Κοινωνικές δεξιότητες και συναισθηματική ανωριμότητα

Εικόνα Kalma

Γεια σας και καλή χρονιά. Έγραφα πριν λίγες μέρες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με το γιο μου που έχει ΔΕΠΥ. Δυστυχώς τα προβλήματά μας δε σταματάνε εδώ. Τον τελευταίο χρόνο - κυρίως - μας προβληματίζει πολύ και η 5χρονη κόρη μου, μαθήτρια νηπιαγωγείου.

Ανέκαθεν ήταν παιδί που δεν επεδίωκε εντονα την κοινωνική συναναστροφή και αποτραβιόταν, αλλά λόγω της κατάστασης που βιώναμε με τον μεγάλο η στάση της ήταν κατα καποιον τρόπο βολική. Βέβαια υπήρχαν φορές που απευθύνθηκα σε ειδικούς (αναπτυξιολογους, παιδοψυχίατρους) γιατί φοβόμουν για φάσμα αυτισμού, όλοι όμως με καθησύχαζαν πως δε συνέβαινε κάτι τέτοιο.

Γνωστικά η εξέλιξή της ήταν παντα πολύ καλή. Μίλησε νωρις, αν εξαιρέσουμε δυσκολίες στην αρθρωση που μας ταλαιπωρούν ακόμα και τώρα και κάνουμε λογοθεραπεία. Στο προνήπιο ήταν από τα λίγα παιδιά που άρχισαν από νωρίς να γράφουν και παρόλο που ηλικιακά είναι από τα μικρά παιδιά του νηπιαγωγείου, ήδη μπορεί και διαβάζει.

Τα προβλήματά μας, πέρα φυσικα από την άρθρωση, είναι η συναισθηματική της ανωριμότητα και οι δυσκολίες που έχει στις κοινωνικές δεξιότητες. Δεν παίζει με παιδιά, ή ξεκινάει να παίζει αλλά μετά από λίγο βαριέται και αρχίζει πάλι να παίζει μόνη της. Είναι γενικά ανώριμη και δεν ξερει πώς να φερθεί, φέρνοντάς μας συχνά σε δύσκολη θέση (πχ μπορεί να μπούμε σε ένα σπίτι φίλων και η μικρή μας ούτε καν να χαιρετήσει αλλά να αρχίσει να τρέχει μεσα στα δωμάτια). Στο σπίτι προσπαθώ να κάνουμε πράγματα από κοινού, μετά από λίγο όμως πάλι αποσύρεται στα δικά της (πχ παίρνει βιβλίο και κανει τις δικές τις φανταστικές ιστορίες, τις οποίες λέει πάντα μεγαλόφωνα).

Στο σκέλος της διάγνωσης τώρα.... Αν και φανταζόμουν asperger, μας το αποκλείουν γιατί δεν υπάρχουν βασικά στοιχεία όπως εμμονές. Μας έχουν μιλήσει για ΔΕΠΥ (ίσως για ΔΕΠ, χωρίς την υπερκινητικότητα, γιατί ειναι μεν ζωηρη αλλά όχι σε τετοιο βαθμό). Σίγουρα μιλάνε όλοι για συναισθηματική ανωριμότητα και για δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες. Κάνει συνεδρίες με παιδοψυχολόγο και ψάχνουμε να την εντάξουμε και σε μια ομαδα κοινωνικών δεξιοτήτων με παιδιά της ηλικίας της. Η δασκάλα στο νηπιαγωγείο μας πρότεινε ιδιωτική παράλληλη στήριξη για να τη βοηθήσει στο κοινωνικό κομμάτι. Επειδή ήδη κάνουμε ένα σωρό θεραπείες στην ίδια και στον αδερφό της κι επειδή ήδη έχουμε ιδιωτική παράλληλη στον αδερφό της, η αλήθεια είναι πως ζοριζομαστε πολύ οικονομικά. Συμφωνήσαμε προς το παρόν να τη βοηθάει η δασκάλα του τμήματος ένταξης, η οποία λέει ότι η μικρή δεν έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα και τα πάνε μια χαρά.

Μέσα σε όλα, πρέπει να αποφασισουμε αν η μικρή είναι ετοιμη για την πρώτη τάξη ή αν θα της κάνει καλό η επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο. Δεν έχω πρόβλημα με την επαναφοίτηση, αλλά επειδή είναι μπροστά στο γνωστικό της δεν είμαι σίγουρη αν θα της κάνει καλό.

Συγγνώμη αν μακρυγόρησα... Θα με ενδιέφερε να ακούσω καποια άποψη. Ομολογώ πως έχω πελαγώσει.

