Μία σελίδα του Οδηγού υπηρεσιών του noesi.gr

Ο Οδηγός υπηρεσιών - Προνόησε παρουσιάζει τους φορείς και τις δομές σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο Οδηγός με τον διακριτικό τίτλο "ΠΡΟΝΟΗΣΕ" παρουσιάζει φορείς Ελλάδας και Κύπρου στο τρίπτυχο "Εκπαίδευση - Υγεία - Πρόνοια". Δείτε τον Οδηγό εδώ: noesi.gr/book/welfare

ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙΝ

O χώρος ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων "Συνυπάρχειν" λειτουργεί από το 2014, όταν μια ομάδα θεραπευτών με πολυετή εκπαίδευση, θεραπευτική και παιδαγωγική εμπειρία, εποπτεία και επιμόρφωση, αποφάσισαν να συνεργαστούν ισότιμα σε κοινό χώρο, έχοντας ως βασική επιδίωξη την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ψυχικής υγείας.

Με το πέρασμα των χρόνων η ομάδα άλλαξε και πλέον από το Σεπτέμβρη του 2017 εμπλουτίζεται με νέες ειδικότητες και τμήματα.

Από τη μία, διατηρώντας την πεποίθηση οτι η τέχνη αποτελεί σημαντικό εργαλείο κοινωνικοποίησης και μάθησης αλλά και προάγει τη συμβολική επικοινωνία  διευρύνουμε το τμήμα θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής έκφρασης και εγκαινιάζουμε το τμήμα μουσικοκινητικής. Από την άλλη ξεκινάμε τμήμα καθημερινής μελέτης με στόχο τη βέλτιστη μαθησιακή υποστηριξη παιδιών δημοτικού και τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων παιδιών γυμνασίου και λυκείου.

Πάντα κίνητρο μας παραμένει το γεγονός, ότι για εμας η οργάνωση της εργασίας από κοινού, η συνέργεια και η συμπληρωματικότητα μεταξύ των επιστημονικών ειδικεύσεων, μέσα στο πλαίσιο της επαγγελματικής δεοντολογίας, συντελεί στην αποτελεσματικότερη παρέμβαση και ανταπόκριση, απέναντι στις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε ενήλικα ή παιδιού.

Επιστημονικά υπεύθυνη του Συνυπάρχειν:
Μοντεσάντου Άννυ, Κλινική Ψυχολόγος

Υπηρεσίες — Δράσεις

Λογοθεραπεία

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Η Λογοθεραπεία αφορά στην αξιολόγηση, στη διάγνωση και στη θεραπεία διαταραχών  επικοινωνίας, ομιλίας, φωνής και μάσησης - κατάποσης σε παιδιά, όποια κι αν είναι η αιτία των διαταραχών αυτών (νευρολογική, εξελικτική, λειτουργική). Προλαμβάνει και αντιμετωπίζει διαταραχές όπως Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, Διαταραχές φωνής και ομιλίας, Διαταραχές  ροής λόγου (Τραυλισμός), Δυσαρθρία, Διαταραχές που οφείλονται σε ανατομικά και λειτουργικά προβλήματα της στοματικής κοιλότητας (Σχιστία), Διαταραχές Επικοινωνίας  λόγω της Διάχυτης Αναπτυξιακής Διαταραχής, Γλωσσικές Διαταραχές που προκύπτουν λόγω Νευρολογικών Διαταραχών και Σύνδρομα, Διαταραχές Σίτισης και Κατάποσης.

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Η αντιμετώπιση όλων των Γλωσσικών Διαταραχών είναι εξατομικευμένη, ενώ όπου χρειάζεται εισάγεται και εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας.

Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπευτική παρέμβαση και η παρέμβαση της αισθητηριακής ολοκλήρωσης, αποτελεί βασική θεραπεία που αναπτύσσει και καθορίζει την νευροφυσιολογική εξέλιξη και ανάπτυξη των παιδιών. Βοηθά την ανάπτυξη, ωρίμανση και οργάνωση παιδιών με Αυτισμό, ΔΕΠ-Υ, Διαταραχή συντονισμού των κινήσεων, Διάσπαση προσοχής, Ψυχοκινητική καθυστέρηση, Μαθησιακές Δυσκολίες.

