Πρέπει να χαίρομαι άραγε;

Εικόνα Basilios
Φωτογραφία του μικρού Άγγελου σε μάθημα κολύμβησης.Ο Άγγελος πέρασε από ΚΔΑΥ πριν 20 μέρες. Στην αξιολόγηση συμμετείχε κονωνική λειτουργός, ψυχολόγος, εργοθεραπευτής και εκπαιδευτικός. Η διαδικασία κράτησε περίπου 1,5 ώρες. Η απόφαση - πρόταση δεν έχει εκδοθεί ακόμα αλλά όταν πήγα στο ΚΔΑΥ, η διευθύντρια μου είπε οτι έχει βγεί αλλά δεν μου έχει κοινοποιηθεί επειδή η ψυχολόγος απουσίαζε και θα την υπογράψει όταν επιστρέψει στις 25/6. Μέχρις εδώ καλά. Ρώτησα λοιπόν να μου πεί ποιά ήταν η γνωμοδοτική απόφαση και μου είπε οτι προτείνουν Δημοτικό με παράλληλη στήριξη. Στην αρχή χάρηκα που δεν ήταν ειδικό σχολείο. Στην συνέχεια σκεπτόμουν συνεχώς τα λόγια του κου Καμπάκου προ 2 μηνών που εξέτασε τον Άγγελο (περιοδική εξέταση) και όταν του είχα αναφέρει για κανονικό δημοτικό με παράλληλη στήριξη ήταν κάθετος και μου είχε πει οτι το παιδί δεν είναι ούτε για Τμήμα 'Ενταξης. Με άλλα λόγια είχε υπονοήσει ειδικό σχολείο. Είμαι στην διαδικασία που περιμένω επίσημα την γνωμοδότηση του ΚΔΑΥ και έχω μπερδευτεί. Φοβάμαι πως αν στείλω το παιδί κανονικό σχολείο με παράλληλη στίριξη ίσως του κάνω κακό. Ο 'Αγγελος είναι σε μια φάση αυτή την περίοδο που πέρα από την μεγάλη προσπάθεια επικοινωνίας που κάνει, έχει κάνει και άλματα γενικά. Η εκτίμησή μου είναι ότι τον τελευταίο 2μηνο έχει πάρει 2 χρόνια ηλικιακά. Όμως εξακολουθεί και δεν έχει αυτό που λέμε πλήρη λειτουργικό λόγο. Δεν ανταποκρίνεται σε δομημένες εργασίες σε περιβάλλον εκτος του εκάστοτε εκπαιδευτή του. Έχει αρχίσει και "καλεί" το πρόσωπο που θέλει να απευθυνθεί (π.χ. "Μαμά κοίτα θάλασσα..."). Είπαμε να κάνουμε το εξής: 'Ολο το καλοκαίρι να εντατικοποιήσουμε την εκπαίδευση του Άγγελου, τώρα που και αυτός έχει μεγαλύτερη θέληση και αφού τον Σεπτέμβρη πάει σχολείο με παράλληλη στίριξη πάμε κι εμείς ...βλέποντας και κάνοντας. Ελικρινά είμαι σε κατάσταση δύσκολη. Από την άλλη μεριά αναρωτιέμαι ότι ο/η δασκάλα της Παράλληλης Στήριξης θα πρέπει ναι έλθει πολύ κοντά του για να μπορέσει ο 'Αγγελος να λειτουργήσει στο σχολικό περιβάλλον... όσο μπορέσει... Θα μπορούσα να είμαι χαρούμενος αλλά δεν είμαι καθόλου με την γνωμάτευση του ΚΔΑΥ. Και απορώ πώς υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στην εκτίμηση της κατάστασης του Άγγελου μεταξύ ΕΘΜΑ - ΚΔΑΥ - ...ΓΟΝΙΩΝ. Πολύ θα με βοηθούσε αν κάπιος από τα μέλη είχε ανάλογη περίπτωση και πώς το αντιμετώπισε. Ευχαριστώ

