Ανησυχία για συμπτώματα αυτισμού

Εικόνα gandria

Έχω 2 αγόρια το ένα 5 και το άλλο μόλις συμπλήρωσε τα 3. Ο μικρότερος, ο Κωνσταντίνος, έχει καθυστερήσει στην ομιλία του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επικοινωνεί. Λέει αρκετές λέξεις και προτάσεις 2-3 λέξεων, όμως σίγουρα δεν είναι στο ίδιο επίπεδο που βρίσκονται άλλα παιδιά στην ηλικία του. Από τον παιδικό σταθμό που πήγε φέτος για πρώτη χρονιά, μας συνέστησαν να τον πάμε σε κάποιον λογοπεδικό. Η λογοπεδικός αφού κάναμε 3 επισκέψεις στις οποίες είδε το παιδί μόνο μια φορά άφησε υπόνοιες για συμπτώματα αυτισμού και μας συνέστησε να το δει ένας αναπτυξιολόγος και μετά να τα ξαναπούμε. θέλω να τονίσω, επειδή τον τελευταίο καιρό άρχισα να διαβάζω πολύ για τα συμπτώματα του αυτισμού, ότι πέρα από την καθυστέρηση στην ομιλία και τον ανήσυχο ύπνο του, (υπάρχουν βράδια που μας ξυπνάει 2 και 3 φορές)δεν αναγνωρίζω άλλα σχετικά συμπτώματα. Απ' όσα διαβάζω επίσης στα σχετικά forums και άρθρα, καταλαβαίνω ότι η διάγνωση, σε περιπτώσεις που τα συμπτώματα δεν είναι 100% εμφανή, είναι δύσκολη, αφήνοντας έτσι την δυνατότητα - αν δεν απευθυνθεί κάποιος σε ευσυνείδητο επαγγελματία - να μπλέξει σε κυκαιώνα "ειδικών" οι οποίοι θα εκμεταλευτούν προς όφελός τους την δικαιολογημένη ανησυχία. Καταλήγοντας θα ήθελα να απευθυνθώ σε σας τους γονείς για να μου συστήσετε κάποιον αναπτυξιολόγο ή άλλο ειδικό, που κατά την γνώμη σας είναι αξιόλογος, ώστε τουλάχιστον να κάνουμε την σωστή αρχή.


Δείτε ακόμη από το NOESI.gr


 

Σχόλια

"Παίδων" και "Αγία Σοφία"

Εικόνα Angela Papastavrou
Καταρχήν καλώς ήρθες στην παρέα μας. Ελπίζω μέσα εδώ να βρεις τις απαντήσεις που ζητάς. Εχω να σου συστήσω για αρχή να ξεκινήσεις με κάποιον αναπτυξιολόγο από "Παίδων". Αξιόλογη είναι και η αναπτυξιολόγος κα Λορέττα Θωμαίδου στο "Αγία Σοφία" αλλά και η αναπτυξιολόγος στο "Παίδων" Πεντέλης (της οποίας αυτή την στιγμή μου διαφεύγει το όνομά της). Αν πάρεις τηλέφωνο στο 1535, θα σου κλείσουν ραντεβού αλλά να ξέρεις θα περιμένεις αρκετό καιρό γιατί τα πρωινά τους που στοιχίζουν 3 ευρώ, κάνουν και εννέα μήνες ενώ τα απογευματινά που στοιχίζουν γύρω στα 65 ευρώ, κάνουν το λιγότερο τρίμηνο με τετράμηνο!!! Φιλικά, Αγγελική
like7

Ευχαριστώ

Εικόνα gandria
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Τελικά έκλεισα ραντεβού στο Παίδων Πεντέλης με την Κα Νικολάου απογευματινό και σχετικά γρήγορα.Σε μια βδομάδα! Θα τα ξαναπούμε.
like3

Διάγνωση

Εικόνα Marian
Μπορείτε να κλείσετε ραντεβού σε ένα δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, όπου θα σας δει παιδοψυχίτρος ή στο νοσοκομείο παίδων "Αγία Σοφία" όπου υπάρχει ειδικό τμήμα ή στη ειδική θεραπευτική μονάδα αυτιστικών παιδιών που βρίσκεται στο Ψυχικό. Ολες αυτές είναι δημόσιες μονάδες που δεν έχουν κανένα λόγο να σας παραπλανήσουν. Η τελευταία μάλιστα είναι εξειδικευμένη στο συγκεκριμμένο πρόβλημα και πολύ καλή.
like3

