Τα προβλήματα της επαρχίας
Διαβάζοντας τα παλαιότερα "βιολόγια", πρόσεξα πως όλοι λίγο ή πολύ αντιμετωπίζουμε παρόμοιες καταστάσεις. Αδιαφορία, υποσχέσεις για προγράμματα που δεν υλοποιούνται, καθημερινή μάχη με αδιάφορους εκπαιδευτικούς δημοσίων σχολείων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας ως ένα επιπλέον πρόβλημα. Παρόλα αυτά, έχω την εντύπωση πως στην επαρχία το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο, εφόσον οι επιλογές μας είναι περιορισμένες. Στην περιοχή μου η μόνη δωρεάν επιλογή για άτομα που έχουν ιδιαιτερότητες είναι το ειδικό σχολείο (ενικός αριθμός).
Τον προηγούμενο χρόνο ο γιος μου πήγαινε σε ιδιωτικό παιδικό σταθμό και επιπλέον έπρεπε να πληρώσουμε συνοδό αν και τα έσοδα μας ήταν περιορισμένα. Τον Σεπτέμβριο ήρθε η στιγμή να γραφτεί στο προνήπιο και τότε ξεκίνησε για την οικογένεια μια περιπέτεια που ακόμα δεν τελείωσε.
Ξεκινήσαμε από τα ΚΔΑΥ για την αξιολόγηση που γίνεται από εκπαιδευτικό, λογοθεραπεύτρια και ψυχολόγο. Στη δική μας περίπτωση ήταν διαθέσιμη μόνο η πρώτη, επειδή η λογοθεραπεύτρια ισχυρίστηκε πως δεν μπορούσε να αξιολογήσει ένα παιδάκι που δεν έχει κατακτήσει ακόμα το λόγο. Η ψυχολόγος ούτε σε φωτογραφία δεν τον είδε. Απλώς μίλησε για 10 λεπτά με τον σύζυγο μου και εμένα. Η εκπαιδευτικός έβγαλε μόνη της την απόφαση πως ο μικρός μου πρέπει να πάει στο ειδικό σχολείο, κάτι που έβρισκε εντελώς αντίθετους όχι μόνο εμάς τους γονείς, αλλά και την παιδοψυχολόγο που παρακολουθούσε το παιδί, την εργοθεραπεύτρια και την ειδική εκπαιδευτικό-συνοδό του παιδιού. Αυτοί οι άνθρωποι γνώριζαν πολύ καλά το παιδί μου και περνούσαν ώρες μαζί του. Πως ήταν δυνατόν μια κυρία που έβλεπε το παιδί πρώτη φορά, μέσα σε μισή ώρα να τον αξιολόγησε καλύτερα από εκείνους; Δεν θα σας κουράσω με λεπτομέρειες για το τρέξιμο που χρειάστηκε για να πάρω τις βεβαιώσεις που αντέκρουαν την αξιολόγηση. Κάπου στην πορεία έμαθα πως η κυρία που έκανε την αξιολόγηση είχε προσωπικούς λόγους να θέλει να στείλει όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά στο ειδικό σχολείο και ιδιαίτερα το δικό μου. Άλλο ένα καλό των μεγάλων πόλεων, είναι πιο δύσκολο να σχηματιστούν "κλίκες" που προωθούν ή εμποδίζουν την πρόοδο παιδιών κατά τα συμφέροντα τους.
Σας ευχαριστώ που με δεχτήκατε στην οικογένεια του "Νόηση".
Ευτυχία
Σχόλια
Σε καλοσωρίζω
"Αμφιβολίες - Αμφιβολίες πολλές"
Τα τελευταία λόγια σου