Σχόλια

Μήνυμα για Βασίλειο

Εικόνα Ναν
Αγαπητέ Βασίλειε οι απόψεις των ειδικών πολλές φορές διίστανται και συχνά είναι διαφορετικές από των γονιών. Οι ειδικοί είναι ειδικοί στον τομέα τους αλλά όχι σε όλα. Η άποψη του γονέα είναι σημαντική. Στα ΚΔΑΥ η αξιολόγηση του παιδιού γίνεται από εκπαιδευτική άποψη ενώ στην ΕΘΜΑ η αξιολόγηση γίνεται από παιδοψυχίατρο και συνεπώς από ιατρική άποψη. Η ιατρική άποψη ξεχνάει κάποιες φορές κάποια σημαντικά δεδομένα. Η κοινωνικοποίηση του παιδιού μεταξύ των συνομηλίκων στο σχολείο της γειτονιάς του με τα όποια προβλήματά του και η ανάγκη αποδοχής της διαφορετικότητάς του από τους συμμαθητές του είναι κάτι που μπορεί να γίνει μόνο στο κανονικό και όχι στο ειδικό σχολείο και μόνο αυτήν την περίοδο. Είναι κάτι που θα έπρεπε να γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις ώστε να ενταχθούν οι άνθρωποι με διαφορετικότητες στην κοινωνία των πολιτών. Αυτό έπρεπε να αρχίζει από το σχολείο γιατί μόνο έτσι τα υπόλοιπα παιδιά θα συνήθιζαν στη διαφορετικότητα συνεπώς και η αυριανή κοινωνία. Αυτή είναι η διεθνής άποψη και ονομάζεται συμμετοχική εκπαίδευση ή παλιότερα ένταξη. Είστε τυχεροί που το ΚΔΑΥ έβγαλε απόφαση για παράλληλη στήριξη. Θα πρέπει να το κυνηγήσεις με το ΥΠΕΠΘ (να κάνεις αίτηση στη διεύθυνση ειδικής αγωγής) που θα βγάλει την απόφαση για την παράλληλη στήριξη. Είναι ότι καλύτερο, αν ο εκπαιδευτικός υποστήριξης είναι κατάλληλος, και μακάρι το παιδί να ανταποκριθεί. Σε κάθε πρίπτωση αν το παιδί δεν τα καταφέρει να σταθεί στην τάξη θα τεθεί θέμα από το δάσκαλο και τότε θα ξανακριθεί από το ΚΔΑΥ και μπορεί να αποφασιστεί το τμήμα ένταξης ή το ειδικό σχολείο. Οπότε μην ανησυχείς που οι γνώμες είναι διαφορετικές το παιδί θα σας δείξει το σωστό δρόμο σε επόμενη φάση. Άδραξε την ευκαιρία που σου παρέχεται (δεν είναι συχνή) και με την οποία συμφωνείς κι εσύ. Να ξέρεις ότι η άποψη του γονέα είναι σημαντική και για το ΚΔΑΥ (του οποίου η απόφαση δεν είναι υποχρεωτική) γιατί η ελευθερία της εκπαίδευσης εμπεριέχει την ελευθερία επιλογής αυτού που θα μας διδάξει (από νομική άποψη). Άλλο τώρα αν αυτό μπορεί να υλοποιηθεί στην πραγματικότητα. Είναι ζήτημα εφαρμογής συνταγματικών, διεθνών διατάξεων και νόμων και διεκδίκησής τους. Καλό κουράγιο, Ναν
like2

Προς Ναν

Εικόνα Basilios
Να είσαι καλά. Με παρηγορεί να γνωρίζω οτι δεν είμαι μακρυά από το σκεπτικό άλλων που γνωρίζουν καλύτερα ορισμένα θέματα. Αυτό θα κάνω. Θα παραμείνω σε αυτό που αποφάσισαν και αν προκύψει ανάγκη επαναξιολόγησης βλέπουμε . Σε ευχαριστώ πολύ ήταν πολύ διαφωτιστικά όσα μου έγραψες.
like3

