Ανησυχία για συμπτώματα αυτισμού
Έχω 2 αγόρια το ένα 5 και το άλλο μόλις συμπλήρωσε τα 3. Ο μικρότερος, ο Κωνσταντίνος, έχει καθυστερήσει στην ομιλία του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επικοινωνεί. Λέει αρκετές λέξεις και προτάσεις 2-3 λέξεων, όμως σίγουρα δεν είναι στο ίδιο επίπεδο που βρίσκονται άλλα παιδιά στην ηλικία του. Από τον παιδικό σταθμό που πήγε φέτος για πρώτη χρονιά, μας συνέστησαν να τον πάμε σε κάποιον λογοπεδικό. Η λογοπεδικός αφού κάναμε 3 επισκέψεις στις οποίες είδε το παιδί μόνο μια φορά άφησε υπόνοιες για συμπτώματα αυτισμού και μας συνέστησε να το δει ένας αναπτυξιολόγος και μετά να τα ξαναπούμε. θέλω να τονίσω, επειδή τον τελευταίο καιρό άρχισα να διαβάζω πολύ για τα συμπτώματα του αυτισμού, ότι πέρα από την καθυστέρηση στην ομιλία και τον ανήσυχο ύπνο του, (υπάρχουν βράδια που μας ξυπνάει 2 και 3 φορές)δεν αναγνωρίζω άλλα σχετικά συμπτώματα. Απ' όσα διαβάζω επίσης στα σχετικά forums και άρθρα, καταλαβαίνω ότι η διάγνωση, σε περιπτώσεις που τα συμπτώματα δεν είναι 100% εμφανή, είναι δύσκολη, αφήνοντας έτσι την δυνατότητα - αν δεν απευθυνθεί κάποιος σε ευσυνείδητο επαγγελματία - να μπλέξει σε κυκαιώνα "ειδικών" οι οποίοι θα εκμεταλευτούν προς όφελός τους την δικαιολογημένη ανησυχία. Καταλήγοντας θα ήθελα να απευθυνθώ σε σας τους γονείς για να μου συστήσετε κάποιον αναπτυξιολόγο ή άλλο ειδικό, που κατά την γνώμη σας είναι αξιόλογος, ώστε τουλάχιστον να κάνουμε την σωστή αρχή.
Δείτε ακόμη από το NOESI.gr
- στον Οδηγό διαταραχών το αφιέρωμα: Αυτισμός
- στον Οδηγό μεθόδων παρέμβασης το αφιέρωμα: Προγράμματα παρέμβασης στην αντιμετώπιση του αυτισμού
- στον Οδηγό μελέτης το νέο άρθρο: Φαρμακευτική παρέμβαση στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Σχόλια
"Παίδων" και "Αγία Σοφία"
Ευχαριστώ
Διάγνωση
Mίμηση
Τα αυτιστικά κάνουν μίμηση!
Mίμηση
Μίμηση 3
"Tα παραδείγματα που έδωσα σχετικά με τη μίμηση, αφορούν το δομημένο πρόγραμμα παρέμβασης που πρέπει να κάνουν αυτά τα παιδιά και το οποίο κυριως στοχευει στη μιμηση. Δεν θέλουμε απλά να μιμούνται τυχαια. Θέλουμε να μιμούνται πράξεις μας για να μπορέσουν να μάθουν. Γιατι μόνο με τη μιμηση μαθαινουν οι άνθρωποι."
Αυτό έγραψες. Πολλά "πρέπει" ακούω σε αυτή την παράγραφο και "εμείς θέλουμε". Δεν ακούω πουθενά τι θέλει το παιδί. Οι άνθρωποι μαθαίνουν μόνο με τη μίμηση;;; Ποια μίμηση όμως;; Κι εγώ κάνω το χιμπατζή, και θέλω να τον μιμηθείς. Κάντο μετά από μένα! Τώρα θα πέσω στο γκρεμό. Κάντο κι εσύ μετά από μένα! Για το TEACCH δε θα μιλήσω εδώ. Έχω κάνει post παλαιότερα, και ο Άγγελος έχει δώσει πληροφορίες, και για τη Faherty έχουμε γράψει στο NOESI.gr. Γενικά είμαι της άποψης ότι πρέπει να γνωρίζουμε όλες τις μεθόδους - προσεγγίσεις σφαιρικά και να παίρνουμε και να ενσωματώνουμε στις θεραπείες μας τα πιο χρήσιμα. Δεν είμαι δογματικός υποστηρικτής μιας μόνο μέθοδου που φέρνει την "ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ".Έγραψες ακομη: "Eπιπλέον, εαν το παιδακι με αυτισμο δεν εχει ομιλία, ειναι αδύνατο να του εξηγήσεις γιατι του ζητάς να κάνει ορισμένα πράγματα. Aπλά του τα μαθαινεις, για να μπορέσει να ζήσει μόνο του. επίσης, το να ηχολαλούν δεν ειναι επιθυμητο και λειτουργικο. Ειναι είδος μιμησης, αλλα μη λειτουργικης και προσπαθούμε να την περιορίσουμε."