Mίμηση

Εικόνα efi
Tο κυριότερο σύμπτωμα του αυτισμού είναι η αδυναμία μίμησης. Kαθίστε μπροστά απο το παιδί σας και καντε μερικες κινήσεις με το δικό σας σώμα, για να δείτε αν θα τις μιμηθεί. Π.χ.σηκώστε και τα δυο χερια σας, πιάστε το αυτι σας, πιαστε το κεφάλι σας. σε ολες τις μιμήσεις που θα του ζητάτε να κάνει, θα του δίνετε την εντόλη "κανε αυτο". Και θα περιμένετε να σας μιμηθει. Επισης, καντε μερικές μιμήσεις με αντικείμενα. Δηλ, παρτε ενα ντεφι και χτυπήστε το, παρτε ενα αυτοκινητακι και προχωρήστε το στο τραπέζι, παρτε δυπ ποτηρια και χτυπηστε τα μεταξυ τους. Καθε φορα θα κάνετε μια μίμηση, και αμεσως θα δίνετε την εντολή "κανε αυτό". Επειδή δεν ζω στην Αθήνα, δεν ειμαι σε θέση να σας προτείνω ειδικους. Θα ήθελα να με ενημερώσετε σχετικά με το τι διαπιστώσατε τελικα. Μαρκουλάκη Εφη Ψυχολόγος, Πανεπιστημιο Κρήτης Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια "Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας" University of Durham, Μεγάλη Βρετανία
like3

Τα αυτιστικά κάνουν μίμηση!

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Αγαπητή Efi, δε γνωρίζω με βάση ποια έρευνα και μελέτη λέτε ότι "το κυριότερο σύμπτωμα του αυτισμού είναι η αδυναμία μίμησης". Aλλά σε αυτό διαφωνώ. Κάποια παιδιά όντως αδυνατούν να κάνουν μίμηση, έτσι όπως την περιγράφετε. Κάποια πιθανόν να κάνουν κάποιες κινήσεις μίμησης. Η αλήθεια είναι ότι για να κάνουν κάτι τα αυτιστικά παιδιά πρέπει να έχει κάποιο νόημα γι' αυτά. Δηλαδή για να πλύνουν τα χέρια τους πρέπει να τους εξηγηθεί για ποιους λόγους πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας. [ Σε αυτό βασίζονται όλες οι κοινωνικές ιστορίες της Catherine Faherty ]. Έτσι αν τους πούμε "Κάνε αυτό που κάνω" και εμείς βάλουμε τα χέρια πάνω στο κεφάλι, δεν έχει κανένα νόημα για ένα αυτιστικό παιδί. Γιατί πρέπει να βάλει τα χέρια στο κεφάλι; Επειδή το λέμε εμείς; Και απλά δεν το κάνει αφού δεν έχει νόημα. Είναι όμως πολύ καλοί στη μίμηση ήχων, διαφημίσεων ή ακόμη και να επαναλάβουν αυτά που λέμε (ηχολαλία). Κάποια παιδιά μπορεί να ακούσουν μια μελωδία και να μπορούν να την παίξουν σε ένα μουσικό όργανο. Είναι πολύ καλοί αν μάθουν μια κίνηση που έχει νόημα ή προσφέρει ευχαρίστηση να την επαναλάβουν με τον ίδιο ακριβώς "τέλειο" τρόπο χιλιάδες φορές, τόσο τέλεια που κανένας μας δε θα μπορούσε να το κάνει ακριβώς το ίδιο. Όλα αυτά δείχνουν πόσο καλοί είναι στη μίμηση και στην επανάληψη. Θα πρότεινα λοιπόν να μη βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα από το αν μιμείται ένα παιδί, υπακούοντας στην εντολή "Κάνε αυτό". Άλλωστε αυτό ακριβώς είναι ο αυτισμός. Τα παιδιά αυτά ΔΕΝ κάνουν αυτό που θέλουμε εμείς αλλά αυτό που θέλουν αυτά τα ίδια. Φιλικά, Κυριάκος
like7