Σχόλια

Είμαι μαμά, δεν είμαι ειδικός

Εικόνα didyma1103

Ειμαι μαμα δεν ειμαι ειδικός αλλά νομίζω οτι μπορει η επαναφοίτηση να τη βοηθούσε .... μαθησιακα ειστε ψηλά το κατανοώ αλλά θέλετε δουλειά στο κοινωνικό και στη συμπεριφορά, οπότε ίσως λέω ίσως να ήταν προς όφελος της μικρής! Ό,τι απόφαση και να πάρετε, σας ευχομαι τα καλυτερα. 

Ίσως βοηθήσει μία πλήρη σταθμισμένη αξιολόγηση

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα και παλι,

Είναι πολυ δύσκολο να πω κάτι συγκεκριμένο χωρις να εχω κλινικη εικονα. 

Αφου δεν εχει δοθεί κάποια συγκεκριμένη διάγνωση, ισως βοηθησει αν ζητούσατε απο το λογοθεραπευτη να κάνει μία πλήρη σταθμισμένη αξιολόγηση στο πραγματολογικό κομμάτι το οποιο είναι το κομμάτι της γλωσσας που σχετίζεται με τις κοινωνικές δεξιότητες (κατανοηση υπονοούμενων, κατανόηση προθεσεων των αλλων κ.λπ.). Καποιες φορες καποια παιδια εχουν τελεια εκφραση και κατανόηση, αλλά δυσκολεύονται σ' αυτο το κομμάτι με αποτέλεσμα να επηρεάζονται πολυ οι κοινωνικες τους σχέσεις. 

Έχει γίνει τέτοια αξιολόγηση;

Θερμές Ευχές
Βίκυ

Ίσως η επαναφοίτηση πράγματι βοηθήσει

Εικόνα Kalma

Δήμητρα, ευχαριστώ για την απάντησή σου. Κι εγώ κλίνω προς το ενδεχόμενο της επαναφοίτησης, με τη λογική ότι θα δοθεί χρόνο στη μικρή μου να ωριμάσει λίγο περισσότερο και με την κατάλληλη παρέμβαση ίσως βελτιωθεί κάπως στο κομμάτι της κοινωνικοποίησης. Σου εύχομαι καλή χρονιά και εύχομαι ό,τι καλύτερο για τα αγοράκια σου!

Βίκυ, για άλλη μια φορά σε ευχαριστώ για την καίρια παρέμβασή σου. Όντως, τέτοια αξιολόγηση δεν έχει γίνει. Γενικά, πέρα από συνεδρίες με παιδοψυχολόγο τι άλλες παρεμβάσεις προτείνονται σε παιδιά με συναισθηματική ανωριμότητα και δυσκολίες ως προς την κοινωνικότητα; Στο κέντρο όπου κάνει τις θεραπείες μας έχουν προτείνει να ενταχθεί σε ομάδα κοινωνικοποίησης αλλά δεν έχουν παιδιά ίδιας ηλικίας με αντίστοιχη δυσκολία ώστε να "ταιριάζει".

Συγγνώμη για την καθυστέρηση

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Συγγνώμη για την καθυστέρηση, επεσε πολλη δουλεια αυτες τις μερες!

Περα απο τις συνεδριες με παιδοψυχολογο πρέπει να γινει αξιολογηση κοινωνικών δραστηριοτητων (γινεται με ερωτηματολόγιο που συμπληρωνουν οι γονεις) ωστε να ξέρουμε ακριβως σε ποια υποκατηγορία των κοινωνιων δεξιοτήτων δυσκολεύεται (ειναι πολλες οι κατηγορίες) και να γινει αμεση παρεμβαση εκει. Αυτη η αξιολόγηση σε συνδυασμο με την πραγματολογικη αξιολόγηση θα ριξει πολυ φως. Κάποια πραγματα που εμεις θεωρουμε αυτονοητα για καποια παιδια δεν είναι. Για παράδειγμα ενα παιδι με πραγματολογικη δυσκολια μπορει να μη ξερει τι ερωτησεις κανουμε αναλογα την περιπτωση ή τι σχολια να κάνουμε για να ειμαστε φιλικοί ή πώς να αντιδράσουμε στην απορριψη. Συνηθως αυτες τις αξιολογηση τις κανει λογοθεραπευτης καθως ειναι κομματι της γλωσσας και της σωστης επικοινωνιας αλλα εξαρτάται απο το κεντρο και την ειδικευση του καθένα.

