Ένταξη ή αποδοχή

Εικόνα Ginka
Με αφορμή το "βιολόγιο" του μέλους Soula, για τους δασκάλους και τις σχέσεις των παιδιών μας μέσα στην τάξη, η σκέψη μου επικεντρώθηκε στα μηνύματα της Μαιρούλας που ίσως αποτελούν ένα δείγμα του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών μας ως προς τα άλλα και το περιβάλλον που βιώνουν σε καθημερινό επίπεδο μέσα στο σχολείο. Προτάσεις όπως "Τα παιδιάκια με κοροιδέυουν", "Δε θέλω τα παιδάκια" , "Να φύγουν τα παιδάκια", "Θέλω να είμαι μόνο εγώ στο σχολείο" , μοιάζουν με σήματα SOS. Δεν μπορούν να εκφραστούν παρά ως αισθήματα: πανικού, ανησυχίας, ανασφάλιας, αντικοινωνικότητας, μοναχικότητας. Η διαταραχή θα μου πείτε. Ναι είναι! Στο σημείο αυτό ας δούμε το λειτούργημα του δασκάλου που έχει την ικανότητα και την υποχρέωση ως προς την αξία του τίτλου του, να μπορεί να εντάξει τα παιδιά μας στο σύνολο αλλά και να παροτρύνει το σύνολο να αποδεχτεί τα παιδιά μας. Μιλάω για μια σχέση αμφίπλευρη και όχι μονόπλευρη που όλοι οι ειδικοί θέλουν να μιλούν. Η λέξη ένταξη έχει γίνει σε όλους μας εμμονή, τη στιγμή που η αποδοχή είναι εξίσου βαρύνουσας σημασίας. Οι λειτουργοί δασκάλοι το ξέρουν άραγε αυτό; Προσπάθησαν ποτέ να εντάξουν μία τάξη σέ ένα τμήμα ένταξης ή να φέρουν τα πολλά παιδιά κοντά στα λίγα; ΕΝΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΔΕ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ, ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ.

Σχόλια

Εχεις δίκιο

Εικόνα Soula
Εχεις δικιο σε αυτα που λες. Μεχρι τωρα το παιδι μου ναι μεν το εχουν αποδεχτει και πολλοι συμμαθητες προσπαθουν να το ηρεμησουν αλλα παντα υπαρχουν οι μαγκες με την "πετρινη καρδια" που αφου τον κοροιδεψουν και τον δουν να εκνευριζεται και να κλαιει εκεινοι γελουν και περνουν δυναμη απο την φοβερη μαγκια που εκαναν. Μεχρι τωρα οταν οι δασκαλες εβλεπαν τον Γιαννη ετσι ελεγαν ηρεμησε, μην κανεις ετσι" χωρις να ψαχνουν να βρουν την αιτια που εγινε ετσι. {αρα ο Γιαννης ηταν ο πληγωμενος και οι αλλοι οι δικαιωμενοι} Εκανε καποιος φασαρια και η δασκαλα δεν εβλεπε "Γιαννη ησυχα ελεγαν" χωρις να ξερουν αν το εκανε πραγματικα εκεινος. Δεν συζηταω για το τι ακουγα εγω. Τι να τον κανω;; Δεν μπορω! και αλλα πολλα που με αγχωναν για την καθε μερα του στο σχολειο. Φετος καθε φορα που θα γινει κατι η δασκαλα μας οταν το παιδι ειναι στην ενταξη βρισκει την ευκαιρια και τους μιλα, τους εξηγει, τους επισημαινει πραγματα που εχουν κανει και δεν πρεπει να επαναλαβουν. Αρα λοιπον η απορια σου ειναι 1000% σωστη πως θα ενταξουμε καποιον σε μια ομαδα οταν δεν εχουμε κανει αυτην την ομαδα να τον αποδεκτουν; Με εκτιμηση, Σουλα
like0

Όλα είναι... σχετικά

Εικόνα ant
Χαίρετε και πάλι αγαπητή Γεωργία, Είμαι η ant (τελικά). Πριν πω οτιδήποτε, να ζητήσω συγνώμη που βιάστηκα να βγάλω συμπέρασμα τις προάλλες, έχοντας βέβαια ελλειπή πληροφόρηση από τα γραφόμενά σας. Φυσικά -τώρα που μου εξηγήσατε - έχετε απόλυτο δίκιο! Πάντως, μου αρέσει σε σας που γράφετε πολύ - πώς να το πω - εκφραστικά (το έχω παρατηρήσει και στις Angela και Μαίρη Βελλή αυτό). Λοιπόν, όσο για την "ένταξη", την "αποδοχή"...(;), κατ' αρχήν έχετε δίκιο: πώς να συζητούμε για ένταξη, αν δεν υπάρχει αποδοχή των παιδιών με οποιαδήποτε ιδιαιτερότητα! Έχουν καταντήσει αυτές οι έννοιες να είναι τόσο "σχετικές" -μάλλον, πιο σωστά, όχι τόσο οι έννοιες, όσο το πώς επιτυγχάνονται: αυτό μάλλον είναι σχετικό. Γιατί φοβάμαι - και τείνω να το πιστέψω- πως είναι αυτό που λέμε "θέμα χαρακτήρα" του/της κάθε εκπαιδευτικού το να αποδεχθεί αυτά τα παιδιά και να βοηθήσει -ε, αυτό είναι και το πιο δύσκολο, που θέλει "μαγκιά" όπως λέμε - και την υπόλοιπη ομάδα-τάξη να το κάνει...! Πάντως, σίγουρα είναι θέμα αγάπης ή μη, ή αγγαρείας, γι' αυτήν τη δουλειά, όπως στην περίπτωση της δασκάλας του Γιάννη της κ. Σούλας. Μπορεί, όντως, ένα χελιδόνι να μη φέρνει την άνοιξη, αλλά αυτό το ένα, ή δύο ή τρία..., δηλ. τις φωτεινές εξαιρέσεις, καλόν είναι να τις αναφέρουμε -και ονομαστικά, που λέει ο λόγος- και να τις επιβραβεύουμε. Δεν ξέρετε -ή μάλλον εσείς ξέρετε - πόσο σημαντικός είναι - και πόσο πολύ τον αγαπά και τον ευγνωμονεί - για ένα παιδί με κάποιο - με όποιο - πρόβλημα, ο δάσκαλος-εκπαιδευτικός εκείνος που του φέρεται σωστά...!
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.