Βασίλη, αυτό που δεν ανέφερα

Εικόνα Ναν
Βασίλη, Αυτό που δεν ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο είναι το εξής: τι γίνεται με την πραγματική εκπαίδευση του Άγγελου, όπως αυτή πρέπει να παρέχεται σύμφωνα με τη διάγνωσή του και τα επιστημονικά δεδομένα; Καλό το δημόσιο κανονικό σχολείο για την κοινωνικοποίηση και την υλοποίηση του δικαιώματός του να είναι ενταγμένος μεταξύ των συνομηλίκων του αλλά μπορεί να του προσφερθεί κατάλληλη εκπαίδευση για τον αυτισμό; Η νομική θεωρία για τα δικαιώματα είναι καλή και πρέπει να μας οδηγεί σε διεκδικήσεις για τα παιδιά μας αλλά υπάρχει και η αδυσώπητη πραγματικότητα στην οποία είμαστε αναγκασμένοι να ενδίδουμε καθημερινά. Η γνώμη μου είναι ότι αληθινή εκπαίδευση με στόχους βραχυπρόθεσμους, μακροπρόθεσμους, εξατομικευμένη, σε δομημένο περιβάλλον κ.λπ., όπως επιτάσσουν τα επιστημονικά δεδομένα για την εξέλιξη παιδιού με αυτισμό, δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε ένα δημόσιο σχολείο "κανονικό" αλλά ούτε σε δημόσιο ειδικό σχολείο σύμφωνα με τα σημερινά ελληνικά δεδομένα (βλ. έκθεση www.eumap.org για Ελλάδα). Θα έπρεπε αλλά πρακτικά δεν το βλέπω εφικτό. Βέβαια αυτό εξαρτάται από τη διάγνωση και το επίπεδο του παιδιού και τη δυνατότητα εξέλιξης κάθε συγκεκριμένου παιδιού ή από κάποιο φωτισμένο δάσκαλο τάξης, δάσκαλο στήριξης και το σχολείο. Αν κατάλαβα καλά το παιδί κάνει ιδιαίτερα μαθήματα και έχει ειδικούς εκπαιδευτές και κολυμπάει. Οπότε είναι ότι καλύτερο μπορεί να του προσφερθεί αυτό που κάνετε καθώς η παροχή εκπαίδευσης από ιδιώτες είναι μάλλον η μοναδική λύση για να προχωρήσει ένα παιδί με αυτισμό στην Ελλάδα αν θέλουμε να είμαστε πραγματιστές. Όμως δεν υπάρχουν θεσμοθετημένα στάνταρντς και αυτό μπορεί να σημαίνει καμιά φορά ότι οι ιδιώτες εκπαιδευτές μπορεί να μην είναι πάντα οι κατάλληλοι. Από εμπειρία ξέρω ότι ο συνδυασμός "TEACH" [ τι είναι το TEACCH; ] και ΑΒΑ (Applied Behavioral Analysis) [ τι είναι το ΑΒΑ; ] ή αλλιώς συμπεριφορισμού από εκπαιδευτές διαφορετικών ειδικοτήτων (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους κλπ) σε ενιαίο πλαίσιο που έχουν τη δυνατότητα και ικανότητα να συνεργάζονται μεταξύ τους σε ομάδα πάνω στο πρόγραμμα του παιδιού και με εποπτεία παιδοψυχίατρου βοηθάει. Υπάρχουν κάποια ιδιωτικά κέντρα ημέρας που παρέχουν τέτοια εκπαίδευση αλλά κοστίζουν. Νομίζω ότι οι ειδικοί εκπαιδευτές, τα μαθήματα κολύμβησης (υπάρχουν σύλλογοι για ατομικά), θεραπευτικής ιππασίας (στο Γουδή), το ότι παίζει με το σκύλο του, το ότι υπάρχει ο αδελφός του , το ότι οι γονείς του δεν σταματούν να αναζητούν τη γνώση όλα αυτά θα βοηθήσουν το παιδί. Συγνώμη για την πολυλογία αλλά μπήκα πρώτη φορά στο site αυτό και όπως λές κι εσύ θέλω να μοιραστώ τη γνώση. Ναν.
like0