Η ιδεα της ενταξης σε ομαδα ειναι πολυ καλή! Αν δεν ταιριαζει η ηλικια και το επιπεδο δείτε μήπως γραφτει σε καποια ομαδικη δραστηριότητα του δημου η καποιου συλλογου; Ή μπορειτε να οργανωσετε ημέρες παιχνιδιου με καποιο αλλο κοριτσακι;

Αν χρειαστείτε καποια παραπανω πληροφορία μη διστάσετε να μου γράψετε!

Θερμές Ευχές

Βικυ

Δεν ήξερα πως μπορεί να γίνει τετοια αξιολόγηση

Εικόνα Kalma

Βίκυ, για μια ακόμα φορά σε ευχαριστώ για τις πολύτιμες συμβουλές σου. Δεν ήξερα ότι μπορεί να γίνει τέτοιου είδους αξιολόγηση, δε μου το είχε πει κανείς. Πρέπει να το δω κι αυτό το θέμα, πάντως.

Την έχω βάλει ήδη σε αθλητική δραστηριότητα και σε θεατρικό παιχνιδι, πέρυσι έκανε και μουσικοκινητική αγωγή σε ωδείο. Πιστεύω όμως πως χρειάζεται και κάτι πιο "στοχευμένο" στην κοινωνικοποίηση, για αυτό και ψαχνω για ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων. Ελπίζω να μπορέσει να "ταιριάξει" κάπου.

Και πάλι ευχαριστώ πολύ!

Άγχος για το μέλλον του γιου μου με διαγνωσμένη ΔΑΔ ΜΚΑ

Εικόνα Litsaki

Γειά σας. Εχω ενα γιο 12 ετών με διαγνωσμένη διαχυτη αναπτυξιακή διαταραχή μη καθοριζόμενη.

Το σχόλιο έχει μεταφερθεί στην ιστοσελίδα: https://www.noesi.gr/blog/aghos-gia-mellon-toy-gioy-moy-diagnosmeni-dad-...

Αγχος για την Α' Δημοτικου

Εικόνα Γιώργος

Καλησπέρα και Καλή Χρονιά σε όλους

Η δική μας περίπτωση μοιάζει με την δική σας. Ο μικρός μας μόλις έκλεισε τα 6 και με διάγνωση ΔΑΔ πηγαίνει σε νηπιαγωγείο με ιδιωτική παράλληλη στήριξη. Η έκθεση του ΚΕΔΔΥ που περάσαμε πέρυσι, μας προέκρινε φοίτηση σε κανονικό νηπιαγωγείο με παράλληλη στήριξη.

Ευτυχώς ο μικρός έχει λόγο αλλά είναι σχετικά φτωχός κι έχει διάφορα θέματα άρθρωσης. Τουναντίον έχει καλό γνωστικό πεδίο και μάλιστα στα μαθηματικά που είναι η αδυναμία του έχει γνώσεις παιδιού μεγαλύτερης τάξης. Επιπλέον μπορεί να διαβάζει και να γράφει (όχι βέβαια καλλιγραφίες). Γενικά ενώ είναι ένα υπερκινητικό παιδί όταν βρίσκει κάτι που τον ενδιαφέρει μπορεί να αφοσιώνεται με τις ώρες

Στο σχολείο επιζητεί την επαφή με άλλα παιδάκια και παίζει μαζί τους κυνηγητό και στις κούνιες στο διάλειμμα. Βέβαια σε παιδότοπους δεν προσεγγίζει τα άλλα παιδάκια αλλά χαίρεται με την παρουσία τους, τηρεί την σειρά του όποτε χρειάζεται να περιμένει.

Στο Kέντρο που πηγαίνουμε μας είπαν ότι δεν αναγνωρίζει τα συναισθήματα των άλλων και πλέον η στοχοθεσία θα είναι αυτή.  Σε ότι αφορά τις κοινωνικές δεξιότητες πρέπει να του υπενθυμίζουμε να χαιρετάει αλλά μένουμε σε αυτό. Δεν έχει στερεότυπες κινήσεις και απαντάει σε ότι τον ρωτάνε.