Αν το παιδάκι δεν έχει ομιλία δε σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνει και ότι δε σκέφτεται. Δηλαδή όποιος δε μιλάει είναι χαζός; Κι εγώ δε μιλούσα για ένα χρόνο εδώ στο NOESI.gr. Άκουγα. Σιωπούσα. Δεν ήθελα να μιλήσω. Σκεφτόμουν. Ήμουν το ίδιο έξυπνος ή το ίδιο χαζός. Όπότε μπορείς να του εξηγήσεις ακόμη κι αν δε μιλάει. Χρειάζεται να εξηγείς στα παιδιά. Γιατί κι έτσι μαθαίνουν οι άνθρωποι. Με την εξήγηση. Όχι ΜΟΝΟ με τη μίμηση. Έτσι μαθαίνουν τα ζώα στο τσίρκο και οι μαϊμούδες. Επίσης αν η ηχολαλία είναι λειτουργική ή όχι, αν είναι επιθυμητή ή όχι ποιός το κρίνει; Εμείς μάλλον. Και ποιος αποφασίζει να το κόψει; Εμείς πάλι. Για το παιδί που δε μιλά ίσως η ΗΧΟΛΑΛΙΑ να είναι οι πρώτες του λέξεις. Αντί να κάνει μα, μα, μα ή α-γκου, ή μπα, μπα, μπα να ξεκινά τις πρώτες του λέξεις με ηχολαλία ολόκληρων λέξεων. Είναι κάτι που του αρέσει. Μπορούμε να το πάρουμε και σιγά σιγά να το κάνουμε λειτουργικό; ΝΑΙ. Αυτό γίνεται. Μπορούμε να του το κόψουμε; ΝΑΙ, κι αυτό γίνεται. Εμείς είμαστε ανώτεροι, έχουμε την εξουσία και αποφασίζουμε είτε το 1 είτε το 2. Ο Θεός ας μας φωτίζει να κάνουμε σωστές επιλογές. Αυτά που γράφω είναι μετά από 7 χρόνια δουλειάς με παιδιά, πολλά εκ των οποίων αυτιστικά, αλλά και άλλα όπως δυσλεκτικά, υπερκινητικά, με νοητική υστέρηση, φωνολογική διαταραχή, εξελικτική γλωσσική διαταραχή, με διάφορα σύνδρομα κλπ. Επίσης μετά από 2 χρόνια ατομικής ψυχοθεραπείας. Και 2 χρόνιας εποπτείας επί της Εργοθεραπείας. Και με πολύ "ψάξιμο" όλα αυτά τα χρόνια, μετά από 4 χρόνια σπουδών στη Σχολής Εργοθεραπείας. Φιλικά, ΚυριάκοςΜίμηση
Χαίρομαι houz
Χαίρομαι και εγώ Κυριάκο
Συμφωνούμε
Φταρνίσου να φας σφαλιάρα = ΑΒΑ για αυτιστικους!
Είσαι απόλαυση!
Απάντηση στη Marina
Αγαπητή μου, μην αγχώνεσαι τόσο πολύ. Το παιδάκι σου είναι ακόμα πολύ μικρό και ίσως συμβαίνει κάτι που είναι σύνηθες στα δίδυμα. Το ένα "καπελώνει" το άλλο. Δε μας περιγράφεις κάποια συμπεριφορά ανησυχητική. Όπως ίσως επιβεβαιώσουν οι λογοθεραπευτές, συμβαίνει κάποιες φορές το παιδί να πει κάποιες φωνούλες, να πειραματιστεί με αυτές, έπειτα να αποτραβηχτεί για λίγο και να επιστρεψει όταν θα νιώσει και πάλι έτοιμο. Μπορείς όμως να τον κινητοποιήσεις περιμένοντας να σου ζητήσει κάτι για να το αποκτήσει. πχ. νερό, πιπί, μάκια. Όσο για το γεγονός ότι τρομάζει στους θορύβους δεν αποτελει πρόβλημα, αν όντως οι θόρυβοι είναι έντονοι και ξαφνικοί.
Γενικά, ο αυτισμός κατά την προσωπική μου εμπειρία σχετίζεται με έναν και βασικό τομέα. Τη διάθεση για επικοινωνία. Δηλαδή, το παιδάκι σου δε πολυμιλάει, οκ! Επικοινωνεί όμως με άλλους τρόπους?
Τονίζω τέλος το εξής. Ως ψυχολόγος, εκτιμώ πάρα πολύ το έργο και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ειδικοί. Πολλές φορές όμως τρομάζουμε τον κόσμο με άπειρες λίστες που βάζουν τα παιδιά μας σε ομάδες κινδύνου. Μιμείται ή όχι; Κάνει βλεμματική επαφή; Αναπτύσσει συμβολικό παιχνίδι; Το τονίζω αυτό γιατί είδα τη φίλη μας εδώ πολύ αγχωμένη σε πολύ πολύ πρώιμο στάδιο. Καλή συνέχεια σου εύχομαι και όλα να στρώσουν γρήγορα!
Ηλιάνα Χριστοπούλου