Με τα σημερινά δεδομένα θα ήμουν ΔΑΔ;
Καλησπέρα. Όπως σας έχω πει στο πρώτο μου μήνυμα [διαβάστε τo post με τίτλο: Η δική μας ιστορία], έχουμε μια κόρη διαγνωσμενη με ΔΑΔ. Την περίπτωση την παλεύουμε με τις σύγχρονες μεθόδους, πρώιμη παρέμβαση και πολυ δουλειά στο σπίτι. Η ιστορία της κόρης μου, με επανέφερε στα παιδικα μου χρόνια. Ήμουν και εγω απο τα παιδια που άργησαν να μιλήσουν και επιπλέον αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα στην λεκτική και κοινωνική μου ανάπτυξη. Μιλούσα τα ελληνικά σαν να ήταν ξένη γλώσσα. Η επίσημη θέση του σπιτιού ήταν ότι είχα ένα ατύχημα στους 18 μήνες και είχε τραυματιστεί η γλώσσα μου με αποτέλεσμα την οπισθοδρόμηση αυτη.
Περιέργως το ότι μάθαινα τα ελληνικά σαν ξένη γλώσσα με βοήθησε να μάθω τρεις επιπλέον γλώσσες εύκολα (Αγγλικά, Γερμανικά, Ιταλικά). Επιπλεον η οργάνωση των μαθηματικών της φυσικής της χημείας με οδηγούσαν σε ένα κόσμο δομημένο που μου έδινε την ασφάλεια που μου έλειπε απο την γλώσσα. Με το καιρό, η αυτοεκτίμηση μου βελτιώθηκε, ως δια μαγείας μιλούσα κανονικα και μόνο μικρά προβλήματα αρθρώσης μου θυμίζουν τις παιδικές αναμνήσεις που είχα απωθησει. Ειχα ξεφύγει απο τον εαυτό μου μέχρι που η δεύτερη κόρη μου μου έφερε ένα κομμάτι πίσω.
Μεγάλωσα σαν φυσιολογικό παιδί με μια ιδιαιτερότητα. Η κοινωνική ζωή είχε τρελές διακυμάνσεις , ποτε δεν μου πέρασε απο το μυαλό ότι ήμουν διαφορετικός.
Σχόλια
Καλησπέρα γενετικά ύποπτε τύπε
Πάντως αν σε έχουν κατατάξει κι εσένα στο φάσμα, κι εγώ μαζί σου είμαι..!
Τελικά υπάρχουν πολλά φάσματα: 1 Αυτισμού 2 Φυσιολογικού 3 Κατα φαντασίαν Φυσιολογικού 4 Απληστίας 5 Επιστήμονα (το ποσοστό αγγίζει το 90%) ... Να είστε όλοι καλά.ΔΑΔ
Για τον αδιάγνωστο μπαμπά
Παρόμοιοι προβληματισμοί..
Mεταξύ σοβαρού κι αστείου χίλια δίκια σου δίνω!
Τώρα σε αυτό το σημείο έχω 2 φωνές
Φωνή 1 Για τα παιδιά όπου η περίπτωσή τους ήταν ήπιας μορφής, και οι γονείς μπορούσαν να βρούν τρόπους να τα ωθήσουν στη γνώση τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα τότε! ΤΟ έργο των γονιών δύσκολο αλλά και τι έγινε; και σήμερα δύσκολο δεν είναι; Τότέ λοιπόν δεν έβαζαν ταμπέλες και οι δάσκαλοι δεν είχαν να φοβηθούν αρκτικόλεξα τύπου ΔΕΠΥ, ΔΑΔ κλπ ούτε και σύνδρομα και φάσματα. Συγκεκριμένα στην τάξη μου σε όλο το δημοτικό είχα συμμαθητή με σύνδρομο Down και δεν το ήξερα ως παιδάκι. Το έμαθα σε ένα reunion του δημοτικού όπου μας το είπε η δασκάλα μας. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι ήταν αδύνατος μαθητής και τη δασκάλα να προσπαθεί πολύ μαζί του να μάθει πράγματα και ποτέ δεν τον ξεχωρίσαμε, και ποτέ δεν έμαθαν κάτι οι γονείς των άλλων παιδιών και όλοι τον αγαπούσαμε και πηγαίναμε και στα πάρτυ του! Τότε λοιπόν για εμάς τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τα πράγματα νομίζω ότι ήταν καλύτερα! Φωνή 2 - Για τα παιδιά όμως που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες, σήμερα πιστεύω ότι τα πράγματα είναι καλύτερα! Οι εργοθεραπείες, οι λογοθεραπείες, οι συνεδρίες με τους παιδοψυχολόγους και τους ειδικούς παιδαγωγούς έχουν σε πολλές περιπτώσεις αποδείξει ότι προάγουν τις δεξιότητες των παιδιών, τα ωθούν στη γνώση και τα ολοκληρώνουν ως άτομα. Ο γόνιος ξέρει από το αναπτυξιακό προφίλ του παιδιού του που να επικεντρώσει την προσοχή του και ποιους τομείς να δουλέψει για να βοηθήσει ουσιαστικά το παιδί του.Τι γίνεται όμως με το εκπαιδευτικό σύστημα;;;;
Σε ένα μεγάλο μέρος του έχει γεμίσει από εκπαιδευτικούς που ο τίτλος δεν τους αρμόζει δυστυχώς. Πέρα από αυτό όταν αναπτύσεις μηχανισμούς εντοπισμού οποιουδήποτε προβλήματος των παιδιών θα πρέπει να δημιουργείς και μηχανισμούς ένταξής τους στο κοινωνικό σύστημα, ενσωμάτωσής τους στις σχολικές κοινωνίες. Θα πρέπει να στελεχωθούν ΟΛΑ τα ιδρύματα σε όποια βαθμίδα εκπαίδευσης κι αν δραστηριοποιούνται με κατάλληλους και εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς και όχι από ανθρώπους που πετάνε τα παιδιά σαν την τρίχα από το ζυμάρι.Να σου πω εγώ πως θα ήθελα να ήταν το σύστημα;!