Το θέμα μας είναι πλέον η Α’ Δημοτικού. Η αναπτυξιολόγος που τον παρακολουθεί μας είπε ότι δεν είναι έτοιμος (βέβαια εδώ έχουμε το θέμα ότι η εξέταση ήταν πολύ σύντομη γιατί το παιδί δεν συνεργάστηκε μαζί της). Αλλά από την άλλη το παιδί έχει καλό γνωστικό αντικείμενο, μπορεί να διαβάζει και να γράφει αλλά στο κοινωνικό πεδίο είναι πίσω. Ρωτήσαμε την αναπτυξιολόγο εάν πρέπει να κάνει το Α ΤΕΣΤ και μας είπε ότι πλέον έχει ξεπεραστεί (είναι η ίδια που το καθιέρωσε) κι ότι καλύτερο είναι να κάνει το WISC TEST. Βέβαια στο ΚΕΔΔΥ θα πάμε στο επόμενο διάστημα. Ας σημειωθεί  ότι η ίδια αναπτυξιολόγος είχε πει στους γονείς ενός παιδιού με διάγνωση ΔΑΔ να επαναλάβει το νήπιο και οι γονείς τότε δεν την άκουσαν και το παιδί σήμερα πηγαίνει Β Λυκείου, είναι μαθητής του 20 με παρέες, συμμετοχή σε αθλητικούς συλλόγους κλπ. κι αναρωτιέται κανείς τι θέμα έχει. Γιατί πλέον να αφήσουμε ένα παιδί στην ίδια τάξη με μόνο κριτήριο την ανωριμότητα του τη στιγμή που μπορεί να εξελιχθεί στην επόμενη τάξη?

Βέβαια θα το παλέψουμε να πάει στην επόμενη τάξη με παράλληλη στήριξη φυσικά. Θέλω να πω ότι η παράλληλη στήριξη κάνει περισσότερο καλό κι από το κέντρο όπου παρεπιπτόντως κανουμε 2 συνεδρείες παιχνιοθεραπεια, 1 εργο και 1 λογο την εβδομάδα

Πάντως, η απόψη μου είναι για την Κalma να συνεχίσει στην Α' Δημοτικου με παράλληλη στήριξη.

Γιωργος

Ξεκινήσαμε σε ομάδα κοινωνικοποίησης

Εικόνα Kalma

Καλησπέρα σας.

Βίκυ, μίλησα με τη λογοθεραπεύτρια και την παιδοψυχολόγο της μικρής μου για αυτό που λέγαμε ως προς το πραγματολογικό και την αξιολόγηση. Και οι δύο μου απέκλεισαν κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να έχει η μικρή μου τέτοιο θέμα. Υποστηρίζουν ότι η παρορμητικότητά της σε συνδυασμό με τη συναισθηματική της ανωριμότητα έχει ως αποτέλεσμα να μη φέρεται σωστά σε αρκετές περιστάσεις. 

Επίσης, η μικρή μου εντάχθηκε σε μια ομάδα κοινωνικοποίησης με άλλα δύο παιδιά. Η ψυχολόγος που συντονίζει την ομάδα μου επιβεβαίωσε τις δυσκολίες της που ήδη γνωρίζω. Όταν τη ρώτησα τι θέμα πιστεύει πως έχει η κόρη μου, μου απάντησε πως η όλη της εικόνα είναι συμβατή με ΔΕΠΥ, αλλά ακόμα είναι νωρίς.

Δεν ξέρω αν είμαι υπερβολική, αλλά με τσακίζει το γεγονός ότι ακόμα δε μου έχουν πει τι συμβαίνει με το παιδί μου. Είναι 5 χρονών και έχουμε πάει σε αμέτρητους ειδικούς, αλλά κανείς δεν έχει κατασταλάξει σε διάγνωση. Απλά αρκούνται να μου απαριθμήσουν τις δυσκολίες που παρατηρούν, τις οποίες βέβαια παρατηρώ κι εγώ χωρίς να είμαι ειδικός. Για πρόγνωση....ούτε λόγος φυσικά. Σημειωτέον ότι ο γιος μου πάει Β δημοτικού και ακόμα δεν έχει πάρει διάγνωση ΔΕΠΥ (μόνο στο προφορικό μας το λένε και με επιφύλαξη) προφανώς γιατί κανείς από όλους τους ειδικούς όπου "τρέχουμε" το παιδί δεν παίρνει την ευθύνη να δώσει κάποια διάγνωση.