Mίμηση

Εικόνα efi
Καλησπέρα. Δεν διαφωνώ στο οτι τα παιδακια με αυτισμό διαφέρουν μεταξύ τους και στο οτι μπορει να υπάρχουν μερικά που μιμούνται. Το οτι η μίμηση ειναι το βασικότερο σύμπτωμα αναφέρεται στα δυο πιο αξιόπιστα εγχειρίδια διάγνωσης δυσκολίων. Στο DSM-IV (της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας) και στο ΙCD-1O (του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας). Τα παραδείγματα που έδωσα σχετικά με τη μίμηση, αφορούν το δομημένο πρόγραμμα παρέμβασης που πρέπει να κάνουν αυτά τα παιδιά και το οποίο κυριως στοχευει στη μιμηση. Δεν θέλουμε απλά να μιμούνται τυχαια. Θέλουμε να μιμούνται πράξεις μας για να μπορέσουν να μάθουν. Γιατι μόνο με τη μιμηση μαθαινουν οι άνθρωποι. Σχετικά με το παράδειγμα σου για την συγγραφεα Faherty, η συγκεριμένη συγγραφέας έχει εξειδικευτει στο ΤΕΑCCH, μια άλλη μέθοδο, και οχι στο ΑΒΑ. Επιπλέον, εαν το παιδακι με αυτισμο δεν εχει ομιλία, ειναι αδύνατο να του εξηγήσεις γιατι του ζητάς να κάνει ορισμένα πράγματα. Απλά του τα μαθαινεις, για να μπορέσει να ζήσει μόνο του. Επίσης, το να ηχολαλούν δεν ειναι επιθυμητο και λειτουργικο. Ειναι είδος μιμησης, αλλα μη λειτουργικης και προσπαθούμε να την περιορίσουμε. Αυτα τα αναφέρω με βαση οσα μαθαίνω στην πράξη με εποπτεία που κάνω στο μεταπτυχιακό μου. Οι απόψεις σας ειναι σεβαστές και εκτιμητέες. Μαρκουλάκη Εφη
like7

