Αγαπητοί γονείς, έχω μια κορούλα 29 μηνών. Γεννήθηκε πρόωρα κατά 1 μήνα αλλά από εκει και πέρα όλα εξελίχθησαν φυσιολογικά. Η ανάπτυξή της είχε γρήγορο ρυθμό. Περπάτησε 11 μηνών και άρχισε τα πρώτα λογάκια, 18 μηνών έλεγε πάρα πολλές λέξεις και η επικοινωνία μαζί της ήταν άνετη, 21-22 μηνών άρχισε να κάνει προτασούλες. Η κοινωνικότητά της από μηνών ήταν λίγο επιλεκτική και έπρεπε να εξοικειωθεί με κάποιον πρώτα για να πάει στην αγκαλιά του.
Περίπου στους 22 μήνες άρχισε να εμφανίζει μια συμπεριφορά περίεργη, να είναι πολύ απαιτητική, γκρίνια κτλ. Το αποδώσαμε στην αλλαγή "σκυτάλης" στην φροντίδα της καθώς εγώ έμενα πολύ περισσότερο στο σπίτι λόγω αλλαγής δουλειάς και περνούσε πλέον πιο πολύ χρόνο μαζί μου.
Ξεκίνησε να μιλάει για τον εαυτό της αρχικά σε 2ο ενικό πρόσωπο, ενώ περίπου στα 2 άρχισε να κοιτάει τα χεράκια της, όταν αγχωνότανε. Επίσης όταν πήγαινε π.χ. να καθήσει στην καρέκλα έλεγε "κάτσε στην καρέκλα".Τότε επισκέφτηκα την κ. Βάγια Παπαγεωργίου η οποία την βρήκε πολύ επικοινωνιακή, με πολύ αναπτυγμένο λεξιλόγιο για την ηλικία της και είπε ότι ναι μεν ορισμένα πράγματα που έχει δεν τα κάνουν όλα τα παιδιά αλλά ότι είναι ένα παιδί με "αυτόνομη" ιδιοσυγκρασία και πιστεύει ότι θα ξεπεράσει τα μικρά αυτά προβλήματα με το χρόνο. Ακολούθησαν 4 μήνες όπου η μικρή μιλούσε ακατάπαυστα συχνά για άσχετα θέματα, ήταν προσκολλημένη επάνω μου ενώ παρουσίασε και έμμεση ηχολαλία (να επαναλαμβάνει κάτι που έχει ακούσει στο παρελθόν). Κατά τ'άλλα ήταν επικοινωνιακή, το λεξιλόγιό της αυξανόταν ραγδαία, έκανε παρομοιώσεις με φαντασία (π.χ. ο ουρανός είναι μπλε σαν θάλασσα")και γενικότερα ήταν χαρούμενη.
Με τα άλλα παιδάκια έχω παρατηρήσει ότι παίζει παράλληλα, δίνει και παίρνει παιχνίδια, άλλες φορές δεν τους δίνει πάντα σημασία και κάποιες φορές τα έπιανε στα μαγουλα. Εδώ και 4 εβδομάδες ξεκίνησε παιδικό σταθμό και μου είπαν οι δασκάλες ότι δεν ανταποκρίνεται στο όνομά της και μου σύστησαν να κάνω ακουόγραμμα. Εν τω μεταξύ στο σπίτι ανταποκρίνεται μια χαρά. Όπως καταλαβαίνετε άρχισα πάλι να ανησυχώ, πήρα τηλ την κ. Παπαγεωργίου κκαι μου είπε ότι το παιδί ακούει μια χαρά, είναι πολύ έξυπνο και ότι είναι 1000% σίγουρη ότι το ότι δεν ανταποκρίνεται πάντα στο όνομά της συνδέεται με την χρήση του β ή γ ενικού προσώπου όταν μιλάει για τον εαυτό της και ότι αυτό αποκαθίσταται. Κλείσαμε ραντεβού για την άλλη εβδομάδα.
Επίσης επειδή λογω δουλειάς γνωρίζω πολλούς ειδικούς, μου λένε ότι ακόμα και τα παιδιά με ήπιο αυτισμό, άσπεργκερ κτλ. δεν επιδιώκουν από μόνα τους επικοινωνία και ότι η μικρή μπορεί να έχει απλά μια δυσκολία στην επικοινωνία. Είναι αλήθεια ότι παίρνει πρωτοβουλίες επικοινωνίας (π.χ.έρχεται και μου λέει "να διαβάσουμε το παραμύθι με το αρνί") ενώ ζητάει πάντα αυτά που θέλει.
Ο λόγος που σας γράφω είναι ότι έχω πραγματικά μπερδευτεί και θέλω τη γνώμη σας.
Ευχαριστώ,
Κάτια
Σχόλια
Φάσμα αυτισμού (Katias, θα σου γράψω για τη δική μας περίπτωση)
Κατια θα ηθελα να μαθω την εξελιξη
Αν γνωριζει κανεις την Κατια Φλωρου θα ηθελα πολυ να μαθω την εξελιξη του παιδιου. Εχω κ εγω ενα παιδακι με παρομοια στοιχεια κ θελω πολυ να μαθω αν η κα Παπαγεωργιου ειχε τελικα δικιο. Ευχαριστω
Υποψία για Άσπεργκερ
Αγαπητή Κυριακή,
Θα ήθελα πολύ να μιλήσουμε γιατί ο γιος μου έχει την ίδια συμπεριφορά με την κόρη σου. Θα χαιρόμουν πολύ να επικοινωνούσαμε γιατί έχω αγχωθεί πολύ και δεν ξέρω τι να κάνω.
Ευχαριστώ πολύ,
Λιλή