Basilios: παράλληλη στήριξη

Εικόνα mairipapa
Basiliοs, καλο ειναι νομιζω να σου πω απο την εμπειρια μου μερικα πραγματα. Ακομα και να εχει προτεινει το ΚΔΑΥ παραλληλη στηριξη, αυτο δεν σημαινει οτι θα εγκριθει κιολας απο το Υπουργείο Παιδείας. Αλλα ακομα και να εγκριθει απο το Υπουργειο, ειναι πολυ δυσκολο να στειλουν αποκλειστικα και μονο για το γιο σου εναν εκπαιδευτικο, πολυ πιθανο να τον στειλουν για 8 ή 10 ωρες την εβδομαδα, που σημαινει οτι μπορει να εχει παραλληλη στηριξη για περιπου δυο ωρες τη μερα. Σκεψου αν τις υπολοιπες διδακτικες ωρες μπορει ο μικρος να ανταπεξελθει στη ταξη χωρις τη βοηθεια εκπαιδευτικου διπλα του. Ειναι πολυ σημαντικο επισης ποιον δασκαλο / δασκαλα θα εχει στη ταξη του το παιδι, πως θα τον αντιμετωπιζει, τι μηνυματα θα περναει ταυτοχρονα και στα υπολοιπα παιδια της ταξης. Δεν θελω να σε προβληματισω αλλα αυτη ειναι η πραγματικοτητα, και καλο ειναι να γνωριζεις τί εχεις να αντιμετωπισεις οταν το παιδι παει σε κανονικο σχολειο. Φιλικα, Μairipapa
like3

ΚΔΑΥ και παράλληλη στήριξη;

Εικόνα Lenak
Αγαπητοί φίλοι, Σήμερα ήμουν στο τοπικό ΚΔΑΥ, μιας και προσπαθώ να αξιολογήσουν ξανά την κόρη μου. Βλέπετε πέρσι δεν γνωρίζαμε για τον αυτισμό και νόμιζα πως τώρα που άλλαξαν τα δεδομένα θα χρειαζόταν άλλη αξιολόγηση. Έτσι νόμιζα, γιατί αρνούνται πεισματικά να την επαναξιολογήσουν, και βέβαια έκανα το λάθος να πω τις λέξεις ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ. Εκτός το υπεροπτικό τους ύφος, πήρα την απάντηση ότι "είναι αδύνατο να έχει παράλληλη στήριξη". Αυτή δίνεται μόνο σε πολύ βαριές περιπτώσεις (τυφλό παιδί, με επιληπτικές κρίσεις ή καρδιοπαθείς). Με άλλα λόγια χορηγούν συνοδό και όχι δάσκαλο στήριξης. Το πιο γελοίο ήταν όμως ήταν, ότι μου πρότειναν να μη επιμένω με το εκπαιδευτικό κομμάτι του παιδιού, γιατί "δεν πρόκειται να κάνει τίποτε"!!!... "δεν θα πάει πάνω από το γυμνάσιο!!!"... οπότε όλο αυτό είναι άσκοπο, και να κοιτάξω να χαρώ το παιδί μου όπως είναι. Με άλλα λόγια να το αφήσω στην μοίρα του γιατί δεν υπάρχει μέλλον!!! ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ!!! Δεν ξέρω σε εσάς πως φαίνεται όλο αυτό, αλλά εμένα με εξαγρίωσε. Όταν την ρώτησα τι θα έκανε αυτή στην θέση μου με το παιδί της, πολύ έξυπνα απέφυγε να απαντήσει. Επέμενε στην άποψή της, να μη το τρέχω σε γιατρούς και επιτροπές μιας και δεν γίνεται τίποτε και να το αφήσω στον κόσμο του!!! ΑΙΣΧΟΣ για μένα όλα αυτά που άκουσα σήμερα. Σε απορίπτουν δίχως σκέψη. Οι ίδιοι καταδικάζουν τα παιδιά μας. Γονείς μη επιτρέψετε αυτού του είδους τις προκαταλήψεις να βαραίνουν πάνω από τα κεφαλάκια των παιδιών σας. Κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει τις δυνατότητες και ικανότητες ενός παιδιού, και την εξέλιξή του. Θα συνεχίσω να παλεύω και να μάχομαι ενάντια στο σύστημα. Δεν θα το βάλω κάτω. Για χάρη τοων παιδιών μας. Συγχωρήστε μου το ύφος της γραφής αλλά δεν ξέρω πως αλλιώς μπορώ να αντιδράσω σε όλα αυτά. Φίλε Βασίλιε, θα ήθελα να με ενημερώσεις για το πόρισμα από τα ΚΔΑΥ αν θέλεις. Έχω πολύ περιέργεια. Λένα Keep Walking!
like0