Ψυχοθεραπεία παιδιού και εφήβου

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Η ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία παιδιού και εφήβου έχει σαν σκοπό να ερμηνεύσει τη συμπεριφορά και τα συμπτώματα του παιδιού και του εφήβου με σκοπό την καλύτερη κατανόηση του εαυτού του, την οργάνωση της προσωπικότητας και τελικά την εύρεση τρόπων αντιμετώπισης των δυσκολιών του. Κλινικές έρευνες έχουν δείξει ότι το ένα τρίτο των παιδιών που εκδηλώνουν άγχος, ανασφάλειες, φοβίες ή και προβλήματα συμπεριφοράς θα συνεχίσουν να βιώνουν αντίστοιχες δυσκολίες και στην εφηβεία και την ενήλικη ζωή. Με την κατάλληλη και έγκαιρη παρέμβαση πολλές από αυτές τις δυσκολίες θα ξεπεραστούν. H θεραπευτική διαδικασία, που χρησιμοποιεί πρωταρχικά την επικοινωνία σαν μέσο, ενθαρρύνoντας τα παιδιά να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους μέσα από το λόγο, το παιχνίδι, το σχέδιο και άλλα καλλιτεχνικά μέσα, έχει ως σκοπό την ανακούφιση από τα ψυχοφθόρα συναισθήματα, την επεξεργασία των ενδοψυχικών συγκρούσεων και εν τέλει την ομαλή ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται ανάμεσα στο θεραπευτή και το παιδί / έφηβο και απορρέει μεταξύ άλλων και από το απόρρητο των συνεδριών αποτελεί βασικό παράγοντα για την επίτευξη των θεραπευτικών στόχων.

Συμβουλευτική γονέων

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Η συμβουλευτική γονέων έχει σαν σκοπό να στηρίζει και να διευκολύνει το γονεϊκό ρόλο, να δώσει απαντήσεις στις αγωνίες και στα ερωτήματα των γονιών, να απαλύνει τα συναισθήματα άγχους ή/και ενοχής που βιώνονται από αυτούς και να προσφέρει τον υποστηρικτικό χώρο για την κατανόηση των δυσκολιών των παιδιών και των εφήβων. Η  συμβουλευτική γονέων αποτελεί μια σημαντική παρέμβαση που κρίνεται από την κλινική εμπειρία και γνώση αναγκαία στις περιπτώσεις παιδιών που αντιμετωπίζουν ψυχοσυναισθηματικές ή και μαθησιακές δυσκολίες.

Ψυχοθεραπεία ενηλίκων

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Σύμφωνα με τη ψυχοδυναμική θεώρηση, τα άγχη, οι αγωνίες και τα συμπτώματα που φέρει ο ενήλικας βασίζονται αρχικά στα βιώματα της παιδικής ηλικίας. Στα πλαίσια της υποστηρικτικής ψυχοδυναμικής ψυχοθεραπείας, το κάθε άτομο στηριζόμενο στην ασφάλεια που θα του προσφέρει η αντικειμενικότητα και η αποδοχή που θα βιώσει μέσα στη θεραπευτική σχέση και συμμαχία, θα έχει την ευκαιρία να φωτίσει τις ενδοψυχικές του συγκρούσεις, να επεξεργαστεί σκέψεις και συναισθήματα που συνδέονται με αυτές, «να ανακουφιστεί» από το σύμπτωμα και να επαναπροσδιορίσει κατά βούληση τις επιλογές και τις σχέσεις της ενηλικης ζωής του.

Ειδικό παιδαγωγικό

Το ειδικό παιδαγωγικό πρόγραμμα αφορά στην εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με αναπτυξιακές ή άλλου τύπου δυσκολίες. Η δουλειά μας με τα παιδιά εστιάζει στην καλύτερη κατανόηση και προσαρμογή του παιδιού στο περιβάλλον του και στην ανάπτυξη των γνωστικών και συναισθηματικών του δεξιοτήτων. Παράλληλα,  πολύ συχνά παρέχεται εκπαίδευση και στους γονείς, οι οποίοι υποστηρίζονται προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τις δυσκολίες του παιδιού καθώς και να το διευκολύνουν σε αυτή του την προσπάθεια.