Μίμηση 3

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
ΚαλημέραΕefi, Μου αρέσει αυτή η συζήτηση για τη μίμηση αφού φαίνεται ότι είναι πολύ βαθύτερη από την απλή μίμηση. Καταρχήν το ΑΒΑ είναι μια προσέγγιση, η συμπεριφοριστική προσέγγιση για τον αυτισμό, όχι εναλλακτική μέθοδος επικοινωνίας όπως διάβασα σε άλλη δημοσίευση σου. Στο DSM-IV και το ICD-10 αναφέρεται η δυσκολία στη μίμηση ως ένα από τα σημεία που λαμβάνουμε υπόψιν όταν κάνουμε τη διάγνωση. Δεν αναφέρεται ότι είναι το κυριότερο, βασικότερο ή προεξάρχον. [ Κατά τη γνώμη μου είναι η διαταραχή στην επικοινωνία αλλά ούτε και γι΄αυτό γράφει στο DSM-IV ότι είναι το βασικότερο. ]
    "Tα παραδείγματα που έδωσα σχετικά με τη μίμηση, αφορούν το δομημένο πρόγραμμα παρέμβασης που πρέπει να κάνουν αυτά τα παιδιά και το οποίο κυριως στοχευει στη μιμηση. Δεν θέλουμε απλά να μιμούνται τυχαια. Θέλουμε να μιμούνται πράξεις μας για να μπορέσουν να μάθουν. Γιατι μόνο με τη μιμηση μαθαινουν οι άνθρωποι."
Αυτό έγραψες. Πολλά "πρέπει" ακούω σε αυτή την παράγραφο και "εμείς θέλουμε". Δεν ακούω πουθενά τι θέλει το παιδί. Οι άνθρωποι μαθαίνουν μόνο με τη μίμηση;;; Ποια μίμηση όμως;; Κι εγώ κάνω το χιμπατζή, και θέλω να τον μιμηθείς. Κάντο μετά από μένα! Τώρα θα πέσω στο γκρεμό. Κάντο κι εσύ μετά από μένα! Για το TEACCH δε θα μιλήσω εδώ. Έχω κάνει post παλαιότερα, και ο Άγγελος έχει δώσει πληροφορίες, και για τη Faherty έχουμε γράψει στο NOESI.gr. Γενικά είμαι της άποψης ότι πρέπει να γνωρίζουμε όλες τις μεθόδους - προσεγγίσεις σφαιρικά και να παίρνουμε και να ενσωματώνουμε στις θεραπείες μας τα πιο χρήσιμα. Δεν είμαι δογματικός υποστηρικτής μιας μόνο μέθοδου που φέρνει την "ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ".
    Έγραψες ακομη: "Eπιπλέον, εαν το παιδακι με αυτισμο δεν εχει ομιλία, ειναι αδύνατο να του εξηγήσεις γιατι του ζητάς να κάνει ορισμένα πράγματα. Aπλά του τα μαθαινεις, για να μπορέσει να ζήσει μόνο του. επίσης, το να ηχολαλούν δεν ειναι επιθυμητο και λειτουργικο. Ειναι είδος μιμησης, αλλα μη λειτουργικης και προσπαθούμε να την περιορίσουμε."
Αν το παιδάκι δεν έχει ομιλία δε σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνει και ότι δε σκέφτεται. Δηλαδή όποιος δε μιλάει είναι χαζός; Κι εγώ δε μιλούσα για ένα χρόνο εδώ στο NOESI.gr. Άκουγα. Σιωπούσα. Δεν ήθελα να μιλήσω. Σκεφτόμουν. Ήμουν το ίδιο έξυπνος ή το ίδιο χαζός. Όπότε μπορείς να του εξηγήσεις ακόμη κι αν δε μιλάει. Χρειάζεται να εξηγείς στα παιδιά. Γιατί κι έτσι μαθαίνουν οι άνθρωποι. Με την εξήγηση. Όχι ΜΟΝΟ με τη μίμηση. Έτσι μαθαίνουν τα ζώα στο τσίρκο και οι μαϊμούδες. Επίσης αν η ηχολαλία είναι λειτουργική ή όχι, αν είναι επιθυμητή ή όχι ποιός το κρίνει; Εμείς μάλλον. Και ποιος αποφασίζει να το κόψει; Εμείς πάλι. Για το παιδί που δε μιλά ίσως η ΗΧΟΛΑΛΙΑ να είναι οι πρώτες του λέξεις. Αντί να κάνει μα, μα, μα ή α-γκου, ή μπα, μπα, μπα να ξεκινά τις πρώτες του λέξεις με ηχολαλία ολόκληρων λέξεων. Είναι κάτι που του αρέσει. Μπορούμε να το πάρουμε και σιγά σιγά να το κάνουμε λειτουργικό; ΝΑΙ. Αυτό γίνεται. Μπορούμε να του το κόψουμε; ΝΑΙ, κι αυτό γίνεται. Εμείς είμαστε ανώτεροι, έχουμε την εξουσία και αποφασίζουμε είτε το 1 είτε το 2. Ο Θεός ας μας φωτίζει να κάνουμε σωστές επιλογές. Αυτά που γράφω είναι μετά από 7 χρόνια δουλειάς με παιδιά, πολλά εκ των οποίων αυτιστικά, αλλά και άλλα όπως δυσλεκτικά, υπερκινητικά, με νοητική υστέρηση, φωνολογική διαταραχή, εξελικτική γλωσσική διαταραχή, με διάφορα σύνδρομα κλπ. Επίσης μετά από 2 χρόνια ατομικής ψυχοθεραπείας. Και 2 χρόνιας εποπτείας επί της Εργοθεραπείας. Και με πολύ "ψάξιμο" όλα αυτά τα χρόνια, μετά από 4 χρόνια σπουδών στη Σχολής Εργοθεραπείας. Φιλικά, Κυριάκος
like4