Γιώργο, ειλικρινά σε ευχαριστώ για την απάντησή σου. Η αλήθεια είναι πως η μικρή μου πρόσφατα έκλεισε τα 5 και είναι από τα μικρότερα παιδιά στο νηπιαγωγείο, ένας λόγος παραπάνω να είμαι θετική στο ενδεχόμενο επαναφοίτησης. Βέβαια καλά θα είναι να μπορέσει να συνεχίσει κανονικά στην Α' δημοτικού. Αν όμως η επαναφοίτηση τη βοηθήσει να ωριμάσει και να στηριχθεί στα πόδια της χωρίς παράλληλη στήριξη -λέμε, αν....- ίσως αξίζει να δώσουμε μια ευκαιρία. Ίσως μάλιστα να είναι μονόδρομος να δώσουμε μια ευκαιρία, γιατί με όλες τις θεραπείες που ήδη κάνουμε και για τα δύο παιδιά και την παράλληλη στήριξη που έχουμε για το μεγάλο μου γιο, δύσκολα θα ανταπεξέλθουμε να βάλουμε παράλληλη και στη μικρή. Αν επιτρέπεται, ποια αναπτυξιολόγος πρότεινε επαναφοίτηση για το παιδάκι σας; Κάποιες στο χώρο δυστυχώς είναι ασυζητητί υπέρ της επαναφοίτησης, χωρίς καν να ασχολουθούν σοβαρά με το παιδί. Δεν ήξερα για το WISC, ή μάλλον είχα την εντύπωση πως είναι για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας. Κι εμείς πάντως θα πάμε στο ΚΕΔΔΥ και θα πάρουμε κι από κει μια γνώμη. Εύχομαι ειλικρινά ό,τι καλύτερο, θα χαρώ να μάθω νέα σας όταν έχετε νεότερα! 

Μου κανει πραγματικά εντύπωση που απέκλεισαν

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Αγαπητη Kalma,

Μου κανει πραγματικά εντύπωση που απεκλεισαν χωρις καν αξιολογηση.

Νομίζω η καλύτερη λυση ειναι να πατε στο ΚΕΔΔΥ οπου θα μπορουν να κανουν μια πιο πληρη αξιολόγηση και ισως μπορεσουν έχοντας εικόνα να σας συμβουλεψουν κατι για την επαναφοιτηση.

Θερμές Ευχές
Βικυ

Αναπτυξιολόγος

Εικόνα Γιώργος

Για την Kalma.

H κα Θωμαιδου μας μίλησε για αυτό, αλλά το παιδί δεν κάθεται να συνεργαστεί με ανθρώπους που δεν ξέρει. Προτιμώ να έχω την έκθεση απο το ΚΕΔΔΥ. Το WISC από ό,τι διάβασα γινεται σε ηλικίες 6 ετών και άνω, άρα κι εμείς είμαστε στο όριο.

Ό,τι πει το ΚΕΔΔΥ όμως είναι... θέσφατο;

Εικόνα Kalma

Καλησπέρα Βίκυ, ευχαριστώ και πάλι. Ετσι μου είπαν για την αξιολόγηση και οι δυο θεραπεύτριες. Το πρόβλημα είναι πως εχουμε μπει σε έναν απίστευτο κυκεώνα, και τα δύο μου παιδιά περιστοιχίζονται από ειδικούς αλλά δεν ξέρω αν μπορώ να τους εμπιστεύομαι σε όλα.

Για το ΚΕΔΔΥ τώρα.... Πρώτη φορά πήγαμε όταν ο γιος μου ήταν στο νηπιαγωγείο. Τον ειδε η ομάδα, και μας έκλεισαν ραντεβού για ενημερωση. Πρόλαβα ομως και είπα κάποια πραγματα με την ειδική παιδαγωγό της ομαδας, και σε μια ερώτησή μου μου απάντησε "γιατί ρωτάτε, υποψιαζεστε ΔΑΔ; Όχι, δεν έχει!" Μετά από λίγες μερες και όταν η ίδια κυρία μας έκανε την ενημερωση, πέταξε ενα "ψαχτείτε και για αυτισμό!" Το να αναιρούμε αυτα που λέμε δε νομίζω να δειχνει επαγγελματισμό, ούτε επιστημονική κατάρτιση. Αλλωστε τι εννοούσε να ψαχτούμε, για αυτή τη δουλειά δεν υποτίθεται πως πήγαμε στο ΚΕΔΔΥ;

Τελοσπάντων, "ψαχτήκαμε" (ειχαμε ήδη ψαχτεί, βέβαια) και όλα δείχνουν ότι καταλήγουμε σε ΔΕΠΥ (ελπίζω μόνο το παιδί να παρει διαγνωση πριν πάει φαντάρος...)

Εχοντας ζήσει αυτή την εμπειρία, είμαι επιφυλακτική για το αν στο ΚΕΔΔΥ θα μας διαφωτίσουν για τις δυσκολίες της μικρής μου και αν θα μας προτείνουν την καλυτερη δυνατή λύση. Δεν ξέρω, εχω την εντύπωση ότι γυρίζουμε συνεχώς σε ειδικούς και τελικά μπερδευόμαστε περισσότερο. Θα πάμε φυσικά στο ΚΕΔΔΥ να μας πουν γνώμη στο θέμα της επαναφοίτησης, ξερω όμως καλά πως η τελική επιλογή — και φυσικά όλο το βάρος της ευθύνης — πεφτει σε εμας τους γονείς.

Τελικά Asperger.....