Οι γενικοί στόχοι εξειδικεύονται μέσα από τη συνεργασία με το παιδί, την οικογένεια και το σχολείο. Το προφίλ κάθε παιδιού όπως προκύπτει από την διεπιστημονική αξιολόγηση, οδηγεί στη δημιουργία εξατομικευμένου προγράμματος παιδαγωγικής παρέμβασης. Το υλικό βασίζεται σε μια ποικιλία εξειδικευμένων μεθόδων (TEACCH, PECS, κοινωνικές στορίες, παραμύθι και δραματοποίηση, βιωματικές δραστηριότητες). Το πρόγραμμα παρέχεται σε ένα δομημένο μαθησιακό περιβάλλον και προσαρμόζεται με βάση το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού, τις ανάγκες και τις δυσκολίες του, τις δυνατότητες και τις προτιμήσεις του.

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Οι εκπαιδευτικές και κοινωνικοσυναισθηματικές δραστηριότητες στοχεύουν στην ενίσχυση των δεξιοτήτων του παιδιού στους τομείς του παιχνιδιού, της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης, της αυτοαπασχόλησης και της αυτοεξυπηρέτησης, της αντίληψης και της προσοχής. Το παιδί αλληλεπιδρώντας με το περιβάλλον του -σε ένα αρχικά σταθερό και προβλέψιμο πλαίσιο, το οποίο σταδιακά διευρύνεται- αποκτά θετικές εμπειρίες επικοινωνίας, παιχνιδιού και κοινωνικοποίησης με αποτέλεσμα να προχωρά σε μια καλύτερη κατανόηση του εαυτού του και του κόσμου που το περιβάλλει. Δομεί έτσι την εμπειρία του και αναπτύσσει τις δεξιότητες του σε ένα περιβάλλον, το οποίο βιώνει ως περισσότερο κατανοητό και λιγότερο αγχογόνο.

Η παρέμβαση πραγματοποιείται πάντα σε συνεργασία με την οικογένεια και το σχολικό περιβάλλον του παιδιού ώστε να επιτυγχάνεται η γενίκευση των εκάστοτε στόχων.

Ειδικό μαθησιακό

Το ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία). Αναφερόμαστε σε παιδιά δυκολεύονται σημαντικά στην αποκωδικοποίηση (ανάγνωση, κατανόηση, γραφή) ή/και στη γραπτή έκφραση ή/και στα μαθηματικά. Η παρέμβαση αφορά στη δημιουργία εξατομικευμένου προγράμματος μαθησιακής αποκατάστασης. Η παρέμβαση αυτή πραγματοποιείται πάντα σε συνεργασία με την οικογένεια και το σχολικό περιβάλλον του παιδιού ώστε να επιτυγχάνεται η γενίκευση των εκάστοτε στόχων.

Τμήμα καθημερινής μελέτης σχολικών μαθημάτων

Στον "Συνυπάρχειν" πραγματοποιείται καθημερινά πρόγραμμα μελέτης και οργάνωσης της διδακτικής ύλης του δημοτικού. Μια ομάδα έμπειρων - καταρτισμένων παιδαγωγών και εξειδικευμένων ειδικών παιδαγωγών στελεχώνουμε το εγχείρημα, έχοντας ως κύριο μέλημά μας την εποικοδομητική ενίσχυση των μαθητών σε γνωστικό επίπεδο, υπό το πρίσμα οτι η γνώση οφείλει να διευρύνει τους ορίζοντες κάθε παιδιού.

Προσεγγίζοντας το σύστημα μελέτης βάσει ουσιωδών παιδαγωγικών προτύπων και σύγχρονων στρατηγικών μελέτης, τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν ομαδοσυνεργατικά, να προετοιμάζονται με τον πιο ευχάριστο τρόπο για τα μαθήματα της επόμενης μέρας και να καλύπτουν τυχόν κενά στην ήδη διδαχθείσα σχολική ύλη.