Σε όλους τους παιδικούς σταθμούς (κρατικούς ή ιδιωτικούς) και τα νηπιαγωγεία να υπάρχουν παιδοψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ειδικοί παιδαγωγοί και τα παιδιά να παρακολουθούν συνεδρίες όλες αυτές τις ώρες που εμείς δουλεύουμε, με τρόπο τέτοιο που να μην ξεχωρίζουν όμως από το σύνολο της τάξης.Πως;
Να ακολουθούν το πρόγραμμα της τάξης μέχρι το μεσημέρι και μετά να παρακολουθούν όσα παιδιάκια έχουν ανάγκη τη συνεδρία που έχουν ανάγκη. Έτσι η οικογένεια εξοικονομεί χρόνο και οι γονείς ασχολούνται με τα παιδιά πολύ περισσότερη ώρα στο σπίτι. Όχι όπως είναι σήμερα που κάθεται ο γιος μου στον παιδικό 9 ώρες και τα 3 από τα 5 απογεύματα της εβδομάδας τα τρώμε σε συνεδρίες. Το ίδιο να γίνεται και στα δημοτικά σχολεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια. Να στελεχωθούν από παιδοψυχολόγους, εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, φυσιοθεραπευτές που θα στηρίζουν τα παιδιά και μετά το πέρας των μαθημάτων θα τα βοηθούν και θα τα στηρίζουν και θα τα ωθούν στη γνώση (κάτι σαν την παράλληλη δηλαδή αλλά οργανωμένα και συνετά) Επιπλέον, απόσυρση μαθημάτων και ύλης που δεν είναι απαραίτητη για τη γενική γνώση ενός ανθρώπου. Για παράδειγμα: Tα αρχαία Ελληνικά (τα οποία παρεπιπτόντως λατρεύω) δεν θεωρώ απαραίτητο να διδάσκονται σε όσους δεν θα φοιτήσουν σε σχολές φιλολογίας, ιστορίας, αρχαιολογίας, γλωσσολογίας κλπ υπάρχουν άλλοι τρόποι να λατρέψει κανείς το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και όχι να μάθει μια γλώσσα από χρόνια πεθαμένη, οι λογάριθμοι (τι δεν τους θυμάστε;) θεωρώ ότι είναι πιο εξειδικεύμενη μαθηματική γνώση και άλλα πολλά που δεν μου έρχονται αυτή τη στιγμή. Τέλος θα ήθελα:Τι; Δεν άκουσα; Σε ποια Ελλάδα θα γίνουν αυτά;;;
Αυτές όμως είναι μεταρρυθμίσεις όχι το κόψιμο των μισθών και των συντάξεων ούτε η συρρίκνωση του βασικού μισθού, ούτε η ρατσιστική εκμετάλλευση των νέων έως 25 ετών (λες και στα 26 θα τους γίνει αύξηση μισθού) Και επειδή όλα αυτά μοιάζουν με όνειρο θερινής νυκτός ο κλήρος πέφτει σε μας τους γονείς! Να στηρίξουμε, να βοήθησουμε, να προωθήσουμε και να κάνουμε τις καλύτερες επιλογές για τα παιδιά μας! Ουφ! τα είπα και ξεθύμανα! Καλημέρα σας!Αλεξάνδρα, τα είπες πάρα πολύ ωραία!
Καπως ετσι και εγω...