Λογοθεραπεία με νοηματική γλώσσα σε παιδιά με φυσιολογική ακοή
Ας μου πει όποιος γνωρίζει.. Λογοθεραπεία με χρήση της Νοηματικής Γλώσσας έχετε ξανακούσει αυτή την τακτική; Εφαρμόζεται σε παιδιά που ακούνε κανονικά;
Καλησπέρα, αν και χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες από την πλευρά σας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, να σας πω ότι νοηματική γλώσσα χρησιμοποιείται από λογοθεραπευτές με/σε ακούοντες μέσα από την προσέγγιση Total communication/holistic approach. Η (παράλληλη) χρήση νοημάτων είναι διαδεδομένη στην Αμερική σε παιδιά με ΔΑΦ. Παραθέτω έναν σύνδεσμο αν θελήσετε να το ψάξετε περισσότερο:
Σας ευχαριστω πολυ που μου ανοιξατε τα ματια. Προφανως τις πληροφοριες που επρεπε να παρω απο την θεραπευτρια που παρακολουθει τα παιδια μου (διδυμα προσεχως 3 ετων) τις πηρα απο εσας.
Η μονη διαγνωση της παιδοψυχολογου ηταν μια καθυστερηση στον εκφραστικο λογο. Πιστευω ομως οτι επειδη η παιδοψυχολογος, η οποια και μας συστησε το συγκεκριμενο κεντρο, ειδικευεται στον αυτισμο, προφανως υπαρχει μια προκατηλλειμενη κατευθυνση εκ μερους των θεραπευτων του κεντρου.
Καλησπέρα και πάλι, ίσως θα έπρεπε να διευκρινίσω πώς η συγκεκριμένη προσέγγιση αφορά γενικά άτομα με δυσκολίες στον λόγο και όχι μόνο παιδιά με ΔΑΦ όπως ίσως καταλάβατε, αυτό που ανέφερα παραπάνω ήταν απλά ένα παράδειγμα. Στόχος πάντα είναι η ενίσχυση της επικοινωνίας και η βελτίωση του λόγου και είναι σύνηθες να χρησιμοποιούνται πολλαπλά μέσα (π.χ. σύμβολα νοηματικής, οπτικοί ενισχυτές κλπ.) για την επίτευξη αυτών. Ίσως θα έπρεπε να συζητήσετε τους προβληματισμούς σας με την θεραπεύτρια και να σας εξηγήσει το σκεπτικό της έτσι ώστε να μπορείτε να συμμετέχετε και εσείς περισσότερο στην όλη διαδικασία.
Πριν μιλήσει η κόρη μου (όταν ήταν περίπου 3), χρησιμοποιούσαν εικόνες για εναλλακτική επικοινωνία. Εγώ δεν ήμουν πολύ θετική, για μένα ήταν σαν να μου λένε ότι το παιδί δεν θα μιλήσει και εγκαταλείπουμε την προσπάθεια. Οι θεραπευτές της μου λέγανε οτι δεν είναι αυτός ο λόγος αλλά οτι θα την βοηθήσει να δομήσει τον λόγο και θα την κάνει πιο συνεργάσιμη αφού θα μπορεί να εκφράσει τι θέλει. Στα 3.5 άρχισε να μιλάει και σιγά σιγά σταματήσανε τις εικόνες. Το βασικό είναι να είναι έμπειροι οι θεραπευτές και να πιστεύεις ότι ταιριάζουν στα παιδιά σου. Όσο για την διάγνωση, όλα είναι ρευστά σε αυτήν την ηλικία και η παρέμβαση γίνεται με βάση το παιδί και όχι την ταμπέλα. Ίσως να σε τρομάζει η λέξη αυτισμός, όλοι το περάσαμε αυτό, αλλά ότι και να σου πουν, το παιδί δεν αλλάζει, είναι το ίδιο και τα προβλήματα είναι αυτά που βλέπεις. Έμενα μετά από δυο χρόνια θεραπείας, ξαφνικά μου είπαν ότι το παιδί δεν έχει αρκετά χαρακτηριστικά για να είναι στο φάσμα. Και τι με αυτό? Τα προβλήματα δεν άλλαξαν, τις ιδιαιτερότητες τις βλέπω κάθε φορά που πάμε παιδική χαρά, κάθε φορά που παίζει μόνη της στο σπίτι, κάθε φορά που ξεφεύγει και στριγγλίζει χωρίς λόγο.
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικέςεμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.
Τα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών και πρώιμης παρέμβασης Νοημάθηση - My Little Academy, αναζητούν έμπειρους θεραπευτές για τη στελέχωσή τους. Συγκεκριμένα:
Δύο (2) εργοθεραπευτές SI για το πρωινό τμήμα (08.30-14.30) και δύο (2) SI για το απογευματινό (14.00-21.00),
Δύο (2) λογοθεραπευτές για το πρωινό τμήμα και έναν/μία (1) για το απογευματινό,
Έναν/Μϊα (1) ειδικό παιδαγωγό για το πρωινό που θα αναλάβει και τη συνοδεία των παιδιών στο λεωφορείο (07.00-15.00) και
Έναν/Μία (1) ψυχολόγο για το απογευματινό (2 ή 3 ημέρες ανά εβδομάδα).
Απαραίτητο δελτίο παροχής υπηρεσιών. Παρέχεται εποπτεία. Συνεργασία από 01/09/2024. Βιογραφικά με τίτλο την αντίστοιχη ειδικότητα μέσω E-mail από τη σελίδα της ΝΟΗΜΑΘΗΣΗΣ εδώ.