Μέσω της καθημερινής εξάσκησης και εξοικείωσης με εξειδικευμενες μνημονικές τεχνικές, που συχνά αντλούνται απο τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθησιακής αποκατάστασης και από το χώρο του θεάτρου στην εκπάιδευση, τα παιδιά μαθαίνουν βιωματικά και αφομοιώνουν με το βέλτιστο τρόπο τη σχολική ύλη. Στόχος μέσω της διαδραστικής διαδικασίας είναι οι ικανότητες των μαθητών να μετουσιωθούν σε δεξιότητες μελέτης συμβάλλοντας προοδευτικά στη δυνατότητα κατάκτησης ελέχου των γνώσεων τους (μεταγνώση) και στην αυτενέργεια τους. Επίσης όπου κριθεί αναγκαίο, υπάρχει η δυνατότητα  εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης από τους ειδικούς παιδαγωγούς ή και ειδικούς θεραπευτές.

Ενισχυτική διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Στο πλαίσιο του προγράμματος μελέτης, στον χώρο μας, λειτουργεί τμήμα διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων της μέσης εκπαίδευσης. Ακολουθώντας τους δρόμους της ανακαλυπτικής και διερευνητικής μάθησης, εφαρμόζονται στρατηγικές διδασκαλίας που στηρίζονται στην παιδοκεντρική και ενεργητική φύση της, που κάθε εκπαιδευτική διαδικασία οφείλει να θέτει ως στόχο, αν θέλει να είναι ουσιαστική.

Εφαρμόζοντας εξειδικευμένες τεχνικές από τον χώρο σύγχρονων γλωσσοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων, τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη γλωσσική συνέχεια και διαδοχή, εκκινώντας από την κατανόηση του δομολειτουργικού συστήματος της αρχαίας ελληνικής, μέχρι τις ιδιαιτερότητες του νέου ελληνικού λόγου και βαθμιαία, διευρύνουν τις δυνατότητες της προσωπικής τους έκφρασης, αντίληψης και κριτικής ικανότητας.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι μαθητές καλύπτουν τη διδαχθείσα σχολική ύλη, στοχεύοντας στην κατανόηση και βαθιά εμπέδωση των πληροφοριών, μέσω της εφαρμογής κωδικοποιημένων και χρηστικών στη μελέτη σημειώσεων και σχεδιαγραμμάτων. Το λεξιλόγιο είναι εμπλουτισμένο, προκειμένου να ενδυναμωθεί η εκφραστικότητα του μαθητή που εκτιμάται στο γυμνάσιο και απαιτείται στο Λύκειο.Επιπλέον, μέσω της επεξεργασίας ποικίλων και διαφορετικών κειμένων από έγκριτες πηγές, εξοικειώνονται με μνημονικές  και μεταγνωστικές τεχνικές και σταδιακά, μαθαίνουν να τις εφαρμόζουν σε συνδυαστικές ασκήσεις γραμματικοσυντακτικού τύπου ή παραγωγής κειμένου.

Στόχος της ενισχυτικής διδασκαλίας*, είναι η αποτελεσματική διεκπεραίωση των σχολικών απαιτήσεων στα φιλολογικά μαθήματα, η κάλυψη των κενών που ενδεχομένως έχουν συσσωρευτεί, δυσχεραίνοντας την εξέλιξη του παιδιού και αναμφίβολα μια γόνιμη και ευχάριστη εκπαιδευτική διεργασία που θα διευρύνει τους νοητικούς χάρτες των μαθητών.

(*) Η ενισχυτική διδασκαλία γίνεται εξατομικευμένα ή σε ολιγομελή τμήματα. Πριν την έναρξη των μαθημάτων, προκρίνεται συνάντηση με τους γονείς προκειμένου να τεθούν οι διδακτικοί στόχοι και να συζητηθούν οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή.

Ομάδες θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής έκφρασης για παιδιά και εφήβους

Φωτογραφία από τον χώρο ειδικών θεραπειών και δημιουργικών δραστηριοτήτων Συνυπάρχειν.