Εικόνα Kalma

Ξαναγράφω για να αναφέρω τις εξελίξεις που υπάρχουν στο θέμα της μικρής μου. Δυστυχώς, ενώ ένα σωρό ειδικοί που την είχαν δει τα τελευταία δύο χρόνια σημείωναν μεν τις δυσκολίες της αλλά απέκλειαν το ενδεχόμενο να βρίσκεται στο φάσμα και "έκλιναν" προς ΔΕΠΥ, πριν λίγες μέρες η μικρή μου πήρε διάγνωση asperger από τον Καμπάκο. Σημειωτέον ότι ο Καμπάκος την είχε δει και παλιότερα και είχε πει ότι το παιδί δεν παρουσιάζει εικόνα asperger. Τώρα μας είπε ότι μιλάμε για ήπια/ οριακή περίπτωση εντός του φάσματος.

Δεν ξέρω πώς πρέπει να νιώσω τώρα που υπάρχει το νέο αυτό δεδομένο. Με "τσάκιζε" το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν είχα συγκεκριμένη διάγνωση ώστε να καταλάβω κι εγώ τι συμβαίνει με το παιδί μου. Ωστόσο, ενδόμυχα έλπιζα να είχε δίκιο η -πολύ γνωστή- αναπτυξιολόγος που μου είχε πει "δεν υπάρχει περίπτωση αυτό το παιδί να έχει αυτισμό". Ή, η παιδοψυχίατρος του ΚΨΥ που μου είπε πριν δύο μήνες ότι "οι δυσκολίες της δεν έχουν σχέση με φάσμα". Και φυσικά οι θεραπευτές της μικρής μου, που θεωρούσαν ότι έχει ήπιες δυσκολίες και με την παρέμβαση θα τις ξεπεράσει (και φυσικά όλοι έμειναν άναυδοι όταν είπα για asperger... και μου είπαν ότι τη θεωρούν υπερβολική, αλλά όπως και να'χει μιλάμε για διάγνωση ενός πολύ έμπειρου παιδοψυχίατρου).

Ο Καμπάκος πρότεινε να εκπαιδευτεί η μικρή σε κοινωνικές δεξιότητες. Μήπως έχει κάνει κανείς κάτι αντίστοιχο; Σκέφτομαι να της ξεκινήσω και συνεδρίες νευροανάδρασης. Και φυσικά, όσον αφορά το θέμα της επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο, πλέον το θεωρώ σίγουρο.

Kalma, κάποιο νεότερο;

Εικόνα A.Philolog

Kalma, κάποιο νεότερο;

Προχωράμε σταθερά

Εικόνα Kalma

A. Philolog, όσον αφορά το σκέλος της διάγνωσης, δεν μπορώ να πω ότι έχουμε κατασταλαξει πλήρως. Πήγαμε και σε άλλη αναπτυξιολόγο (στην Γκόλτσιου) και μας είπε πως δε διακρίνει asperger. Μας μπερδεύουν οι ειδικοί, κι ετσι δουλεύουμε τις δυσκολίες του παιδιού που αναμφισβήτητα υπάρχουν χωρίς να εμμένουμε στο θέμα της διαγνωσης. Ξέρω, είναι σημαντικό να λάβουμε μια σωστή διάγνωση, αλλά δε σκοπεύουμε να τρέχουμε συνεχώς το παιδί σε ειδικούς και να παίρνουμε αντικρουόμενες απαντήσεις. Το παιδί προχωράει, βελτιώνεται, και αισιοδοξούμε. Κι επειδη γραφει και διαβάζει πολύ καλά, θα παει κανονικά στην Α δημοτικού το Σεπτέμβρη. Κακά τα ψεματα, αν σκεφτείς πως παλευουμε και με τη ΔΕΠΥ του αδερφού της δεν είναι εύκολη η καθημερινότητά μας. Αλλά το παλεύουμε. Εύχομαι και σε εσάς ό,τι καλύτερο!

Τι να πω εγώ, αν οι αναπτυξιολόγοι διαφωνούν

Εικόνα A.Philolog

Τι να πω εγώ, αν οι αναπτυξιολόγοι διαφωνούν... Πάντως, εσείς κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε και μπράβο σας. Ίσως έχω αναφέρει κι εγώ στο noesi.gr ότι ρώτησα αναπτυξιολόγο (την Καραντανά) αν βλέπει στοιχεία asperger στο δικό μου παιδί, αλλά μου έχει πει ότι μου υπογράφει πως δεν έχει asperger.

 Πληροφοριακά σου αναφέρω τα εξής: Έχω μαθητή με asperger, και η μητέρα του μού είπε ότι η διάγνωση έγινε στα 7. 