Παράλληλη στήριξη

Εικόνα Eftihia
Λένα, Εγώ έχω αύριο ραντεβού στο ΚΔΑΥ της περιοχής μου. Προσπάθησα να το αποφύγω, αλλά δυστυχώς σύμφωνα με το νόμο για να εγκριθεί η αίτηση για παράλληλη στήριξη χρειάζεται η αξιολόγηση του ΚΔΑΥ. Ευτυχώς η απόφαση τους δεν είναι δεσμευτική. Γνωρίζω πως θα προσπαθήσουν να με πείσουν να στείλω το γιο μου στο ειδικό, γιατί έτσι υπαγορεύει το συμφέρον τους. Δεν ξέρω αν το ίδιο γίνεται αλλού, πάντως εδώ σχεδόν όλοι όσοι κάνουν τις αξιολογήσεις στο ΚΔΑΥ δουλεύουν και στο ειδικό νηπιαγωγείο, το οποίο είχε μόνο 4 παιδιά την προηγούμενη χρονιά και μάλλον λιγότερα την επόμενη. Προσπαθούν, λοιπόν να προωθήσουν παιδιά εκεί, για να μην κλείσει. Δεν σκοπεύω να τους αφήσω να χρησιμοποιήσουν και φέτος το παιδί μου σαν παιχνιδάκι στις κόντρες και τα συμφέροντά τους. Μην ακούς κανέναν. Εμείς ξέρουμε τι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας.
like2

ενημέρωση

Εικόνα Basilios
Αγαπητή Λένα γειά σου Βέβαια και θα σε ενημερώσω σχετικά αμέσως μόλις έχω την γνωμοδότηση του ΚΔΑΥ. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου οτι εμείς σαν γονείς έχουμε τον πρώτο λόγο , όμως νομίζω οτι για να απαιτήσεις παράλληλη στίριξη είναι αναγκαίο το χαρτί από το ΚΔΑΥ.. Τέλος πάντων όταν έχω νεότερα θα σε πληροφορήσω.. Νάσαι καλά Βασίλης
like0

Ειδικό σχολείο

Εικόνα Marian
Επειδή διάβασα για τον προβληματισμό σας για το ειδικό σχολείο ήθελα να σας πω για την εμπειρία μου. Αρχές Ιουνίου επισκέφτηκα ένα ειδικό σχολείο για να δω τα προγράμματα που έχουν και τι μπορούν να προσφέρουν σε ένα παιδί. Η εικόνα ήταν τελείως απογοητευτική. Μία δασκάλα αντιστοιχούσε σε έξι παιδιά, όλα με πολύ σοβαρά, βαριά προβλήματα και με έλαχιστο λόγο ή πλήρη έλλειψη (δηλαδή σε παιδιά με πιο σοβαρά προβλήματα από τα παιδιά για τα οποία προτείνουν παράλληλη στήριξη η αναλογία από ένας δάσκαλος για ένα παιδί γίνεται ένας δάσκαλος για έξι). Στην ερωτησή μου εάν κάνουν λογοθεραπεία ή εργοθεραπεία μου είπαν ότι αυτά τα κάνουν οι γονείς ιδιωτικά το βράδυ. Τώρα πως μπορούν να μιλήσουν αυτά τα παιδιά χωρίς λογοθεραπεία και χωρίς την επαφή άλλων παιδιών που μιλούν δεν μπόρεσαν να μου το εξηγήσουν. Ο γιος μου έχει μία ομιλία ανάλογου επιπέδου με αυτή που περιγράφετε και αναρρωτήθηκα πως θα βελτιωθεί έχοντας γύρω του μόνο παιδιά με έλλειψη λόγου, όταν ο ίδιος δεν είναι σε θέση να παρασύρει προς το καλλίτερο τα άλλα παιδιά, γιατί ο λόγος του είναι σε στάδιο ανάπτυξης. Ρώτησα επίσης για εξειδικευμένο πρόγραμμα, αλλά αυτό δεν υπάρχει. Όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το είδος της δυσκολίας τους, για παράδειγμα βαριά νοητική στέρηση ή αυτισμός ακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα. Η κατάσταση μου φάνηκε επιεικώς τραγική. Εάν υπάρχει ευκαιρία εκπαίδευσης σε κανονικό σχολείο τότε κάντε το παν για αυτή. Φροντίστε ιδαίτερα τις ημερομηνίες όπως εγγραφή στο σχολείο και αποστολή της αίτησης για παράλληλη στήριξη από το σχολείο στο υπουργείο (εάν μπορείτε μεταφέρετε εσείς την αίτηση) και προσπαθείστε να βρίσκεστε σε συνεχή επικοινωνία και πίεση για την ικανοποίησή της.
like2