Στις ομάδες θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά 3-12 ετών, τα παιδιά μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων και με «εργαλεία» τον αυτοσχεδιασμό, τη μίμηση, τη δημιουργία και δραματοποίηση ιστοριών, το κουκλοθέατρο και το σύγχρονο θέατρο σκιών, εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους, καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους και αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες.

Στις ομάδες δημιουργικής γραφής και αυτοσχέδιου θεάτρου για εφήβους, οι έφηβοι σε ένα ασφαλές και πλούσιο σε καλλιτεχνικά ερεθίσματα περιβάλλον και υπό το πρίσμα της συστημικής προσέγγισης ομάδων χρησιμοποιούν ως εργαλεία τους θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς, τη μουσική και την αυθόρμητη δημιουργική γραφή για να εκφραστούν, να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες.

Ομάδες μουσικοκινητικής αγωγής

Η μουσική είναι ένας τρόπος επικοινωνίας, έκφρασης, αλληλεπίδρασης. Eπιδρά ολιστικά στην ανάπτυξη των παιδιών συμβάλλοντας στην εσωτερική τους ισορροπία. Tα παιδιά που έρχονται σε επαφή με τη μουσική από πολύ μικρή ηλικία αναπτύσσουν την ελεύθερη έκφραση, τη δημιουργικότητα, φαντασία και αποκτούν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη. Η κατανόηση, η ακρόαση, η δημιουργία ή η εκτέλεση της μουσικής απαιτούν πνευματική διεργασία και εφαρμογή ποικίλων λειτουργιών. Tα παιδιά εξερευνούν και γνωρίζουν τον κόσμο της μουσικής βιωματικά, μέσα από την ανάπτυξη της εκφραστικότητας, την καλλιέργεια της κινητικότητας και τον αυτοσχεδιασμό όπου συμμετέχει η μουσική, ο λόγος και η κίνηση.

Για παιδιά 2 — 3,5 ετών, μαζί με γονείς

Σε αυτήν την ηλικία η μουσική τους προσφέρει ασφάλεια, ικανοποίηση, ηρεμία και είναι ένα σημαντικό ερέθισμα που βοηθά τα παιδιά να προχωρήσουν ομαλότερα από το ένα στάδιο ανάπτυξης στο επόμενο. Ταυτόχρονα δημιουργείται μια νέα γλώσσα επικοινωνίας που συμβάλλει στην εμβάθυνση συναισθηματικών δεσμών μεταξύ παιδιού και γονέα και παράλληλα εφοδιάζει το παιδί με εργαλεία που θα το οδηγήσουν προοδευτικά στην αυτονομία του. Το τμήμα βασίζεται στη συνεργασία των παιδιών μέσα σε μια ομάδα, στη μίμηση, στην επικοινωνία, στον αυτοσχεδιασμό, στις ασκήσεις ακοής, στην παρατήρηση, στην μεταφορά της κινητικής δράσης στα όργανα, καθώς και στην επαφή με το τραγούδι, τη με•λωδία και τα διάφορα μουσικά όργανα.

Για παιδιά 3,5 — 12 ετών 

Τα παιδιά απολαμβάνουν την ομαδικότητα και την συνεργασία μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και παράλληλα αποκτούν αυτογνωσία και αναπτύσσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στους άλλους. Σε αυτήν την ηλικία παίζουμε και τραγουδάμε:

  • Με μουσικά όργανα (κρουστά και άλλα κατάλληλα όργανα για την ηλικία)
  • Μουσικές δραστηριότητες
  • Γνωρίζουμε τις μουσικές έννοιες της έντασης, της χροιάς, του ύψους
  • Φωνητικές ασκήσεις με τραγούδι
  • Ρυθμικές ασκήσεις με τα κρουστά όργανα και ηχομιμητικές κινήσεις τα παιδιά
  • Ακούμε μουσική από διάφορα είδη, γνωρίζουμε όργανα της παραδοσιακής και Δυτικής μουσικής
  • Παιχνίδια ακοής.