Επίσης, ο ανιψιός του ξαδέρφου μου 12 ετών έχει διάγνωση asperger, αλλά αλληλεπιδρά μια χαρά μαζί μας. Παρατηρώ μόνο την εμμονή του με αθλητικά θέματα. Παρακολουθεί και ξέρει απίστευτες λεπτομέρειες για παίκτες, κλπ. Όμως, οι γονείς του τον αφήνουν συνέχεια με ένα tablet, κάτι το οποίο δεν εγκρίνω. 

Οι αναπτυξιολόγοι συμφωνούν

Εικόνα Kalma

Οι δύο αναπτυξιολόγοι που έχουν δει τη μικρή μου (Αντωνιάδου και Γκόλτσιου) λένε πως δεν είναι στο φάσμα του αυτισμού. Ο Καμπάκος (παιδοψυχίατρος) υποστηρίζει πως έχει οριακό asperger. Οι θεραπευτές της μικρής διαφωνούν. Όσο για τη δική μας γνώμη... Βλέπουμε πως η μικρή έχει καποιες δυσκολίες. Πιθανοτατα να είναι στο φάσμα, όπως υποστηρίζει ο Καμπάκος. Δεν αποκλείεται να έχει ΔΕΠΥ, όπως ισχυριζονται άλλοι ειδικοί. Άλλωστε και ο Καμπάκος είπε πως μπορεί μελλοντικά να "χασει" τη διάγνωση. Επομένως, συμπεραίνω πως το ζητούμενο δεν είναι τοσο η διαγνωση αλλά οι δυσκολιες που πρέπει να δουλέψουμε. Λίγο μεσα ή λιγο εξω από το φασμα, δε νομίζω πως κάνει τοσο μεγαλη διαφορά επί της ουσίας. Η γνωμάτευση του Καμπάκου μας στεναχώρησε αρχικά, αλλά πλέον προσπαθούμε να δούμε την κατασταση πιο ψυχραιμα.

Δεν είναι παράξενο το ότι η διαγνωση του μαθητή σου εγινε στα 7. Κάποιες φορές η διαγνωση asperger γινεται και αργότερα. Μέχρι τοτε, οι γονείς ειχαν ψαχτεί; Είχαν πάει σε γιατρούς και δεν είχαν κατασταλαξει σε διαγνωση; Ή δεν είχαν παει καθόλου να συμβουλευτούν καποιον ειδικό; Χαίρομαι που ο ανιψιός σας με asperger εξελίσσεται καλά και αλληλεπιδρά!

Ποιες είναι οι δυσκολίες του παιδιού σας που σας ώθησαν να ψαχτείτε για asperger; Τι ηλικία έχει; Ειναι πολυ θετικό αυτό που σας είπε η αναπτυξιολόγος, κι εύχομαι ολα να πάνε καλα!

Άργησε να μιλήσει και γενικώς καθυστέρησε στα ορόσημα

Εικόνα A.Philolog

Καλησπέρα! Σχετικά με τον μαθητή με asperger, έχω μιλήσει με την μητέρα του και μου είπε ότι άργησε να μιλήσει και γενικώς καθυστέρησε στα ορόσημα. Έκανε από μικρός εργοθεραπεία και λογοθεραπεία, χρόνια πριν την διάγνωση δηλαδή. Όμως η τελική διάγνωση ήρθε στα 7. Δεν ξέρω γιατί. Πάντως, το παιδί μέχρι τώρα κάνει ψυχοθεραπεία. Το βασικό θέμα του, όπως το βλέπω εγώ, είναι η έλλειψη κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Και ο ίδιος δεν μπορεί, αλλά και οι άλλοι τον κάνουν πέρα. Βέβαια, με μεγάλη χαρά βλέπω ότι προσπαθεί να ενταχθεί, ειδικά με κάποιες κοπέλες. Φέτος, αν τον έχω μαθητή, θα ρωτήσω το κέντρο που πάει πώς μπορώ να τον εντάξω σε δυάδα ή ομάδα. Γιατί όταν προσπάθησα να τον βάλω σε ομάδα εργασίας, ουσιαστικά δεν μπορούσε να κάνει κάτι. 

Ο ανιψιός 12 ετών με asperger έχει πλέον ένα χαρακτηριστικό. Τα "κολλήματα" με συγκεκριμένα θέματα. Ηλεκτρονικά και ποδόσφαιρο. Φυσικά και ο πατέρας του είναι όλη την ώρα με ένα τάμπλετ, οπότε, τι να κάνει το παιδί. Επίσης, ξέρω ότι έχει και διάσπαση προσοχής. Αλλά και τικ. 