Aποτελέσματα ΚΔΑΥ

Εικόνα Basilios
Αγαπητή Λένα, Τελικά Το ΚΔΑΥ έβγαλε την γνωμοδότηση παράλληλη στίρηξη σε κανονοκό σχολείο. Από εδω και πέρα άρχισαν τα πρώτα εμπόδια. Από τον διευθυντή του σχολείου που δεν τον γράφει "διότι πέρασε η προθεσμία των εγγραφών" μέχρι την πιθανότητα, ναι μεν έγκρισης της Π.Σ. αλλά δεν υπάρχει ειδική παιδαγωγός δοθέσιμη. ΕΥΤΥΧΩΣ ο προϊστάμενος της Α'θμιας της περιοχής είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Με κατησύχασε και με διαβεβαίωσε οτι οτι και να γίνει το παιδί θα πάει σε όποιο σχολείο θέλω και είτε με Π.Σ. από μή ειδικής αγωγής δασκάλα , είτε σε τμήμα ένταξης (όπου υπάρχει ειδική παιδαγωγός) μέχρι να τοποθετηθεί ειδικής αγωγής για Π.Σ.. Όλα αυτά με ηρέμησαν κάπως γιατί είχα αρχίσει να αγχώνομαι. Τέλος πάντων οτι εξέλιξη υπάρξει θα στην κάνω γνωστή. Mε εκτίμηση, Βασίλης
like3

Ναν, αυτά που

Εικόνα Athena
Ναν, αυτά που λες είναι πολύ ενδιαφέροντα και φαίνεται ότι το έχεις ψάξει το θέμα. Εγώ τώρα ουσιατικά ξεκινώ την προσπάθειά μου και το μόνο που κάνουμε μέχρι στιγμής είναι λογοθεραπείες και εργοθεραπείες. Μήπως ξέρεις που θα μπορούσαμε να κάνουμε ΑΒΑ? Έχω διαβάσει σε αμερικάνικα site ότι έχει θεαματικά αποτελέσματα, αλλά μέχρι στιγμής όπου και να ρώτησα κανείς δεν ξέρει αν εφαρμοζέται κάτι τέτοιο στην Ελλάδα.
like1