Μίμηση

Εικόνα Houz
Κατά αρχή να σε καλωσορίσω efi στην παρέα μας. Είναι ευχάριστο πολύ που η παρέα του noesi μεγαλώνει μέρα με την μέρα. Επίσης μου άρεσε το γεγονός που υπογράφεις επώνυμα τα κείμενα σου. Η άποψη μου στο θέμα της μίμησης. Ναι τα περισσότερα παιδιά με αυτισμό ( αυτιστικά παιδιά για τον Κυριάκο, παιδιά με "ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ" σαν πρόταση από την efi ) έχουν δυσκολία στην μίμηση η οποία κάποιες φορές εμφανίζεται επειδή το παιδί με αυτισμό δεν το θεωρεί σημαντικό ή δεν έχει κάποιο νόημα γι' αυτά να μιμηθούν. Για αυτό και υπάρχει το reinforcement ( ενισχυτής ) και για αυτό και πρέπει να γίνουν πολλές επαναλήψεις για να εκπαιδευτεί το παιδί στην μίμηση. Κάποιες όμως φορές οφείλετε στο ότι σε κάποια παιδιά δεν έχουν ικανότητα να αναλύσουν την απαίτηση της μίμησης ( mand ) ( Δεν καταλαβαίνω τι μου ζητάς ) ή να την αναπαράγουν ( Παράδειγμα η μίμηση της ομιλίας σε ένα παιδί που δεν έχει αναπτύξει την λεκτική επικοινωνία ). Η μίμηση είναι σημαντικότατο εργαλείο στην διαδικασίας της μάθησης. Απλώς efi δεν είναι το μόνο μέσο μάθησης όπως αναφέρεις ( «γιατι μόνο με τη μιμηση μαθαινουν οι άνθρωποι» ). Και οι δικές μου προτάσεις – συμπληρώματα ( πορτοκαλάδες – Κυριάκο σε πειράζω. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για το θέμα της πορτοκαλάδας ) . Το πρώτο στάδιο διδασκαλίας της μίμησης θα ήταν να μιμηθούμε εμείς το παιδί και όταν έχουμε προκαλέσει την προσοχή του τότε να δοκιμάσουμε δειλά - δειλά να προσπαθούμε να περάσουμε το δικό μας mand ( απαίτηση ). Η μίμηση στην αρχή θα αφορά τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. Αν το παιδί έχει ενδιαφέρον με τα αυτοκίνητα, τα χρησιμοποιούμε για να πετύχουμε μίμηση. Θα πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχουν οι δυνατότητες από το παιδί να κάνει την μίμηση αν το θέλει. Να μην ζητάμε απίθανα πράγματα. Π.χ. Όχι στην αρχή πες «ΜΠΑΜΠΑ» ( sorry μαμάδες, αλλά ΜΠΑΜΠΑ ήθελα ) αλλά πες «ΑΑΑΑΑΑΑΑ». Αν το παιδί έχει ικανότητες επικοινωνίας τότε νομίζω ότι από την «τυφλή υπακοή» της μίμησης πρέπει να του εξηγούμε τι κάνει και γιατί. Απλώς νομίζω σαν συμπέρασμα, για τα δύο post ότι είχατε διαφορετικά παιδιά στο μυαλό σας όταν γράφατε τα post σας. Χουζανάς Παύλος Υ.Γ Προτιμώ το «παιδί με αυτισμό» ή «άτομο με αυτισμό» γιατί πρώτα είναι παιδιά και μετά παιδιά με αυτισμό. Υ.Γ 2 Βασικές αρχές του FLOOR TIME αποτέλεσαν την πηγή του post μου
like4