Αναζήτηση ειδικού παιδαγωγού για 7χρονο με ΔΕΠΥ (Χαϊδάρι)
Χρειαζόμαστε ένα ειδικό παιδαγωγό για την υποστήριξη κατ' οίκον 7χρονου παιδιού με ΔΕΠΥ διάσπασης, για τη μελέτη των μαθημάτων, σε καθημερινή βάση, φοιτά στην Α' Δημοτικού και επιθυμούμε συνεργασία από τώρα και τον επόμενο χρόνο. Στοιχεία επικοινωνίας διαθέσιμα σε όλους εδώ. Επικοινωνήστε.
Αγγελία για συνοδεία νεαρού 24χρονου από Σεπτέμβριου (Ψυχικό - Χαλάνδρι)
Για νεαρό 24 ετών ζητείται συνοδεία από Σεπτέμβριο (σε Kέντρο) και υποστήριξη σε πρόγραμμα κατ' οίκον (εναλλακτικά), οποιασδήποτε ειδικότητας, π.χ. εργοθεραπευτής/τρια, λογοθεραπευτής/τρια, ψυχολόγος, ειδικός/ή παιδαγωγός. Περιοχή: Ψυχικο - Χαλανδρι. Ωράριο 08.30 - 14.30. Δυνατότητα και για απογευματινά (έξτρα) η/και Σάββατο πρωί (έξτρα). Απαραίτητο δίπλωμα οδήγησης. Επικοινωνήστε.
Σχόλια
Λογοθεραπεία και νοηματική
Καλησπέρα, αν και χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες από την πλευρά σας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, να σας πω ότι νοηματική γλώσσα χρησιμοποιείται από λογοθεραπευτές με/σε ακούοντες μέσα από την προσέγγιση Total communication/holistic approach. Η (παράλληλη) χρήση νοημάτων είναι διαδεδομένη στην Αμερική σε παιδιά με ΔΑΦ. Παραθέτω έναν σύνδεσμο αν θελήσετε να το ψάξετε περισσότερο:
http://www.totalcommunication.uk.com/what-is-total-communication/
Καλή συνέχεια να έχετε.
Με εκτίμηση,
Δώρα Τσούκαλου Λογοπαθολόγος
Σας ευχαριστώ πολύ που μου ανοίξατε τα μάτια
Λογοθεραπεία και νοηματική - διευκρίνηση
Καλησπέρα και πάλι, ίσως θα έπρεπε να διευκρινίσω πώς η συγκεκριμένη προσέγγιση αφορά γενικά άτομα με δυσκολίες στον λόγο και όχι μόνο παιδιά με ΔΑΦ όπως ίσως καταλάβατε, αυτό που ανέφερα παραπάνω ήταν απλά ένα παράδειγμα. Στόχος πάντα είναι η ενίσχυση της επικοινωνίας και η βελτίωση του λόγου και είναι σύνηθες να χρησιμοποιούνται πολλαπλά μέσα (π.χ. σύμβολα νοηματικής, οπτικοί ενισχυτές κλπ.) για την επίτευξη αυτών. Ίσως θα έπρεπε να συζητήσετε τους προβληματισμούς σας με την θεραπεύτρια και να σας εξηγήσει το σκεπτικό της έτσι ώστε να μπορείτε να συμμετέχετε και εσείς περισσότερο στην όλη διαδικασία.
Με εκτίμηση,
Δώρα Τσούκαλου
Λογοπαθολόγος
Πριν μιλήσει η κόρη μου
Πριν μιλήσει η κόρη μου (όταν ήταν περίπου 3), χρησιμοποιούσαν εικόνες για εναλλακτική επικοινωνία. Εγώ δεν ήμουν πολύ θετική, για μένα ήταν σαν να μου λένε ότι το παιδί δεν θα μιλήσει και εγκαταλείπουμε την προσπάθεια. Οι θεραπευτές της μου λέγανε οτι δεν είναι αυτός ο λόγος αλλά οτι θα την βοηθήσει να δομήσει τον λόγο και θα την κάνει πιο συνεργάσιμη αφού θα μπορεί να εκφράσει τι θέλει. Στα 3.5 άρχισε να μιλάει και σιγά σιγά σταματήσανε τις εικόνες. Το βασικό είναι να είναι έμπειροι οι θεραπευτές και να πιστεύεις ότι ταιριάζουν στα παιδιά σου. Όσο για την διάγνωση, όλα είναι ρευστά σε αυτήν την ηλικία και η παρέμβαση γίνεται με βάση το παιδί και όχι την ταμπέλα. Ίσως να σε τρομάζει η λέξη αυτισμός, όλοι το περάσαμε αυτό, αλλά ότι και να σου πουν, το παιδί δεν αλλάζει, είναι το ίδιο και τα προβλήματα είναι αυτά που βλέπεις. Έμενα μετά από δυο χρόνια θεραπείας, ξαφνικά μου είπαν ότι το παιδί δεν έχει αρκετά χαρακτηριστικά για να είναι στο φάσμα. Και τι με αυτό? Τα προβλήματα δεν άλλαξαν, τις ιδιαιτερότητες τις βλέπω κάθε φορά που πάμε παιδική χαρά, κάθε φορά που παίζει μόνη της στο σπίτι, κάθε φορά που ξεφεύγει και στριγγλίζει χωρίς λόγο.
Καλή δύναμη και ότι καλύτερο για τα παιδάκια σας!