Αγαπητή Αθηνά

Εικόνα Nαν
Αγαπητή Αθηνά, Μόλις σήμερα είδα το μήνυμα. Αν και που το ΑΒΑ εφαρμόζεται στην Ελλάδα είναι ένα πρόβλημα. Έψαξα κι εγώ πολύ κάποια δεδομένη στιγμή αλλά άκρη δεν βρίσκω ακόμα. Η γνώση (για το που ή αν διδάσκεται το ΑΒΑ) δεν κυκλοφορεί μεταξύ γονέων και εκπαιδευτών ή δεν υπάρχει. Από τη δική μου εμπειρία κανένας ιδιώτης εκπαιδευτής δεν σου συστήνει άλλον ακόμα κι αν δεν έχει θέσεις στο κέντρο του, για το παιδί σου, έστω κι αν τον εκπλιπαρείς ενώ πιθανότατα γνωρίζει άλλους από επιστημονικές συναντήσεις. Μιλάω για ιδιώτη γιατί δεν έχω ακούσει τίποτα για ΑΒΑ στη δημόσια εκπαίδευση. Εμείς ως γονείς δεν είναι δυνατό να ξέρουμε αν αυτοί που δηλώνουν ότι γνωρίζουν το ΑΒΑ έχουν λάβει επαρκή θεωρητική (πανεπιστημιακή) και πρακτική εκπαίδευση/κατάρτιση ή αν είναι μόνο εμπειρικοί (δηλαδή έμαθαν από άλλους), ούτε μπορεί να ξέρει κάποιος για την ποιότητα της διδασκαλίας του καθενός ιδιώτη εκπαιδευτή και συνεπώς τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης. Δεν θέλω να διακινδυνεύσω την ελάχιστη πιθανότητα να διαφημίσω τον οποιονδήποτε (καθώς μου προκαλεί αηδία ότι ένα τόσο ιερό ζήτημα όσο η εκπαίδευση των παιδιών μας έχει αφεθεί στα χέρια ιδιωτών από ένα κράτος αδιάφορο για την τύχη και την εξέλιξη των παιδιών και ανύπαρκτο για τη στήριξη των γονιών) και θα προτιμούσα να μην αναφέρω κανένα όνομα. Ωστόσο επειδή νιώθω τον κάθε γονέα που αγωνίζεται για το σκοπό αυτό, όπως κι εγώ, και κάθε πληροφορία είναι χρήσιμη να κινείται μεταξύ μας, θα θεωρούσα απάνθρωπο να αποκρύψω αυτό που γνωρίζω όταν μου ζητείται. Υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις που ανέφερα και με κάθε επιφύλαξη αναφορικά με εντιμότητα, ποιότητα, αποτελεσματικότητα του κέντρου γνωρίζω ότι ένα κέντρο είναι στη Νέα Σμύρνη και η επιστημονικά υπεύθυνη λέγεται Αγγελική Γενά (καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο,έχει γράψει και ένα βιβλίο το 2002 με τίτλο Αυτισμός και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές -Αξιολόγηση, διάγνωση, αντιμετώπιση). Η συγκεκριμένη αρνήθηκε το δικό μας παιδί γιατί λέει το παιδί ήταν βαριά περίπτωση και δεν ήθελε το κέντρο να μεταβληθεί σε χρονίων παθήσεων καθώς υποτίθεται ότι προετοιμάζει/εκπαιδεύει παιδιά που είναι ικανά για ένταξη. Το άλλο κέντρο λειτουργεί στο Περιστέρι και λέγεται "Παιδί και Οικογένεια", νομίζω ότι έχει λίγες θέσεις όμως και καλυμένες. Σε αυτό ο γιός μου είδε βελτίωση. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να τους ρωτήσεις μήπως βρεθεί κάτι για το παιδί σας στην Καβάλα που είσαι, αν δεν κάνω λάθος. Καλή τύχη
like0

Αγαπητοί γονείς

Εικόνα Anonymous
Αγαπητοί γονείς, είμαι ψυχολόγος και εκπαιδεύομαι στο ΑΒΑ στο εξωτερικό. Ξέρω ότι η κυρία Γενά δε συνηθίζει να δέχεται παιδιά, καθώς η δράση της είναι περισότερο θεωρητική. Συνηθίζει να μεταφράζει βιβλία ξένων προτοπόρων στο ΑΒΑ και δεν επεκτείνεται σε περαιτέρω έρευνα, οπότε κατά τη γνώμη μου ίσως και καλύτερα που δεν ανέλαβε το παιδί. Αυτό που θα ήθελα να πω είναι ότι δεν είναι δύσκολο να επαληθευτεί η εκπαίδευση ενός ψυχολόγου στη μεθοδολογία ΑΒΑ. Υπάρχει ένα είδος διπλώματος (βεβαίωσης) με παγκόσμια αναγνωρισμένο κύρος που λέγεται BACB. Αν ο εκπαιδευτής το έχει είναι σίγουρο ότι έχει τις απαραίτητες γνώσεις για να βοθήσει κάποιο παιδί (το εκδίδει η διεθνής εταιρεία ΑΒΑ).Αν όχι, είναι αμφίβολο. Αυτά ήθελα να πω προς το παρόν. Ελπίζω να βοήθησα έστω και λίγο. Καλή τύχη στην πορεία σας.
like0