Χαίρομαι houz

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Αγαπητέ houz, Χαίρομαι τόσο πολύ που συμφωνούμε στο θέμα της μίμησης. Συμφωνώ επίσης ότι πρώτα είναι παιδιά. Μετά αν είναι παιδιά με αυτισμό ή παιδιά αυτιστικά το ξανασυζητάμε. Πάντως το ότι είναι πρώτα παιδιά δεν αποδεικνύει ότι μετά είναι παιδιά με αυτισμό. Και θα πρόσθετα ότι δεν καταδικάζω με το προηγούμενο post μου τη συμπεριφοριστική προσέγγιση, την έχω χρησιμοποιήσει και τη χρησιμοποιώ κι εγώ. Όπως δήλωσα παίρνω στοιχεία από κάθε προσέγγιση και ανάλογα με την περίσταση, το παιδί, τη δραστηριότητα τα χρησιμοποιώ στη θεραπεία. Πιστεύω ότι οι διάφορες προσεγγίσεις είναι διαφορετικοί δρόμοι για να πας απο το σημείο Α στο σημείο Β. Το ζήτημα είναι εμείς πως βαδίζουμε σε αυτούς τους δρόμους. Κάνοντας το παιδί φίλο μας, λέγοντας αστεία στη διαδρομή, γελώντας? Ή φωνάζοντας, βρίζοντας, τραβώντας το παιδί με αλυσίδες? Αυτό εξαρτάται από τη δική μας στάση απέναντι στο παιδί και όχι τόσο πολύ από το δρόμο. Και αν μπορώ να προτείνω κάτι είναι η στάση μας σαν θεραπευτές ή εκπαιδευτές να είναι η ΑΠΟΔΟΧΗ του παιδιού έτσι όπως είναι, και η ΑΓΑΠΗ πρώτα γι αυτό που είναι και μετά γι αυτό που θα θέλαμε να είναι. Αν αγαπήσουμε τα "κολλήματά" του, τις στερεοτυπίες του θα μπορέσουμε αργότερα να τις κάνουμε λειτουργικές,( ακόμη και την καριέρα του να κάνει πάνω σε αυτά τα στενά ενδιαφέροντα του). Φιλικά Κυριάκος ΥΓ: Το Σάββατο θα μπορέσουμε να τα πούμε στη Θεσσαλονίκη ή κατευθείαν Κυριακή?
like6

Χαίρομαι και εγώ Κυριάκο

Εικόνα Houz
Ξεκινώ απο το ΥΓ. Αν θα είσαι εκεί που θα είμαι το Σάββατο θα τα πούμε σίγουρα. ( Πολύ μυστικιστική απάντηση. ) Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις για το θέμα της εκπαίδευσης. Κάθε μία έχει τα συν της και τα πλην της. Εγώ έχω αλλάξει τρεις μεθόδους, κατά τα στάδια εξέλιξης του Αλέξη. Όχι γιατί ήταν λάθος η πρώτη και πήγα στην δεύτερη αλλά γιατί είχαν αλλάξει τα δεδομένα. Και όταν εφαρμόζετε στην πράξη μια μέθοδος πάντα παίρνεις - έχεις στοιχεία από άλλες. Απλώς πιστεύω για το στάδιο της "εκπαίδευσης" των ειδικών, στις σχολές και στα πανεπιστήμια είναι ζωτικό να υπάρχει η ειδίκευση άρα και αντίστοιχα λειτουργούντα τμήματα που εφαρμόζουν αυτές τις μεθόδους όσο πιο clear ( καθαρά ) μπορούνε. Από κει και πέρα κάθε ειδικός ανάλογα με τις σπουδές του αποκτάει και τα «κουσούρια» ( θέλω να πω ικανότητες ) του. Επίσης είναι και στο χαρακτήρα του. Σε άλλους ταιριάζει το ΑΒΑ, σε άλλους το TEACHH, σε άλλους το ….. Το βασικό για μένα είναι η προσέγγιση της παρέμβασης. Να είναι οικογενιοκεντρική και όχι ιατροκεντρική. Εκτός από το γεγονός που κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, έτσι είναι και κάθε οικογένεια ξεχωριστή. Και ανάλογα με το παιδί, την οικογένεια και τις επιλογές που προσφέρονται στην ευρύτερη κοινωνία της οικογένειας γίνεται και η επιλογή της παρέμβασης κάθε περίπτωση. Χουζανάς Παύλος Υ.Γ Και για να αστειευτώ υπήρχαν στιγμές με τον Αλέξη, όπου ΟΡΘΑ και σωστά και τους ευχαριστώ για αυτό, , ο εργοθεραπευτής του έκανε λογοθεραπεία και ο λογοθεραπευτής εργοθεραπεία. Υ.Γ. Ελπίζω κάποια μέρα να γράψω λίγα παραπάνω για το τι είναι για μένα η οικογενιοκεντρική προσέγγιση λίγο πιο αναλυτικά.
like3

Συμφωνούμε

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
για άλλη μια φορά Παύλο. Θα ήθελα πολύ να γράψεις για την οικογενειοκεντρική προσέγγιση. Έτσι θα ανοίξουμε έναν νέο κύκλο συζήτησης από τον οποίο και πολλοί άλλοι γονείς και ειδικοί έχουν να πάρουν και να δώσουν κάτι. Όταν μπορέσεις κάνε μια εισαγωγή σε νέο ποστ ή φόρουμ. ΥΓ: Μάλλον το Σάββατο εκεί θα είμαι ;) Εννοώ την ημερίδα της κας Καλύβα.
like9

Φταρνίσου να φας σφαλιάρα = ΑΒΑ για αυτιστικους!

