Πρέπει να χαίρομαι άραγε;
Ο Άγγελος πέρασε από ΚΔΑΥ πριν 20 μέρες. Στην αξιολόγηση συμμετείχε κονωνική λειτουργός, ψυχολόγος, εργοθεραπευτής και εκπαιδευτικός. Η διαδικασία κράτησε περίπου 1,5 ώρες. Η απόφαση - πρόταση δεν έχει εκδοθεί ακόμα αλλά όταν πήγα στο ΚΔΑΥ, η διευθύντρια μου είπε οτι έχει βγεί αλλά δεν μου έχει κοινοποιηθεί επειδή η ψυχολόγος απουσίαζε και θα την υπογράψει όταν επιστρέψει στις 25/6. Μέχρις εδώ καλά.
Ρώτησα λοιπόν να μου πεί ποιά ήταν η γνωμοδοτική απόφαση και μου είπε οτι προτείνουν Δημοτικό με παράλληλη στήριξη.
Στην αρχή χάρηκα που δεν ήταν ειδικό σχολείο.
Στην συνέχεια σκεπτόμουν συνεχώς τα λόγια του κου Καμπάκου προ 2 μηνών που εξέτασε τον Άγγελο (περιοδική εξέταση) και όταν του είχα αναφέρει για κανονικό δημοτικό με παράλληλη στήριξη ήταν κάθετος και μου είχε πει οτι το παιδί δεν είναι ούτε για Τμήμα 'Ενταξης. Με άλλα λόγια είχε υπονοήσει ειδικό σχολείο.
Είμαι στην διαδικασία που περιμένω επίσημα την γνωμοδότηση του ΚΔΑΥ και έχω μπερδευτεί.
Φοβάμαι πως αν στείλω το παιδί κανονικό σχολείο με παράλληλη στίριξη ίσως του κάνω κακό.
Ο 'Αγγελος είναι σε μια φάση αυτή την περίοδο που πέρα από την μεγάλη προσπάθεια επικοινωνίας που κάνει, έχει κάνει και άλματα γενικά.
Η εκτίμησή μου είναι ότι τον τελευταίο 2μηνο έχει πάρει 2 χρόνια ηλικιακά.
Όμως εξακολουθεί και δεν έχει αυτό που λέμε πλήρη λειτουργικό λόγο. Δεν ανταποκρίνεται σε δομημένες εργασίες σε περιβάλλον εκτος του εκάστοτε εκπαιδευτή του. Έχει αρχίσει και "καλεί" το πρόσωπο που θέλει να απευθυνθεί (π.χ. "Μαμά κοίτα θάλασσα...").
Είπαμε να κάνουμε το εξής:
'Ολο το καλοκαίρι να εντατικοποιήσουμε την εκπαίδευση του Άγγελου, τώρα που και αυτός έχει μεγαλύτερη θέληση και αφού τον Σεπτέμβρη πάει σχολείο με παράλληλη στίριξη πάμε κι εμείς ...βλέποντας και κάνοντας.
Ελικρινά είμαι σε κατάσταση δύσκολη.
Από την άλλη μεριά αναρωτιέμαι ότι ο/η δασκάλα της Παράλληλης Στήριξης θα πρέπει ναι έλθει πολύ κοντά του για να μπορέσει ο 'Αγγελος να λειτουργήσει στο σχολικό περιβάλλον... όσο μπορέσει...
Θα μπορούσα να είμαι χαρούμενος αλλά δεν είμαι καθόλου με την γνωμάτευση του ΚΔΑΥ. Και απορώ πώς υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στην εκτίμηση της κατάστασης του Άγγελου μεταξύ ΕΘΜΑ - ΚΔΑΥ - ...ΓΟΝΙΩΝ.
Πολύ θα με βοηθούσε αν κάπιος από τα μέλη είχε ανάλογη περίπτωση και πώς το αντιμετώπισε.
Ευχαριστώ
Σχόλια
Μήνυμα για Βασίλειο
Πήγαινε στα site: www.european-agency.org www.eurydice.org www.eumap.org για να δεις τι δικαιούται το παιδί σου στην εκπαίδευση.
Είστε τυχεροί που το ΚΔΑΥ έβγαλε απόφαση για παράλληλη στήριξη. Θα πρέπει να το κυνηγήσεις με το ΥΠΕΠΘ (να κάνεις αίτηση στη διεύθυνση ειδικής αγωγής) που θα βγάλει την απόφαση για την παράλληλη στήριξη. Είναι ότι καλύτερο, αν ο εκπαιδευτικός υποστήριξης είναι κατάλληλος, και μακάρι το παιδί να ανταποκριθεί. Σε κάθε πρίπτωση αν το παιδί δεν τα καταφέρει να σταθεί στην τάξη θα τεθεί θέμα από το δάσκαλο και τότε θα ξανακριθεί από το ΚΔΑΥ και μπορεί να αποφασιστεί το τμήμα ένταξης ή το ειδικό σχολείο. Οπότε μην ανησυχείς που οι γνώμες είναι διαφορετικές το παιδί θα σας δείξει το σωστό δρόμο σε επόμενη φάση. Άδραξε την ευκαιρία που σου παρέχεται (δεν είναι συχνή) και με την οποία συμφωνείς κι εσύ. Να ξέρεις ότι η άποψη του γονέα είναι σημαντική και για το ΚΔΑΥ (του οποίου η απόφαση δεν είναι υποχρεωτική) γιατί η ελευθερία της εκπαίδευσης εμπεριέχει την ελευθερία επιλογής αυτού που θα μας διδάξει (από νομική άποψη). Άλλο τώρα αν αυτό μπορεί να υλοποιηθεί στην πραγματικότητα. Είναι ζήτημα εφαρμογής συνταγματικών, διεθνών διατάξεων και νόμων και διεκδίκησής τους. Καλό κουράγιο, ΝανΠρος Ναν
Βασίλη, αυτό που δεν ανέφερα
Basilios: παράλληλη στήριξη
ΚΔΑΥ και παράλληλη στήριξη;
Παράλληλη στήριξη
ενημέρωση
Ειδικό σχολείο
Aποτελέσματα ΚΔΑΥ
Ναν, αυτά που
Αγαπητή Αθηνά
Αγαπητοί γονείς
Το σχόλιο σας για την κυρία Γενά
Ε, καλά, αλλά ήρεμα!
Τι εννοείτε ότι η κ. Γενά δε δέχεται παιδιά
Η αποφαση των ΚΔΑΥ