οτι θα παμε σε καποια κυρια που εχει παιχνιδια για να παιξουμε.Ο γιος μου ομως τι πρωτη φορα ηταν 3,5 ετων και την δευτερη 4 ετων και ετσι δεν καταλαβε κατι.Αν τωρα χρειαστει να πηγαινει πιο συχνα σε καποιον γιατρο δεν ξερω τι θα του πω. Την πρωτη φορα το χαρηκε πολυ γιατι η παιδοψυχιατρος που πηγαμε ηταν πολυ τρυφερη με το παιδι μου ,στην αναπτυξιολογο εκανε οτι του ζητησε εκτος απο την ιστορια που του ειπε να βαλει στη σειρα ,ουτε εγω δεν καταλαβα την σωστη σειρα ,αλλα ηταν και η ιδια πολυ ψυχρη με το παιδι και μαζι μας. ελπιζω στο τριτο ραντεβου να ξεκαθαρισουν τα πραγματα γιατι το να μην ξερω τι γινεται με τρελαινει. Ευχομαι τα καλυτερα για τα παιδια μας και ολα τα παιδια.!!!
like4

Τελικά επισκεφτήκαμε...

Εικόνα mamy
Τελικά επισκεφτήκαμε τον κ. Καμπάκο αρχές του Νοέμβρη. Ένα τεράστιο ευχαριστώ στα μέλη του φόρουμ που το συστήσανε και ένα τεράστιο Μπράβο και Συγχαρητήρια στον ίδιο τον γιατρό. Όντως εκπληκτικός άνθρωπος χωρίς το τουπέ του γιατρού, πρόθυμος να μου εξηγήσει την οποιαδήποτε απορία και να ακούσει όλους μου τους προβληματισμούς. Είδε και τον μικρό, η γνώμη του είναι ότι δεν του ¨βγαίνει¨ Άσπεργκερ, βέβαια μου είπε ότι είναι πολύ έξυπνος και ενδεχομένος να το καλύπτει, αν και όπως μου είπε το σύνδρομο αυτό μπορεί να διαγνωστεί ακόμα και σε 3 λεπτά. Τέλος πάντων μου έδωσε κάποιες φόρμες να συμπληρωθούν από εμάς του γονείς καθώς επίσης και από την δασκάλα του στο σχολείο. Το επόμενο ραντεβού μας είναι αρχές Δεκέμβρη και .... ίδωμεν. Α!!! τελικά του είπα ότι το ραντεβού ήταν για μένα και αφορούσε "Συμβουλευτική γονέων"... την άλλο θα σκαρφιστώ η γυναίκα;; πάντως έπιασε.
like3

Χαρηκα πολυ με τα νεα σου

Εικόνα ρουλα
Χαρηκα πολυ με τα νεα σου. Εγω δεν εκλεισα ακομη ραντεβου θα το κανω ομως συντομα μετα απο αυτα που μου ειπες. Ο αντρας μου δεν συμφωνει μαζι μου. Θεωρει οτι δεν συμβαινει κατι εγω ομως θα ηθελα τι γνωμη του ειδικου. Τον ανυσηχησε κατι το γιατρο η οχι? Γιατι χρειαζεται κι αλλη επισκεψη. Πρεπει να γνωριζει και η δασκαλα για τις επισκεψεις στο γιατρο. Eγω δεν εχω ενημερωσει το σχολειο για τις ανυσηχιες μου. Σε ευχαριστω πολυ που με σκεφτηκες και μου απαντησες, ευχομαι μεσα απο την καρδια μου να πανε ολα καλα.
like4

Ρούλα ευχαριστώ για τις ευχές ...και νεότερα

Εικόνα mamy
Ρούλα σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου και ανταποδίδω. Εχθές πραγματοποιήσαμε το δεύτερο ραντεβού μας, μόνο οι γονείς με τα έντυπα που μας είχε δώσει να συμπληρωθούν από εμάς και την δασκάλα του. Αξιολογόντας τα ο γιατρός, συμπέρανε ότι το παιδί δεν έχει κάποια σαφή δυσλειτουργία για να πάρει μια διάγνωση. Αυτό που ίσως το δυσκολεύει είναι οι κοινωνικές επαφές επειδή διέπονται από τους άγραφους - άτυπους κανόνες που ενδεχομένως το παιδί να μην έχει κατανοήσει πλήρως ή ακόμα και δεν έχει μάθει, αυτό που είναι αυτονόητο για μας δεν σημαίνει ότι είναι και για το παιδί σε αυτήν την ηλικία. Άρα χρειάζεται πολύ κουβέντα για να τον βοηθήσουμε να τους καταλάβει και να τους μάθει. Θα τον ξαναδεί και αυτόν και εμάς σε τρεις μήνες για να δει την πορεία του. Τώρα για την δασκάλα δεν της είπα κάτι συγκεκριμένο αφού και εγώ δεν γνώριζα κάτι. Επειδή όμως μου έκανε πολύ συχνά παράπονα για τό ότι είναι ζωηρός αλλά και πολύ καλός μαθητής, της είπα ότι απευθύνθηκα σε άλλον δημόσιο φορέα γιατί τα ΚΕΔΥ είχαν πολύ μακρινά ραντεβού, για να δούμε μήπως έχει κάποια διάσπαση. Της το έθεσα έτσι για να μην της πέσει βαρύ η "ψυχιατρική Κλινική Αθηνών".
like3

Χαιρομαι που ολα ειναι καλα

Εικόνα ρουλα
Χαιρομαι που ολα ειναι καλα μακαρι να εχω και εγω καλα νεα. Δεν σε ρωτησα τι ηλικιας ειναι ο γιος σου?Γιατι ανησυχω μηπως στην ηλικια του δικου μου (4 ετων )δεν μπορεσουμε να εχουμε σαφη εικονα. Οσο για το σχολιο της δασκαλας ακριβως τα ιδια μου λεει και μενα "ζωηρος αλλα πολυ εξυπνος" Ευχαριστω και παλι για τις πληροφοριες με βοηθησαν πολυ.
like1

Ο δικός μου τώρα είναι 6

Εικόνα mamy
Ο δικός μου τώρα είναι 6 ετών, εύχομαι να έχεις και εσύ καλά νέα. Να χαίρεσαι το παιδάκι σου.
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.