Εικόνα star
Πως θα νοιωθατε αν ζουσατε σε μια κοινωνια που καθε φορα που θα σας επιανε φταρνισμα καποιος σας εδινε μια δυνατη σφαλιαρα και σας ελεγε να παψεις να κανεις τετοια αυτιστικα και αντικοινωνικα!!!! Καπως ετσι ειναι η προσεγγιση του ΑΒΑ στον αυτισμο! Το ΑΒΑ δεν το ενδιαφερει τι δημιουργει το φταρνισμα ή αν ειναι κατι που μπορει το ατομο να το σταματησει ή να το αλλαξει αλλα απλα δεν θελει να φταρνιζεσε διοτι δεν ταιριαζει σε στην σημερινη κοινωνια!!! Αν το φταρνισμα ειναι η αυτιστικη συμπεριφωρα που ειναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ για το αυτιστικο μυαλο οσο και ενα φταρνισμα για την διευκολυνση της αναπνοης, και ερχετε καποιος και σας απαγορευε να το κανετε και σαν εδινε ανταμοιβει να μην φταρνιζεστε ... τι θα κανατε; ΘΑ ΣΑΣ ΚΟΒΟΤΑΝ ΤΟ ΦΤΑΡΝΙΣΜΑ; ΝΑΙ, ΙΣΩΣ, ΜΑΛΛΩΝ, ΘΑ ΝΟΙΩΘΑΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΟΜΩΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΦΤΑΡΝΙΖΕΣΤΕ; ΕΔΩ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ! Αν δεν σας ενδιαφερει τι νοιωθει και τι σκεφτετε ενας αυτιστικος, τοτε ΠΟΙΟΣ ειναι ο πραγματικος αυτιστικος εδω; Μαλλον εσεις διοτι ενα δεδομενο στην διαγνωση ειναι η ανικανοτητα να 'διαβασει' ο αυτιστικος τα συναισθηματα και την σκεψη του αλλου! Αυτο δεν κανετε κυριοι και κυριες του ΑΒΑ;;; Αρνηστε να λαβετε υποψην σας τι νοιωθει και τι σκεφτετε ενας αυτιστικος και επικεντρωνεστε ΜΟΝΟ στη ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ! Αρα ΕΣΕΙΣ εισαστε οι αυτιστικοι και φερεστε αυτιστικα!!! Εχω βαρεθει να ακουω να λετε οτι αγαπατε τα παιδια και θελετε το καλο τους ενω συνχρονως τους κανετε ΑΒΑ ωστε να τους κοπει το φταρνισμα!!! Αν σας ενδιεφεραν τα παιδια πραγματικα θα τους εδιναν κατανοηση, θα σας ενδιεφερε το τι σκεφτεται το παιδι, θα του δινατε χρονο, ωρα και υπομονη μεχρι να σας επιτρεψει το ιδιο το παιδι να εισχωρησετε μεσα στο μυαλο του και να μαθετε τι σκεφτετε και πως συνδεεται η σκεψη με την συμπεριφορα του. ΘΑ ΤΟ ΣΕΒΟΣΑΣΤΑΝ!!! ΝΑΙ ΘΑ ΤΟ ΣΕΒΟΣΑΣΤΑΝ ΤΟ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΙΔΙ! Η μιμηση και η ομιλια δεν ειναι απαραιτητα στη μαθηση για το αυτιστικο μυαλο διοτι εμεις σκεφτομαστε με εικονες! ΝΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟ ΠΙΑΣΑΤΕ ΑΥΤΟ; ΕΙΚΟΝΕΣ!!! Και μαθαινουμε ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ και αποτυπονωντας στην μνημη μας με την ΠΡΩΤΗ φορα κατι που θα το δουμε και δεν μας χρειαζετε να το μιμηθουμε, να το κανουμε σε επαναληψη για να το μαθουμε!!! Εσεις οι νευροτυπικοι χρειαζεστε την μιμηση (επαναληψη) για να μαθαιτε διοτι εισαστε ακομη σαν τις μαιμουδες! Το αυτιστικο μυαλο δεν ειναι σαν το δικο σας οποτε μην μας κρινετε με τα δικα σας χαμηλα δεδομενα!!! Star
like3

