Μία σελίδα του Οδηγού διαταραχών

Ο Οδηγός διαταραχών περιλαμβάνει παρουσιάσεις για αναπτυξιακές διαταραχές.

Ο Οδηγός διαταραχών αναπτύσσεται στο Cloud και διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons Διανο­μή 4.0 — CC BY-SA 4.0[?]. Μάθετε πώς συντάσσεται.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Ο Οδηγός του NOESI.GR στην πλατφόρμα www.pronoise.org ενημερώθηκε.

Δυσαριθμησία (Dyscalculia)

Εικόνα Gianis-maths
Τι τρέχει με το παιδί; Γιατί μπερδεύει δεξί - αριστερό, πάνω - κάτω, μπροστά - πίσω; Γιατί δυσκολεύεται στην αφαίρεση αφού την έχει διδαχθεί τόσο καιρό? Είναι τόσο δύσκολη η προπαίδεια και γιατί τα άλλα παιδιά στην τάξη την ξέρουν; Είναι δυνατόν ακόμη να χρησιμοποιεί τα δάκτυλα για απλές πράξεις; Γιατί έχει τόσο αργό ρυθμό, γιατί καταντούν περιπέτεια οι πράξεις στην Αριθμητική, είναι φυσιολογικό;
  • Συχνά λένε οι γονείς: "Δεν θέλει να κάνει Μαθηματικά. Αφού φαίνεται να θυμάται ό,τι τον ενδιαφέρει, γιατί έχει πρόβλημα με τα Μαθηματικά;" Είναι γεγονός ότι το παιδί που κάνει πολλά λάθη του δημιουργείται αίσθημα αποτυχίας. Δεν θέλει να ασχολείται με τα μαθηματικά, γιατί δεν θέλει να αποτυγχάνει.
  • Συχνά ακούμε: "Τα Μαθηματικά είναι δυσνόητα. Μήπως το παιδί μας δεν είναι για Μαθηματικά;" Η παγιωμένη αντίληψη περί δυσκολίας των μαθηματικών δημιουργεί εφησυχασμό και δεν προβληματίζει έγκαιρα τους γονείς. Όμως οφείλουν να αναλογισθούν, γιατί άλλα παιδιά στην ίδια ηλικία, στο ίδιο σχολείο, κατανοούν τα μαθηματικά και ανταποκρίνονται με επιτυχία;
Υπάρχουν συγκεκριμένα απλά και σαφή παραδείγματα που να μας προσανατολίσουν στην Δυσαριθμησία; 1. Αντιστροφές γραμμάτων - αριθμών: ε αντί 3, 6 αντί 9. 2. Δυσκολία στην ώρα ειδικά στο 7 παρά 10’ με το 7 και 10’. 3. Φτωχή δεξιότητα στην κατασκευή σχημάτων ή στην αναγνώριση τους. 4. Μπερδεύει τα μαθηματικά σύμβολα ( +, ×, ≤, ≥ ). 5. Τα κλάσματα ανεστραμμένα π.χ. 13/27 με 27/13 ή αργότερα το 3² με 2³. 6. Δεν κατανοεί την ακολουθία των αριθμών (π.χ. 5,6,7,8 & 4,3,2,1), υπάρχει πρόβλημα στην κατανόηση διαφοράς μονάδας και δεκάδας, συγχέει τους αριθμούς 3015 και 3105. Η δυσαριθμησία αντιμετωπίζεται ικανοποιητικά, αρκεί να διαγνωσθεί σωστά και να ακολουθηθεί εύστοχη και μεθοδευμένη παρέμβαση. Είναι σαφές ότι όσο πιο γρήγορα εντοπισθεί, τόσο πιο σύντομα θα αντιμετωπισθεί, αλλιώς η αργοπορημένη αντιμετώπιση δημιουργεί ανασφάλεια και χαμηλή αυτοπεποίθηση.

Σχόλια

Να βλέπουμε την πραγματικότητα για να την αλλάξουμε!!!

Εικόνα Gianis-maths
Πρέπει να βλέπουμε την πραγματικότητα και να προσπαθούμε να την αλλάξουμε. Σε πρώτη φάση, όταν δηλαδή μαθαίνουμε το πρόβλημα την δυσκολία ή την διαταραχή (όπως και την να ονομάσουμε δεν αλλάζει τίποτα) γκρεμίζεται το έδαφος κάτω από τα πόδια μας. Αν αναλογισθούμε όμως ότι αρκετοί σπουδαίοι επιστήμονες, καλλιτέχνες κ.τ.λ. είχαν ή έχουν δυσλεξία - δυσαριθμησία, αμέσως αναζητούμε την λύση.
like20

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!