Εκμάθηση φλογέρας

Για παιδιά 6-12 ετών το πρόγραμμα εμπλουτίζεται με την εκμάθηση φλογέρας. Η φλογέρα είναι ένα όργανο που ενδείκνυται για την παιδική ηλικία, γιατί μπορεί να παιχτεί εύκολα και να εισάγει τη παιδιά στον κόσμο των πνευστών μουσικών οργάνων. Το μάθημα γίνεται σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο μια φορά την εβδομάδα και εφαρμόζονται σε αυτό μουσικοπαιδαγωγικές πρακτικές και τα παιδιά μαθαίνουν φλογέρα διασκεδάζοντας, αγαπώντας με αυτό τον τρόπο το πρώτο τους μουσικό όργανο. Στο μάθημα θα μάθουμε τη σωστή παραγωγή του ήχου, τη σωστή στάση και αναπνοή, τις βασικές αρχές της μουσικής, το διάβασμα παρτιτούρας, να τραγουδάμε και να παίζουμε στην φλογέρα τραγούδια με ρεπερτόριο διάφορων εποχών. Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη των πρωτων μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών, συμμετέχοντας σε μουσικό σύνολο. Να γνωρίσουν και να βιώσουν τη μουσική εκτέλεση και να χτίσουν τις βάσεις που είναι κοινές για όλα τα πνευστά όργανα.

Στις ομάδες δημιουργικής έκφρασης με παιδιά που παρουσιάζουν αναπτυξιακές ή άλλου τύπου δυσκολίες όπως  ΔΕΠ-Υ, μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς κλπ, περιλαμβανουν πληθώρα δραστηριοτήτων και παιχνιδιών από το χώρο του θεατρικού παιχνιδιού, της εκπαίδευσης κοινωνικών δεξιοτήτων, της παιγνιοθεραπείας και των εικαστικών και προσαρμόζονται ανάλογα με τις δεξιότητες και το δυναμικό της εκάστοτε ομάδας. Λειτουργούν ενισχυτικά στην παρέμβαση όλων των άλλων θεραπειών που ακολουθούν τα παιδιά/έφηβοι που απαρτίζουν τις ομάδες και συμβάλλουν στην αποδοχή της διαφορετικότητας του εαυτού και του Άλλου καθώς και στην επεξεργασία και βελτίωση της αυτοεικόνας.

Στις ομάδες για τα αδέρφια παιδιών με αναπτυξιακές ή άλλου τύπου δυσκολίες τα παιδιά / έφηβοι μέσω συζήτησης και εξειδικευμένων δραστηριοτήτων εκφράζουν και επεξεργάζονται συναισθήματα που ενδεχομένως να τα δυσκολέυουν όπως θλίψη, θυμός, ζήλια, ματαίωση, φόβο, ενοχή, σύγχυση, τρόπους να επικοινωνούν με τα αδέρφιά τους αλλά και να μιλούν για αυτά σε συνομιλήκους τους και τέλος τις ανησυχίες τους σχετικά με το μέλλον το δικό τους, των αδερφών τους και της οικογένειας.

Στις ομάδες παιδιών και εφήβων με σύνδρομο Asperger, ο στόχος είναι αρχικά να αποδεχτεί και να εμπεριέξει την ιδιαιτερότητα του κάθε παιδιού και εφήβου με σύνδρομο Αsperger. Ο θεραπευτής, λειτουργώντας σαν βοηθητικό «εγώ», δίνει χώρο στη διαφορετικότητα, προσπαθώντας να την εντάξει σε ένα σύστημα αλληλεπίδρασης και συνύπαρξης με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.

Το κόστος των θεραπευτικών συνεδριών και των ομάδων δημιουργικής έκφρασης προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των συμμετεχόντων. Δεκτά όλα τα Ασφαλιστικά Ταμεία.

Επικοινωνία — Πληροφορίες

Μπουμπουλίνας 1, Εξάρχεια, 106 82 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2108216343, 6972001995
E-mail: synyparxein@yahoo.gr
Ιστοσελίδα: www.synyparxein.com
Η σελίδα "Συνυπάρχειν" στο Facebook

Οι γονείς μπορούν να απευθυνθούν στην επιστημονικό υπεύθυνο του Συνυπάρχειν ή στους υπέυθυνους κάθε Τμήματος.