Όσο για μας, είχα ακούσει ότι το άσπεργκερ είναι κληρονομικό. Και εντοπίζω θέματα κοινά με τον ανιψιό μας και πρώτο ξάδερφό του. Προβλήματα σε αδρή και λεπτή κινητικότητα. Το παιδί με άσπεργκερ δεν μπορούσε να κάνει ποδήλατο, έμαθε σε μεγάλη ηλικία. Δεν μπορούσε να πιάσει μολύβι. Ο τόνος της φωνής του ήταν μονότονος, μιλούσε κάπως σαν ρομπότ. Επίσης, δεν σε κοίταζε απ' ευθείας στα μάτια. Είχε εμμονές με λεωφορεία, πλοία, κλπ. Ήξερε όλα τα δρομολόγια των λεωφορείων με λεπτομέρειες. 

Ο δικός μας έχει επίσης θέμα σε αδρή και λεπτή κινητικότητα. Έχει πρόβλημα στην άρθρωση και στην ροή του λόγου. Χρησιμοποιεί στερεότυπες εκφράσεις. 

Όσο για την ΔΕΠΥ που αναφέρεις, έχει η μικρή αυτό το χαρακτηριστικό, ότι εμφανίζει την ΔΕΠΥ σε δύο τουλάχιστον περιβάλλοντα; Π.χ. και σπίτι και σχολείο; Γιατί αν υπάρχει μόνο σε ένα περιβάλλον, δεν είναι ΔΕΠΥ. Τελικά η διάγνωση που έχετε είναι για αυτισμό ή κάτι άλλο;

Και κάτι τελευταίο. Ο Καμπάκος δέχεται μόνο περιπτώσεις αυτισμού ή και άλλες; 

Συγγνώμη για την μακρηγορία...

ΔΕΠΥ έχει σίγουρα

Εικόνα Kalma

Για τη ΔΕΠΥ δε νομίζω να τιθεται καν θέμα, σίγουρα η κόρη μου έχει και μάλιστα έντονη. Και φυσικά εμφανίζεται σε όλα τα περιβάλλοντα. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε κάτι που της αρέσει, πχ στα βιβλία. Το θέμα είναι αν υπαρχει και κάτι αλλο πέρα από τη ΔΕΠΥ. Ο Καμπάκος υποστηρίζει πως υπάρχει και ήπιο άσπεργκερ, οι υπόλοιποι ειδικοί που την έχουν δει υποστηρίζουν πως δεν υπαρχει. Δεν ξέρω αν σε κάλυψα σχετικά με τη διάγνωση που έχουμε. Έχουμε διάγνωση ΔΕΠΥ από αναπτυξιολόγο, έχουμε διάγνωση ήπιου ασπεργκερ από τον Καμπάκο, έχουμε διαγνωση μικτής αναπτυξιακής διαταραχής από ΚΨΥ...αυτά..!

Ο Καμπάκος είναι εξειδικευμένος στον αυτισμό, ωστόσο μπορεί να σας βοηθήσει ακόμα κι αν δε συμβαίνει αυτό με το παιδί σας, με το να σας αποκλείσει δηλαδή ότι το παιδί σας είναι στο φασμα. Στο γιο μου ο Καμπάκος έχει δώσει διαγνωση ΔΕΠΥ.

Οι δυσκολίες σε αδρή και λεπτή κινητικότητα συνδέονται συχνα με το φάσμα αλλά αυτό δεν ισχύει πάντα. Η κόρη μου ποτέ δεν υστερούσε στη λεπτή κινητικότητα, απεναντίας γραφει και ζωγραφίζει μια χαρά. Επίσης, το να δυσκολεύεται ενα παιδί σε αυτούς τους τομείς δεν είναι φυσικά επαρκής ενδειξη πως είναι στο φασμα.

Εύχομαι ό,τι καλύτερο για το παιδάκι σου. Το ό,τι έχει ασπεργκερ ο ξάδερφός του πάντως δε σημαίνει κάτι απαραιτήτως. Καλά κάνεις φυσικά και το ψαχνεις, αλλά μην πανικοβάλλεσαι.

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και στείλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319, 6948986898

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Η 1η Ημερίδα του είδους!

Σας προσκαλούμε στην ημερίδα για οικογένειες παιδιών με αναπηρία, που οργανώνεται στην Κηφισιά, το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018 στο πλαίσιο του Προγράμματος "ΠΡΟΝΟΗΣΕ+©". Η ημερίδα απευθύνεται σε γονείς και άλλους συγγενείς παιδιών που έλαβαν διάγνωση σχετική με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή κάποια αναπηρία.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.