Είσαι απόλαυση!

Εικόνα mary_intze
Star, πρώτη φορά απευθύνομαι σε σένα και πραγματικά αυτό μου έρχεται να πω: Είσαι απόλαυση! Σε ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σου εδώ. Με έχεις βοηθήσει πολύ στη δουλειά μου, αλλά κυρίως σαν άνθρωπο.Με βοήθησες να βλέπω τα πράγματα και από μια άλλη οπτική γωνία που πολύ μου ταιριάζει! Να είσαι καλά! Και για το συγκεκριμένο, δηλαδή για το ABA συμμερίζομαι την άποψη σου και πιστεύω πολύ στο σεβασμό του άλλου και στη δύναμη που αυτός/αυτή έχει να κάνει τις επιλογές για την πάρτη του χωρίς να του επιβληθούν άνωθεν από δήθεν γνώστες και ειδικούς. Καθένας ξέρει τον εαυτό του καλύτερα από τον καθένα και αν θα ήθελε κάποιος "ειδικός" να βοηθήσει ένα παιδί, ας το αφήσει να ανακαλύψει τον εαυτό του και τον πλούτο που έχει μέσα του! Υ.Γ.Όπως σημείωσε κάπου και ο hoyz την "πηγή" κατά κάποιο τρόπο όσων έγραψε, η δική μου "πηγή" είναι η Προσωποκεντρική θεωρία του Rogers.
like10

Απάντηση στη Marina

Εικόνα cameron

Αγαπητή μου, μην αγχώνεσαι τόσο πολύ. Το παιδάκι σου είναι ακόμα πολύ μικρό και ίσως συμβαίνει κάτι που είναι σύνηθες στα δίδυμα. Το ένα "καπελώνει" το άλλο. Δε μας περιγράφεις κάποια συμπεριφορά ανησυχητική. Όπως ίσως επιβεβαιώσουν οι λογοθεραπευτές, συμβαίνει κάποιες φορές το παιδί να πει κάποιες φωνούλες, να πειραματιστεί με αυτές, έπειτα να αποτραβηχτεί για λίγο και να επιστρεψει όταν θα νιώσει και πάλι έτοιμο. Μπορείς όμως να τον κινητοποιήσεις περιμένοντας να σου ζητήσει κάτι για να το αποκτήσει. πχ. νερό, πιπί, μάκια. Όσο για το γεγονός ότι τρομάζει στους θορύβους δεν αποτελει πρόβλημα, αν όντως οι θόρυβοι είναι έντονοι και ξαφνικοί.

Γενικά, ο αυτισμός κατά την προσωπική μου εμπειρία σχετίζεται με έναν και βασικό τομέα. Τη διάθεση για επικοινωνία. Δηλαδή, το παιδάκι σου δε πολυμιλάει, οκ! Επικοινωνεί όμως με άλλους τρόπους?

Τονίζω τέλος το εξής. Ως ψυχολόγος, εκτιμώ πάρα πολύ το έργο και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ειδικοί. Πολλές φορές όμως τρομάζουμε τον κόσμο με άπειρες λίστες που βάζουν τα παιδιά μας σε ομάδες κινδύνου. Μιμείται ή όχι; Κάνει βλεμματική επαφή; Αναπτύσσει συμβολικό παιχνίδι; Το τονίζω αυτό γιατί είδα τη φίλη μας εδώ πολύ αγχωμένη σε πολύ πολύ πρώιμο στάδιο. Καλή συνέχεια σου εύχομαι και όλα να στρώσουν γρήγορα!

Ηλιάνα Χριστοπούλου

like4

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.