  • Υπεύθυνη Λογοθεραπείας - Εργοθεραπείας꞉
    Καλογερή Βάσω, Λογοθεραπεύτρια
  • Υπεύθυνη Ψυχοθεραπείας Eνηλίκων / Συμβουλευτικής  Γονέων꞉
    Μοντεσάντου Άννυ, Κλινική Ψυχολόγος
  • Υπεύθυνη Ψυχοθεραπείας Παιδιού & Εφήβου꞉
    Τζανάκου Άννα, Παιδοψυχολόγος & Ειδική Παιδαγωγός (ΜSc)
  • Υπεύθυνη Ειδικού Παιδαγωγικού꞉
    Θεοδωρίδη Άννα, Ψυχολόγος.
  • Υπεύθυνη Μελέτης - Ειδικού Μαθησιακού꞉
    Κανετάκη Θέμις, Ψυχολόγος & Ειδική Παιδαγωγός (ΜΑ)
  • Υπεύθυνη Ενισχυτικής Διδασκαλίας Γυμνασίου Λυκείου꞉
    Δεμέστιχα Γεωργία, Κλασσική Φιλόλογος (MSc, MA)
  • Υπεύθυνη Ομάδων Θεατρικού Παιχνιδιού꞉
    Σινούρη Κατερίνα, Παιδαγωγός & Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού
  • Υπεύθυνη Ομάδων Μουσικοκινητικής꞉
    Σερκεδάκη Άννα, Μουσικoπαιδαγωγός (ΜΑ)

Παραπομπές στους Οδηγούς του NOESI.gr.
Είναι σημαντικό να αναφέρετε ως πηγή των πληροφοριών τη σελίδα www.noesi.gr/book εφόσον χρησιμοποιήσετε υλικό από τους Οδηγούς του NOESI.gr σε άλλες ιστοσελίδες. Σεβαστείτε το έργο της ομάδας noesi.gr και τον αναγνώστη που χρειάζεται να βρίσκει έγκυρες και ενημερωμένες πληροφορίες για θέματα υγείας και πρόνοιας. Για τον σκοπό αυτό, ενημερώνουμε τις σελίδες των Οδηγών τακτικά, μία βασική παράμετρος της πιστοποίησης του NOESI.gr από το Health on the Net Foundation. Εάν δεν έχετε τρόπο να ενημερώνετε τακτικά τις δικές σας ιστοσελίδες ή έντυπες εκδόσεις, δώστε την ευκαιρία στον αναγνώστη σας να βρει στον ίδιο Οδηγό, όπου ανατρέχετε κι εσείς, μία ενημερωμένη βάση σωστής πληροφόρησης. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε το υλικό κάθε Οδηγού μας ελεύθερα, να αναφέρετε το όνομα του (π.χ. Οδηγός διαταραχών, παρεμβάσεων, υπηρεσιών κ.ά). και τη διεύθυνση της ιστοσελίδας του, χωρίς ειδική άδεια από το NOESI.gr, εφόσον λάβετε υπόψη την παρούσα παραίνεση και τους όρους χρήσης του www.noesi.gr.

Λαμβάνετε ...Nousletter; Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!
Σειρά βιωματικών σεμιναρίων από την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Αγίου Δημητρίου. Οκτώβριος! Μήνας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για το σπάνιο Σύνδρομο Rett.

Γιατί συντονίζουμε δίκτυα;

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, ώστε να διευκολύνονται ενημέρωση, υποστήριξη και συμβουλευτική, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση, την επαγγελματική κατάρτιση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.

Βρείτε μια "γειτονιά" εδώ.
 

Νέος Οδηγός "Προνόησε"!

Κυκλοφόρησε η τελευταία έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση - Υγεία - Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr. Απευθύνεται σε γονείς, φοιτητές, εθελοντές, ιδιώτες επαγγελματίες και στελέχη εταιριών ή οργανισμών. Για να λάβετε ηλεκτρονικό δικό σας αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.

Μάθετε περισσότερα εδώ.