Το σχόλιο σας για την κυρία Γενά

Εικόνα Anonymous
Το σχόλιο σας για την κυρία Γενά είναι γεμάτο ανακρίβειες. Η κυρία Γενά εκπαιδεύτηκε στα πιο σύγχρονα κέντρα θεραπείας παιδιών με αυτισμό στις ΗΠΑ και διετέλεσε και Επιστημονική Διευθύντρια σ' ένα από αυτά. Τα βιβλία της δεν είναι μεταφράσεις όπως εσείς υποστηρίζετε αλλά προϊόν δικής της εργασίας. Το κέντρο που είναι επιστημονική υπεύθυνη είναι το καλύτερο που υπάρχει αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Αυτό που πρόσφερες δεν είναι βοήθεια αλλά κακοήθεια.
like2

Ε, καλά, αλλά ήρεμα!

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Ε μη το παίρνετε τόσο τοις μετρητοίς... "είναι κακοήθεια". Σιγά λίγο, γιατί νομίζω υπερβάλλετε... Όσο και το "είναι το καλύτερο που υπάρχει στην Ελλάδα"... Αυτό είναι καλοήθεια, υπέρ του δέοντος. Γενικώς, ψυχραιμία, να ακούγονται όλες οι απόψεις, εντυπώσεις και γνώμες, με ηρεμία - πάνω από όλα. Και όλα θα πηγαίνουν καλά στο NOESI.gr Φιλικά, 'Αγγελος Γ. Κουτουμάνος Εκδότης NOESI.gr
like3

Τι εννοείτε ότι η κ. Γενά δε δέχεται παιδιά

Εικόνα ανώνυμο
Καλησπέρα! Διάβασα το μήνυμα σας πολύ προσεκτικά και αναρωτιέμαι τι εννοείτε όταν λέτε ότι η κ. Γενά δεν συνηθίζει να δέχεται παιδιά. Δεν θέλω να διαφημίσω το κέντρο της κ. Γενά και δεν πρόκειται για "καλοήθεια υπέρ του δέοντος" , πιστέψτε με. Σέβομαι, ωστόσο το έργο της και γνωρίζω ότι κέντρο εκπαιδεύει ένα πολύ μεγάλο αριθμό παιδιών με συνέπεια, αξιοπιστία και κυρίως... θεαματικά αποτελέσματα. Όσο για το ερευνητικό της έργο... κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία. Τέλος, θα ήθελα να πω ότι εκτιμώ το NOESI.gr και τα μέλη του γιατί ουδέποτε επιχείρησαν να διαφημίσουν ή να δυσφημίσουν οποιοδήποτε φορέα, κέντρο εκπαίδευσης ή ιδιώτη. Σας παρακαλώ πολύ, λοιπόν, να είστε πολύ προσεκτικός/η στα σχόλια σας γιατί εκτός από ανακριβή και αποπροσανατολιστικά, δεν ταιριάζουν με το λόγο που βρισκόμαστε όλοι εδώ. Κι αυτός δεν είναι άλλος από το να αλληλοβοηθηθούμε, μήπως καταφέρουμε να ξετυλίξουμε το νήμα. Ευχαριστώ πολύ.
like2

Η αποφαση των ΚΔΑΥ

Εικόνα Anonymous
Καλημερα. Με αφορμή την παραπάνω κουβέντα (αν και έχει γίνει πολύ καιρό πρίν αλλά είναι πάντα επίκαιρη) θα ήθελα αν κάποιος μπορεί να μου πει τί γίνεται στην περίπτωση που ο γονέας δεν συμφωνεί με την απόφαση των ΚΔΑΥ και δεν υπογράψει την γνωμάτευση.Τι ακολουθεί σ'αυτή τη περίπτωση; Παρακαλώ αν κάποιος γνωρίζει θα ήταν χρήσιμο εώς πολύ χρήσιμο να μου απαντήση. Ευχαριστώ προκαταβολικά...
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.